9
INSTRUKCJA OBSŁUGI
PL
POMIAR CIŚNIENIA FSI
Silniki FSI pracują w ten sam sposób jak silniki wysokoprężne Common Rail, to znaczy są
wyposażone w obwód niskiego ciśnienia i obwód wysokiego ciśnienia.
Moduł ten jest w stanie mierzyć oba obwody, będąc wyposażony w czujnik na 200 barów, który
ma zakres i dokładność odpowiednie do pomiaru ich obu.
Sprzęt wyposażony jest w giętkie rurki do wysokiego ciśnienia z odpowiednimi złączami.
INSTRUKCJA
• Przymocować rurki do złącza czujnika w kształcie „T”.
• Podłączyć rurki do wyjścia wysokiego ciśnienia i do wejścia do rail (szyny) paliwa.
• Podłączyć czujnik do testera.
• Gdy silnik jest wyłączony, a kluczyk zapłonu jest na „OFF”, ciśnienie musi być równe 0.
Przekręcić kluczyk (bez uruchamiania silnika). Natychmiast po uaktywnieniu wtrysku, należy
aktywować pompę niskiego ciśnienia i ciśnienie musi osiągnąć wartość około 5-6 barów. Jeśli
ciśnienie nie osiągnie wymaganej wartości, obwód niskiego ciśnienia nie działa prawidłowo.
Sprawdzić zatem pompę niskiego ciśnienia, ltr, itp..
• Uruchomić silnik i sprawdzić, czy ciśnienie w nieruchomym pojeździe jest równe około 50
barów, a przy przyspieszaniu ciśnienie osiąga wartość pomiędzy 100 a 110 barów. Jeśli
ciśnienie w pojeździe nieruchomym jest znacznie niższe niż 50 barów, pompa wysokiego
ciśnienia lub regulator jest uszkodzony. Jeżeli ciśnienie jest wyższe niż 110 barów, uszkodzo-
ny jest regulator.