Garmin Force Trolling Motor Freshwater 57 Instrukcja instalacji

Typ
Instrukcja instalacji

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

SILNIK ZABURTOWY FORCE
®
INSTRUKCJA INSTALACJI
Pierwsze kroki
OSTRZEŻENIE
Silnik nie może być włączony, gdy śruba napędowa jest wyjęta
z wody. Kontakt z obracającą się śrubą może spowodować
poważne obrażenia.
Silnika nie wolno używać w miejscach, w których może dojść do
kontaktu operatora lub innych osób znajdujących się w wodzie
ze śrubą napędową.
Aby uniknąć obrażeń, przed przystąpieniem do czyszczenia lub
serwisowania śruby należy zawsze odłączyć silnik od
akumulatora.
PRZESTROGA
Podczas wiercenia, cięcia lub szlifowania należy zawsze nosić
okulary ochronne, ochronniki słuchu i maskę przeciwpyłową,
aby zapobiec obrażeniom ciała.
Podczas przechowywania i uruchamiania silnika należy
zachować ostrożność z uwagi na ryzyko zakleszczenia lub
przytrzaśnięcia przez ruchome części, co może spowodować
obrażenia.
Podczas przechowywania lub uruchamiania silnika należy
uważać na śliskie powierzchnie wokół niego. Poślizgnięcie się
podczas przechowywania lub uruchamiania silnika może
prowadzić do obrażeń.
NOTYFIKACJA
Aby uniknąć uszkodzenia łodzi, urządzenie powinno być
zainstalowane przez wykwalifikowanego instalatora urządzeń
morskich. Do prawidłowej instalacji wymagana jest fachowa
wiedza na temat morskich układów elektrycznych.
Podczas wiercenia i wycinania należy zawsze sprawdzić, co
znajduje się po drugiej stronie obrabianej powierzchni, aby
uniknąć uszkodzenia łodzi.
Przed przystąpieniem do podnoszenia śruby silnika
zaburtowego należy zamocować pas bezpieczeństwa.
Niezabezpieczenie silnika przed podniesieniem śruby za
pomocą pasa bezpieczeństwa może spowodować
nieoczekiwane włączenie lub uszkodzenie łodzi albo silnika
zaburtowego.
Po użyciu silnika w słonej lub słonawej wodzie należy spłukać
cały silnik słodką wodą i spryskać środkiem na bazie silikonu
przy używając szmatki. Pukając silnik, należy unikać kierowania
strumienia wody na korek na górze trzonka podczas
podnoszenia silnika.
Niezbędne narzędzia i zaopatrzenie
Wiertarka i wiertło o średnicy 8 mm (
5
/
16
cala)
Wkrętaki krzyżowe numer 1 i 2
Bity lub klucze sześciokątne 3 i 4 mm (zalecane dwa po
4 mm)
Klucz nasadowy 14 mm
(9
/
16
cala)
Klucz dynamometryczny
Wyłącznik automatyczny o obciążalności ciągłej 60 A
Wtyk i gniazdo silnika zaburtowego o obciążalności co
najmniej 60 A (opcjonalne)
Przewód 6, 4 lub 2 AWG (16, 25 lub 35 mm
2
) do
przedłużania przewodu zasilającego
Lutowie i izolacja termokurczliwa (w przypadku przedłużania
przewodu zasilającego)
Śruby ze stali nierdzewnej z łbem walcowym
1
/
4
-20 (M6×1)
(jeśli dołączone śruby nie są wystarczająco długie, aby
przymocować silnik do pokładu)
Przygotowanie do instalacji
Ogólne informacje o urządzeniu
Zaślepka wału
Przewody zasilania i przetwornika
Układ sterowania
Uchwyt
Kołnierz do regulacji głębokości
Wał
Silnik napędzający śrubę
Uwagi dotyczące montażu
Wybierając miejsce montażu, należy zwrócić uwagę na
następujące kwestie.
Silnik należy montować na dziobie łodzi.
Zalecana jest instalacja na lewej burcie dziobu, ale w razie
potrzeby można zainstalować silnik na prawej burcie.
Uchwyt należy zamontować w taki sposób, aby opuszczony
silnik znajdował się możliwie blisko środka łodzi .
Uchwyt należy zamontować tak, aby zderzak znajdował
się na falszburcie łodzi.
GUID-6360FBE3-F330-46AA-85ED-65D27799C5BC v5Październik 2020
Silnik montowany jest do pokładu łodzi przy użyciu śrub, więc
potrzebne jest miejsce na zamocowanie uchwytu od strony
spodniej przy użyciu podkładek i nakrętek.
Silnik musi mieć miejsce na podnoszenie i opuszczanie, więc
w miejscu montażu nie powinno być żadnych przeszkód.
Worki z częściami
Osprzęt do instalacji silnika zaburtowego dostarczany jest
w opisanych workach. Na początku każdego etapu instalacji
znajduje się informacja o etykiecie worku z częściami
potrzebnymi do jego ukończenia. W tabeli poniżej możesz
sprawdzić oznaczenia worków z częściami niezbędnych do
ukończenia poszczególnych etapów instalacji.
Zawiera pas bezpieczeństwa i osprzęt do przymoco-
wania podstawy montażowej do pokładu łodzi.
Zawiera szpilkę potrzebną do przymocowania układu
sterowania do dolnej części uchwytu.
Zawiera osprzęt potrzebny do przymocowania
górnych i dolnych sprężyn gazowych.
Zawiera szpilkę potrzebną do przymocowania układu
sterowania do górnej części uchwytu.
Zawiera części do uchwytu linki zwalniającej.
Zawiera osprzęt potrzebny do przymocowania
przewodów do uchwytu.
Uwagi dotyczące podłączania
Podłączając przewody uwzględnij następujące kwestie.
Musisz podłączyć silnik zaburtowy do akumulatora o napięciu
24 lub 36 V, który jest w stanie dostarczać prąd stały
o wartości 60 A.
Do źródła zasilania należy podłączyć się przez wyłącznik
instalacyjny prądu stałego 60 A (do nabycia osobno).
W razie potrzeby przewód zasilający można przedłużyć przy
użyciu innego przewodu o odpowiedniej grubości w stosunku
do wymaganej długości (Przedłużenie przewodu
zasilającego, strona 6).
Aby ułatwić odłączanie zasilania od silnika, w grodzi można
zainstalować wtyczkę i gniazdko odpowiednie do prądu
stałego o natężeniu 60 A lub wyższym do silnika
zaburtowego (do nabycia osobno).
Procedury instalacji
NOTYFIKACJA
Podczas montażu silnika należy używać narzędzi ręcznych, aby
zamontować wszystkie części zgodnie z podanym momentem
dokręcania. Korzystanie z narzędzi elektrycznych do montażu
silnika może spowodować uszkodzenie elementów
i unieważnienie ich gwarancji.
Mocowanie uchwytu na pokładzie
Oznaczenie worka z częściami potrzebnego na tym etapie:
UWAGA: Jeśli dostarczone śruby nie są dość długie, musisz
zaopatrzyć się w odpowiedniej długości nierdzewne śruby
z łbem walcowym
1
/
4
-20 (M6×1).
1
Wybierz miejsce montażu na dziobie łodzi, uwzględniając
instrukcje dotyczące montażu.
2
Podnieś górne części uchwytu i pociągnij je do siebie, aby
mieć dostęp do otworów montażowych przy podstawie
montażowej.
3
Umieść dołączony szablon montażowy w miejscu montażu
ze zderzakiem uchwytu na szablonie , wiszącym nad
falszburtą lub krawędzią pokładu łodzi.
4
Oznacz położenie otworów montażowych na pokładzie łodzi.
5
Używając wiertła o średnicy 8 mm
(5
/
16
cala), wywierć otwory
montażowe.
6
Umieść pas bezpieczeństwa pod podstawą montażową
blisko środka z rzepami skierowanymi do dołu.
UWAGA: Zanim przymocujesz uchwyt do powierzchni,
musisz zabezpieczyć go od spodu pasem. Jeśli nie zrobisz
tego teraz, konieczny może być późniejszy demontaż silnika
w celu poprawnego montażu pasa.
7
Przyłóż podstawę montażową do pokładu łodzi nad pasem
bezpieczeństwa, wyrównując otwory w uchwycie z otworami
prowadzącymi.
8
Przymocuj uchwyt do pokładu, używając dostarczonych śrub
, podkładek i nakrętek zabezpieczających .
9
Dokręć nakrętki z siłą 10,85 Nm (8 lbf-ft.).
Montaż układu sterowania serwosilnika na dolnym
łączniku uchwytu
Oznaczenie worka z częściami potrzebnego na tym etapie:
1
Przekręć dolny łącznik uchwytu do przodu, aż zatrzaśnie się
w podstawie.
2
2
Wepchnij do dolnego łącznika dwa pręty zabezpieczające
najdalej, jak to możliwe.
3
Upewnij się, że tuleje są zamontowane w dolnych
otworach obudowy siłownika układu sterowania.
Jeśli tuleje zostały wymontowane, możesz je ponownie
włożyć od wewnątrz.
4
Trzymając linkę zwalniającą w górze, wsuń obudowę
układu sterowania serwosilnika do dolnego łącznika uchwytu,
wyrównując jednocześnie dolne otwory obudowy z otworami
w łączniku.
5
Trzymając w górze obudowę układu sterowania serwosilnika,
wsuń sworzeń obrotowy przez obudowę i łącznik, tak aby
je połączyć.
NOTYFIKACJA
Nie wolno wbijać sworznia młotkiem ani innym narzędziem.
Nie wolno rozwiercać ani modyfikować otworów. Sworzeń
jest dokładnie dopasowany, ale można go wsunąć do końca
ręką. Uszkodzenia sworznia spowodowane uderzaniem
młotkiem lub modyfikacją otworów nie są objęte gwarancją.
6
Poprowadź linkę zwalniającą przez górną część obudowy
układu sterowania serwosilnika .
Mocowanie górnej sprężyny gazowej
Oznaczenie worka z częściami potrzebnego na tym etapie:
1
Popchnij pręt zabezpieczający maksymalnie w kierunku
obudowy układu sterowania serwosilnika, aby zablokować
dolny sworzeń obrotowy.
2
Jeśli to konieczne, obróć górną sprężynę gazową w stronę
dolnego łącznika uchwytu, tak aby wyrównać podstawę
sprężyny z prętem zabezpieczającym i otworami do
mocowania.
UWAGA: Jeśli musisz obrócić sprężynę gazową, tak aby jej
podstawa wyrównała się z uchwytem, obracaj ją wyłącznie
w prawo. Jeśli obrócisz ją w lewo, możesz poluzować
mocowania.
3
Wyrównaj otwór w podstawie sprężyny gazowej z prętem
zabezpieczającym i dociśnij ją w dół.
Otwory na śruby w podstawie powinny wyrównać się
z otworami w uchwycie.
4
Śrubokrętem krzyżakowym nr 2 przymocuj podstawę
sprężyny gazowej do dolnego łącznika uchwytu za pomocą
dołączonych do zestawu śrub .
Pozostałe śruby należy pozostawić w worku z częściami. Będą
one potrzebne podczas mocowania drugiej sprężyny gazowej
nieco później.
3
Łączenie górnego łącznika mocowania z obudową
układu kierowniczego serwosilnika
Oznaczenie worka z częściami potrzebnego na tym etapie:
1
Zdejmij taśmę służącą do mocowania przewodu do przesyłu
danych do obudowy układu sterowania serwosilnika.
2
Upewnij się, że tuleje są zamontowane w górnych
otworach obudowy siłownika układu sterowania.
Jeśli tuleje zostały wymontowane, możesz je ponownie
włożyć od zewnątrz.
3
Obróć górny łącznik uchwytu do przodu.
4
Przekręć górną część obudowy układu sterowania
serwosilnika do wewnątrz, tak aby wyrównać otwory górnego
łącznika z otworami obudowy.
5
Wsuń sworzeń do otworów w górnym łączniku uchwytu
i obudowy układu sterowania serwosilnika.
6
Używając bitu sześciokątnego 4 mm lub klucza, zamocuj
sworzeń za pomocą śrub i podkładek z obu stron.
UWAGA:
Aby dobrze zamocować sworzeń, należy użyć
dwóch kluczy lub bitów sześciokątnych, tak aby sworzeń nie
obracał się podczas dokręcania śrub (należy przytrzymać
drugą stronę).
Podłączanie silnika do panelu wyświetlacza
NOTYFIKACJA
Przed przejściem do kolejnych czynności montażowych należy
połączyć przewodem układ sterowania serwosilnika i panele
wyświetlacza. Jeśli nie zrobisz tego teraz, niezabezpieczony
przewód może uszkodzić panel wyświetlacza, gdy będziesz
ruszać uchwytem.
1
Poprowadź przewód z obudowy układu sterowania
serwosilnika do panelu wyświetlacza na górnym łączniku
uchwytu.
2
Podłącz złącze do portu na panelu wyświetlacza i zamocuj je,
przekręcając pierścień blokujący w prawo.
UWAGA: Złącze pasuje do portu tylko w jeden sposób,
dlatego należy je dobrze wyrównać, a wejdzie z łatwością.
Nie wolno wciskać złącza do portu na siłę.
Mocowanie rączki linki zwalniającej
Oznaczenie worka z częściami potrzebnego na tym etapie:
1
Przełóż linkę zwalniającą przez dolną część rączki .
2
Przełóż linkę zwalniającą przez podkładkę .
3
Wsuń zawleczkę do otworu na końcu linki zwalniającej.
4
Pociągnij linkę w dół, tak aby podkładka i zawleczka opierała
się o dolną część rączki.
4
UWAGA: Zawleczkę można dopasować do dolnej części
rączki tylko w jeden sposób.
5
Weź śrubokręt krzyżowy nr 1 i przymocuj górną część rączki
do dolnej części rączki za pomocą śrub .
Prowadzenie przewodów zasilania i przetwornika
przez uchwyt
Oznaczenie worka z częściami potrzebnego na tym etapie:
NOTYFIKACJA
Aby nie uszkodzić przewodów zasilania i przetwornika podczas
opuszczania i podnoszenia silnika zaburtowego oraz uniknąć
zakłóceń czujników GPS i kierunku w silniku, poprowadź
przewody z prawej strony uchwytu (od prawej burty)
i zabezpiecz je przy użyciu dostarczonego osprzętu. Nie wolno
prowadzić przewodu zasilania po lewej stronie uchwytu (od
lewej burty) — z tej strony nie da się zainstalować dołączonych
uchwytów do przewodów. Po lewej stronie (na lewej burcie)
można zainstalować dodatkowe akcesoria lub w razie potrzeby
przewody przetwornika.
1
Odmierz 40 cm (16 cali) od miejsca podłączenia przewodu
zasilającego do obudowy układu sterowania serwosilnika
i odszukaj fabryczne oznaczenie przewodu.
2
Jeśli nie widzisz oznaczenia na przewodzie lub jeśli
oznaczenie nie znajduje się w odległości około 40 cm
(16 cali) od połączenia, oznacz przewód za pomocą markera
lub taśmy.
3
Z silnikiem w pozycji opuszczonej poprowadź przewód
przetwornika przez kanał wzdłuż prawej strony (od prawej
burty) uchwytu .
PORADA: Aby określić, która strona jest prawa (od prawej
burty), stań w pozycji, w której będziesz w stanie odczytać
informacje na panelu wyświetlacza.
4
Poprowadź przewód zasilający przez kanał powyżej
przewodu przetwornika.
5
Używając linki zwalniającej, ostrożnie unieś silnik do pozycji
podniesionej.
PRZESTROGA
Na tym etapie instalacji zamocowana jest tylko jedna
sprężyna gazowa ułatwiająca podnoszenie, więc podczas
unoszenia silnika do pozycji podniesionej musisz zachować
ostrożność. Pod ciężarem silnika uchwyt może nagle się
poruszyć i przygnieść lub zmiażdżyć rękę lub palce.
NOTYFIKACJA
Przewód musi zostać przymocowany do uchwytu, gdy silnik
znajduje się w pozycji uniesionej. Wykonanie tej procedury,
gdy silnik znajduje się w pozycji opuszczonej, spowoduje, że
przewody nie będą w pełni rozciągnięte, a dodatkowe
naprężenie może uszkodzić kable podczas pracy łodzi.
6
Nie zmieniając kształtu kolanka , poprowadź przewody
w kierunku uchwytu.
7
W miejscu oznaczonym na przewodzie zasilania przyłóż
jeden z uchwytów z dwoma otworami na śruby do
przewodów i uchwytu, wyrównując przy tym otwory w obu
częściach.
8
Używając bitu sześciokątnego 3 mm lub klucza, zamocuj
uchwyt dwoma śrubami .
9
Przytrzymaj przewody przy spodzie uchwytu w miejscu,
w którym wychodzą z kanału.
10
Przyłóż drugi uchwyt z dwoma otworami na śruby do
przewodów i uchwytu, wyrównując przy tym otwory w obu
częściach.
11
Używając bitu sześciokątnego 3 mm lub klucza, zamocuj
uchwyt dwoma śrubami .
12
Przytrzymaj przewody przy plastikowej części podstawy
montażowej, blisko pokładu łodzi.
13
Włóż nakładkę stabilizującą ostatniego uchwytu do gniazda
pod przewodami i obróć uchwyt w kierunku podstawy
montażowej, aby przymocować przewody.
14
Weź śrubokręt krzyżowy nr 1 i przymocuj górną część
uchwytu do podstawy montażowej za pomocą jednej śruby
.
15
W razie konieczności zainstaluj dodatkowe zaciski z plastiku,
aby przymocować przewód przetwornika do przewodu
zasilającego (opcjonalnie).
Dwa zaciski tego rodzaju znajdują się w worku z częściami.
5
Mocowanie dolnej sprężyny gazowej
Oznaczenie worka z częściami potrzebnego na tym etapie:
UWAGA: Na tym etapie potrzebne będą części pozostałe po
montażu górnej sprężyny gazowej.
1
W razie potrzeby należy przenieść silnik zaburtowy z pozycji
opuszczonej do pozycji podniesionej.
Jeśli po przeniesieniu silnika zaburtowego do pozycji
podniesionej sprężyna gazowa znajduje się po drugiej stronie
uchwytu, może być konieczne podniesienie uchwytu
i odwrócenie sprężyny gazowej, aby można było
przymocować ją do uchwytu.
2
Wyrównaj otwór w podstawie dolnej sprężyny gazowej
z prętem zabezpieczającym i dociśnij ją w dół.
UWAGA: Jeśli musisz obrócić sprężynę gazową, tak aby jej
podstawa wyrównała się z uchwytem, obracaj ją wyłącznie
w prawo. Jeśli obrócisz ją w lewo, możesz poluzować
mocowania.
3
Weź śrubokręt krzyżowy nr 2 i przymocuj podstawę dolnej
sprężyny gazowej do uchwytu za pomocą dołączonych do
zestawu śrub .
Mocowanie śruby napędowej
Worek z osprzętem potrzebnym na tym etapie znajduje się
w pudełku ze śrubą napędową i nie ma oznaczenia.
1
Przełóż sworzeń przez wał silnika śruby .
2
Jeśli to konieczne, ustaw wał silnika w pozycji, która umożliwi
wsuwanie sworznia poziomo, co zmniejszy
prawdopodobieństwo jego wypadnięcia.
3
Wyrównaj kanał wewnątrz śruby ze sworzniem i nałóż
śrubę na wał silnika.
4
Nałóż anodę , uszczelkę , podkładkę zabezpieczającą
i nakrętkę na koniec wału silnika.
5
Przy użyciu klucza 14 mm (
9
/
16
cala) dokręć nakrętkę
samozabezpieczającą z siłą 6 lb ft. (8,13 Nm), aby
zamocować śrubę napędową.
Podłączanie zasilania
1
Poprowadź przewód zasilania do panelu wyłącznika
instalacyjnego lub do miejsca, w którym planujesz go
zainstalować.
2
W razie potrzeby przewód zasilający można przedłużyć przy
użyciu innego przewodu o odpowiedniej grubości w stosunku
do wymaganej długości (Przedłużenie przewodu
zasilającego, strona 6), który można połączyć za pomocą
lutownicy i izolacji termokurczliwej.
3
Zainstaluj wtyczkę i gniazdko odpowiednie do prądu stałego
o natężeniu 60 A lub wyższym do silnika zaburtowego
w miejscu, w którym przewód zasilający wchodzi do grodzi
(opcjonalnie).
4
Podłącz przewód zasilający do wyłącznika instalacyjnego
prądu stałego 60 A.
OSTRZEŻENIE
Przed podłączeniem przewodów zasilania silnika
zaburtowego wyłącznik musi być wyłączony.
5
Jeśli to konieczne, podłącz wyłącznik instalacyjny do źródła
zasilania 24/36 V DC o prądzie 60 A.
Przedłużenie przewodu zasilającego
Przewód zasilający można przedłużyć przy użyciu innego
przewodu o odpowiedniej grubości w stosunku do wymaganej
długości.
NOTYFIKACJA
W przedłużeniach przewodów zasilających musi być
zastosowany przewód jednożyłowy z izolacją o minimalnej
wytrzymałości termalnej 75°C (167°F), który nie jest powiązany,
osłonięty i nie przechodzi przez kanał przewodowy. Jeśli
używany jest przewód z izolacją o minimalnej wytrzymałości
termalnej 105°C (221°F) lub wyższej, możliwe jest powiązanie
do trzech przewodów wewnątrz osłony lub kanału
przewodowego, znajdującego się na zewnątrz przedziału
silnikowego.
Instalując przedłużacz przewodu zasilającego, należy
przestrzegać standardów branżowych i najlepszych praktyk.
Długość przedłużenia Minimalna
grubość drutu
Optymalna
grubość drutu
Od 0 do 3 m (od 0 do
10 stóp)
6 AWG (16 mm
2
) 6 AWG (16 mm
2
)
Od 3 do 4,6 m (od 10 do
20 stóp)
6 AWG (16 mm
2
) 4 AWG (25 mm
2
)
Od 4,6 do 9,1 m (od 20 do
30 stóp)
6 AWG (16 mm
2
) 2 AWG (35 mm
2
)
Podłączanie przetwornika do plotera nawigacyjnego
Wbudowany przetwornik 12-pin jest zgodny z wybranymi
modelami ploterów nawigacyjnych Garmin
®
. Odwiedź stronę
garmin.com lub skontaktuj się z dealerem firmy Garmin w celu
uzyskania dalszych informacji.
1
Poprowadź przewód przetwornika do zainstalowanego
plotera nawigacyjnego.
2
Zamocuj pierścień blokujący na końcu przewodu
przetwornika.
3
Podłącz przewód przetwornika do portu przetwornika z tyłu
plotera nawigacyjnego.
Port przetwornika można zidentyfikować na podstawie
instrukcji obsługi plotera nawigacyjnego.
Instalacja stabilizatora
Stabilizator jest wyposażeniem opcjonalnym, które pomaga
ustabilizować silnik zaburtowy i zapewnia dodatkowe podparcie,
gdy silnik jest podniesiony.
Instrukcja instalacji stabilizatora znajduje się w skrzynce
stabilizatora.
6
Instalacja pedału
Pedał łączy się z silnikiem zaburtowym bezprzewodowo i jest
fabrycznie sparowany.
Szczegółowe instrukcje dotyczące jego montażu i zasilania
znajdują się w Instrukcji instalacji pedału silnika zaburtowego
znajdującej się w pudełku z pedałem. Instrukcje dotyczące
obsługi tego urządzenia zawiera Skrócony podręcznik
użytkownika silnika zaburtowego .
Instalacja pilota zdalnego sterowania
Pilot zdalnego sterowania łączy się z silnikiem zaburtowym
bezprzewodowo i jest fabrycznie sparowany.
Instrukcje dotyczące obsługi tego urządzenia zawiera Skrócony
podręcznik użytkownika silnika zaburtowego .
Wymagania i częstotliwość konserwacji
NOTYFIKACJA
Po użyciu silnika w słonej lub słonawej wodzie należy spłukać
cały silnik słodką wodą i spryskać środkiem na bazie silikonu
przy używając szmatki. Pukając silnik, należy unikać kierowania
strumienia wody na korek na górze trzonka podczas
podnoszenia silnika.
Aby zachować gwarancję, w ramach przygotowania silnika do
sezonu należy wykonać serię rutynowych czynności
konserwacyjnych. Jeśli korzystasz z silnika lub transportujesz go
w suchym lub zapylonym otoczeniu (np. podróżujesz po
drogach żwirowych), czynności konserwacyjne w sezonie należy
wykonywać częściej.
Szczegółowe informacje na temat serwisowania i części
zamiennych zawiera Instrukcja serwisowania Silnik zaburtowy
Force, którą można pobrać ze strony garmin.com/manuals/force
_trolling_motor.
Sprawdź przewód zasilający pod kątem zużycia i w razie
konieczności napraw go lub wymień .
Sprawdzić i oczyścić zaciski zasilania i w razie potrzeby
dokręcić nakrętki .
Nasmaruj zawiasy i tuleje .
Wyczyść i nasmaruj mechanizm zatrzaskowy do
podnoszenia i opuszczania silnika .
Sprawdź szyny uchwytu i w razie potrzeby wymień je .
Sprawdź zderzak uchwytu i w razie potrzeby wymień go .
Wyczyść lub wymień anody silnika napędzającego śrubę .
Informacje o silniku
Wymiary w pozycji podniesionej
Element 127 cm (50 cali) 144,78 cm (57 cali)
1,558 m (61
5
/
16
cala) min.
1,811 m (71
5
/
16
cala) maks.
1,712 m (67
3
/
8
cala) min.
2,066 m (81
5
/
16
cala) maks.
300 mm (11
13
/
16
cala) 340 mm (13
3
/
8
cala)
Wymiary w pozycji opuszczonej
Element 144,78 cm (50 cali) 144,78 cm (57 cali)
461 mm (18
1
/
8
cala) min.
721 mm (28
3
/
8
cala) maks.
488 mm (19
3
/
16
cala) min.
817 mm (32
1
/
8
cala) maks.
708 mm (27
7
/
8
cala) 799 mm (31
7
/
16
cala)
648 mm (25
1
/
2
cala) min.
889 mm (35 cali) maks.
737 mm (29 cali) min.
1,07 m (42 cale) maks.
839 mm (33
1
/
16
cala) min.
1,1 m (43
5
/
16
cala) maks.
920 mm (36
3
/
16
cala) min.
1,18 m (46
1
/
2
cala) maks.
Element 144,78 cm (50 cali) 144,78 cm (57 cali)
931 mm (36
11
/
16
cala) 1,022 m (40
1
/
4
cala)
402 mm (15
13
/
16
cala) 402 mm (15
13
/
16
cala)
203 mm (8 cali) 203 mm (8 cali)
Kontakt z działem pomocy technicznej Garmin
Odwiedź stronę support.garmin.com, aby zasięgnąć pomocy
oraz informacji w takich zasobach, jak podręczniki, często
zadawane pytania, filmy czy obsługa klienta.
Jeśli znajdujesz się w Stanach Zjednoczonych, zadzwoń pod
numer 913-397-8200 lub 1-800-800-1020.
Jeśli znajdujesz się w Wielkiej Brytanii, zadzwoń pod numer
0808 238 0000.
Jeśli znajdujesz się w Europie, zadzwoń pod numer +44 (0)
870 850 1241.
Dane techniczne
Silnik zaburtowy
Waga (silnik, uchwyt
i przewody)
Model 50 cali: 30 kg (66 lb.)
Model 57 cali: 31,75 kg (70 lb.)
Masa (stabilizator) 0,54 kg (1,2 funta)
Temperatura robocza Od -5°C do 40°C (od 32°F do 104°F)
Temperatura prze-
chowywania
Od -40°C do 85°C (od -40°F do 185°F)
7
Materiał Uchwyt i obudowa silnika: aluminium
Zaślepka wału, panel wyświetlacza i panele
boczne: plastik
Wał silnika: włókno szklane
Klasa wodoszczel-
ności
Zaślepka wału: IEC 60529 IPX5
1
Obudowa silnika sterującego: IEC 60529 IPX7
2
Obudowa panelu wyświetlacza: IEC 60529 IPX7
Obudowa silnika napędzającego śrubę: IEC
60529 IPX8
3
Bezpieczny dystans
dla kompasu
91 cm (3 stopy)
Długość przewodu
zasilającego
145 cm (50 cali) model: 1,2 m (4 stopy)
145 cm (57 cali) model: 1,1 m (3,5 stopy)
Napięcie wejściowe Od 20 do 45 V DC
Prąd wejściowy Prąd stały 60 A
Wyłącznik instala-
cyjny (do nabycia
osobno)
42 V DC lub wyższy, odpowiedni do prądu
stałego 60 A
UWAGA: System można chronić, korzystając
z wyłącznika automatycznego o obniżonej
czułości (maksymalnie 90 A), jeśli urządzenie
pracuje w wysokich temperaturach lub jest
współużytkowane z innymi urządzeniami. Przed
wymianą wyłącznika automatycznego na
wyłącznik o obniżonej czułości należy najpierw
sprawdzić, czy okablowanie łodzi jest zgodne ze
standardami dotyczącymi okablowania
urządzeń morskich.
Główny pobór mocy
przy 36 V DC: 60 A
Wyłączenie: 72 mW
Pełna moc: 2160 W
Częstotliwość
radiowa
2,4 GHz przy 28 dBm (nominalna)
Pilot zdalnego sterowania
Wymiary (szer. × wys. × gł.) 152 × 52 × 32 mm (6 × 2 × 1
1
/
4
cala)
Waga 109 g (3,8 uncji) bez baterii
Materiał Nylon wzmacniany włóknem szklanym
Typ wyświetlacza Czytelny w słońcu, transreflektywny
Memory-In-Pixel (MIP)
Rozdzielczość wyświetlacza R240 × 240 pikseli
Rozmiar wyświetlacza
(średnica)
30,2 mm (1
3
/
16
cala)
Temperatura robocza Od -15°C do 55°C (od 5°F do 131°F)
Temperatura przechowy-
wania
Od -40°C do 85°C (od -40°F do 185°F)
Typ baterii 2 AA (do nabycia osobno)
Czas działania baterii 240 godzin, standardowe użytkowanie
Częstotliwość radiowa 2,4 GHz przy 10,0 dBm (nominalna)
Klasa wodoszczelności IEC 60529 IPX7
Bezpieczny dystans dla
kompasu
15 cm (6 cala)
1
Część jest chroniona przed strugami wody lanymi z dowolnej strony (np.
deszcz).
2
Część jest chroniona przed skutkami przypadkowego zanurzenia w wodzie na
głębokość do 1 metra i czas do 30 minut.
3
Część jest chroniona przed skutkami ciągłego zanurzenia w wodzie na
głębokość do 3 metrów.
© 2019 Garmin Ltd. lub jej oddziały
support.garmin.com
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8

Garmin Force Trolling Motor Freshwater 57 Instrukcja instalacji

Typ
Instrukcja instalacji
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla