WYMIANA USZCZELKI PUSZKI
POŁĄCZENIOWEJ
PRZEWODÓW SILNIKA
ZABURTOWEGO FORCE FIRMY
FORCE
®
INSTRUKCJA OBSŁUGI
Pierwsze kroki
OSTRZEŻENIE
Przed przystąpieniem do czynności serwisowych należy zawsze
odłączyć silnik zaburtowy od akumulatora.
Silnik nie może być włączony, gdy śruba napędowa jest wyjęta
z wody. Kontakt z obracającą się śrubą może spowodować
poważne obrażenia.
PRZESTROGA
Podczas przechowywania i uruchamiania silnika należy
zachować ostrożność z uwagi na ryzyko zakleszczenia lub
przytrzaśnięcia przez ruchome części, co może spowodować
obrażenia.
Przed rozpoczęciem tych czynności serwisowych dokładnie
przeczytaj niniejsze instrukcje i upewnij się, że posiadasz
narzędzia i umiejętności niezbędne do ich wykonania. W razie
potrzeby skorzystaj z pomocy wykwalifikowanego instalatora
urządzeń morskich, aby zapewnić prawidłowe wykonanie
czynności serwisowych.
Dołączone części i potrzebne narzędzia
Nowe części w zestawie:
• Duża uszczelka kwadratowa
• Trzy małe podkładki śrub (z warstwą samoprzylepną)
• Mała okrągła uszczelka złącza (bez warstwy samoprzylepnej)
• Gruba okrągła uszczelka złącza (z warstwą samoprzylepną)
• Cienka okrągła uszczelka złącza (z warstwą samoprzylepną)
Części zamienne w zestawie:
UWAGA: Te części są potrzebne tylko w przypadku utraty lub
uszkodzenia oryginalnych części podczas serwisowania.
• Jedna śruba M6 z łbem kulistym (mocowanie sworznia
obrotowego dla górnego łącznika)
• Jedna podkładka 6 mm (mocowanie sworznia obrotowego
dla górnego łącznika)
• Dwie śruby imbusowe M5×12 (mocowanie puszki
połączeniowej do obudowy siłownika układu sterowania)
Niezbędne narzędzia:
• Dwa bity lub klucze sześciokątne 4 mm (
5
/
32
cala)
Wymiana uszczelek na puszce
połączeniowej przewodów
Postępuj zgodnie z tymi instrukcjami, aby wymienić uszczelki
puszki połączeniowej przewodów w silniku zaburtowym przy
użyciu nowych części znajdujących się w zestawie.
NOTYFIKACJA
Czynność tę należy wykonać, gdy łódź znajduje się na
przyczepie lub na lądzie, aby uniknąć utraty ważnych części
w wyniku ich zatonięcia.
Najlepiej wykonać tę czynność, gdy silnik zaburtowy jest
całkowicie opuszczony. Niektóre konstrukcje przyczep mogą
uniemożliwiać całkowite opuszczenie silnika i w takich
przypadkach czynność tę można wykonać z silnikiem
opuszczonym tak nisko, jak na to pozwala przyczepa. Podczas
pracy z silnikiem w pozycji częściowo opuszczonej należy
zachować ostrożność i rozważyć zastosowanie miękkich
elementów ochronnych, aby uniknąć uszkodzenia silnika, śruby
lub przyczepy.
1
Odłącz silnik zaburtowy od zasilania.
2
Odłącz górny łącznik uchwytu (Odłączanie górnego łącznika
uchwytu, strona 1).
3
Odłącz puszkę połączeniową przewodów od obudowy
siłownika układu sterowania (Zdejmowanie puszki
połączeniowej przewodów z obudowy siłownika układu
sterowania, strona 2).
4
Sprawdź puszkę połączeniową przewodów pod kątem
potencjalnego przedostania się do niej wody (Sprawdzanie
puszki połączeniowej przewodów pod kątem potencjalnego
przedostania się do niej wody, strona 2).
5
Zainstaluj uszczelkę i podkładki z warstwą samoprzylepną
z zestawu na obudowie siłownika układu sterowania
(Instalowanie uszczelki i podkładek na obudowie siłownika
układu sterowania, strona 2).
6
Usuń mały pierścień lokujący umiejscowiony wokół złącza na
puszce połączeniowej i zainstaluj trzy nowe okrągłe uszczelki
z zestawu (Usunięcie istniejącej okrągłej uszczelki i instalacja
nowych uszczelek złączy, strona 3).
7
Ponownie podłącz puszkę połączeniową przewodów od
obudowy siłownika układu sterowania (Ponowne zakładanie
puszki połączeniowej przewodów na obudowie siłownika
układu sterowania, strona 3).
8
Ponownie podłącz górny łącznik uchwytu (Łączenie górnego
łącznika mocowania z obudową układu kierowniczego
serwosilnika, strona 4).
9
Podłącz silnik zaburtowy do zasilania.
Odłączanie górnego łącznika uchwytu
PRZESTROGA
Przed przystąpieniem do prac serwisowych należy odłączyć
silnik zaburtowy od zasilania, aby uniknąć ewentualnych
obrażeń i uszkodzeń silnika zaburtowego.
1
Przesuń silnik do pozycji opuszczonej.
2
Odłącz przewód od panelu wyświetlacza na górnym
łączniku uchwytu .
GUID-DB4FEA70-557A-4F81-8CBD-6B263190BF17 v2Grudzień 2020