17
Polski
STEREO IN
R L
CH 1
OUT IN
CH 5
OUT IN
CH 6
OUT IN
STEREO OUT
R L
230V~/
50Hz
1 2
3
1 2
3
1 2
3
2 1
3
PUSH
1 2
3
2 1
3
PUSH
1 2
3
2 1
3
PUSH
2 1
3
PUSH
2 1
3
PUSH
Uwaga! Jeśli na danym kanale jest włą-
czone zasilanie phantomowe nie wolno
do niego podłączać niezbalansowanych
mikrofonów lub urządzeń liniowych.
W przeciwnym przypadku zostaną one
uszkodzone.
3) Do wyjść CH 1 do CH 6 (13) oraz STEREO
OUT (12) typu XLR można w zależności od
potrzeb podłączyć wzmacniacze mocy lub
aktywne zestawy głośnikowe.
5.1 Włączanie zasilania phantomowego
LMS-808 daje możliwość włączenia zasilania
phantomowego 12 V potrzebnego dla pracy
niektórych mikrofonów niezależnie dla każ-
dego z sześciu kanałów.
Uwaga! Aby włączyć zasilanie phanto-
mowe należy otworzyć obudowę urządze-
nia. Dlatego też należy to zostawić wykwa-
lifikowanemu personelowi.
1)
Odłączyć wtyczkę zasilającą z gniazdka
sieciowego.
2) Odkręcić pokrywę obudowy urządzenia.
3)
Dla danego kanału przestawić odpowiednią
zworkę JP 101 (dla kanału CH 1) do JP 601
(dla kanału CH 6) z pozycji OFF na ON.
4) Założyć pokrywę i przykręcić ją z powro-
tem.
5)
Zaleca się oznaczyć kanał dla którego włą-
czono zasilanie phantomowe!
6 Obsługa
1)
Aby uniknąć stuku przy włączeniu zaleca się
wszystkie regulatory wyjściowe (5 oraz 9)
skręcić na minimum.
2) Włączyć urządzenie włącznikiem POWER
(10). Zapali się wskaźnik nad przełączni-
kiem (2). Następnie należy włączyć podłą-
czone urządzenia.
6.1 Tryb miksera
W trybie miksera (rys. 2, strona 5) kanał
stereofoniczny oraz wszystkie sześć kanałów
monofonicznych mogą zostać zmiksowane
do jednego kanału wyjściowego stereofo-
nicznego.
1)
Wcisnąć dla wybranego kanału przycisk
MIX / SPLIT (7) oraz wycisnąć przycisk
MIXER ON (8).
2) Ustawić poziom miksowanego sygnału za
pomocą regulatora LEVEL STEREO OUT (9)
tak, aby można było dokonywać dalszych
ustawień dla podłączonych sygnałów.
3) Za pomocą przełącznika LINE / MIC (4) wy-
brać typ źródła audio podłączonego do
kanałów CH 1 do CH 6: dla mikrofonu
wcisnąć przycisk, dla źródła liniowego
wycisnąć.
4) Za pomocą regulatorów LEVEL STEREO IN
(3) oraz LEVEL dla kanałów CH 1 do CH 6
(5) ustawić odpowiedni stosunek głośno-
ści: regulatory dla kanałów które mają być
najgłośniejsze powinny być tak ustawione
aby przy szczytowych poziomach zapalały
się wskaźniki LED (1).
5)
Za pomocą regulatorów panoramy PAN
(6) dla kanałów CH 1 do CH 6 ustawić
położenie sygnałów mono w bazie stereo.
6)
Za pomocą regulatora LEVEL STEREO OUT
(9) ustawić ostateczny poziom zmiksowa-
nego sygnału.
6.2 Tryb splittera
W trybie splittera (rys. 3, strona 5) sygnał
stereofoniczny może być rozdzielony na sześć
kanałów mono oraz kanał stereofoniczny. Dla
kanałów mono wybór części sygnału stereofo-
nicznego można dokonać za pomocą regula-
tora PAN. W przypadku wyjścia stereo nie ma
wyboru: kanał lewy sygnału wejściowego jest
przyporządkowany kanałowi lewemu sygnału
wyjściowego natomiast kanał prawy kanałowi
prawemu.
1) Wcisnąć przycisk MIX / SPLIT (7) dla wybra-
nych kanałów.
2)
Za pomocą regulatorów głośności LEVEL
STEREO IN (3) ustawić poziom wejściowy
sygnału stereo tak, aby szczytowych po-
ziomach sygnału zapalały się wskaźniki
LED (1).
3)
Dla kanałów mono ustawić za pomocą
regulatora PAN (6) żądaną część sygnału
stereo.
4) Za pomocą regulatorów LEVEL dla kana-
łów CH 1 do CH 6 (5) ustawić w zależności
od potrzeb poziom sygnału.
5)
Regulatorem LEVEL STREO OUTPUT (9)
ustawić poziom stereofonicznego sygnału
wyjściowego.
6.3 Tryb 8-kanałowy
W tym trybie wszystkie (rys. 4, strona 5)
kanały pracują niezależnie jako wzmacniacze
i dostarczają na wyjście zbalansowany sygnał
wyjściowy. Poziomy dla wszystkich kanałów
mogą być regulowane niezależnie. Taki tryb
można wykorzystać jeśli sygnał wyjściowy
źródła jest za niski dla kolejnego urządzenia
w torze sygnałowym. W tym trybie urządze-
nie może pracować jako 6 kanałowy przed-
wzmacniacz mikrofonowy.
1)
Wcisnąć dla wybranego kanału przycisk
MIX / SPLIT (7) oraz przycisk MIXER ON (8).
2) Za pomocą przycisków LINE / MIC (4) wy-
brać dla kanałów CH 1 do CH 6 typ pod-
łączonego źródła sygnału: dla mikrofonu
wcisnąć przycisk, dla źródła liniowego
wycisnąć.
3) Za pomocą regulatorów LEVEL dla kana-
łów CH 1 do CH 6 (5) ustawić w zależności
od potrzeb poziom sygnału.
4)
Dla kanału stereofonicznego regulator gło-
śności LEVEL STEREO OUTPUT (9) ustawić
na maksimum oraz ustawić za pomocą
regulatorów LEVEL STEREO IN (3) niezależ-
nie dla prawego i lewego kanału poziom
głośności.
6.4 Tryb kombinowany
Jeśli nie wszystkie sześć kanałów mono są
wymagane jako wyjścia w trybie splittera, po-
zostałe można wykorzystać jako niezależne
przedwzmacniacze: zob. rozdział 6.3.
7 Dane techniczne
Wejścia ( Czułość wejściowa przy poziomie wyjścio-
wym 1 V, impedancja wejściowa)
STEREO IN: � � � � � � � 250 mV, 30 kΩ,
XLR, zbalansowane
CH 1 do CH 6: � � � � � Line 100 mV, 40 kΩ przełą-
czane na Mic 1 mV, 6,6 kΩ,
XLR, zbalansowane
Zasilanie
phantomowe: � � � � � 12 V (włączane wewnętrznie)
Wyjścia ( poziom znamionowy,
impedancja wyjściowa)
STEREO OUT : � � � � � 1 V, 200 Ω,
XLR, zbalansowane
CH 1 do CH 6: � � � � � 1 V, 200 Ω,
XLR, zbalansowane
Pasmo przenoszenia:
� 10 Hz – 30 kHz (+0 / −0,5 dB)
THD: � � � � � � � � � � � � � 0,02 %
Stosunek S / N: � � � � � � 81 dB / ważony
Przesłuch
międzykanałowy:
� � � � −63 dB (1 kHz)
Zasilanie: � � � � � � � � � 230 V/ 50 Hz
Pobór mocy: � � � � � � � 10 VA max�
Temperatura pracy: � � 0 – 40 °C
Wymiary (S × W × G): � 482 × 48 × 205 mm,
1 U
Waga: � � � � � � � � � � � � 2,9 kg
Z zastrzeżeniem do możliwych zmian.
Instrukcje obsługi są chronione prawem copyright
for MONACOR
®
INTERNATIONAL GmbH & Co. KG.
Przetwarzanie całości lub części instrukcji dla osobi-
stych korzyści finansowych jest zabronione.