Z oznaczoną powierzchnią mniejszej tarczy
do wewnątrz należy zamontować tarczę tak,
aby występ po wewnętrznej stronie znajdował
się w jednej linii z ramieniem mechanizmu.
Moment dokręcania:
< FC - CX70 >
12 - 16 Nm
< FC - CX50 >
12 - 14 Nm
Montaż tarcz mechanizmu
Niewłaściwe zamontowanie tarcz może uniemożliwić płynną zmianę •
przełożeń, dlatego należy sprawdzić poprawność ich montażu.
Gdy tarcza będzie ustawiona
stroną z oznakowaniem
skierowaną na zewnątrz,
należy ustawić większą
tarczę tak, aby sworzeń
chroniący łańcuch przed
spadaniem znajdował się
za ramieniem mechanizmu
korbowego.
Ramię
mechanizmu
korbowego
Zewnętrzna strona
Sztyft chroniący przed
spadaniem łańcucha
Należy postępować zgodnie z poniższą procedurą.
Ramię
mechanizmu
korbowego
Występ
Oznaczenie
Wewnętrzna strona
SI-1MR0A-001-03
FC-CX70 / FC-CX50
Dane techniczne
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie: http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
Uwaga:
Umieścić podkładkę blokującą w
prawidłowym ułożeniu, tak jak
pokazano na ilustracji.
5
4
(A)
1
3
Szerokie
rozmieszczenie
rowków
Korpus osi suportu
TL-FC16
TL-FC32
2
6
Podkładka
blokująca
Trzpień
podkładki
Podnieść
Tuleja
Prawa miska •
gwint prawoskrętny dla osi
suportu 70 mm [M36]
"Długość okresów pomiędzy serwisami zależy od sposobu użytkowania i
warunków jazdy na rowerze. Łańcuch należy czyścić regularnie, używając
odpowiedniego środka do czyszczenia łańcucha. Nigdy nie stosować
rozpuszczalników na bazie kwasów ani zasad, takich jak odrdzewiacze.
W razie użycia takiego typu rozpuszczalnika łańcuch może się zerwać,
powodując poważne obrażenia ciała".
• Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o łańcuch, ponieważ może to
spowodować wywrócenie roweru.
Sprawdzić, czy napięcie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch nie jest uszkodzony. Jeżeli napięcie •
jest zbyt małe lub łańcuch jest uszkodzony, należy wymienić łańcuch. W przeciwnym wypadku
łańcuch może się zerwać, co może prowadzić do upadku z roweru.
Dwie śruby mocujące ramienia lewego mechanizmu korbowego powinny być dokręcane na przemian •
i stopniowo; nie należy dokręcać każdej ze śrub od razu i do końca. Należy użyć klucza
dynamometrycznego, sprawdzając, czy momenty dokręcania mieszczą się w przedziale 12 - 14 Nm.
Ponadto po przejechaniu około 100 km należy ponownie sprawdzić momenty dokręcania za pomocą
klucza dynamometrycznego. Ważne jest również okresowe sprawdzanie momentów dokręcenia.
Jeżeli momenty dokręcenia są zbyt małe lub jeżeli śruby montażowe nie były dokręcane stopniowo i
na przemian, ramię lewego mechanizmu korbowego może spaść i może dojść do wywrócenia
roweru, co może spowodować poważne obrażenia.
Przed jazdą na rowerze sprawdzić, czy ramiona mechanizmu korbowego nie są popękane. Jeżeli •
pojawią się jakiekolwiek pęknięcia, może dojść do złamania mechanizmu korbowego i upadku z roweru.
Jeśli wewnętrzna tuleja nie jest zainstalowana prawidłowo, oś może zardzewieć oraz zostać •
uszkodzona i może dojść do wypadku, co może spowodować poważne obrażenia.
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Poluzowane, zużyte
lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wypadku, co może spowodować poważne obrażenia.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Jeżeli komponenty
nie zostaną prawidłowo wyregulowane, łańcuch może spadać, co prowadzi do upadku z roweru
i poważnych obrażeń.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość. •
Jeżeli łańcuch jest ustawiony na najmniejszej lub średniej tarczy, zachodzi ryzyko powstania obrażeń •
spowodowanych przez zęby największej tarczy.
Uwaga
• Upewnić się, analizując tabelę danych technicznych produktu, czy kombinacja zębów tarczy
odpowiada konfiguracji zębów mechanizmu korbowego. W przypadku zastosowania innych
kombinacji odległość między tarczami będzie niewłaściwa, a łańcuch może spaść i zostać uwięziony
między tarczami.
Kiedy łańcuch jest w położeniu pokazanym na rysunku, może stykać się z •
przednią przerzutką i hałasować. Jeżeli problemem jest hałas, przerzucić
łańcuch na kolejne, większe tarcze.
Jeśli korpus osi suportu nie jest ustawiony równolegle, spadnie efektywność •
zmiany biegów.
Przed jazdą na rowerze sprawdzić, czy nie ma luzu na połączeniach. Pamiętać •
również o okresowym dokręcaniu ramion korby i pedałów.
Jeśli słyszalne jest skrzypienie w okolicach osi suportu i połączenia z lewym •
mechanizmem korbowym, nałożyć smar na połączenie i dokręcić ją do zalecanego momentu.
Do czyszczenia mechanizmu korbowego i osi suportu używać neutralnego środka czyszczącego. •
Używanie środków zasadowych lub kwasowych może spowodować odbarwienia.
W przypadku wyczucia jakiegokolwiek luzu w łożyskach, należy wymienić oś suportu.•
Dodatkowo, jeżeli pedały działają gorzej niż zwykle, należy dokonać ponownego sprawdzenia.•
Nie wolno myć osi suportu za pomocą wodnych myjek ciśnieniowych.•
Podczas instalacji lewej i prawej miski pamiętaj, aby założyć także wewnętrzną tuleję. W przeciwnym •
wypadku osłabione zostaną właściwości wodoodporne.
Lewą i prawą miskę nasmarować przed zamontowaniem.•
W celu zapewnienia optymalnego działania pamiętać o stosowaniu tylko określonego typu łańcucha. •
Nie wolno stosować łańcucha o szerokich ogniwach.
Jeżeli łańcuch w czasie użytkowania nadal spada z tarcz, wymienić tarcze i łańcuch.•
Tarcze należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym, a po umyciu ponownie •
nasmarować. Ponadto czyszczenie łańcucha neutralnym środkiem czyszczącym i smarowanie może
być skutecznym sposobem zwiększenia trwałości tarcz i łańcucha.
Podczas jazdy nogawki ubrania mogą ulec zabrudzeniu.•
Przy mocowaniu pedałów, gwint pokryć niewielką ilością smaru, aby zapobiec klinowaniu się •
pedałów. Należy użyć klucza dynamometrycznego, aby prawidłowo dokręcić pedały. Moment
dokręcania: 35 - 55 Nm. Ramię prawego mechanizmu korbowego ma gwint prawy, a ramię lewego
mechanizmu korbowego ma gwint lewy.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania •
wynikającego z normalnego użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi prosimy kierować •
do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
OSTRZEŻENIE
UWAGA
Techniczna instrukcja serwisowa
SI-1MR0A-001
Symbol modelu FC-CX70 FC-CX50
Kombinacja zębów mechanizmu korbowego 46 G - 36 G
Średnica rozstawu śrub 110 mm
Gwinty pedału B.C. 9/16" x 20 T.P.I. (angielski gwint)
Kompatybilny łańcuch CN-7901 / 6701 CN-5701 / 4601
Linia łańcucha 43,5 mm
Szerokość korpusu osi suportu
(rozmiar gwintu)
68 mm (1,37 x 24 T.P.I.)
70 mm (M36 x 24 T.P.I.)
Oś suportu SM-BB6700 SM-BB4600
1. 2.
Za pomocą specjalnego narzędzia TL-FC32/33/36
zamontuj prawą miskę (gwint lewy), wewnętrzną tuleję i
lewą miskę (gwint prawy).
Moment dokręcania: 35 - 50 Nm
3.
Następnie nałożyć prawy mechanizm korbowy.
4.
Zamontować część A lewego ramienia do osi prawego
ramienia, tam gdzie rowek jest szerszy.
5.
Do dokręcenia misek użyć TL-FC16/18.
Moment dokręcania: 0,7 - 1,5 Nm
6.
Należy umieścić podkładkę blokującą, sprawdzić, czy
trzpień podkładki jest na właściwym miejscu, i dokręcić
śrubę lewego mechanizmu korbowego. (klucz imbusowy
5 mm)
Uwaga: każda śruba powinna być dokręcona z
jednakowym momentem 12 - 14 Nm.
Przednia
tarcza
Tylna koronka
Montaż mechanizmu korbowego