2 Copyright © 2015 Somfy SAS. All rights reserved
OSTRZEŻENIE
Użytkowanie tego produktu poza zakresem stosowania
opisanym w tej instrukcji jest zabronione (patrz punkt
“Zakres stosowania” w instrukcji montażu).
Stosowanie jakichkolwiek akcesoriów lub podzespołów
innych niż zalecane przez rmę Somfy jest zabronione -
mogłoby spowodować zagrożenie dla użytkowników.
Nieprzestrzeganie wskazówek zawartych w niniejszej
instrukcji skutkuje zwolnieniem producenta z wszelkiej
odpowiedzialności oraz utratą gwarancji Somfy.
W przypadku pojawienia się wątpliwości podczas montażu
zespołu napędowego lub w celu uzyskania dodatkowych
informacji, należy odwiedzić stronę internetową www.somfy.com.
Powyższe zalecenia mogą być zmodykowane w przypadku
zmiany norm lub parametrów zespołu napędowego.
1.3 Kontrole wstępne
> Otoczenie instalacji
UWAGA
Nie polewać zespołu napędowego wodą.
Nie montować zespołu napędowego w miejscach, w
których występuje ryzyko wybuchu.
> Stan bramy, do której jest przeznaczony napęd
Przed zamontowaniem zespołu napędowego sprawdzić, czy:
- brama jest w dobrym stanie technicznym
- brama została prawidłowo wyważona
- elementy konstrukcyjne garażu (ściany, nadproże, ściany
działowe, sut itp.) umożliwiają solidne zamocowanie zespołu
napędowego. W razie potrzeby, należy je wzmocnić.
- brama zamyka się i otwiera ręcznie we właściwy sposób,
przy użyciu siły mniejszej niż 150 N.
NIEBEZPIECZEŃSTWO
INFORMACJA O ZAGROŻENIU: Wszelkie czynności
wykonywane przy sprężynach bramy mogą stwarzać
zagrożenie (wypadnięcie bramy).
> Parametry techniczne bramy, do której jest
przeznaczony napęd
Po wykonaniu montażu, sprawdzić, czy części bramy nie
wystają na chodnik lub na drogę publiczną.
OSTRZEŻENIE
Jeżeli brama garażowa jest wyposażona w drzwi
przejściowe, należy w niej zamontować system
uniemożliwiający ruch bramy, gdy drzwi nie są ustawione
w położeniu zabezpieczonym.
1.4 Instalacja elektryczna
NIEBEZPIECZEŃSTWO
Instalacja zasilania elektrycznego musi być zgodna z
normami obowiązującymi w kraju, w którym zainstalowano
zespół napędowy i powinna być wykonana przez
wykwalikowany personel.
Układ elektryczny musi być przeznaczony wyłącznie do
zespołu napędowego i wyposażony w zabezpieczenie
składające się z następujących elementów:
- bezpiecznik lub samoczynny wyłącznik 10 A,
- i urządzenie typu różnicowego (30 mA).
Należy zapewnić możliwość wielobiegunowego
odłączania zasilania.
Zalecane jest zamontowanie odgromnika (maksymalne
napięcie szczątkowe 2 kV).
> Ułożenie przewodów
Przewody zakopane w ziemi muszą być wyposażone
w osłonę o średnicy wystarczającej na ułożenie w niej
przewodu napędu oraz przewodów akcesoriów.
W przypadku przewodów, które nie są poprowadzone pod
ziemią, użyć przelotki, która wytrzyma przejazd pojazdów
(nr kat. 2400484).
1.5 Zalecenia bezpieczeństwa dotyczące montażu
OSTRZEŻENIE
Przed zamontowaniem zespołu napędowego należy
usunąć wszystkie niepotrzebne przewody lub łańcuchy
oraz wyłączyć wszelkie urządzenia blokujące (rygle),
które nie są potrzebne do działania bramy z napędem.
NIEBEZPIECZEŃSTWO
Nie wolno podłączać zespołu napędowego do źródła
zasilania (sieć, akumulator lub zestaw solarny) przed
zakończeniem montażu.
OSTRZEŻENIE
Upewnić się, czy strefy między częścią napędzaną a
zlokalizowanymi w pobliżu elementami nieruchomymi,
niebezpieczne ze względu na ryzyko związane z
przesuwaniem się części napędzanej podczas otwierania
(przygniecenie, przycięcie, zakleszczenie), zostały
wyeliminowane lub oznakowane w obrębie instalacji
(patrz “Zapobieganie ryzyku”).
Umieścić na stałe naklejki ostrzegające przed ryzykiem
przygniecenia w miejscu dobrze widocznym lub w pobliżu
ewentualnie montowanych, stałych mechanizmów sterowania.
OSTRZEŻENIE
Wprowadzanie zmian do któregokolwiek z elementów
dostarczonych w tym zestawie lub używanie jakiegokolwiek
dodatkowego elementu, który nie jest zalecany w tej
instrukcji, jest surowo wzbronione.
Obserwować otwieranie lub zamykanie bramy i pilnować,
aby wszystkie osoby pozostawały w bezpiecznej odległości
do momentu zakończenia montażu.
Nie stosować środków klejących do zamocowania zespołu
napędowego.
Zamontować wewnętrzny mechanizm ręcznego
odblokowania na wysokości poniżej 1,8 m.
Umieścić naklejkę wskazującą mechanizm ręcznego
odblokowania blisko elementu służącego do jego uruchamiania.
OSTRZEŻENIE
W przypadku używania mechanizmu ręcznego
odblokowania należy zachować ostrożność, ponieważ
otwarta brama może gwałtownie opaść na skutek zużycia
lub pęknięcia sprężyny lub nieprawidłowego wyważenia.
UWAGA
Montować stałe urządzenia sterujące na wysokości co
najmniej 1,5 m, w miejscu, z którego brama jest dobrze
widoczna, lecz z dala od ruchomych części.
Po zakończeniu instalacji upewnić się, że:
- mechanizm jest prawidłowo wyregulowany
- mechanizm ręcznego odblokowania działa prawidłowo
- napęd zmienia kierunek ruchu bramy, gdy napotka ona
przeszkodę na wysokości 50 mm od poziomu podłoża.