Shimano FD-3403 Service Instructions

Typ
Service Instructions
5. Regulacja i sprawdzanie mechanizmu dostrajającego
Obracając korbą, delikatnie naciśnij dźwignię (b) i sprawdź, czy
przednia przerzutka przesuwa się w kierunku najmniejszej tarczy.
Jeśli przerzutka przesunie się znacznie i łańcuch zostanie przeniesio-
ny na mniejszą tarczę, poluzować śrubę regulacji górnej o 1/8 obrotu.
Następnie ustawić łańcuch w poło-
żeniu początkowym, wyregulować i
sprawdzić mechanizm ścinający.
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
Techniczna instrukcja serwisowa
OSTRZEŻENIE
Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie
przeczytać niniejszą instrukcję.
Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą spowodować
obrażenia kierującego rowerem. Zalecamy stosowanie
jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie
przeczytać niniejszą instrukcję.
Jeżeli regulacja nie zostanie przeprowadzona właściwie,
łańcuch może spaść i może spowodować upadek
roweru, który może prowadzić do poważnych obrażeń.
Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia
nogawek o łańcuch; może to spowodować wywrócenie
roweru.
Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję
serwisową i zachować ją na przyszłość.
Uwaga
Jeżeli zmiana biegu nie jest płynna, wymyć przerzutkę i
nasmarować wszystkie części ruchome.
Jeżeli luz w ogniwach jest na tyle duży, że regulacja
nie jest możliwa, należy wymienić przerzutkę.
Kiedy łańcuch będzie w położeniu pokazanym na
rysunku, może stykać się z przednimi tarczami lub
przednią przerzutką i hałasować. Jeżeli hałas będzie
stanowić problem, przerzucić łańcuch na kolejną,
większą koronkę lub następną.
W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni
pancerz i ślizgi.
Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza,
aby zapewnić swobodne ślizganie się linki.
Przerzutka przednia przeznaczona jest do zastosowania
tylko z trzyrzędowymi mechanizmami. Nie można jej
stosować z dwurzędowymi mechanizmami, ponieważ nie
będą pasować punkty zmiany biegów.
Należy stosować tylko łańcuchy Shimano o bardzo
wąskim ogniwie. Nie można stosować łańcucha o
szerokim ogniwie.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego
zużycia lub pogorszenia działania wynikającego z
normalnego użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu,
regulacji, konserwacji lub obsługi, prosimy kierować do
profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Przednia
tarcza
Tylna koronka
Aby osiągnąć najlepsze działanie, zalecamy zastosowanie następującej kombinacji.
FD-3403
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
Dane techniczne
Montaż przerzutki przedniej
Przerzutka przednia (ST-3400)
Kąt
nachylenia
rury
podsiodłowej
Wyregulować i zamontować przerzutkę przednią, jak pokazano na ilustracji.
Nie wolno w tym momencie usuwać blokady regulującej Pro-Set.
1mm
3mm
Zęby tarczy
powinny mieścić
się w tym zakresie
Miernik Pro-Set
Wózek zewnętrzny przerzutki powinien znajdować się
bezpośrednio nad i być równoległy do największej tarczy.
Przykręcić korzystając z klucza imbusowego 5 mm.
Tarcza
mechanizmu
korbowego
(największa tarcza)
Wózek przerzutki
Moment dokręcania: 5 - 7 Nm
Regulacja SIS
Pamiętać o przestrzeganiu kolejności podanej poniżej.
1. Regulacja dolna
Najpierw zdemontować blokadę regulującą Pro-
Set. Następnie ustawić tak, aby luz między wózkiem
wewnętrznym przerzutki i łańcuchem wynosił 0 - 0,5 mm.
2. Mocowanie i zabezpieczanie linki
Przeciągając linkę, dokręcić śrubę mocującą kluczem
imbusowym 5 mm, aby zamocować linkę.
3. Regulacja górna
Ustawić tak, aby dystans między wózkiem zewnętrz-
nym przerzutki i łańcuchem wynosił 0 - 0,5 mm.
Największa
koronka
Najmniejsza
tarcza
Pozycja łańcucha
Blokada regulująca
Pro-Set
Pociągnąć
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
Po usunięciu luzu początkowego linki, ponownie
przymocować linkę do przedniej przerzutki, jak poka-
zano na ilustracji.
Najmniejsza
koronka
Największa
tarcza
Pozycja łańcucha
Uwaga: są 2 położenia przerzutki do ustawienia tarczy środkowej. Podczas
regulacji linki upewnić się, że przerzutka znajduje się po
wewnętrznej stronie (po stronie mniejszej tarczy). Umieścić
przerzutkę w tym położeniu poprzez zmianę biegów z największej
tarczy na środkową (zalecane) lub z mniejszej na środkową, a
następnie delikatnie nacisnąć dźwignię (b), aż słyszalne będzie
kliknięcie (pozwoli to na ustawienie przerzutki po wewnętrznej
stronie tarczy środkowej).
4. Regulacja linki za pomocą środkowej tarczy
Podczas regulacji linki ustawić łańcuch na największej
koronce z tyłu i tarczy środkowej z przodu.
Największa
koronka
Środkowa tarcza
mechanizmu
korbowego
B
A
Pokrętło regulacyjne pancerza
Pozycja łańcucha
Wózek
wewnętrzny
przerzutki
Śruba regulacji
górnej
Wózek
zewnętrzny
przerzutki
Łańcuch
Łańcuch
Przeczytać te instrukcje przed użyciem, wraz z instrukcjami serwisowymi
ST-3400.
Blokada regulująca Pro-Set
Najmniejsza
koronka
Największa
tarcza
Pozycja łańcucha
Śruba regulacji
dolnej
Wózek wewnętrzny
przerzutki
Łańcuch
Śruba regulacji
górnej
Wózek zewnętrzny
przerzutki
Łańcuch
6. Możliwe problemy i sposoby ich rozwiązania
Po wykonaniu kroków od 1 do 5 przestawić dźwignię zmiany biegów
w celu sprawdzenia zmiany biegów. (Również w przypadku, kiedy
zmiana biegu stanie się trudna w czasie użytkowania.)
Środkowa tarcza
mechanizmu korbowego
Największa
tarcza
Najmniejsza
tarcza
Punkt regulacji
Dźwignia b
Zmiana tarczy z
większej na mniejszą
Dźwignia a
Zmiana tarczy z
mniejszej na większą
Dźwignia a
Grupa
SORA
Dźwignia przerzutki
ST-3400
Pancerz
SIS-SP41
Biegi
27
Przerzutka przednia
FD-3403
Mechanizm korbowy
FC-3403
Przerzutka tylna
RD-3400-GS
Piasta tylna
FH-3300
Kaseta zębatek
CS-HG50-9
Łańcuch
CN-HG53
Ślizg
SM-SP17
Wyregulować naprężenie linki tak, aby dystans między wózkiem
wewnętrznym przerzutki i łańcuchem wynosił 0 - 0,5 mm.
Typ Na obejmę / hak
Różnica zębów w mechanizmie
korbowym
20 zębów lub mniej
Min. różnica między dużą a średnią
tarczą
11T
Przerzutka przednia
średnica obejmy montażowej
S (średnica 28,6 mm),
M (średnica 31,8 mm),
L (średnica 34,9 mm)
Kąt nachylenia rury podsiodłowej (
a
)
63° - 66°
Linia łańcucha 45 mm
Jeżeli łańcuch spada na stronę korby Dokręcić śrubę regulacji górnej w
prawo (około 1/4 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana z średniej tarczy
na dużą tarczę
Poluzować śrubę regulacji górnej w
lewo (około 1/8 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana z średniej tarczy
na małą tarczę
Poluzować śrubę regulacji dolnej w
lewo (około 1/8 obrotu).
Jeżeli dochodzi do kontaktu między
łańcuchem i wózkiem zewnętrznym
przedniej przerzutki na największej tarczy
Poluzować śrubę regulacji górnej w
lewo (około 1/8 obrotu).
Jeżeli w czasie zmiany z największej
tarczy średnia tarcza jest pomijana
Poluzować pokrętło regulacyjne
pancerza w lewo (1 do 2 obrotów).
Jeżeli dochodzi do kontaktu między
łańcuchem i wózkiem wewnętrznym
przerzutki przedniej kiedy następuje
zmiana na największą koronkę, a na
przedniej przerzutce łańcuch jest na
środkowej tarczy.
Dokręcić pokrętło regulacyjne
pancerza obracając je w prawo
(1 do 2 obrotów).
Jeżeli łańcuch spadnie na stronę osi
suportu.
Dokręcić śrubę regulacji dolnej w
prawo (około 1/8 obrotu).
Jeśli dochodzi do kontaktu pomiędzy łań-
cuchem i wózkiem wewnętrznym przerzut-
ki przedniej, gdy łańcuch znajduje się na
najmniejszej tarczy i największej koronce
Poluzować śrubę regulacji dolnej w
lewo (około 1/8 obrotu).
SI-5GS0A-001
SI-5GS0A-001-03
  • Page 1 1

Shimano FD-3403 Service Instructions

Typ
Service Instructions