Sprawa Wyświetlacz ekranowy Analiza
Napięcie poniżej 9,6 V LO
Napięcie rozruchowe jest nienormalne. Akumulator musi być
wymieniony.
Napięcie powyżej 9,6 V OK Napięcie rozruchowe jest normalne.
Nie pulsacji ---
Nie wykryto napięcia wyjściowego. Sprawdzić połączenia,
kable i alternator.
Powtórzyć test.
1. Jeśli napięcie startowe jest normalne, należy nacisnąć przycisk
aby kontynuować test. Na ekranie wyświetlany jest napis
«ALT. & XX.XX V»
2. Uruchomić silnik pomiędzy 1200 a 1500 obr/min.
3. Wyświetlany jest jeden z 3 wyników:
• Wynik testu napięcia rozruchowego
Sprawa Wyświetlane wyniki Analiza
Wysokie napięcie rozruchowe, gdy ba-
danie jest przeprowadzane z silnikiem
na biegu jałowym.
HI
Sprawdź, czy połączenia są dobre. Jeśli wszystko
jest dobrze podłączone, należy wymienić alternator.
Normalne napięcie rozruchowe, gdy ba-
danie jest przeprowadzane z silnikiem
na biegu jałowym.
OK
Nie wykryto żadnych problemów. Normalna praca
alternatora.
Niskie napięcie rozruchowe, gdy bada-
nie jest przeprowadzane z silnikiem na
biegu jałowym
LO
Alternator nie dostarcza wystarczającej ilości prądu
do akumulatora. Sprawdź pasy i upewnij się, że
alternator pracuje przy pracującym silniku. Jeśli
pasy się ślizgają lub są zepsute, należy je wymie-
nić i ponownie przetestować. Należy sprawdzić,
połączenie pomiędzy alternatorem a akumulatorem.
Jeśli połączenie jest nieprawidłowe, należy oczyścić
lub wymienić kabel i przeprowadzić ponowny test.
Jeśli pasy i połączenia są w dobrym stanie, należy
wymienić alternator.
• Wynik badania układu obciążenia z działającym osprzętem
1. Włączyć grzejnik na maksimum (ciepło), światła przednie i tylne. Nie wolno włączać obciążeń cyklicznych, takich jak klimatyzacja
czy wycieraczki.
Sprawa Wyświetlane wyniki Analiza
Wysokie napięcie rozruchowe, gdy test
jest przeprowadzany z działającym
osprzętem
HI
Napięcie wyjściowe alternatora jest nienormalnie
wysokie. Sprawdź, czy nie ma żadnych problemów z
połączeniem. Jeśli nie, wymienić alternator.
Normalne napięcie rozruchowe, gdy
test jest przeprowadzany przy włączo-
nych akcesoriach.
OK
Nie wykryto żadnych problemów. Normalna praca
alternatora.
Niskie napięcie rozruchowe, gdy test
jest przeprowadzany z działającym
osprzętem.
LO
Alternator nie dostarcza prądu wystarczającego
do ładowania układu elektrycznego i akumulatora.
Sprawdź pasy i upewnij się, że alternator pracuje
przy pracującym silniku. Jeśli pasy się ślizgają lub
są zepsute, należy je wymienić i ponownie prze-
testować. Należy sprawdzić, połączenie pomiędzy
alternatorem a akumulatorem. Jeśli połączenie jest
nieprawidłowe, należy oczyścić lub wymienić kabel i
przeprowadzić ponowny test. Jeśli pasy i połączenie
są w dobrym stanie, należy wymienić alternator.
2. Naciśnij przycisk
aby wyświetlić intensywność tętnień w obwodzie obciążenia. Na ekranie wyświetlany jest komunikat
«RIPPLE & XX.XX V».
4
PL
DBT 300
Tłumaczenie oryginalnej instrukcji
4