IMG Stage Line MMX-22 Instrukcja obsługi

Kategoria
Miksery audio
Typ
Instrukcja obsługi

Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla

Przed rozpoczęciem użytkowania proszę zapo-
znać się z instrukcją, a następnie zachować
ją do wglądu. Proszę otworzyć instrukcję na
stronie 3. Pokazano tam rozkład elementów
operacyjnych i złączy.
1 Elementy operacyjne i złącza
1.1 Panel tylny
A Gniazdo zasilania do podłączania zasilacza
B Włącznik on / off
C* Gniazdo USB (typ B) do podłączania kompu-
tera: może być wykorzystywane jako wyjście
(wyjście cyfrowe dla zsumowanego sygnału)
oraz jako wejście (jako wejście audio)
1.2 Front panel
Kanał wejściowy mono CH 1;
kanał CH 2 jest identyczny
Kanał wejściowy stereo CH 3 / 4;
kanał CH 5 / 6 jest identyczny
1 Wejście do podłączania mikrofonu (gniazdo
XLR, sym.)
Uwaga: Zasilanie phantom dla wejść mikrofono-
wych włączane jest przełącznikiem
punkt 21.
2 Wejście do podłączania urządzeń z wyjściem
liniowym (np. instrumentów muzycznych)
Kanał mono:
1 × gniazdo 6,3 mm, sym.
Kanał stereo:
1 × gniazdo 6,3 mm, Lewe L, sym.
1 × gniazdo 6,3 mm, Prawe R, sym.
W przypadku podłączania urządzeń mono
wykorzystywać tylko lewe gniazdo L.
3 Regulator GAIN do ustawiania wzmocnienia
wejściowego
4 Regulatory barwy (equalizer), wysokie tony
(HIGH), średnie tony (MID), niskie tony (LOW)
5 Regulator AUX SEND do wysyłki sygnału z
danego kanału wejściowego na efekt; sygnał
jest pobierany za regulatorem poziomu
LEVEL (8)
W modelu MMX-22UFX, wysyłka na efekt
wykorzystywana jest również dla wbudowa-
nego procesora efektowego.
6 Kanał mono:
Regulator panoramy PAN do ustawiania
położenia sygnału mono w zmiksowanym
sygnale stereo
Kanał stereo:
Regulator BAL do ustawiania balansu sygna-
łów stereo
7 Wskaźnik przesterowania PEAK; jeżeli dioda
świeci ciągle kanał jest przesterowany (na-
leży zredukować poziom sygnału regulatorem
wzmocnienia GAIN i / lub korektorami barwy)
8 Regulator LEVEL do miksowania sygnałów z
kanałów wejściowych do zsumowanego syg-
nału
Sekcja master
9 Wejście STEREO AUX RETURN (gniazda
6,3 mm Lewe L / Prawe R, niesym.); do podłą-
czania wyjścia urządzenia efektowego lub
dodatkowego źródła sygnału z wyjściem
liniowym (w modelu MMX-22, w przypadku
podłączania urządzenia mono, wykorzysty-
wać tylko lewe gniazdo L; w modelu MMX-
22UFX, wykorzystać kabel Y do podłączania
urządzenia mono do obu gniazd)
Uwaga dla modelu MMX-22UFX: Podłączenie
urządzenia do gniazd spowoduje wyciszenie wbu-
dowanego procesora efektowego.
10 Wyjście AUX SEND (gniazdo 6,3 mm, nie-
sym.) do wysyłki na efekt; do podłączania
wejścia urządzenia efektowego
11 Wyjście PHONES (gniazdo 6,3 mm) do pod-
łączania słuchawek stereo (impedancja mini-
mum 8 Ω)
12 Wyjście BOOTH OUT (gniazda 6,3 mm Lewe
L / Prawe R, niesym.) do podłączania wzmac-
niacza systemu odsłuchowego
13 Wyjście główne MASTER OUT dla zsumo-
wanego sygnału (gniazda 6,3 mm Lewe L/
Prawe R, niesym.), np. do podłączania
wzmacniacza PA lub kolejnego miksera
14 Wejście TAPE IN (gniazda RCA Lewe L/
Prawe R) do podłączania wyjścia rejestratora
lub urządzenia odtwarzającego np. odtwa-
rzacza CD
15 Wyjście TAPE OUT (gniazda RCA Lewe L/
Prawe R) do podłączania wejścia urządzenia
rejestrującego
16 Przycisk TAPE[/ USB*] TO BOOTH / PHONES:
jeżeli przycisk jest wciśnięty, sygnał z gniazd
TAPE IN (14) oraz USB (C)* zostanie przełą-
czony na wyjścia odsłuchowe PHONES (11)
oraz BOOTH OUT (12) oraz pokazany na
wskaźniku poziomu (22)
17 Przycisk TAPE[/ USB*] TO MIX: jeżeli przy-
cisk jest wciśnięty, sygnał z gniazd TAPE IN
(14) oraz USB (C)* zostanie przełączony do
zsumowanego sygnału
18 Diodowy wskaźnik POWER ON
19 Model MMX-22:
Regulator AUX SEND MASTER do wysyłki
zsumowanego sygnału na wyjście AUX
SEND (10)
Model MMX-22UFX:
Regulator AUX RETURN do miksowania
sygnału z wyjścia wbudowanego procesora
efektowego lub wejścia STEREO AUX
RETURN (9)
20 Wskaźnik diodowy; zapala się po włączeniu
zasilania phantom przyciskiem PHANTOM
48V (21)
21 Przycisk PHANTOM 48V: do włączania zasi-
lania phantom 48 V dla wejść mikrofonowych
MIC (1)
Proszę zapoznać się z uwagami w rozdz.
4.1.1.
22 Diodowy wskaźnik poziomu, pokazuje poziom
zsumowanego sygnału lub, po wciśnięciu
przycisku TAPE[/ USB*] TO BOOTH / PHO-
NES (16), poziom sygnału z wejścia TAPE IN
(14) oraz gniazda USB (C)*
23 Regulator głośności BOOTH/ dla sygnału z
wyjść odsłuchowych PHONES (11) oraz
BOOTH OUT (12)
24 Regulator główny MASTER dla zsumowa-
nego sygnału (suma wszystkich sygnałów),
wysyłanego na wyjścia MASTER OUT (13),
TAPE OUT (15) oraz gniazdo USB (C)* oraz
na wyjścia odsłuchowe PHONES (11) i
BOOTH OUT (12).
Elementy operacyjne procesora efektowego*:
25 Wyświetlacz; do wskazywania numeru wybra-
nego efektu (
lista efektów na stronie 29)
26 Przełącznik PROGRAM do wyboru efektów:
Podczas obracania pokrętła na wyświetlaczu
(25) pokazywane są numery efektów, aby
zatwierdzić wybrany efekt wcisnąć na krótko
pokrętło.
27 Dioda PEAK ; zapala się sygnalizując prze-
sterowanie wejścia procesora efektowego lub
po jego wyciszeniu przyciskiem MUTE (28)
28 Przycisk MUTE; do wyciszania [zapala się
dioda PEAK (27)] oraz ponownego włączania
procesora efektowego
2 Środki bezpieczeństwa
Urządzenia (mikser oraz zasilacz) spełniają
wszystkie wymagania norm UE, dlatego zostało
oznaczone symbolem .
Należy przestrzegać następujących zasad:
G
Urządzenia przeznaczone są wyłącznie do
pracy wewnątrz pomieszczeń. Należy chronić
je przed działaniem wody, wysokiej wilgotno-
ści oraz wysokiej temperatury (dopuszczalny
zakres wynosi 0 40 °C).
G
Nie należy stawiać na urządzeniu żadnych
pojemników z cieczą np. szklanek.
G
Ciepło generowane podczas pracy urządze-
nia musi zostać odprowadzone; dlatego
należy zapewnić dostateczną cyrkulację
powietrza wokół urządzenia i nie wolno zakry-
wać otworów wentylacyjnych w obudowie.
G
Nie należy używać urządzenia lub natych-
miast odłączyć zasilanie
1. jeżeli stwierdzono widoczne uszkodzenie
urządzenia lub zasilacza,
2. jeżeli uszkodzenie mogło powstać na sku-
tek upadku lub podobnego zdarzenia,
3. jeżeli działa niepoprawnie.
W każdym przypadku, naprawę urządzenia
należy zlecić specjaliście.
G
Do czyszczenia używać suchej miękkiej ście-
reczki. Nie stosować wody i środków che-
micznych.
G
Producent ani dostawca nie ponoszą odpo-
wiedzialności za uszkodzenie sprzętu bądź
obrażenia użytkownika, jeżeli urządzenie było
używane niezgodnie z przeznaczeniem, zos-
tało nieodpowiednio podłączone lub poddane
nieautoryzowanej naprawie.
3 Zastosowanie
Niniejszy mikser został zaprojektowany jako
urządzenie wolnostojące i przeznaczony jest do
miksowania sygnałów audio w zastosowaniach
PA oraz przy nagrywaniu dźwięku. Wyposażony
jest w dwa kanały wejściowe mono oraz dwa
kanały stereo – pozwalających na podłączenie
mikrofonów (również wymagających zasilania
phantom) oraz źródeł audio z wyjściem liniowym
(np. instrumentów muzycznych, odtwarzaczy).
Dzięki wysyłce na efekt możliwe jest podłącze-
nie urządzeń do przetwarzania urządzenia
efektowego. Mikser wyposażony jest ponadto w
wejście i wyjście nagrywania do podłączania
urządzenia rejestrującego oraz wyjście odsłu-
chowe zsumowanego sygnału poprzez słu-
chawki lub system odsłuchowy.
Model MMX-22UFX posiada ponadto wbudo-
wany procesor efektowy (z 100 gotowymi efek-
tami) oraz interfejs USB audio do łączenia z
komputerem.
Po całkowitym zakończeniu eksploata-
cji, należy oddać urządzenie do punktu
recyklingu.
UWAGA Zasilacz pracuje na niebezpiecz-
nym napięciu. Wszelkie naprawy
serwisowe należy zlecić specjali-
ście. Nieodpowiednia obsługa
może spowodować porażenie
prądem elektrycznym.
22
Polski
* tylko dla modelu MMX-22UFX
4 Przygotowanie miksera
do pracy
Przed przystąpieniem do podłączania / zmiany
połączeń oraz przed pierwszym uruchomieniem,
należy skręcić regulatory BOOTH/ (23) oraz
MASTER (24) maksymalnie w lewo na minimum.
4.1 Podłączanie źródeł audio
Ze względu na brak możliwości przełączania
między wejściami na kanałach mono, jedno-
cześnie można wykorzystywać tylko wejście
mikrofonowe (1) lub wejście liniowe (2); nie
można wykorzystywać obu wejść jednocześnie.
4.1.1 Mikrofony
Mikrofony ze złączem XLR należy podłączać do
symetrycznych gniazd XLR MIC (1) na kanałach
mono CH 1 do CH 2. Dla obu wejść mikrofono-
wych możliwe jest włączenie zasilania phantom
48 V, wymaganego w przypadku mikrofonów
pojemnościowych: Aby włączyć zasilanie phan-
tom, należy wcisnąć przycisk PHANTOM 48V
(21). Włączenie zasilania phantom sygnalizo-
wane jest zapaleniem się diody (20).
4.1.2 Urządzenia audio z wyjściem liniowym
Urządzenia audio z wyjściem liniowym (np. od-
biorniki mikrofonów bezprzewodowych, instru-
menty muzyczne, odtwarzacze) należy podłą-
czać do gniazd 6,3 mm (2) na kanałach wejścio-
wych. Gniazda przystosowane są do sygnałów
symetrycznych. Możliwe jest także podłączanie
urządzeń z wyjściem niesymetrycznym, za po-
mocą 2-polowego wtyku 6,3 mm.
Urządzenia mono podłączać do kanałów CH 1
oraz CH 2.
Urządzenia stereo podłączać do kanałów
CH 3/4 oraz CH 5 / 6. W przypadku podłącza-
nia urządzeń mono na kanał stereo, wykorzy-
stywać tylko lewe gniazdo L. Sygnał wejściowy
zostanie wówczas wewnętrznie przełączony
na lewy i prawy kanał.
Jeżeli potrzebna jest większa liczba wejść, do
podłączania źródeł liniowych można również
wykorzystać wejścia:
niesymetryczne gniazda 6,3 mm STEREO
AUX RETURN (9)
gniazda RCA TAPE IN (14)
Uwagi dotyczące wykorzystywania wejścia STEREO
AUX RETURN
1. W celu podłączenia urządzenia mono do wejścia
STEREO AUX RETURN w modelu MMX-22, wyko-
rzystywać tylko lewe gniazdo L. Sygnał wejściowy
zostanie wówczas wewnętrznie przełączony na lewy
i prawy kanał. W przypadku modelu MMX-22UFX,
wykorzystać kabel Y do podłączania urządzenia
mono do obu gniazd.
2. W przypadku modelu MMX22-UFX: podłączenie
urządzenia do obu gniazd STEREO AUX RETURN
spowoduje wyciszenie wbudowanego procesora
efektowego.
4.2 Urządzenie efektowe
Dzięki wyposażeniu miksera w wysyłkę na efekt,
część sygnału z kanałów wejściowych, pobie-
rana za regulatorami wzmocnienia LEVEL (8),
może być przepuszczana przez urządzenie efek-
towe, a następnie dodawana do zsumowanego
sygnału.
Urządzenie efektowe należy podłączać do nie-
symetrycznych gniazd 6,3 mm AUX SEND (10)
oraz STEREO AUX RETURN (9):
1) Połączyć wejście urządzenia efektowego do
wyjścia mono AUX SEND.
2) Połączyć wyjście urządzenia efektowego do
wejścia stereo STEREO AUX RETURN. Pro-
szę zapoznać się także z uwagami dotyczą-
cymi wejścia, w rozdz. 4.1.2.
4.3 Rejestrator
Urządzenie rejestrujące stereo należy podłą-
czać do gniazd RCA TAPE IN (14) oraz TAPE
OUT (15):
1) Połączyć wyjście urządzenia rejestrującego
do wejścia TAPE IN.
2) Połączyć wejście urządzenia rejestrującego
do wyjścia TAPE OUT; na wyjściu tym do-
stępny jest zsumowany sygnał, regulowany
za pomocą regulatora MASTER (24).
Gniazda RCA mogą być również wykorzysty-
wane do podłączania innych urządzeń z wyj-
ściem liniowym; pozwala to np. na podłączenie
dodatkowych odtwarzaczy do wejścia TAPE IN
lub podłączenie dodatkowego wzmacniacza do
wyjścia TAPE OUT.
4.4 System odsłuchowy i słuchawki
Za pomocą systemu odsłuchowego i / lub słucha-
wek stereo, można monitorować zmiksowany
sygnał, sygnał z wejść TAPE IN (14) oraz sygnał
wejściowy z gniazda USB (C)*. Słuchawki (mini-
malna impedancja 8 Ω) należy podłączać do
gniazda 6,3 mm PHONES (11). Wzmacniacz
systemu odsłuchowego można podłączać do
wyjścia stereo BOOTH OUT (12); oba gniazda
6,3 mm dla tego wyjścia są niesymetryczne.
4.5 Wzmacniacz
Na wyjściu stereo MASTER OUT (13) dostępny
jest zmiksowany sygnał, regulowany za pomocą
regulatora MASTER (24). Do tego wyjścia
można podłączać wzmacniacz główny systemu
PA (lub inne urządzenie z wejściem liniowym np.
kolejny mikser). Oba gniazda 6,3 mm dla tego
wyjścia są niesymetryczne
4.6 Zasilanie
Włączanie i wyłączanie
Podłączyć dostarczony z mikserem zasilacz do
gniazda (A) na tylnym panelu, a następnie do
gniazdka sieciowego (230 V~ / 50 Hz).
Aby włączyć mikser, ustawić przełącznik
POWER (B) na ON; aby wyłączyć mikser, usta-
wić przełącznik na OFF. Włączenie miksera syg-
nalizowane jest zapaleniem się diody POWER
ON (18).
Uwaga: Jeżeli mikser nie będzie przez dłuższy czas
wykorzystywany, należy odłączyć zasilacz od gniazdka
sieciowego, gdyż nawet przy wyłączonym mikserze
zasilacz pobiera niewielką ilość prądu.
4.7 Współpraca z komputerem*
Poprzez gniazdo USB (C), możliwe jest transfe-
rowanie plików audio w obu kierunkach pomiędzy
mikserem a komputerem, także równocześnie:
Wykorzystywanie gniazda USB jako wejście:
sygnał przesyłany do gniazda USB może być
dodawany do zsumowanego sygnału i odsłu-
chiwany poprzez słuchawki / system odsłu-
chowy.
Wykorzystywanie gniazda USB jako wyjście:
do gniazda USB przesyłany jest zsumowany
sygnał, regulowany pokrętłem MASTER (24).
Do współpracy z mikserem można wykorzystać
oprogramowanie systemowe komputera lub
dodatkowo zainstalowany program audio. Wiele
takich darmowych programów jest dostępnych w
Internecie.
1) Włączyć komputer. Połączyć port USB kom-
putera z gniazdem USB miksera.
2) Mikser zostanie automatycznie rozpoznany
jako zewnętrzne urządzenie wejściowe i wyj-
ściowe USB. Wymagane sterowniki (standar-
dowe dla systemu operacyjnego) zostaną
automatycznie zainstalowane.
Uwaga: Jeżeli na komputerze nie ma wszystkich
niezbędnych sterowników, może wystąpić koniecz-
ność wyszukania ich w Internecie lub włożenia płyty
instalacyjnej systemu. Jeżeli trzeba, zrestartować
komputer po zainstalowaniu sterowników.
3) Uruchomić program do odtwarzania / rejestra-
cji dźwięku na komputerze i dokonać nie-
zbędnych ustawień (
instrukcja programu).
Mikser można już obsługiwać zgodnie z opi-
sem w rozdz. 5.
Jeżeli nie następuje nagrywanie lub odtwarzanie
dźwięku, upewnić się że aktywowany został
interfejs USB dla wejścia lub wyjścia audio w
ustawieniach systemowych komputera.
Wskazówka: W przypadku gdy mikser jest podłączony
zarówno do komputera jak i innych urządzeń z uzie-
mionym kablem zasilającym (np. wzmacniacza), ist-
nieje ryzyko wystąpienia pętli masy i związanego z nią
przydźwięku. Aby wyeliminować to zakłócenie, między
mikser a kolejne urządzenie należy włączyć separator
masy (np. FGA-102 lub FGA-202 marki “img Stage
Line”).
5 Obsługa
5.1 Podstawowe ustawienia dla
kanałów CH 1 do CH 5/6
Poniższa kolejność działań jest tylko propozycją;
inna kolejność jest również możliwa.
1) Na kanałach wejściowych:
skręcić wszystkie regulatory LEVEL (8)
oraz regulatory AUX SEND (5) maksymal-
nie w lewo
ustawić regulatory GAIN (3), barwy (4)
oraz PAN lub BAL (6) na pozycję środkową
2) Model MMX-22UFX: skręcić regulator AUX
RETURN (19) maksymalnie w lewo.
3) Zwolnić przyciski TAPE[/ USB*] TO BOOTH /
PHONES (16) oraz TAPE[/ USB*] TO MIX
(17).
4) Ustawić regulator MASTER (24) na pozycję
środkową
5) Podać sygnał audio na dany kanał (np. głos
lub dźwięk z instrumentu).
6) Aby ustawić kanał mono
ustawić regulator LEVEL (8) na środkową
pozycję. Następnie, ustawić wzmocnienie
wejściowe regulatorem GAIN (3) tak, aby
UWAGA Nie należy ustawiać zbyt wysokiej
głośności systemu audio ani na
słuchawkach. Długotrwałe działa-
nie dużej głośności może uszko-
dzić słuch! Ucho ludzkie przyzwy-
czaja się do poziomu dźwięku i
po pewnym czasie nie odbiera
go jako wysokiego. Dlatego nie
należy zwiększać ustawionego
wcześnie poziomu dźwięku.
Uwaga: Przy włączonym zasilaniu phantom, nie
wolno podłączać mikrofonów z niesymetrycz-
nym wyjściem; mogą one ulec uszkodzeniu.
Aby zapobiec trzaskowi podczas włączania,
należy włączać i wyłączać zasilanie phantom
tylko przy wyłączonym mikserze lub przy skrę-
conych na minimum regulatorach wyjściowych.
23
Polski
* tylko dla modelu MMX-22UFX
wskaźnik poziomu (22) pokazywał 0 dB.
Następnie ustawić barwę dźwięku regulato-
rami EQ (4). Jeśli trzeba, ponownie ustawić
wzmocnienie regulatorem GAIN. Wskaźnik
przesterowania PEAK (7) powinien zapalać
się na krótko tylko przy osiąganiu maksymal-
nych wartości sygnału. Jeżeli świeci się
ciągle, skręcić regulator wzmocnienia GAIN
i/lub regulatory barwy.
Aby ustawić kanał stereo
ustawić regulator LEVEL (8) tak, aby wskaź-
nik poziomu (22) pokazywał 0 dB, następnie
ustawić barwę dźwięku regulatorami EQ (4).
Jeżeli wskaźnik PEAK (7) świeci się ciągle,
skręcić regulatory barwy lub zmniejszyć
poziom sygnału na wyjściu źródła audio.
7) Po dokonaniu ustawień na danym kanale,
skręcić regulator LEVEL dla tego kanału
maksymalnie w lewo i powtórzyć ustawienia
dla kolejnego kanału.
5.2 Miksowanie sygnałów ze źródeł
audio
1) Ustawić regulator MASTER (24) na taką war-
tość, aby poziom zmiksowanego sygnału
pozwalał na optymalne dokonanie ustawień.
2) Po ustawieniu optymalnego poziomu oraz
barwy na kanałach wejściowych (
rozdz.
5.1), zmiksować wszystkie sygnały z kanałów
wejściowych CH 1 do CH 5 / 6 za pomocą ich
regulatorów głośności LEVEL (8). Regulatory
głośności LEVEL nieużywanych kanałów
skręcić maksymalnie w lewo.
3) Dla kanałów mono, za pomocą regulatorów
panoramy PAN (6) ustawić położenie syg -
nałów w zmiksowanym sygnale stereo. Dla
kanałów stereo ustawić balans sygnałów ste-
reo, za pomocą regulatorów BAL (6).
4) Jeżeli do miksera podłączono urządzenie
efektowe, patrz rozdz. 5.3.
5) Jeżeli do wejścia STEREO AUX RETURN (9)
podłączono dodatkowe źródło audio: w mo-
delu MMX-22UFX, do miksowania jego syg-
nału służy regulator AUX RETURN (19). (W
modelu MMX-22 nie ma możliwości regulacji
poziomu dla tego wejścia.)
6) Aby dodać sygnał wejściowy z gniazd TAPE
IN (14) oraz gniazda USB (C)* do zsumowa-
nego sygnału, wcisnąć przycisk TAPE[/ USB*]
TO MIX (17).
Uwaga: Jeżeli wyjście TAPE OUT lub gniazdo
USB* wykorzystywane jest do nagrywania, aby móc
równocześnie odtwarzać sygnał przez wejście
TAPE IN lub gniazdo USB*, przycisk TAPE[/ USB*]
TO MIX nie może być wciśnięty, w przeciwnym
razie nastąpi sprzężenie.
7) W oparciu o wskaźnik poziomu (22), ustawić
poziom głośności zmiksowanego sygnału za
pomocą regulatora MASTER (24). Upewnić
się, że przycisk TAPE[/ USB*] TO PHONES
(16) nie jest wciśnięty; w przeciwnym wy-
padku, wskaźnik diodowy nie będzie pokazy-
wał poziomu zsumowanego sygnału. Czer-
wone diody CLIP zapalają się gdy w przy-
padku przesterowania.
5.3 Dodawanie efektów
5.3.1 Zewnętrzne urządzenia efektowe
1) W pierwszej kolejności ustawić regulator AUX
SEND MASTER (19) [w modelu MMX-22] lub
AUX RETURN (19) [w modelu MMX-22UFX]
na pozycję środkową, aby efekt był słyszalny.
2) Za pomocą regulatorów AUX SEND (5) zmi-
ksować sygnały z kanałów wejściowych CH 1
do CH 5 / 6 do wysyłki na efekt. Sygnał pobie-
rany jest za regulatorami LEVEL (8). Regula-
tory te pozwalają na ustawienie żądanej siły
efektu niezależnie dla każdego kanału.
3) Model MMX-22:
Za pomocą regulatora AUX SEND MASTER
(19) ustawić ilość zmiksowanego sygnału
wysłanego na efekt. Zsumowany sygnał
wysyłany jest do urządzenia efektowego
poprzez wyjście AUX SEND (10). Po prze-
tworzeniu w urządzeniu efektowym, sygnał
dodawany jest ponownie do zmiksowanego
sygnału poprzez gniazda STEREO AUX
RETURN (9).
Model MMX-22UFX:
Zsumowany sygnał wysyłany jest do urzą-
dzenia efektowego poprzez wyjście AUX
SEND (10). Za pomocą regulatora AUX
RETURN (19) można dodać sygnał przetwo-
rzony w urządzeniu efektowym do zsumowa-
nego sygnału, poprzez wejście STEREO
AUX RETURN (9).
5.3.2 Wykorzystywanie wbudowanego
procesora efektowego*
Wejście STEREO AUX RETURN (9) musi być
dostępne (
uwaga 2 w rozdz. 4.1.2).
1) Aby efekt był słyszalny ustawić regulator
AUX RETURN (19) na środkową pozycję.
2) Za pomocą regulatora PROGRAM (26) wy -
brać numer gotowego efektu (
lista efek-
tów na stronie 29). Wybrany numer będzie
migał na wyświetlaczu (25). Aby zatwierdzić
wybór wcisnąć na krótko pokrętło, numer
przestanie migać i efekt zostanie aktywo-
wany.
3) Za pomocą regulatorów AUX SEND (5) zmi-
ksować sygnały z kanałów wejściowych CH 1
do CH 5 / 6 do wysyłki na efekt. Sygnał pobie-
rany jest za regulatorami LEVEL (8). Regula-
tory te pozwalają na ustawienie żądanej siły
efektu niezależnie dla każdego kanału.
4) Za pomocą regulatora AUX RETURN (19)
dodać sygnał przetworzony we wbudowa-
nym procesorze efektowym do zsumowa-
nego sygnału.
Jeżeli dioda PEAK (27) zapala się, wejście
procesora efektowego jest przesterowane.
Skręcić odpowiednie regulatory AUX SEND
(5) oraz, jeżeli trzeba, zwiększyć ustawienie
regulatora AUX RETURN.
5) Aby wyciszyć wbudowany procesor efek-
towy, wcisnąć przycisk MUTE (28) [przycisk
wraca do swojej pozycji]. Włączenie wycisze-
nia sygnalizowane jest zapaleniem się diody
PEAK (27). Aby wyłączyć wyciszenie proce-
sora, wcisnąć ponownie przycisk MUTE;
dioda PEAK zgaśnie.
5.4 Monitorowanie sygnału za pomocą
systemu odsłuchowego i słuchawek
Za pomocą przycisku TAPE[/ USB*] TO BOOTH/
PHONES (16) wybrać sygnał wysyłany do sys-
temu odsłuchowego poprzez wyjścia PHONES
(11) oraz BOOTH OUT (12) i pokazywany na
wskaźniku (22):
Jeżeli przycisk nie jest wyciśnięty, zsumo-
wany sygnał, regulowany za pomocą regula-
tora MASTER (24) jest odsłuchiwany i poka-
zywany na wskaźniku poziomu.
Jeżeli przycisk jest wyciśnięty, sygnał z wej-
ścia TAPE IN (14) oraz gniazda USB* (C) jest
odsłuchiwany i pokazywany na wskaźniku
(np. w celu sprawdzenia dokonywanych na -
grań).
Ustawić głośność odsłuchiwanego sygnału za
pomocą regulatora BOOTH/ (23).
6 Specyfikacja
Czułość wejściowa
Mic: . . . . . . . . . . . . . . 0,5 mV
Line (CH 1, CH 2): . . . 1 mV
Line (CH 3/4, CH 5/6): 10 mV
Stereo Aux Return: . . 100 mV
Tape In: . . . . . . . . . . . 100 mV
Poziom wyjściowy
Master Out/Tape Out: 650 mV
(przy wskazaniu 0 dB)
Booth Out: . . . . . . . . . 2 V
(przy wskazaniu 0 dB)
Aux Send: . . . . . . . . . 9,5 V max
Impedancja słuchawek: . ≥ 8 Ω
Interfejs USB *: . . . . . . . USB 2.0
(full speed)
Pasmo przenoszenia: . . 20 20 000 Hz
THD: . . . . . . . . . . . . . . . < 0,05 %
Stosunek S / N: . . . . . . . . > 74 dB
(ważony A)
Przesłuch: . . . . . . . . . . .
-
63 dB
Korektory barwy
basy: . . . . . . . . . . . . . ±15 dB/ 80 Hz
średnie: . . . . . . . . . . . ±15 dB/2,5 kHz
wysokie: . . . . . . . . . . . ±15 dB/ 12 kHz
Zasilanie phantom: . . . . +48 V
Zasilanie: . . . . . . . . . . . . 18 V~ z doł. zasilacza
230 V~ / 50 Hz
Zakres temperatur: . . . . 0 40 °C
Wymiary (S × W × G)
MMX-22: . . . . . . . . . . 190 × 50 × 260 mm
MMX-22UFX: . . . . . . 190 × 65 × 260 mm
Waga
MMX-22: . . . . . . . . . . 1,7 kg
MMX-22UFX: . . . . . . 2,4 kg
Współpraca z systemami operacyjnymi do pracy
USB*:
Windows 2000, Windows XP lub późniejsze
wersje Windows
Mac OS 9.0.4 lub późniejsze, Mac OS X
Windows jest międzynarodową, prawnie chronioną marką należącą do
Microsoft Corporation.
Mac OS jest międzynarodową, prawnie chronioną marką należącą do
Apple Computer Inc.
Z zastrzeżeniem możliwości zmian.
24
Polski
Instrukcje obsługi są chronione prawem copyright for MONACOR
®
INTERNATIONAL GmbH & Co. KG.
Przetwarzanie całości lub części instrukcji dla osobistych korzyści finansowych jest zabronione.
* tylko dla modelu MMX-22UFX
29
Effectenoverzicht
Nummer Naam Effect Parameter
00 – 09 Vocal Nagalmeffect, bijzonder geschikt voor zangtoepassingen Uitklinktijd 0,8 – 0,9 s, pre-delaytijd 10 – 45 ms
10 – 19 Small Room Nagalmeffect: Simulatie van een kleine tot middelgrote ruimte Uitklinktijd 0,7 – 2,1 s, pre-delaytijd 20 – 45 ms
20 – 29 Large Hall Nagalmeffect: Simulatie van een grote zaal Uitklinktijd 3,6 – 5,4 s, pre-delaytijd 23 – 55 ms
30 – 39 Echo Echo-effect Vertragingstijd 145 – 205 ms
40 – 49 Echo + Verb Combinatie van echo-effect en nagalmeffect Vertragingstijd 208 – 650 ms, uitklinktijd 1,7 – 2,7 s
50 – 59 Flange + Verb Combinatie van flanger-effect en nagalmeffect Snelheid 0,8 – 2,52 Hz, uitklinktijd 1,5 – 2,9 ms
60 – 69 Plate Simulatie van een klassieke, helder klinkende galmplaat Uitklinktijd 0,9 – 3,6 s
70 – 79 Chorus + GTR Gitaareffect: Chorus Snelheid 0,92 – 1,72 Hz
80 – 89 Rotary + GTR Gitaareffect: Rotary (Leslie-effect) Modulatiediepte 20 – 80 %
90 – 99 Tremolo + GTR Gitaareffect: Tremolo Snelheid 0,6 – 5 Hz
Vista general de efectos
Número Nombre Efecto Parámetros
00 – 09 Vocal Efecto reverb, ideal para vocalistas Tiempo de reverberación 0,8 0,9 s, tiempo de predemora 10 45 ms
10 – 19 Small Room Efecto reverb, simulación de una sala pequeña a mediana Tiempo de reverberación 0,7 2,1 s, tiempo de predemora 20 45 ms
20 – 29 Large Hall Efecto reverb: simulación de una sala grande Tiempo de reverberación 3,6 5,4 s, tiempo de predemora 23 55 ms
30 – 39 Echo Efecto eco Tiempo de demora 145 205 ms
40 – 49 Echo + Verb Combinación de efecto eco y reverb Tiempo de demora 208 650 ms, tiempo de reverberación 1,7 2,7 s
50 – 59 Flange + Verb Combinación de efecto flanger y reverb Frecuencia 0,8 2,52 Hz, tiempo de reverberación 1,5 2,9 ms
60 – 69 Plate Simulación de una placa de reverberación clásica con un sonido brillante Tiempo de reverberación 0,9 3,6 s
70 – 79 Chorus + GTR Efecto de guitarra: Chorus Frecuencia 0,92 – 1,72 Hz
80 – 89 Rotary + GTR Efecto de guitarra: Rotatorio (efecto Leslie) Profundidad de modulación 20 80 %
90 – 99 Tremolo + GTR Efecto de guitarra: Tremolo Frecuencia 0,6 – 5 Hz
Lista efektów
Numer Nazwa Efekt Parametry
00 – 09 Vocal efekt pogłosu, idealny dla wokalu czas zaniku 0,8 0,9 s, opóźnienie 10 45 ms
10 – 19 Small Room efekt pogłosu; symulacja małego i średniego pokoju czas zaniku 0,7 2,1 s, opóźnienie 20 45 ms
20 – 29 Large Hall efekt pogłosu; symulacja dużej hali czas zaniku 3,6 5,4 s, opóźnienie 23 55 ms
30 – 39 Echo efekt echa opóźnienie 145 – 205 ms
40 – 49 Echo + Verb kombinacja efektu echa oraz pogłosu opóźnienie 208 – 650 ms, czas zaniku 1,7 – 2,7 s
50 – 59 Flange + Verb kombinacja efektu flanger oraz pogłosu współczynnik 0,8 2,52 Hz, czas zaniku 1,5 2,9 ms
60 – 69 Plate symulacja efektu klasycznej płyty pogłosowej z czystym dźwiękiem czas zaniku 0,9 – 3,6 s
70 – 79 Chorus + GTR efekt gitarowy: Chorus współczynnik 0,92 – 1,72 Hz
80 – 89 Rotary + GTR efekt gitarowy: Rotary (efekt Leslie) głębokość modulacji 20 80 %
90 – 99 Tremolo + GTR efekt gitarowy: Tremolo współczynnik 0,6 – 5 Hz
NederlandsEspañolPolski
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30

IMG Stage Line MMX-22 Instrukcja obsługi

Kategoria
Miksery audio
Typ
Instrukcja obsługi
Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla