1.8
Maszyna powinna być zamocowana pewnie na platformie środka transportu przy pomocy
pasów lub łańcuchów wyposażonych w mechanizm napinający. Środki mocujące muszą
mieć aktualny atest bezpieczeństwa. Pod koła zgrabiarki należy podłożyć kliny lub inne
elementy bez ostrych krawędzi, zabezpieczając maszynę przed przetoczeniem. Kliny muszą
być przymocowane do platformy środka transportu. W trakcie prac przeładunkowych należy
zwrócić szczególną uwagę, aby nie uszkodzić elementów wyposażenia zgrabiarki oraz
powłoki lakierniczej.
1.6 ZAGROŻENIE DLA ŚRODOWISKA
Wyciek oleju przekładniowego z reduktora stanowi bezpośrednie zagrożenia dla środowiska
naturalnego ze względu na ograniczoną biodegradowalność. W czasie wykonywania prac
konserwująco naprawczych, przy których istnieje ryzyko wycieku oleju, należy prace te
wykonywać w pomieszczeniach z nawierzchnią olejoodporną. W przypadku wycieku oleju do
środowiska należy w pierwszej kolejności zabezpieczyć źródło wycieku, a następnie zebrać
rozlany olej przy pomocy dostępnych środków. Resztki oleju zebrać przy pomocy sorbentów
lub wymieszać olej z piaskiem, trocinami lub innymi materiałami absorpcyjnymi. Zebrane
zanieczyszczenia olejowe należy przechować w szczelnym i oznaczonym pojemniku,
odpornym na działanie węglowodorów, a następnie przekazać do punktu zajmującego się
utylizacją odpadów olejowych. Pojemnik należy przechować z dala od źródeł ciepła,
materiałów łatwopalnych oraz żywności.
Olej zużyty lub nie nadający się do ponownego użycia ze względu na utratę swoich
właściwości zaleca się przechowywać w oryginalnych opakowaniach w takich samych
warunkach jak opisano powyżej.
1.7 KASACJA
W przypadku podjęcia przez użytkownika decyzji o kasacji maszyny, całą zgrabiarkę należy
przekazać do składnicy złomu. W przypadku wymiany części, elementy zużyte lub
uszkodzone należy przekazać do skupu surowców wtórnych. Olej przekładniowy należy
przekazać do odpowiedniego zakładu zajmującego się utylizacją tego typu odpadów.