Garmin Force Trolling Motor Freshwater 57 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi

Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla

WYMIANA USZCZELKI PUSZKI
POŁĄCZENIOWEJ
PRZEWODÓW SILNIKA
ZABURTOWEGO FORCE FIRMY
FORCE
®
INSTRUKCJA OBSŁUGI
Pierwsze kroki
OSTRZEŻENIE
Przed przystąpieniem do czynności serwisowych należy zawsze
odłączyć silnik zaburtowy od akumulatora.
Silnik nie może być włączony, gdy śruba napędowa jest wyjęta
z wody. Kontakt z obracającą się śrubą może spowodować
poważne obrażenia.
PRZESTROGA
Podczas przechowywania i uruchamiania silnika należy
zachować ostrożność z uwagi na ryzyko zakleszczenia lub
przytrzaśnięcia przez ruchome części, co może spowodować
obrażenia.
Przed rozpoczęciem tych czynności serwisowych dokładnie
przeczytaj niniejsze instrukcje i upewnij się, że posiadasz
narzędzia i umiejętności niezbędne do ich wykonania. W razie
potrzeby skorzystaj z pomocy wykwalifikowanego instalatora
urządzeń morskich, aby zapewnić prawidłowe wykonanie
czynności serwisowych.
Dołączone części i potrzebne narzędzia
Nowe części w zestawie:
Duża uszczelka kwadratowa
Trzy małe podkładki śrub (z warstwą samoprzylepną)
Mała okrągła uszczelka złącza (bez warstwy samoprzylepnej)
Gruba okrągła uszczelka złącza (z warstwą samoprzylepną)
Cienka okrągła uszczelka złącza (z warstwą samoprzylepną)
Części zamienne w zestawie:
UWAGA: Te części są potrzebne tylko w przypadku utraty lub
uszkodzenia oryginalnych części podczas serwisowania.
Jedna śruba M6 z łbem kulistym (mocowanie sworznia
obrotowego dla górnego łącznika)
Jedna podkładka 6 mm (mocowanie sworznia obrotowego
dla górnego łącznika)
Dwie śruby imbusowe M5×12 (mocowanie puszki
połączeniowej do obudowy siłownika układu sterowania)
Niezbędne narzędzia:
Dwa bity lub klucze sześciokątne 4 mm (
5
/
32
cala)
Wymiana uszczelek na puszce
połączeniowej przewodów
Postępuj zgodnie z tymi instrukcjami, aby wymienić uszczelki
puszki połączeniowej przewodów w silniku zaburtowym przy
użyciu nowych części znajdujących się w zestawie.
NOTYFIKACJA
Czynność tę należy wykonać, gdy łódź znajduje się na
przyczepie lub na lądzie, aby uniknąć utraty ważnych części
w wyniku ich zatonięcia.
Najlepiej wykonać tę czynność, gdy silnik zaburtowy jest
całkowicie opuszczony. Niektóre konstrukcje przyczep mogą
uniemożliwiać całkowite opuszczenie silnika i w takich
przypadkach czynność tę można wykonać z silnikiem
opuszczonym tak nisko, jak na to pozwala przyczepa. Podczas
pracy z silnikiem w pozycji częściowo opuszczonej należy
zachować ostrożność i rozważyć zastosowanie miękkich
elementów ochronnych, aby uniknąć uszkodzenia silnika, śruby
lub przyczepy.
1
Odłącz silnik zaburtowy od zasilania.
2
Odłącz górny łącznik uchwytu (Odłączanie górnego łącznika
uchwytu, strona 1).
3
Odłącz puszkę połączeniową przewodów od obudowy
siłownika układu sterowania (Zdejmowanie puszki
połączeniowej przewodów z obudowy siłownika układu
sterowania, strona 2).
4
Sprawdź puszkę połączeniową przewodów pod kątem
potencjalnego przedostania się do niej wody (Sprawdzanie
puszki połączeniowej przewodów pod kątem potencjalnego
przedostania się do niej wody, strona 2).
5
Zainstaluj uszczelkę i podkładki z warstwą samoprzylepną
z zestawu na obudowie siłownika układu sterowania
(Instalowanie uszczelki i podkładek na obudowie siłownika
układu sterowania, strona 2).
6
Usuń mały pierścień lokujący umiejscowiony wokół złącza na
puszce połączeniowej i zainstaluj trzy nowe okrągłe uszczelki
z zestawu (Usunięcie istniejącej okrągłej uszczelki i instalacja
nowych uszczelek złączy, strona 3).
7
Ponownie podłącz puszkę połączeniową przewodów od
obudowy siłownika układu sterowania (Ponowne zakładanie
puszki połączeniowej przewodów na obudowie siłownika
układu sterowania, strona 3).
8
Ponownie podłącz górny łącznik uchwytu (Łączenie górnego
łącznika mocowania z obudową układu kierowniczego
serwosilnika, strona 4).
9
Podłącz silnik zaburtowy do zasilania.
Odłączanie górnego łącznika uchwytu
PRZESTROGA
Przed przystąpieniem do prac serwisowych należy odłączyć
silnik zaburtowy od zasilania, aby uniknąć ewentualnych
obrażeń i uszkodzeń silnika zaburtowego.
1
Przesuń silnik do pozycji opuszczonej.
2
Odłącz przewód od panelu wyświetlacza na górnym
łączniku uchwytu .
GUID-DB4FEA70-557A-4F81-8CBD-6B263190BF17 v2Grudzień 2020
3
Za pomocą dwóch bitów sześciokątnych 4 mm lub kluczy,
wykręć śrubę i zdejmij podkładkę z jednej strony górnego
sworznia na obudowie siłownika układu sterowania.
PORADA: Przy wykręcaniu śruby warto użyć drugiego klucza
imbusowego 4 mm, aby przytrzymać jeden koniec górnego
sworznia.
4
Wyjmij górny sworzeń z obudowy siłownika układu
sterowania.
NOTYFIKACJA
Podczas wyjmowania górnego sworznia należy zachować
ostrożność, gdyż silnik porusza się swobodnie na dolnym
sworzniu i może uszkodzić silnik napędowy, śrubę lub
przyczepę.
Zdejmowanie puszki połączeniowej przewodów
z obudowy siłownika układu sterowania
1
Za pomocą bitu lub klucza sześciokątnego 4 mm wykręć trzy
śruby, które mocują puszkę połączeniową przewodów do
obudowy siłownika układu sterowania.
UWAGA: Być może trzeba będzie podnieść górny łącznik na
tyle, na ile pozwala na to przewód zasilający, aby uzyskać
dostęp do śrub mocujących puszkę połączeniową.
2
Ostrożnie wyjmij puszkę połączeniową z obudowy siłownika
układu sterowania, aby ją zdemontować.
NOTYFIKACJA
Puszka połączeniowa łączy się z płytką drukowaną
w obudowie siłownika układu sterowania. Podczas
wyjmowania puszki należy uważać, aby nie uszkodzić złącza
na płytce drukowanej.
Sprawdzanie puszki połączeniowej przewodów pod
kątem potencjalnego przedostania się do niej wody
PRZESTROGA
Po odłączeniu puszki połączeniowej przewodów od obudowy
siłownika układu sterowania należy koniecznie sprawdzić tył
puszki pod kątem śladów wniknięcia do niej wody. W przypadku
zauważenia śladów wody nie należy kontynuować wykonywania
tych czynności.
1
Sprawdź tył puszki połączeniowej , czy nie ma tam wilgoci,
szczególnie w zagłębieniu wokół złącza .
2
Wybierz czynność:
Jeśli nie ma wilgoci, kontynuuj wykonywanie czynności
serwisowych.
Jeśli na tylnej ściance puszki połączeniowej lub we wnęce
wokół złącza zauważysz wilgoć, przerwij wykonywanie
tych czynności serwisowych i skontaktuj się z działem
obsługi klienta firmy Garmin
®
w celu uzyskania pomocy.
Instalowanie uszczelki i podkładek na obudowie
siłownika układu sterowania
1
Za pomocą wilgotnej szmatki delikatnie oczyść powierzchnię
obudowy siłownika układu sterowania wokół złącza .
2
Zdejmij folię z podkładu samoprzylepnego dużej kwadratowej
uszczelki znajdującej się w zestawie.
3
Ustaw otwory na śruby i złącze w jednej linii, a następnie
dociśnij uszczelkę do obudowy siłownika układu sterowania,
aby ją przykleić.
4
Zdejmij folię z podkładu samoprzylepnego z jednej
z najmniejszych podkładek z zestawu.
2
5
Umieść podkładkę samoprzylepną stronę w dół na jednym
z trzech otworów na śruby na obudowie układu sterowania
serwosilnika, a następnie dociśnij, aby ją przykleić.
6
Powtórz dwa poprzednie kroki dla pozostałych dwóch
otworów na śruby.
Usunięcie istniejącej okrągłej uszczelki i instalacja
nowych uszczelek złączy
1
Z tyłu puszki połączeniowej usuń istniejącą okrągłą uszczelkę
wokół złącza.
2
Umieść małą okrągłą płaską uszczelkę (bez warstwy
samoprzylepnej) z zestawu wokół złącza na puszce
połączeniowej i dociśnij ją, aż będzie dobrze osadzona.
3
Zdejmij folię z podkładu samoprzylepnego na grubej
okrągłej uszczelce z zestawu, umieść ją wokół złącza na
puszce połączeniowej stroną samoprzylepną do dołu
i dociśnij, aż będzie dobrze osadzona.
4
Zdejmij folię z podkładu samoprzylepnego na cienkiej
okrągłej uszczelce z zestawu, umieść ją wokół złącza na
puszce połączeniowej stroną samoprzylepną do dołu
i dociśnij, aż będzie dobrze osadzona.
Ponowne zakładanie puszki połączeniowej
przewodów na obudowie siłownika układu sterowania
1
Sprawdź tył puszki połączeniowej i w razie konieczności usuń
kurz lub osady z wody za pomocą wilgotnej szmatki.
2
Ostrożnie wyrównaj złącze z tyłu puszki połączeniowej ze
złączem na obudowie siłownika układu sterowania
i delikatnie dociśnij.
NOTYFIKACJA
Przy ponownym podłączaniu puszki połączeniowej należy
zwrócić uwagę na prawidłowe ustawienie złączy przed
dociśnięciem, aby uniknąć ich uszkodzenia.
3
Za pomocą bita lub klucza sześciokątnego 4 mm zainstaluj
i dokręć trzy śruby, które mocują puszkę połączeniową
przewodów do obudowy siłownika układu sterowania.
3
Łączenie górnego łącznika mocowania z obudową
układu kierowniczego serwosilnika
1
Upewnij się, że przewód do przesyłu danych jest dostępny
i nie został przytrzaśnięty przez żadną część uchwytu.
2
Upewnij się, że tuleje są prawidłowo zamontowane
w górnych otworach obudowy siłownika układu sterowania.
3
Przekręć górną część obudowy siłownika układu sterowania
do wewnątrz, aby ustawić otwory górnego łącznika i otwory
w obudowie w jednej linii.
4
Wsuń sworzeń do otworów w górnym łączniku uchwytu
i obudowy układu sterowania serwosilnika.
5
Używając bitu sześciokątnego 4 mm lub klucza, zamocuj
sworzeń za pomocą śrub i podkładek z obu stron.
UWAGA:
Aby dobrze zamocować sworzeń, należy użyć
dwóch kluczy lub bitów sześciokątnych, tak aby sworzeń nie
obracał się podczas dokręcania śrub (należy przytrzymać
drugą stronę).
6
Ponownie podłącz przewód do panelu wyświetlacza na
górnym łączniku uchwytu .
© 2020 Garmin Ltd. lub jej oddziały
© 2020 Garmin Ltd. lub jej oddziały
support.garmin.com
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4

Garmin Force Trolling Motor Freshwater 57 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla