Po usunięciu luzu początkowego linki, ponownie przymocować linkę do
przedniej przerzutki, jak pokazano na ilustracji.
Dolne prowadzenie linki Górne prowadzenie linki
Pociągnąć
Pociągnąć
< Dolne prowadzenie linki >
• FD-M815
< Górne prowadzenie linki >
Klucz imbusowy 5 mm
Uwaga:
Przeciągnąć linkę jak
pokazano na
ilustracji.
Śruba
mocująca
linkę
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
< Dolne prowadzenie linki >
• FD-M817
< Górne prowadzenie linki >
Uwaga:
Przeciągnąć linkę jak
pokazano na ilustracji.
Śruba
mocująca
linkę
Na obcięty koniec pancerza
założyć tą samą końcówkę
pancerza.
Końcówka pancerza
Skracanie pancerza
Po skróceniu pancerza zaokrąglić zakończenie tak,
aby średnica wewnętrzna była jednakowa.
2. Mocowanie i zabezpieczanie linki
Nacisnąć dźwignię (B) dwa lub więcej razy
w celu ustawienia dźwigni w najniższym
położeniu. Następnie usunąć kapę otworu na
linkę i przyłączyć linkę.
Regulacja SIS
Pamiętać o przestrzeganiu kolejności podanej poniżej.
1. Regulacja dolnej
Najpierw zdemontować blokadę regulującą Pro-Set.
Następnie ustawić tak, aby luz między wózkiem wewnętrznym przerzutki
i łańcuchem wynosił 0 - 0,5 mm.
Przy mocowaniu elementów do powierzchni ramy/kierownicy karbonowej
sprawdzić zalecenia producenta ramy/części karbonowych odnośnie momentu
dokręcenia w celu uniknięcia zbyt mocnego dokręcenia, co może uszkodzić
materiał karbonowy i/lub niedokręcenia, które może prowadzić do braku siły
mocującej elementów.
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
Dane techniczne
Śruba regulacji dolnej
Łańcuch
Wózek wewnętrzny
przerzutki
FD-M817
FD-M815
Techniczna instrukcja serwisowa SI-5L10A-001
Przerzutka przednia
FD-M815
FD-M817
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
• Jazda downhillowa oraz jazda terenowa to zajęcia, w których niebezpieczeństwa są
nieuniknione. Występuje ryzyko związane z wypadkiem, który może spowodować
poważną kontuzję, a nawet śmierć. Bardzo zalecane jest używanie ochronnych kasków
i ekwipunku oraz uważne sprawdzenie roweru przed jazdą, pod kątem bezpieczeństwa.
Prosimy pamiętać, że jeździ się na własne ryzyko i należy dokładnie upewnić się, czy
posiadane doświadczenie i umiejętności są wystarczające.
• Zamocować osłonę przeciwuderzeniową (165 mm) na przedni mechanizm korbowy. Jeśli
osłona przeciwuderzeniowa nie zostanie zamocowana, łańcuch może spaść z mechanizmu
korbowego lub może dojść do uszkodzenia mechanizmu korbowego. Jeśli użyta zostanie
osłona przeciwuderzeniowa większa niż 165 mm, może ona kolidować z przerzutką przednią
i mogą wystąpić problemy ze zmianą biegów.
• Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o łańcuch; może to
spowodować wywrócenie roweru.
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co
może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części
zamiennych Shimano.
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Jeżeli regulacja nie zostanie przeprowadzona właściwie, łańcuch może spaść i może
spowodować upadek roweru, który może prowadzić do poważnych obrażeń.
• Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość.
Uwaga
• Ta przerzutka przednia jest odpowiednia tylko dla ram z tylnymi widełkami o szerokości
rozstawu 150 mm oraz z przednią linią łańcucha 54,3 mm.
• Obrócić górną śrubę regulacyjną tak, aby łańcuch nie opierał się na osłonie
przeciwuderzeniowej.
• Jeżeli zmiana biegu nie wydaje się być płynna, wymyć przerzutkę i nasmarować wszystkie
części ruchome.
• Jeżeli wielkość luzu w ogniwach jest na tyle duża, że regulacja nie jest możliwa, należy
wymienić przerzutkę.
• Kiedy łańcuch jest w położeniu pokazanym na ilustracji,
może dojść do kontaktu łańcucha z tarczami mechanizmu
korbowego lub przednią przerzutką i generowania hałasu.
Jeżeli problemem jest hałas, przerzucić łańcuch na kolejne,
większe tarcze lub następne.
• W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni pancerz i ślizgi.
• Gwarancja produktu nie obejmuje uszkodzeń wynikających z takiego użytkowania, jak
skoki w trakcie jazdy lub przewrócenie roweru, za wyjątkiem awarii wynikających z użycia
nieodpowiednich materiałów lub metod produkcji.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia wynikającego
z normalnego użytkowania.
• Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi, prosimy
kierować do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Przednia tarcza
Tylna koronka
Blokada regulująca
Pro-Set
<Regulacja wysokości i równoległości przerzutki przedniej>
Używając płaskiej części wózka zewnętrznego przerzutki wewnątrz osłony
przeciwuderzeniowej jak pokazano na ilustracji, wyregulować wysokość
przerzutki przedniej tak, aby zewnętrzna krawędź osłony przeciwuderzeniowej
mieściła się w zalecanym zakresie na mierniku Pro-Set. Wyregulować również
tak, aby płaska część wózka zewnętrznego była równoległa do wewnętrznej
powierzchni osłony przeciwuderzeniowej. Do dokręcania używać klucza
imbusowego 5 mm.
Montaż przerzutki przedniej
Wyregulować i zamontować przerzutkę przednią, jak pokazano na ilustracji.
Nie wolno w tym momencie usuwać blokady regulującej Pro-Set.
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
Wózek zewnętrzny przerzutki
Osłona przeciwuderzeniowa
Zewnętrzna krawędź osłony
przeciwuderzeniowej powinna
zawierać się w tym przedziale
Miernik Pro-Set
Blokada regulująca Pro-Set
4. Możliwe problemy i sposoby ich rozwiązania
Po wykonaniu kroków od 1 do 3 przestawić dźwignię zmiany biegów w celu
sprawdzenia zmiany biegów. (Również w przypadku, kiedy zmiana biegu
stanie się trudna w czasie użytkowania.)
3. Regulacja dolna
Podczas wykonywania tej regulacji, ustawić łańcuch na dużej koronce oraz
na największej tarczy mechanizmu korbowego. Należy obrócić pokrętłem
regulacyjnym pancerza tak, aby luz między wózkiem wewnętrznym
przerzutki i łańcuchem wynosił 0 - 0,5 mm.
Łańcuch
Wózek wewnętrzny
przerzutki
Pozycja
łańcucha
Największa koronka Duża tarcza
Pokrętło regulacyjne pancerza
Pozycja łańcucha
Największa koronka Mała tarcza
Kapa otworu na linkę
Dźwignia (B)
Linka
Zamontować kapę otworu na linkę obracając
ją do zatrzymania, jak pokazano na rysunku.
Nie obracać jej dalej, ponieważ może dojść
do uszkodzenia śruby.
Kapa otworu na linkę
Moment dokręcania:
0,3 - 0,5 Nm
Obrócić śrubę regulacji górnej
tak, aby przerzutka przednia nie
mogła przesunąć się dalej w górę.
Uważać, aby w tym momencie nie
dokręcić śruby zbyt mocno.
Łańcuch
Wózek zewnętrzny
przerzutki
Śruba regulacji górnej
FD-M817
FD-M815
Jeżeli trudna jest zmiana z dużej
tarczy na małą tarczę.
Poluzować śrubę regulacji dolnej
w lewo (około 1/4 obrotu).
Jeśli dochodzi do kontaktu pomiędzy
łańcuchem i wózkiem wewnętrznym
przerzutki przedniej, kiedy łańcuch
znajduje się na dużej tarczy
i największej koronce
Dokręcić śrubę regulacji górnej
w prawo (około 1/8 obrotu). Jeżeli to
nie rozwiąże problemu, dokręcić
pokrętło regulacyjne pancerza
obracając go w prawo od 1 do 2
obrotów.
Jeżeli dochodzi do kontaktu między
łańcuchem i wózkiem zewnętrznym
przedniej przerzutki na dużej tarczy.
Poluzować śrubę regulacji górnej
obracając ją w lewo (około 1/2 obrotu).
Jeżeli to nie rozwiąże problemu,
poluzować pokrętło regulacyjne
pancerza obracając go w lewo od
1 do 2 obrotów.
Jeżeli łańcuch spadnie na stronę osi
suportu.
Dokręcić śrubę regulacji dolnej
w prawo (około 1/2 obrotu).
Symbol modelu FD-M815 FD-M817
Średnica obejmy montażowej przerzutki przedniej S, M, L
Typ Top swing ✕ —
Typ Down swing — ✕
Przednia linia łańcucha 54,3 mm
Końcowa szerokość tylnych widełek 150 mm
Zęby górnej tarczy 36 T
Różnica zębów w mechanizmie korbowym 14 T
Podwójny ciąg ✕
pol_280579_5L10A_001.indd 1pol_280579_5L10A_001.indd 1 19-05-2008 15:50:3219-05-2008 15:50:32
SI-5L10A-001-03