Shimano SG-S700 Service Instructions

Typ
Service Instructions
SI-37R0A-002-03
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
– Aby uniknąć poważnych urazów:
OSTRZEŻENIE
Podczas montażu piasty na ramie należy pamiętać o zamontowaniu właściwych
nieruchomych podkładek z lewej i prawej strony oraz o odpowiednim
przykręceniu nakrętek piasty z zastosowaniem podanych momentów
dokręcania. Jeśli nieruchome podkładki zostaną zamontowane tylko z
jednej strony lub jeśli nakrętki piasty nie zostaną odpowiednio przykręcone,
nieruchoma podkładka może wypaść, prowadząc do obracania się osi piasty i
kasety. Może to spowodować przypadkowe pociągnięcie kierownicy przez linkę
zmiany biegów i doprowadzić do bardzo poważnego wypadku.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą
instrukcję. Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą spowodować
poważne obrażenia kierującego rowerem. Zalecamy stosowanie wyłącznie
oryginalnych części zamiennych Shimano.
Śruba na korpusie piasty to śruba używana podczas wymiany oleju.
Nie należy luzować tej śruby w innych sytuacjach niż wymiana oleju.
Może to spowodować wyciekanie i rozpryskiwanie się oleju.
Przed przymocowaniem tarczy należy zamocować podkładkę tarczy.
W przeciwnym razie tarcza może się poluzować, co spowoduje powstawanie
dziwnych dźwięków lub awarię hamulca.
Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo
zamocowane. Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą wypaść
z roweru, powodując w konsekwencji poważne zranienie.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową
i zachować ją na przyszłość.
UWAGA:
Podczas mocowania koła należy użyć naplecenia szprych 3x lub 4x, ale nie
radialnego.
Nieprawidłowy montaż może spowodować uszkodzenie szprych lub koła oraz
powstawanie dziwnych dźwięków podczas hamowania.
Biegi mogą być zmieniane podczas pedałowania, ale czasami mechanizm
zapadkowy wewnątrz piasty może potem hałasować, co jest normalnym
elementem operacji zmiany biegu.
Piasta 11-rzędowa ma wbudowany mechanizm obsługi zmiany biegów. Podczas
pracy mechanizmu w trakcie zmiany biegu może wystąpić hałas lub wibracje.
Odczuwany sposób zmiany biegów może się także zmieniać w zależności
od pozycji biegu w momencie jego zmiany. Jeśli ramiona korby są skręcone
do tyłu lub jeśli rower jest pchany do tyłu przy ustawionym biegu 7-11, mogą
rozlegać się dziwne dźwięki. Jest to normalne zachowanie wynikające z budowy
wewnętrznego mechanizmu zmiany biegów i nie jest oznaką awarii.
Przyłącze kasety CJ-S700 powinno być używane tylko z zębatkami od 15T do 23T.
W przypadku używania napinacza łańcucha CT-S500 należy użyć specjalnej
zębatki CS-S500 18T lub 20T z osłoną łańcucha. Nie należy używać żadnych
innych rodzajów zębatek, w przeciwnym razie łańcuch może spaść z zębatek.
Zaleca się, aby współczynnik biegu dla przedniej przerzutki miał wartość ok.
1,9. Przykład: F34T - R18T, F39T - R20T, F45T - R23T
Aby utrzymać sprawność urządzenia, zaleca się, aby takie czynności
konserwacyjne, jak wymiana oleju wewnętrznego, były wykonywane w
punkcie, gdzie zostało ono zakupione, lub w profesjonalnym warsztacie po
przejechaniu łącznie 1000 km od początku użytkowania, a następnie co 2 lata
(co 5000 km w przypadku częstych jazd).
Ponadto do konserwacji należy używać oleju SG-S700 i zestawu
konserwacyjnego oleju TL-S703.
Informacje o konserwacji oleju można znaleźć w instrukcji serwisowej TL-S703.
Do montażu uszczelki z prawej strony należy użyć TL-S704.
Zastosowanie innego oleju niż SG-S700 może doprowadzić do takich
problemów, jak wyciek oleju, awarie mechanizmu wewnętrznego itd.
Zębatki należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym i następnie
ponownie je smarować. Dodatkowo czyszczenie łańcucha neutralnym
środkiem czyszczącym i smarowanie może być skutecznym sposobem
zwiększenia trwałości zębatek i łańcucha.
Jeżeli łańcuch w czasie użytkowania nadal spada z zębatek, należy wymienić
zębatki i łańcuch.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub
pogorszenia działania wynikającego z normalnego użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu obsługi lub regulacji prosimy kierować
do sprzedawcy.
Nie wolno samodzielnie montować piasty. Jeśli konieczne jest jest zdemontowanie,
należy skonsultować się z pracownikami sklepu, w którym została kupiona
.
SG-S700
CS-S500
CJ-S700
SI-37R0A-002
Techniczna instrukcja serwisowa
Przeczytać te instrukcje przed użyciem wraz z instrukcjami serwisowymi dla
hamulca i dźwigni zmiany biegów.
Montaż zębatki CS-S500 z osłoną
łańcucha
Montaż przyłącza kasety na
piaście
Zamocować osłonę łańcucha do prawej nasadki
przeciwpyłowej korpusu piasty, a następnie
zamocować prawą nasadkę przeciwpyłową D do
elementu napędzającego.
Zamontować zębatkę CS-S500 na elemencie
napędzającym z prawej strony korpusu piasty
z płytką osłony skierowaną na zewnątrz, a następnie
zamocować ją na miejscu za pomocą pierścienia
sprężynującego.
Zamontować osłonę elementu napędzającego na
elemencie napędzającym z prawej strony korpusu
piasty.
Element
napędzający
Płytka osłony
Pierścień
sprężynujący
Zębatka CS-S500
Osłona
elementu
napędzającego
Element
napędzający
Osłona
elementu
napędzającego
Zauważ
kierunek.
Prawa nasadka
przeciwpyłowa D
Osłona
łańcucha
Prawa kapa ochronna
Element
napędzający
Zauważ
kierunek.
Prawa nasadka
przeciwpyłowa D
Osłona
łańcucha
Montaż piasty do ramy
Montaż tarczy
Zamocuj przyłącze kasety do piasty za pomocą
pierścienia mocującego przyłącze kasety. Podczas
montażu pierścienia mocującego przyłącze kasety
dopasuj żółty znak do żółtego znaku na kółku
przyłącza kasety, a następnie obróć pierścień
mocujący przyłącze kasety o 45° w prawo.
Obrócić kółko przyłącza kasety w kierunku
wskazywanym strzałką w celu dopasowania
czerwonych znaków
na kółku i wsporniku. Gdy
przyłącze kasety znajdzie się w takim stanie, należy
je zamontować tak, aby czerwony znak
przyłącza
kasety był dopasowany do czerwonego znaku
z
prawej strony korpusu piasty.
Metoda montażu piasty do ramy jest taka sama bez
względu na zastosowanie napinacza łańcucha lub nie.
Tarcza
Pierścień mocujący
tarczę
TL-LR10
Podkładka
pod tarczę
Moment dokręcania:
40 Nm
L
OC
K
LOCK
Przed zamontowaniem
należy dopasować
żółte znaki
.
Kółko przyłącza
kasety
Pierścień mocujący
przyłącze kasety
Pierścień mocujący przyłącze kasety
Obrót o 45°
Poprawnie zamontuj
wspornik przyłącza
kasety.
Powinny zostać dopasowane.
Kółko
Wspornik
Przyłącze
kasety
Przed zamontowaniem
dopasuj czerwone
znaki
.
Przed zamontowaniem
dopasuj czerwone
znaki
.
Prawa strona
korpusu
piasty
7
R
Nieruchoma
podkładka
(dla lewej strony)
Dolna rura
tylnego
trójkąta ramy
Nieruchoma podkładka
(dla prawej strony)
Wyżłobienie w
zakończeniu widełek
Przyłącze kasety
Załóż łańcuch na zębatkę, a następnie wstaw oś piasty
w zakończenia widełek.
W przypadku używania napinacza łańcucha należy
przeczytać niniejszą instrukcję serwisową oraz
instrukcję serwisową napinaczy łańcucha (CT-S500/
CT-S510).
Nałożyć nieruchome podkładki z prawej i lewej strony
osi piasty. Jednocześnie należy obrócić przyłącze
kasety tak, aby występy nieruchomych podkładek były
dopasowane do wyżłobień w zakończeniach widełek
a przyłącze kasety poruszało się razem z wewnętrzną
częścią dolnej rury tylnego trójkąta ramy.
Zlikwiduj luz łańcucha i zamocuj koło do ramy
za pomocą nakrętek kołpakowych.
Zakończenia
widełek
Nieruchoma podkładka
Oznaczenie/kolor
Rozmiar
Prawa Lewa
Standardowe
5R/żółta 5L/brązowa 20°
7R/czarna 7L/szara 38°
Odwrócone 6R/srebrna 6L/biała = 0°
Odwrócone
(pełna obudowa
łańcucha)
5R/żółta 5L/brązowa = 0°
Pionowe 8R/niebieska 8L/zielona = 60°- 90°
7R
Zakończenie
widełek
Oś piasty
Napinacz łańcucha
Oś piasty
Przyłącze kasety
Wspornik dla CT-S510
Podkładka (tylko po
prawej stronie)
Zakończenie widełek
Wyżłobienie zakończenia widełek
Śruba mocująca ramienia
Dolna rura tylnego
trójkąta ramy
Ruchoma
podkładka (8L)
7
R
Moment dokręcania:
30 - 45 Nm
Przestawić dźwignię zmiany biegów z położenia
11
w położenie
6
.
Upewnij się, że żółte linie regulacji na wsporniku
przyłącza kasety i kółku są do siebie dopasowane.
Regulacja przyłącza kasety
Po ustawieniu przyłącza kasety odciąć nadmiarowy
fragment linki wewnętrznej i zamocować końcówkę
wewnętrzną. Następnie zgiąć wewnętrzną linkę na
zewnątrz (w stronę końca ramy). Zapobiegnie to jej
stykaniu się z łańcuchem.
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie:
http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w przypadku wprowadzenia ulepszeń dane techniczne
mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
25-30 mm
Śruba regulacyjna linki
Jeśli żółte linie regulacji nie są dopasowane, należy
obrócić śrubę regulacji linki dźwigni przerzutki w celu
ich dopasowania. Następnie należy przesunąć
dźwignię przerzutki jeszcze raz z położenia
6
w położenie
11
i z powrotem w położenie
6
,
a potem ponownie wykonać kontrolę, aby upewnić
się, że żółte linie regulacji są dopasowane.
2.
1.
2.
1.
3.
2. 1.
2.
1.
Gdy rower jest odwrócony
Powinny być proste
Wspornik przyłącza kasety
Żółte linie regulacji
3.
Gdy rower jest postawiony
Wspornik przyłącza kasety
Kółko przyłącza kasety
Powinny być proste
Kółko przyłącza
kasety
Końcówka wewnętrzna
Wystające części powinny znajdować się
po stronie zakończeń widełek.
Założyć nieruchome podkładki tak, aby wystające
części weszły w wyżłobienia zakończeń widełek
z każdej strony osi piasty.
Należy użyć dowolnych nieruchomych podkładek
odpowiadających kształtowi zakończenia widełek. Dla
prawej i lewej strony są stosowane różne nieruchome
podkładki.
Jeśli nie jest używany napinacz łańcucha
Jeśli jest używany napinacz łańcucha
Żółte linie regulacji na przyłączu kasety znajdują
się w dwóch miejscach. Należy użyć linii, które
są najlepiej widoczne.
Nakrętka kołpakowa
Nieruchoma podkładka
Oznaczenie
Ustaw na
6
.
  • Page 1 1

Shimano SG-S700 Service Instructions

Typ
Service Instructions