5
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
• Należy uważać, aby nie dopuścić do dostania się oleju lub smaru na tarczę hamulcową i
klocki hamulcowe. Jazda na rowerze z klockami hamulcowymi i tarczą hamulcową
zabrudzonymi olejem lub smarem może uniemożliwić ich działanie, a w konsekwencji
doprowadzić do upadku lub kolizji i poważnych obrażeń.
• Należy sprawdzić grubość klocków hamulcowych i nie
używać ich, jeśli spadnie ona do 0,5 mm lub mniej.
Niezastosowanie się do tej instrukcji może uniemożliwić
działanie hamulców, a w konsekwencji spowodować
poważne obrażenia.
• Nie używać tarczy hamulcowej, jeśli jest ona pęknięta lub odkształcona. Tarcza
hamulcowa może pęknąć, powodując upadek, a w konsekwencji poważne obrażenia.
• Nie używać tarczy hamulcowej, jeśli jej grubość wynosi 1,5 mm lub mniej. Ponadto nie
należy używać tarczy hamulcowej, jeśli widoczna jest jej aluminiowa powierzchnia.
Tarcza hamulcowa może pęknąć, powodując upadek, a w konsekwencji poważne
obrażenia.
Hamulec wewnętrzny
• Stosując odwrócone haki tylnego trójkąta, należy usunąć luz łańcucha za pomocą
regulatora napięcia łańcucha.
Montaż na rowerze i konserwacja:
• Informacje o produktach, które można zamontować znajdują się w sekcji z informacjami
o kompatybilności (https://productinfo.shimano.com).
• Podczas mocowania ramienia hamulca do ramy należy pamiętać o zastosowaniu obejmy
ramienia odpowiedniej do wielkości dolnej rury tylnego trójkąta ramy i poprawnie
połączyć za pomocą śruby i nakrętki obejmy, stosując określony moment dokręcania.
Jako nakrętki obejmy należy użyć nakrętki blokującej z wkładką nylonową (nakrętka
samokontrująca). Zaleca się zastosowanie standardowych części SHIMANO jako śruby i
nakrętki obejmy ramienia hamulca.
Jeśli nakrętka obejmy zejdzie z ramienia hamulca lub jeśli śruba obejmy albo obejma
ramienia hamulca ulegną uszkodzeniu, ramię hamulca może się obracać na dolnej rurze
tylnego trójkąta ramy i powodować nagłe szarpnięcia kierownicy lub też koło roweru
może się zablokować, powodując upadek roweru i poważne obrażenia.
• Podczas montażu piasty na ramie należy pamiętać o zamontowaniu właściwych
podkładek blokujących z lewej i prawej strony oraz o odpowiednim przykręceniu
nakrętek piasty z zastosowaniem określonych momentów dokręcania. Jeśli podkładki
blokujące zostaną zamontowane tylko z jednej strony lub jeśli nakrętki piasty nie zostaną
odpowiednio przykręcone, podkładka blokująca może wypaść, prowadząc do obracania
się osi piasty i przyłącza kasety. Może to spowodować przypadkowe pociągnięcie
kierownicy przez linkę przerzutki i doprowadzić do bardzo poważnego wypadku.