GYS BATTERY TESTER BT2010 DHC - START/STOP Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

P.13-V1-1
BT 2010 TESTER AKUMULATORA START & STOP
TESTER BATERII I OBWODÓW ŁADOWANIA - DRUKOWANIE
PROCEDURY TESTOWE / INSTRUKCJA OBSŁUGI
WAŻNE!
1. Tester przeznaczony do testowania akumulatorów 6V i 12V
oraz systemów ładujących 12V i 24V (w przypadku
akumulatorów typu START&STOP możliwe jest ładowanie na
poziomie 12V).
2. Zaleca się używać przy temperaturze otoczenia od 32°F(0°C)
do 122°F (50°C).
1. Drukarka termiczna
2. Wyświetlacz
3. Przyciski Kierunkowe
P.13-V1-2
OSTRZEŻENIE
1. Praca w pobliżu akumulatora kwasowo-ołowiowego jest
niebezpieczna. Podczas regularnego działania akumulatory
produkują gazy wybuchowe. Z tego powodu, bardzo ważne jest
przeczytanie instrukcji obsługi przed każdym użyciem testera i
postępowanie zgodnie z instrukcjami za każdym razem.
2. Aby zminimalizować ryzyko wybuchu akumulatora, należy
stosować się do niniejszych instrukcji oraz instrukcji
opublikowanych przez roducenta akumulatora i producenta
sprzętu używanego w otoczeniu akumulatora. Zapoznać się z
symbolami ostrzegawczymi na produktach.
3. Nie wystawiać testera na deszcz lub śnieg.
4. Nie używać testera, jeśli kable są uszkodzone, należy je
natychmiast wymienić.
5.
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA
1. Ktoś powinien znajdować się w zasięgu Twojego wzroku, głosu
lub wystarczająco blisko, aby przyjść z pomocą podczas pracy
w pobliżu akumulatorów kwasowo-ołowiowych.
2. Zaopatrz się w wodę i mydło, aby natychmiastowo zareagować
w przypadku kontaktu kwasu z akumulatora ze skórą, odzieżą
lub oczami.
3. Noś okulary ochronne i odzież ochronną. Unikaj dotykania oczu
podczas pracy w pobliżu akumulatora.
4. Jeżeli dojdzie do kontaktu kwasu z akumulatora ze skórą lub
odzieżą, należy natychmiast umyć je wodą i mydłem. Jeśli kwas
dostanie się do oczu, należy opłukać je zimną wodą przez co
najmniej 10 minut i natychmiast skontaktować się z lekarzem.
5. Nie wolno palić ani używać urządzeń iskrzących lub rozpalać
ognia w pobliżu akumulatora lub silnika.
6. Należy zachować ostrożność, aby zmniejszyć ryzyko
upuszczenia metalowego narzędzia na akumulator. To może
wywołać zwarcie akumulatora lub innych urządzeń
elektrycznych, co może spowodować wybuch.
7. Podczas pracy w pobliżu akumulatora ołowiowego należy zdjąć
pierścionki, łańcuszki, bransoletki, zegarki lub inne metalowe
przedmioty. Akumulator ołowiowo-kwasowy może spowodować
zwarcie wystarczająco silne, aby stopić pierścionek i
spowodować poważne oparzenia.
P.13-V1-3
PRZYGOTOWANIE DO TESTU:
1. Przed wykonaniem testu należy upewnić się, że obszar jest
dobrze wentylowany.
2. Wyczyścić zaciski akumulatora. Należy uważać, aby korozja nie
dostała się do oczu.
3. Ocenić akumulator pod kątem pęknięć w obudowie lub
pokrywie.. W przypadku uszkodzenia nie należy używać
testera.
4. Jeśli akumulator nie jest uszczelniony, dolej wody destylowanej
do każdej celi, aż osiągnie poziom kwasu baterii zalecany przez
producenta. Pomoże to pozbyć się nagromadzonych gazów z
cel. Nie przelewać.
5. W przypadku, gdy zaistnieje potrzeba wyjęcia akumulatora z
pojazdu do testów, należy zawsze usuwać zacisk z
uziemieniem akumulatora jako pierwszy. Upewnić się, iż
wszystkie akcesoria w pojeździe są wyłączone celem uniknięcia
wyładowania.
WŁOŻENIE I WYMIANA PRZEWODU
1. Gdy konieczna jest wymiana przewodu, należy roączyć
przewód z końcówkami zaciskowymi.
2. Upewnij się, że nowy tor zacisku jest podłączony.
UWAGA: nie należy rozłączać kabli, o ile nie jest to konieczne, aby
upewnić się, że bolce nie są zardzewiałe lub nie uległy korozji
wskutek działania cieczy kwasowej.
P.13-V1-4
USTAWIENIA I ODZYSKIWANIE INFORMACJI
WYBÓR JĘZYKA
1. Podłączyć tester do akumulatora.
2. Ten test jest automatycznie wyświetlany jako " TEST
AKUMULATORA".
Naciskając strzałki wybrać
"LANGUAGE SELECT".
3. Nacisnąć ENTER, a na ekranie wyświetlą się opcje wyboru
języka. Nacisnąć przyciski strzałek, aby wybrać żądany język
wyświetlania na testerze.
4. Nacisnąć ENTER, a ekran powróci do "TEST BATERII".
USTAWIANIE DATY I CZASU
1. Podłączyć tester do akumulatora.
2. Ten test jest automatycznie wyświetlany jako " TEST
AKUMULATORA".
Nacisnąć przyciski strzałek, USTAWIENIA I ODZYSKIWANIE
INFORMACJI aby dostać się do opcji AKTUALNA DATA/CZAS.
3. Po naciśnięciu ENTER (ZATWIERDŹ) na wyświetlaczu pojawi
się USTAW ROK. Nacisnąć przyciski strzałek, aby zmienić
ustawienie.
4. Po naciśnięciu ENTER (ZATWIERDŹ) na wyświetlaczu pojawi
się USTAW MIESIĄC. Nacisnąć przyciski strzałek, aby zmienić
ustawienie.
5. Po naciśnięciu ENTER (ZATWIERDŹ) na wyświetlaczu pojawi
się USTAW DZIEŃ.. Nacisnąć przyciski strzałek, aby zmienić
ustawienie.
6. Po naciśnięciu ENTER (ZATWIERDŹ) na wyświetlaczu pojawi
się USTAW GODZINĘ. Nacisnąć przyciski strzałek, aby zmienić
ustawienie.
7. Po naciśnięciu ENTER (ZATWIERDŹ) na wyświetlaczu pojawi
się USTAW MINUTYES. Nacisnąć przyciski strzałek, aby zmienić
ustawienie.
8. Po naciśnięciu ENTER (ZATWIERDŹ) na wyświetlaczu pojawi
się USTAW SEKUNDY.
Nacisnąć przyciski strzałek, aby zmienić ustawienie.
8. Naciśnij ENTER (ZATWIERDŹ). Nastąpi powrót do opcji TEST
AKUMULATORA.
USTAWIENIA JASNOŚCI
1. Podłączyć tester do akumulatora.
2. Użyć strzałek, aby wybrać opcję JASNOŚĆ.
P.13-V1-5
3. Dostosować za pomocą strzałek jasność wyświetlacza.
DZIAŁANIE I UŻYTKOWANIE:
TEST AKUMULATORA
1. Przed przystąpieniem do testowania akumulatora w pojeździe,
należy wyłączyć zapłon, wszystkie akcesoria i ładunki.
Zamknąć wszystkie drzwi pojazdu i bagażnik.
2. Należy upewnić się, że miejsce na baterie zawiera 6 sztuków
baterii 1.5V. Baterie Oxyride nie są zalecane z powodu
pierwotnego wyjścia 1.7V. Jeśli baterie 1.5V są słabe, na
ekranie wyświetli się napis "REPLACE INTERNAL BATTERY"
LUB "POWER LOW". Należy wymienić sztuki baterii 1.5V
przed rozpoczęciem testu.
do momentu pod
łą
czenia testera, komunikaty nie s
ą
wy
ś
wietlane.
3. Upewnij się, że terminale akumulatora są czyste. W razie
potrzeby wyczyścić szczotka drucianą. Czarny zacisk
podłączyć do ujemnego bieguna akumulatora pojazdu.
Czerwony zacisk podłączyć do dodatniego bieguna
akumulatora pojazdu. Należy dokręcić wyłącznie część
ołowiową styku. Dokr
ę
canie cz
ę ś
ci
ż
elaznej styku b
ę
dzie
produkowa
ć
b
łę
dne wyniki testów.
4. Założenie papieru:
1. Otworzyć czystą klapkę.
2. Umieścić nową rolkę papieru w
przegródce.
3. Wyciągnąć nieznaczną ilość papieru
P.13-V1-6
SELECT RATING
SAE
SET. CAPACITY
×××× SAE
TYP AKUMULATORA
EFB
START STOP
xx.xxV
z przegródki i nacisnąć obudowę,
aby zamknąć.
TEST AKUMULATORA START & STOP
1. Nacisnąć przycisk , aby
wybrać jeden z 3 testów.
START STOP
BATTERY TEST
TEST SYSTEMU
Nacisnąć "ENTER", aby zatwierdzić wybór.
2. Nacisnąć , aby wybrać typ
baterii.
EFB (ULEPSZONY
AKUMLATOR KWASOWO -
OŁOWIOWY)
AGM FLAT PLATE (AGM PŁASKI)
Nacisnąć "ENTER", aby zatwierdzić wybór.
3. Nacisnąć , aby wybrać
moc akumulatora:
SAE, EN, IEC, DIN lub JIS
Nacisnąć "ENTER", aby zatwierdzić wybór.
4. Nacisnąć , aby określić
pojemność akumulatora (A):
• SAE (CCA): 40~3000
• EN: 40~2830
• DIN: 25~11685
• IEC: 30~1985
Nacisnąć „ENTER”, aby rozpocząć test.
Jak czyścić zacięcia papieru?
Etap 1: Otworzyć przezroczystą pokrywkę.
Etap 2: Delikatnie pociągnąć w kierunku strzałki zwój papieru w
jego komorze.
P.13-V1-7
TEST IN VEHICLE?
NO
TESTING (W TRAKCIE)
ABOVE 32°F (0°C)?
YES/NO
GOOD & PASS
××.××V ×××× SAE
GOOD & RECHARGE
××.××V ×××× SAE
RECHARGE & RETEST
××.××V ×××× SAE
5. Nacisnąć przycisk , aby
zatwierdzić lokalizację
akumulatora. Należy wykonać
kroki opisane w analizatorze w
celu usunięcia ładunku powierzchniowego, jeśli się to
przydarzy. A następnie wykonać test.
6. Test akumulatora.
7. Nacisnąć , aby potwierdzić
temperaturę badanego
akumulatora.
8. W momencie, gdy test jest zakończony wyświetlacz pokazuje
następujące rezultaty: Nacisnąć ◄►, aby wybrać SOH (stan
baterii) lub SOC (stan naładowania).
Na wyświetlaczu wyświetlają się następujące informacje:
Bateria akumulatora jest dobra i jest
w stanie utrzymać naładowanie.
Bateria akumulatora jest dobra, ale
musi zostać naładowana.
Bateria akumulatora jest roz
ł
adowana
P.13-V1-8
BAD & REPLACE
××.××V ×××× SAE
BAD CELL & REPLACE
××.××V ×××× SAE
KOD
xxxxxxxxxxx
i stan baterii nie mo
ż
e zosta
ć
okre
ś
lony. Należy naładować
akumulator, a następnie ponowić jego test.
Akumulator nie trzyma baterii, musi
on zostać natychmiast wymieniony.
Akumulator ma co najmniej jedną
celę wywołującą spięcie. Należy go
natychmiast wymienić.
Po wyświetleniu kodu, nacisnąć
« ENTER ».
P.13-V1-9
SELECT RATING
SAE
SET. CAPACITY
×××× SAE
TEST IN VEHICLE?
NO
TYP AKUMULATORA
AGM FLAT PLATE (AGM
TESTING (W TRAKCIE)
BATTERY TEST
xx.xxV
TEST AKUMULATORA
9. Nacisnąć przycisk , aby
wybrać jeden z 3 testów.
START STOP
BATTERY TEST
TEST SYSTEMU
Nacisnąć "ENTER", aby zatwierdzić wybór.
10. Nacisnąć , aby wybrać typ
baterii.
LIQUIDE STANDARD
AGM SPIRALE
AGM FLAT PLATE (AGM PŁASKI)
VRLA/ŻEL
Nacisnąć "ENTER", aby zatwierdzić wybór.
11. Nacisnąć , aby wybrać
moc akumulatora:
SAE, EN, IEC, DIN lub JIS
Nacisnąć "ENTER", aby zatwierdzić wybór.
12. Nacisnąć , aby określić
pojemność akumulatora (A):
• SAE (CCA): 40~3000
• EN: 40~2830
• DIN: 25~11685
• IEC: 30~1985
• JIS: Poprzez Typ Baterii No.
Nacisnąć „ENTER”, aby rozpocząć test.
13. Nacisnąć przycisk , aby
zatwierdzić lokalizację
akumulatora. Należy wykonać
kroki opisane w analizatorze w
celu usunięcia ładunku powierzchniowego, jeśli się to
przydarzy. A następnie wykonać test.
14. Test akumulatora.
P.13-V1-10
ABOVE 32°F (0°C)?
YES/NO
GOOD & PASS
××.××V ×××× SAE
BAD & REPLACE
××.××V ×××× SAE
GOOD & RECHARGE
××.××V ×××× SAE
RECHARGE & RETEST
××.××V ×××× SAE
15. Nacisnąć , aby potwierdzić
temperaturę badanego
akumulatora.
16. W momencie, gdy test jest zakończony wyświetlacz pokazuje
następujące rezultaty: Nacisnąć ◄►, aby wybrać SOH (stan
baterii) lub SOC (stan naładowania).
Na wyświetlaczu wyświetlają się następujące informacje:
Bateria akumulatora jest dobra i jest
w stanie utrzymać naładowanie.
Bateria akumulatora jest dobra, ale
musi zostać naładowana.
Bateria akumulatora jest roz
ł
adowana
i stan baterii nie mo
ż
e zosta
ć
okre
ś
lony. Należy naładować akumulator, a
następnie ponowić jego test.
Akumulator nie trzyma baterii, musi
on zostać natychmiast wymieniony.
P.13-V1-11
BAD CELL & REPLACE
××.××V ×××× SAE
KOD
xxxxxxxxxxx
Akumulator ma co najmniej jedną
celę wywołującą spięcie. Należy go
natychmiast wymienić.
Po wyświetleniu kodu, nacisnąć
« ENTER ».
P.13-V1-12
LOAD ERROR
PRINT 24V SYSTEM
TEST? YES
Należy zwrócić uwagę, że ta sama wiadomość może
wyświetlić się w różnych okolicznościach tak jak
poniżej.
LOAD ERROR:
Bateria przekracza 3000 CCA (SAE). Lub
zaciski nie są prawidłowo poączone.
Należy w pełni naładować akumulator i
powtórzyć test po rozwiązaniu obu
przyczyn.
DRUKUJ 24V
Drukarka nie działa do wydruków
testowych akumulatorów 24 Volt. Wynik
testu zostanie zachowany do momentu
podłączenia do akumulatora 12V. Należy
wybrać "YES" i nacisnąć klawisz Enter,
aby wydrukować wyniki, a następnie
odłączyć zaciski. Komunikat o sprawdzeniu
wydruku wyświetli się po ponownym
podłączeniu akumulatora. Następnie
należy wybrać "NO" i nacisnąć przycisk
"ENTER", aby powrócić do głównego
menu.
P.13-V1-13
CRANKING VOLTS
××.××V NORMAL
SYSTEM TEST
1. Nacisnąć "ENTER", na ekranie
wyświetli się komunikat.
2. Przed uruchomieniem silnika
należy upewnić się, że nie
działają wszystkie akcesoria,
takie jak światła, klimatyzacja,
radio, itp.
3. Kiedy silnik jest uruchomiony, wyświetlany jest w uzupełnieniu
do odczytu jeden z trzech wyników.
NAPIĘCIE ROZRUCHOWE NORMALNE
System wyświetla normalne napięcie.
Nacisnąć "ENTER" w celu
przeprowadzenia testu obwodu
ładowania.
NAPIĘCIE ROZRUCHOWE NISKIE
Napięcie uruchamiania silnika jest
poniżej normalnego limitu. Należy
zaktualizować rozrusznik według
procedur zalecanych przez
producenta.
NIE WYKRYTO NAPIĘCIA ROZRUCHOWEGO
Nie wykryto napięcia rozruchowego.
Jeśli napięcie wyjścia jest normalne,
naciśnij „ENTER”, aby rozpocząć
testy obciążenia obwodu.
SYSTEM TEST
TURN OFF LOADS START
ENGINE
CRANKING VOLTS
××.××V LOW
NACISNĄĆ "ENTER"
TEST ŁADOWANIA
CRANKING VOLTS
NIE WYKRYTO
P.13-V1-14
Naciśnij "ENTER", na ekranie pojawi
się komunikat.
Naciśnij "ENTER", aby jeden z trzech wyników zostanie
wyświetlony, jako dokonany pomiar.
NISKIE NAPIĘCIE ŁADOWANIA PODCZAS TESTU NA BIEGU
JAŁOWYM.
Alternator nie dostarcza
wystarczającego prądu do
akumulatora. Należy sprawdzić pasy i
upewnić się, czy alternator pracuje,
gdy silnik jest uruchomiony. Jeżeli pasy poślizgowe są uszkodzone,
należy je wymienić i na nowo przeprowadzić test. Należy sprawdzić,
połączenie pomiędzy alternatorem a akumulatorem. Jeśli pączenie
jest luźne lub skorodowane, oczyścić lub wymienić kabel i zrobić
ponownie test. Jeżeli pasy i połączenia są w dobrym stanie, należy
wymienić alternator.
TRYB ŁADOWANIA W NORMIE PODCZAS TESTU NA BIEGU
JAŁOWYM.
System wyświetli normalne działanie
alternatora. Nie został wykryty żaden
problem.
WYSOKIE NAPIĘCIE ŁADOWANIA PODCZAS TESTU NA BIEGU
JAŁOWYM.
Napięcie wyjściowe z alternatora do
akumulatora przekracza zakres
normalny dla poprawnie działającego regulatora. Należy więc
MAKE SURE ALL
LOADS ARE OFF
ALT IDLE VOLTS
××.××V LOW
ALT IDLE VOLTS VOLTS
REDRES
ALT IDLE VOLTS
××.××V HIGH
P.13-V1-15
sprawdzić, czy nie ma żadnych luźnych połączeń i czy uziemienie
jest normalne. Jeśli nie ma problemu z połączeniami wymienić
regulator. Ponieważ większość alternatorów ma zintegrowany
kontroler, należy wymienić alternator. Normalny górny limit
regulatora wynosi 14.7 V +/- 0,05. Należy sprawdzić specyfikacje
producenta dla normalnego limitu, ponieważ mogą być one zupełnie
inne dla każdego samochodu.
Po przeprowadzeniu testu obwodu
ładowania na biegu jałowym,
nacisnąć "ENTER" w celu przejścia
do testu obwodu ładowania z
akcesoriami Należy ustawić wentylację na najwyższą moc cieplną
(ogrzewanie), ączyć światła i włączyć ogrzewanie tylnej szyby. Nie
używać obciążeń cyklicznych, takich jak klimatyzacja czy
wycieraczki.
Podczas wykonywania testu na
starszym silniku diesel, silnik
powinien pracować na 2500 obrotów
na minutę przez 15 sekund. Na
ekranie wyświetli się:
Naciśnij "ENTER", aby wyświetlić aktualny prąd tętniący obwodu
ładowania akumulatora. Jeden z dwóch wyników zostanie
wyświetlony oprócz odczytu testu pomiarowego.
PULSACJA W NORMIE
Diody alternatora / twornika szpuli dobrze działają.
TURN ON LOADS AND
PRESS ENTER
SILNIK NA
2500 RPM 15 SEC
RIPPLE DETECT
××.××V NORMAL
NO RIPPLE DETECT
P.13-V1-16
lub
BRAK PULSACJI
Jedna lub kilka diod alternatora nie
działa lub twornik szpuli jest
uszkodzony. Należy upewnić się, że
wspornik alternatora jest dobrze
ugruntowany i że pasy są w dobrym stanie i działają prawidłowo.
Jeżeli montaż i pasy są w dobrym stanie, należy wymienić
akumulator.
Nacisnąć "ENTER", aby kontynuować test obwodu ładowania z
ączonymi akcesoriami. Jeden z trzech wyników zostanie
wyświetlony, jako dokonany pomiar.
WYSOKIE NAPIĘCIE PODCZAS URUCHAMIANIA W CZASIE
TESTU PRZEPROWADZANEGO Z WŁĄCZONYMI
AKCESORIAMI.
Napięcie wyjściowe z alternatora do
akumulatora przekracza zakres
normalny dla poprawnie działającego
regulatora. Należy więc sprawdzić,
czy nie ma żadnych luźnych połączeń i czy uziemienie jest
normalne. Jeśli nie ma problemu z pączeniami wymienić regulator.
Ponieważ większość alternatorów ma zintegrowany kontroler,
należy wymienić alternator.
NISKIE NAPIĘCIE PODCZAS URUCHAMIANIA W CZASIE
TESTU Z WŁĄCZONYMI AKCESORIAMI
RIPPLE DETECT
××.××V HIGH
ALT. LOAD VOLTS
××.××V HIGH
P.13-V1-17
Alternator nie dostarcza
wystarczającej ilości prądu do
ładowania układu elektrycznego i
prądu do ładowania akumulatora.
Należy sprawdzić pasy i upewnić się, czy alternator pracuje, gdy
silnik jest uruchomiony. Jeżeli pasy poślizgowe są uszkodzone,
należy je wymienić i na nowo przeprowadzić test. Należy sprawdzić,
połączenie pomiędzy alternatorem a akumulatorem. Jeśli pączenie
jest luźne lub skorodowane, oczyścić lub wymienić kabel i zrobić
ponownie test. Jeżeli pasy i połączenia są w dobrym stanie, należy
wymienić alternator.
NORMALNE NAPIĘCIE PODCZAS URUCHAMIANIA W CZASIE
PRZEPROWADZANEGO TESTU Z WŁĄCZONYMI
AKCESORIAMI
Napięcie wyjściowe alternatora do
akumulatora jest normalne. Nie został
wykryty żaden problem.
Naciskając przycisk «ENTER» powrócić do początku testu lub -
zdejmując zaciski przewodów testera z biegunów akumulatora -
zakończyć pracę.
Używając przycisków wybrać czy wynik testu ma być
wydrukowany: YES (TAK) lub NO (NIE). Wybór zatwierdzić
przyciskiem «ENTER».
1.
2.
ALT. LOAD VOLTS
××.××V LOW
ALT. LOAD VOLTS
××.××V NORMAL
P.13-V1-18
3.
4.
5.
P.13-V1-19
S
Ł
OWNICZEK
Czym jest bateria żelowa?
Bateria na elektrolity żelowe jest baterią do akumulatorów
ołowiowych, która:
jest uszczelniona za pomocą specjalnych zaworów
ciśnieniowych i nigdy nie powinna być otwierana.
nie wymaga konserwacji.*
wykorzystuje elektrolit w żelu tiksotropowym.
wykorzystuje reakcję rekombinacji, aby zapobiec
wydzielaniu się wodoru i tlenu, zwykle umieszczonych w
ołowiu zanurzonym w akumulatorze. (Zwłaszcza dla
zastosowań w głębokim cyklu).
jest szczelny, więc może pracować prawie w każdej pozycji.
Instalacja w pozycji klemami w dół nie jest jednak zalecana.
Połączenia muszą być okresowo dokręcane, a baterie
okresowo czyszczone.
Czym jest akumulator AGM?
Bateria AGM jest baterią do akumulatorów ołowiowych, która:
jest uszczelniona za pomocą specjalnych zaworów
ciśnieniowych i nigdy nie powinna być otwierana.
nie wymaga konserwacji.*
ma wszystkie elektrolity zaabsorbowane w separatorach
złożonych z gąbczastej masy splątanych włókien szklanych.
wykorzystuje reakcję rekombinacji, aby zapobiec
wydzielaniu się wodoru i tlenu, zwykle umieszczonych w
ołowiu zanurzonym w akumulatorze. (Zwłaszcza dla
zastosowań w głębokim cyklu).
jest szczelny, więc może pracować prawie w każdej pozycji.
Instalacja w pozycji klemami w dół nie jest jednak zalecana.
Połączenia muszą być okresowo dokręcane, a baterie
okresowo czyszczone.
Czym jest bateria VRLA?
P.13-V1-20
Bateria do akumulatorów ołowiowych z regulacją w postaci zaworu -
ten typ baterii bezobsługowej jest uszczelniony jednym lub kilkoma
zaworami "Bunce" na górze, które otwierają się, gdy zostanie
osiągnięte zaprogramowane ciśnienie w akumulatorze i pozwalają
na ujście gazu pod ciśnieniem. Zawór następnie się zamyka.
Czym jest bateria SLI?
SLI oznacza Starting, Lighting i Ignition (rozruch, oświetlanie i
zapłon), które są trzema podstawowymi funkcjami akumulatora w
normalnym pojeździe. Tzw. baterie zostały zaprojektowane
specjalnie do stosowania w samochodach osobowych i ciężarowych
w systemach elektrycznych sterowanych napięciem. Akumulatory
SLI do dużych pojazdów transportowych z dużymi silnikami diesel
są często nazywane bateriami HANDLOWYMI. Są one znacznie
bardziej wydajne i wytrzymałe niż akumulatory przeznaczone do
samochodów.
Czym jest stan baterii?
Oznacza to ilość pozostałej energii akumulatora (%) w porównaniu
do podanej pierwotnej pojemności baterii.
Czym jest stan naładowania?
Oznacza to rzeczywisty procent naładowania akumulatora.
Co to jest CCA (Cold Cranking Amps)?
Tylko w pełni naładowana bateria może dostarczyć prąd w
amperach w sposób ciągły przez 30 sekund bez spadku napięcia na
zaciskach poniżej 1,2V na ogniwo, po wcześniejszym schłodzeniu
do -18°C (0°F) i utrzymaniu w tej temperaturze. Miara ta
odzwierciedla zdolność akumulatora do dostarczania prądu
rozruchu silnika w warunkach zimowych.
Czym są Ampero-godziny?
Jednostka mocy elektrycznej. Prąd o wartości jednego ampera w
czasie jednej godziny pozwala na dostarczenie energii elektrycznej
o wartości 1 Ampero-godziny. Prąd w amperach pomnożony przez
czas w godzinach daje nam Ampero-godziny.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21

GYS BATTERY TESTER BT2010 DHC - START/STOP Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla