Garmin Force™ Trolling Motor, Freshwater, 50" Instrukcja instalacji

Typ
Instrukcja instalacji
SILNIK ZABURTOWY FORCE
INSTRUKCJA INSTALACJI
Pierwsze kroki
OSTRZEŻENIE
Silnik nie może być włączony, gdy śruba napędowa jest wyjęta
z wody. Kontakt z obracającą się śrubą może spowodować
poważne obrażenia.
Silnika nie wolno używać w miejscach, w których może dojść do
kontaktu operatora lub innych osób znajdujących się w wodzie
ze śrubą napędową.
Aby uniknąć obrażeń, przed przystąpieniem do czyszczenia lub
serwisowania śruby należy zawsze odłączyć silnik od
akumulatora.
PRZESTROGA
Podczas przechowywania i uruchamiania silnika należy
zachować ostrożność z uwagi na ryzyko zakleszczenia lub
przytrzaśnięcia przez ruchome części, co może spowodować
obrażenia.
Podczas przechowywania lub uruchamiania silnika należy
uważać na śliskie powierzchnie wokół niego. Poślizgnięcie się
podczas przechowywania lub uruchamiania silnika może
prowadzić do obrażeń.
Podczas wiercenia, cięcia lub szlifowania należy zawsze nosić
okulary ochronne, ochronniki słuchu i maskę przeciwpyłową.
NOTYFIKACJA
Podczas wiercenia i wycinania należy zawsze sprawdzić, co
znajduje się po drugiej stronie obrabianej powierzchni.
Aby uniknąć uszkodzenia łodzi, urządzenie powinno być
zainstalowane przez wykwalifikowanego instalatora urządzeń
morskich. Do prawidłowej instalacji wymagana jest fachowa
wiedza na temat morskich układów elektrycznych.
Niezbędne narzędzia i zaopatrzenie
Wiertarka i wiertło o średnicy 8 mm (
5
/
16
cala)
Wkrętaki krzyżowe numer 1 i 2
Bity lub klucze sześciokątne 3 i 4 mm (zalecane dwa po
4 mm)
Klucz nasadowy 14 mm
(9
/
16
cala)
Klucz dynamometryczny
Wyłącznik automatyczny o obciążalności ciągłej 60 A
Wtyk i gniazdo silnika zaburtowego o obciążalności co
najmniej 60 A (opcjonalne)
Przewód 6, 4 lub 2 AWG (16, 25 lub 35 mm
2
) do
przedłużania przewodu zasilającego
Lutowie i izolacja termokurczliwa (w przypadku przedłużania
przewodu zasilającego)
Śruby ze stali nierdzewnej z łbem walcowym
1
/
4
-20 (M6×1)
(jeśli dołączone śruby nie są wystarczająco długie, aby
przymocować silnik do pokładu)
Przygotowanie do instalacji
Ogólne informacje o urządzeniu
Zaślepka wału
Przewody zasilania i przetwornika
Układ sterowania
Uchwyt
Kołnierz do regulacji głębokości
Wał
Silnik napędzający śrubę
Uwagi dotyczące montażu
Wybierając miejsce montażu, należy zwrócić uwagę na
następujące kwestie.
Silnik należy montować na dziobie łodzi.
Zalecana jest instalacja na lewej burcie dziobu, ale w razie
potrzeby można zainstalować silnik na prawej burcie.
Uchwyt należy zamontować w taki sposób, aby opuszczony
silnik znajdował się możliwie blisko środka łodzi .
Uchwyt należy zamontować tak, aby zderzak znajdował
się na falszburcie łodzi.
Lipiec 2019
190-02521-91_0C
Silnik montowany jest do pokładu łodzi przy użyciu śrub, więc
potrzebne jest miejsce na zamocowanie uchwytu od strony
spodniej przy użyciu podkładek i nakrętek.
Silnik musi mieć miejsce na podnoszenie i opuszczanie, więc
w miejscu montażu nie powinno być żadnych przeszkód.
Worki z częściami
Osprzęt do instalacji silnika zaburtowego dostarczany jest
w ponumerowanych workach. Na początku każdego etapu
instalacji znajduje się informacja o worku z częściami
potrzebnymi do jego ukończenia. W tabeli poniżej możesz
sprawdzić oznaczenia worków z częściami niezbędnych do
ukończenia poszczególnych etapów instalacji.
Zawiera pas bezpieczeństwa i osprzęt do przymoco-
wania podstawy montażowej do pokładu łodzi.
Zawiera osprzęt potrzebny do przymocowania
układu sterowania do dolnej części uchwytu.
Zawiera osprzęt potrzebny do przymocowania
górnych i dolnych sprężyn gazowych.
Zawiera osprzęt potrzebny do przymocowania
układu sterowania do górnej części uchwytu.
Zawiera części do uchwytu linki zwalniającej.
Zawiera osprzęt potrzebny do przymocowania
przewodów do uchwytu.
Uwagi dotyczące podłączania
Podłączając przewody uwzględnij następujące kwestie.
Musisz podłączyć silnik zaburtowy do akumulatora o napięciu
24 lub 36 V, który jest w stanie dostarczać prąd stały
o wartości 60 A.
Do źródła zasilania należy podłączyć się przez wyłącznik
instalacyjny prądu stałego 60 A (do nabycia osobno).
W razie potrzeby przewód zasilający można przedłużyć przy
użyciu innego przewodu o odpowiedniej grubości w stosunku
do wymaganej długości (Przedłużenie przewodu
zasilającego, strona 6).
Aby ułatwić odłączanie zasilania od silnika, w grodzi można
zainstalować wtyczkę i gniazdko odpowiednie do prądu
stałego o natężeniu 60 A lub wyższym do silnika
zaburtowego (do nabycia osobno).
Procedury instalacji
NOTYFIKACJA
Podczas montażu silnika należy używać narzędzi ręcznych, aby
zamontować wszystkie części zgodnie z podanym momentem
dokręcania. Korzystanie z narzędzi elektrycznych do montażu
silnika może spowodować uszkodzenie elementów
i unieważnienie ich gwarancji.
Mocowanie uchwytu na pokładzie
Oznaczenie worka z częściami potrzebnego na tym etapie:
UWAGA: Jeśli dostarczone śruby nie są dość długie, musisz
zaopatrzyć się w odpowiedniej długości nierdzewne śruby
z łbem walcowym
1
/
4
-20 (M6×1).
1
Wybierz miejsce montażu na dziobie łodzi, uwzględniając
instrukcje dotyczące montażu.
2
Podnieś górne części uchwytu i pociągnij je do siebie, aby
mieć dostęp do otworów montażowych przy podstawie
montażowej.
3
Po ulokowaniu zderzaka nad falszburtą lub krawędzią
pokładu, ustaw podstawę montażową w wybranym miejscu.
4
Używając podstawy montażowej jako szablonu, zaznacz na
pokładzie łodzi położenie otworu prowadzącego.
5
Zdejmij podstawę montażową z pokładu, ponieważ nie wolno
przez nią wiercić.
6
Używając wiertła o średnicy 8 mm
(5
/
16
cala) wywierć otwory
prowadzące.
7
Umieść pas bezpieczeństwa pod podstawą montażową
blisko środka z rzepami skierowanymi do dołu.
UWAGA: Zanim przymocujesz uchwyt do powierzchni,
musisz zabezpieczyć go od spodu pasem. Jeśli nie zrobisz
tego teraz, konieczny może być późniejszy demontaż silnika
w celu poprawnego montażu pasa.
8
Przyłóż podstawę montażową do pokładu łodzi nad pasem
bezpieczeństwa, wyrównując otwory w uchwycie z otworami
prowadzącymi.
9
Przymocuj uchwyt do pokładu, używając dostarczonych śrub
, podkładek i nakrętek zabezpieczających .
10
Dokręć nakrętki z siłą 10,85 Nm (8 lbf-ft.).
Mocowanie układu sterowania na uchwycie
Oznaczenie worka z częściami potrzebnego na tym etapie:
1
Przekręć dolną część uchwytu do przodu, aż zatrzaśnie się
w podstawie.
2
2
Wepchnij do obudowy dwa pręty zabezpieczające
najdalej, jak to możliwe.
3
Zamontuj tuleje od strony wewnętrznej w dolnych
otworach obudowy układu sterowania.
4
Trzymając linkę zwalniającą w górze, wsuń obudowę
układu sterowania do dolnej części uchwytu, wyrównując
jednocześnie dolne otwory obudowy z otworami w uchwycie.
5
Trzymając w górze obudowę układu sterowania, wsuń
sworzeń obrotowy przez obudowę i uchwyt, tak aby je
połączyć.
NOTYFIKACJA
Nie wolno wbijać sworznia młotkiem ani innym narzędziem.
Nie wolno rozwiercać ani modyfikować otworów. Sworzeń
jest dokładnie dopasowany, ale można go wsunąć do końca
ręką. Uszkodzenia sworznia spowodowane uderzaniem
młotkiem lub modyfikacją otworów nie są objęte gwarancją.
6
Poprowadź linkę zwalniającą przez górną część obudowy
układu sterowania .
Mocowanie górnej sprężyny gazowej
Oznaczenie worka z częściami potrzebnego na tym etapie:
1
Popchnij pręt zabezpieczający w stronę obudowy układu
sterowania najdalej, jak to możliwe.
2
Jeśli to konieczne, obróć górną sprężynę gazową w stronę
dolnej części uchwytu, tak aby wyrównać podstawę sprężyny
z prętem zabezpieczającym i otworami do mocowania.
UWAGA: Jeśli musisz obrócić sprężynę gazową, tak aby jej
podstawa wyrównała się z uchwytem, obracaj ją wyłącznie
w prawo. Jeśli obrócisz ją w lewo, możesz poluzować
mocowania.
3
Wyrównaj otwór w podstawie sprężyny gazowej z prętem
zabezpieczającym i dociśnij ją w dół.
Otwory na śruby w podstawie powinny wyrównać się
z otworami w uchwycie.
4
Weź śrubokręt krzyżowy nr 2 i przymocuj podstawę sprężyny
gazowej do uchwytu za pomocą dołączonych do zestawu
śrub .
Pozostałe śruby należy pozostawić w worku z częściami. Będą
one potrzebne podczas mocowania drugiej sprężyny gazowej
nieco później.
Mocowanie górnej części uchwytu
Oznaczenie worka z częściami potrzebnego na tym etapie:
1
Zdejmij taśmę służącą do mocowania przewodu do przesyłu
danych do obudowy układu sterowania.
3
2
Zamontuj tuleje od strony zewnętrznej w górnych
otworach obudowy układu sterowania.
3
Odchyl górną część uchwytu do przodu.
4
Przekręć górną część obudowy układu sterowania do
wewnątrz, tak aby wyrównać otwory w górnej części uchwytu
z otworami obudowy.
5
Wsuń sworzeń do otworów w górnej części uchwytu
i obudowy układu sterowania.
6
Używając bitu sześciokątnego 4 mm lub klucza, zamocuj
sworzeń za pomocą śrub i podkładek z obu stron.
UWAGA: Aby dobrze zamocować sworzeń, należy użyć
dwóch kluczy lub bitów sześciokątnych, tak aby sworzeń nie
obracał się podczas dokręcania śrub (należy przytrzymać
drugą stronę).
Podłączanie silnika do panelu wyświetlacza
NOTYFIKACJA
Przed przejściem do kolejnych czynności montażowych należy
połączyć przewodem układ sterowania i panele wyświetlacza.
Jeśli nie zrobisz tego teraz, niezabezpieczony przewód może
uszkodzić panel wyświetlacza, gdy będziesz ruszać uchwytem.
1
Poprowadź przewód z obudowy układu sterowania do
panelu wyświetlacza na wierzchu uchwytu.
2
Podłącz złącze do portu na panelu wyświetlacza i zamocuj je,
przekręcając pierścień blokujący w prawo.
UWAGA: Złącze pasuje do portu tylko w jeden sposób,
dlatego należy je dobrze wyrównać, a wejdzie z łatwością.
Nie wolno wciskać złącza do portu na siłę.
Mocowanie rączki linki zwalniającej
Oznaczenie worka z częściami potrzebnego na tym etapie:
1
Przełóż linkę zwalniającą przez dolną część rączki .
2
Przełóż linkę zwalniającą przez podkładkę .
3
Wsuń zawleczkę do otworu na końcu linki zwalniającej.
4
Pociągnij linkę w dół, tak aby podkładka i zawleczka opierała
się o dolną część rączki.
UWAGA: Zawleczkę można dopasować do dolnej części
rączki tylko w jeden sposób.
5
Weź śrubokręt krzyżowy nr 1 i przymocuj górną część rączki
do dolnej części rączki za pomocą śrub .
Prowadzenie przewodów zasilania i przetwornika
przez uchwyt
Oznaczenie worka z częściami potrzebnego na tym etapie:
NOTYFIKACJA
Aby nie uszkodzić przewodów zasilania i przetwornika podczas
opuszczania i podnoszenia silnika zaburtowego oraz uniknąć
zakłóceń czujników GPS i kierunku w silniku, poprowadź
przewody z prawej strony uchwytu (od prawej burty)
i zabezpiecz je przy użyciu dostarczonego osprzętu. Nie wolno
prowadzić przewodu zasilania po lewej stronie uchwytu (od
lewej burty) — z tej strony nie da się zainstalować dołączonych
uchwytów do przewodów. Po lewej stronie (na lewej burcie)
4
można zainstalować dodatkowe akcesoria lub w razie potrzeby
przewody przetwornika.
1
Odmierz 40 cm od miejsca podłączenia przewodu
zasilającego do obudowy układu sterowania i oznacz
przewód za pomocą markera lub taśmy.
2
Z silnikiem w pozycji opuszczonej poprowadź przewód
przetwornika przez kanał wzdłuż prawej strony (od prawej
burty) uchwytu .
PORADA: Aby określić, która strona jest prawa (od prawej
burty), stań w pozycji, w której będziesz w stanie odczytać
informacje na panelu wyświetlacza.
3
Poprowadź przewód zasilający przez kanał powyżej
przewodu przetwornika.
4
Używając linki zwalniającej, ostrożnie unieś silnik do pozycji
podniesionej.
PRZESTROGA
Na tym etapie instalacji zamocowana jest tylko jedna
sprężyna gazowa ułatwiająca podnoszenie, więc podczas
unoszenia silnika do pozycji podniesionej musisz zachować
ostrożność. Pod ciężarem silnika uchwyt może nagle się
poruszyć i przygnieść lub zmiażdżyć rękę lub palce.
5
Nie zmieniając kształtu kolanka , poprowadź przewody
w kierunku uchwytu.
6
W miejscu oznaczonym na przewodzie zasilania w kroku
pierwszym przyłóż jeden z uchwytów z dwoma otworami na
śruby do przewodów i uchwytu, wyrównując przy tym
otwory w obu częściach.
7
Używając bitu sześciokątnego 3 mm lub klucza, zamocuj
uchwyt dwoma śrubami .
8
Przytrzymaj przewody przy spodzie uchwytu w miejscu,
w którym wychodzą z kanału.
9
Przyłóż drugi uchwyt z dwoma otworami na śruby do
przewodów i uchwytu, wyrównując przy tym otwory w obu
częściach.
10
Używając bitu sześciokątnego 3 mm lub klucza, zamocuj
uchwyt dwoma śrubami .
11
Przytrzymaj przewody przy plastikowej części podstawy
montażowej, blisko pokładu łodzi.
12
Włóż nakładkę stabilizującą ostatniego uchwytu do gniazda
pod przewodami i obróć uchwyt w kierunku podstawy
montażowej, aby przymocować przewody.
13
Weź śrubokręt krzyżowy nr 1 i przymocuj górną część
uchwytu do podstawy montażowej za pomocą jednej śruby
.
14
W razie konieczności zainstaluj dodatkowe zaciski z plastiku,
aby przymocować przewód przetwornika do przewodu
zasilającego (opcjonalnie).
Dwa zaciski tego rodzaju znajdują się w worku z częściami.
Mocowanie dolnej sprężyny gazowej
Oznaczenie worka z częściami potrzebnego na tym etapie:
UWAGA: Na tym etapie potrzebne będą części pozostałe po
montażu górnej sprężyny gazowej.
1
Wyrównaj otwór w podstawie dolnej sprężyny gazowej
z prętem zabezpieczającym i dociśnij ją w dół.
Jeśli sprężyna podczas wcześniejszych prac montażowych
została ustawiona po drugiej stronie uchwytu, może się
okazać, że musisz podnieść uchwyt i przekręcić sprężynę
gazową na drugą stronę.
UWAGA: Jeśli musisz obrócić sprężynę gazową, tak aby jej
podstawa wyrównała się z uchwytem, obracaj ją wyłącznie
w prawo. Jeśli obrócisz ją w lewo, możesz poluzować
mocowania.
5
2
Weź śrubokręt krzyżowy nr 2 i przymocuj podstawę dolnej
sprężyny gazowej do uchwytu za pomocą dołączonych do
zestawu śrub .
Mocowanie śruby napędowej
Worek z osprzętem potrzebnym na tym etapie znajduje się
w pudełku ze śrubą napędową i nie ma oznaczenia.
1
Przełóż sworzeń przez wał silnika śruby .
2
Jeśli to konieczne, ustaw wał silnika w pozycji, która umożliwi
wsuwanie sworznia poziomo, co zmniejszy
prawdopodobieństwo jego wypadnięcia.
3
Wyrównaj kanał wewnątrz śruby ze sworzniem i nałóż
śrubę na wał silnika.
4
Nałóż anodę , uszczelkę , podkładkę zabezpieczającą
i nakrętkę na koniec wału silnika.
5
Przy użyciu klucza 14 mm (
9
/
16
cala) dokręć nakrętkę
samozabezpieczającą z siłą 6 lb ft. (8,13 Nm), aby
zamocować śrubę napędową.
Podłączanie zasilania
1
Poprowadź przewód zasilania do panelu wyłącznika
instalacyjnego lub do miejsca, w którym planujesz go
zainstalować.
2
W razie potrzeby przewód zasilający można przedłużyć przy
użyciu innego przewodu o odpowiedniej grubości w stosunku
do wymaganej długości (Przedłużenie przewodu
zasilającego, strona 6), który można połączyć za pomocą
lutownicy i izolacji termokurczliwej.
3
Zainstaluj wtyczkę i gniazdko odpowiednie do prądu stałego
o natężeniu 60 A lub wyższym do silnika zaburtowego
w miejscu, w którym przewód zasilający wchodzi do grodzi
(opcjonalnie).
4
Podłącz przewód zasilający do wyłącznika instalacyjnego
prądu stałego 60 A.
OSTRZEŻENIE
Przed podłączeniem przewodów zasilania silnika
zaburtowego wyłącznik musi być wyłączony.
5
Jeśli to konieczne, podłącz wyłącznik instalacyjny do źródła
zasilania 24/36 V DC o prądzie 60 A.
Przedłużenie przewodu zasilającego
Przewód zasilający można przedłużyć przy użyciu innego
przewodu o odpowiedniej grubości w stosunku do wymaganej
długości.
NOTYFIKACJA
W przedłużeniach przewodów zasilających musi być
zastosowany przewód jednożyłowy z izolacją o minimalnej
wytrzymałości termalnej 75°C (167°F), który nie jest powiązany,
osłonięty i nie przechodzi przez kanał przewodowy. Jeśli
używany jest przewód z izolacją o minimalnej wytrzymałości
termalnej 105°C (221°F) lub wyższej, możliwe jest powiązanie
do trzech przewodów wewnątrz osłony lub kanału
przewodowego, znajdującego się na zewnątrz przedziału
silnikowego.
Instalując przedłużacz przewodu zasilającego, należy
przestrzegać standardów branżowych i najlepszych praktyk.
Długość przedłużenia Minimalna
grubość drutu
Optymalna
grubość drutu
Od 0 do 3 m (od 0 do
10 stóp)
6 AWG (16 mm
2
) 6 AWG (16 mm
2
)
Od 3 do 4,6 m (od 10 do
20 stóp)
6 AWG (16 mm
2
) 4 AWG (25 mm
2
)
Od 4,6 do 9,1 m (od 20 do
30 stóp)
6 AWG (16 mm
2
) 2 AWG (35 mm
2
)
Podłączanie przetwornika do plotera nawigacyjnego
Wbudowany przetwornik 12-pin jest zgodny z wybranymi
modelami ploterów nawigacyjnych Garmin
®
. Odwiedź stronę
www.garmin.com lub skontaktuj się z dealerem firmy Garmin
w celu uzyskania dalszych informacji.
1
Poprowadź przewód przetwornika do zainstalowanego
plotera nawigacyjnego.
2
Zamocuj pierścień blokujący na końcu przewodu
przetwornika.
3
Podłącz przewód przetwornika do portu przetwornika z tyłu
plotera nawigacyjnego.
Port przetwornika można zidentyfikować na podstawie
instrukcji obsługi plotera nawigacyjnego.
Instalacja stabilizatora
Stabilizator jest wyposażeniem opcjonalnym, które pomaga
ustabilizować silnik zaburtowy i zapewnia dodatkowe podparcie,
gdy silnik jest podniesiony.
Instrukcja instalacji stabilizatora znajduje się w skrzynce
stabilizatora.
Instalacja pedału
Pedał łączy się z silnikiem zaburtowym bezprzewodowo i jest
fabrycznie sparowany.
Szczegółowe instrukcje dotyczące jego montażu i zasilania
znajdują się w Instrukcji instalacji pedału silnika zaburtowego
znajdującej się w pudełku z pedałem. Instrukcje dotyczące
obsługi tego urządzenia zawiera Skrócony podręcznik
użytkownika silnika zaburtowego .
Instalacja pilota zdalnego sterowania
Pilot zdalnego sterowania łączy się z silnikiem zaburtowym
bezprzewodowo i jest fabrycznie sparowany.
Instrukcje dotyczące obsługi tego urządzenia zawiera Skrócony
podręcznik użytkownika silnika zaburtowego .
Wymagania i częstotliwość konserwacji
Aby zachować gwarancję, w ramach przygotowania silnika do
sezonu należy wykonać serię rutynowych czynności
konserwacyjnych. Jeśli korzystasz z silnika lub transportujesz go
w suchym lub zapylonym otoczeniu (np. podróżujesz po
drogach żwirowych), czynności konserwacyjne w sezonie należy
wykonywać częściej.
Szczegółowe informacje na temat serwisowania i części
zamiennych zawiera Instrukcja serwisowania silnika
zaburtowego , który można pobrać ze strony www.garmin.com
/manuals/force_trolling_motor.
6
Sprawdź przewód zasilający pod kątem zużycia i w razie
konieczności napraw go .
Sprawdź zaciski zasilania i w razie potrzeby wyczyść je .
Nasmaruj zawiasy i tuleje .
Wyczyść i nasmaruj mechanizm zatrzaskowy do
podnoszenia i opuszczania silnika .
Sprawdź szyny uchwytu i w razie potrzeby wymień je .
Sprawdź zderzak uchwytu i w razie potrzeby wymień go .
Wyczyść lub wymień anody silnika napędzającego śrubę .
Informacje o silniku
Wymiary w pozycji podniesionej
Element 127 cm (50 cali) 144,78 cm (57 cali)
1,558 m (61
5
/
16
cala) min.
1,811 m (71
5
/
16
cala) maks.
1,712 m (67
3
/
8
cala) min.
2,066 m (81
5
/
16
cala) maks.
300 mm (11
13
/
16
cala) 340 mm (13
3
/
8
cala)
Wymiary w pozycji opuszczonej
Element 144,78 cm (50 cali) 144,78 cm (57 cali)
461 mm (18
1
/
8
cala) min.
721 mm (28
3
/
8
cala) maks.
488 mm (19
3
/
16
cala) min.
817 mm (32
1
/
8
cala) maks.
708 mm (27
7
/
8
cala) 799 mm (31
7
/
16
cala)
839 mm (33
1
/
16
cala) min.
1,1 m (43
5
/
16
cala) maks.
1,724 m (67
7
/
8
cala) maks.
920 mm (36
3
/
16
cala) min.
Element 144,78 cm (50 cali) 144,78 cm (57 cali)
931 mm (36
11
/
16
cala) 1,022 m (40
1
/
4
cala)
402 mm (15
13
/
16
cala) 402 mm (15
13
/
16
cala)
203 mm (8 cali) 203 mm (8 cali)
Rejestrowanie urządzenia
Pomóż nam jeszcze sprawniej udzielać Tobie pomocy i jak
najszybciej zarejestruj swoje urządzenie przez Internet.
Pamiętaj o konieczności zachowania oryginalnego dowodu
zakupu (względnie jego kserokopii) i umieszczenia go
w bezpiecznym miejscu.
1
Odwiedź stronę my.garmin.com/registration.
2
Zaloguj się do konta Garmin.
Kontakt z działem pomocy technicznej Garmin
Odwiedź stronę support.garmin.com, aby zasięgnąć pomocy
oraz informacji w takich zasobach, jak podręczniki, często
zadawane pytania, filmy czy obsługa klienta.
Jeśli znajdujesz się w Stanach Zjednoczonych, zadzwoń pod
numer 913-397-8200 lub 1-800-800-1020.
Jeśli znajdujesz się w Wielkiej Brytanii, zadzwoń pod numer
0808 238 0000.
Jeśli znajdujesz się w Europie, zadzwoń pod numer +44 (0)
870 850 1241.
Dane techniczne
Silnik zaburtowy
Waga (silnik, uchwyt
i przewody)
127 cm (50 cali) model: 30 kg (66 funtów)
145 cm (57 cali) model: 31,75 kg (70 funtów)
Masa (stabilizator) 0,54 kg (1,2 funta)
Temperatura
robocza
Od -5°C do 40°C (od 32°F do 104°F)
Temperatura prze-
chowywania
Od -40°C do 85°C (od -40°F do 185°F)
Materiał Uchwyt i obudowa silnika: aluminium
Zaślepka wału, panel wyświetlacza i panele
boczne: plastik
Wał silnika: włókno szklane
Klasa wodoszczel-
ności
Zaślepka wału: IEC 60529 IPX5
1
Obudowa silnika sterującego: IEC 60529 IPX7
2
Obudowa panelu wyświetlacza: IEC 60529 IPX7
Obudowa silnika napędzającego śrubę: IEC
60529 IPX8
3
Bezpieczny dystans
dla kompasu
91 cm (3 stopy)
Długość przewodu
zasilającego
145 cm (50 cali) model: 1,2 m (4 stopy)
145 cm (57 cali) model: 1,1 m (3,5 stopy)
Napięcie wejściowe Od 20 do 45 V DC
Prąd wejściowy Prąd stały 60 A
1
Część jest chroniona przed strugami wody lanymi z dowolnej strony (np. deszcz).
2
Część jest chroniona przed skutkami przypadkowego zanurzenia w wodzie na głębokość do 1 metra i czas do 30 minut.
3
Część jest chroniona przed skutkami ciągłego zanurzenia w wodzie na głębokość do 3 metrów.
7
Wyłącznik instala-
cyjny (do nabycia
osobno)
42 V DC lub wyższy, odpowiedni do prądu
stałego 60 A
UWAGA: System można chronić, korzystając
z wyłącznika automatycznego o obniżonej
czułości (maksymalnie 90 A), jeśli urządzenie
pracuje w wysokich temperaturach lub jest
współużytkowane z innymi urządzeniami. Przed
wymianą wyłącznika automatycznego na
wyłącznik o obniżonej czułości należy najpierw
sprawdzić, czy okablowanie łodzi jest zgodne ze
standardami dotyczącymi okablowania urządzeń
morskich.
Główny pobór mocy
przy 36 V DC: 60 A
Wyłączone: 72 mW
Pełna moc: 2160 W
Częstotliwość
radiowa
2,4 GHz przy 28 dBm (nominalna)
Dane techniczne
Wymiary (szer. × wys. × gł.) 152 × 52 × 32 mm (6 × 2 × 1
1
/
4
cala)
Masa 109 g (3,8 uncji) bez baterii
Materiał Nylon wzmacniany włóknem szklanym
Typ wyświetlacza Czytelny w słońcu, transreflektywny
Memory-In-Pixel (MIP)
Rozdzielczość wyświetlacza R240 × 240 pikseli
Rozmiar wyświetlacza
(średnica)
30,2 mm (1
3
/
16
cala)
Temperatura robocza Od -15°C do 55°C (od 5°F do 131°F)
Temperatura przechowy-
wania
Od -40°C do 85°C (od -40°F do 185°F)
Typ baterii 2 AA (do nabycia osobno)
Czas działania baterii 240 godzin, standardowe użytkowanie
Częstotliwość radiowa 2,4 GHz przy 3,4 dBm (nominalna)
Klasa wodoszczelności IEC 60529 IPX7
4
Bezpieczny dystans dla
kompasu
15 cm (6 cala)
© 2019 Garmin Ltd. lub jej oddziały
Garmin
®
, the Garmin logo, and ActiveCaptain
are trademarks of Garmin Ltd. or its
subsidiaries, registered in the USA and other countries. Force
is a trademark of Garmin
Ltd. or its subsidiaries. These trademarks may not be used without the express
permission of Garmin.
4
* Urządzenie jest chronione przed skutkami przypadkowego zanurzenia w wodzie na głębokość do 1 metra i czas do 30
minut.
© 2019 Garmin Ltd. lub jej oddziały
support.garmin.com
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8

Garmin Force™ Trolling Motor, Freshwater, 50" Instrukcja instalacji

Typ
Instrukcja instalacji