6. Nacisnąć dźwignię hamulca kilka razy, aby
sprawdzić, czy jego działanie staje się sztywne.
7. Usunąć elementy dystansowe okładzin, zamontować koło, a następnie sprawdzić, czy nie ma kontaktu
pomiędzy tarczą i zaciskiem hamulcowym. Jeśli się stykają, wyregulować zgodnie z sekcją "Montaż
zacisku hamulcowego".
8. Po sprawdzeniu poziomu oleju, założyć z powrotem pokrywę zbiornika.
9. Ustawić dźwignię hamulca w pierwotnym położeniu.
Techniczna instrukcja serwisowa SI-8FF0A-002
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
• Zjazdowa i swobodna jazda na rowerze są czynnościami nieodłącznie związanymi z ryzykiem.
Występuje ryzyko związane z wypadkiem, który może spowodować poważną kontuzję, a nawet
śmierć. Bardzo zalecane jest używanie ochronnych kasków i ekwipunku oraz uważne sprawdzenie
roweru przed jazdą, pod kątem bezpieczeństwa. Prosimy pamiętać, że jeździ się na własne ryzyko i
należy się dokładnie upewnić, czy posiadane doświadczenie i umiejętności są wystarczające.
• Układ hamulcowy M810 przeznaczony jest do jazdy downhillowej oraz do jazdy poza wyznaczonymi
trasami, a jego efektywność jest znacznie wyższa niż w przypadku innych hamulców. Rowerzyści muszą
przyzwyczaić się do większej efektywności hamulca przed jazdą opisaną wyżej. W przypadku niezapoznania
się z poziomem efektywności tego hamulca, może nastąpić wypadek, który może spowodować poważne
kontuzje, a nawet śmierć. Ponadto, efektywność hamulców czyni je nieodpowiednimi do jazdy w mieście.
Jeśli nie da się uniknąć jazdy po drogach, należy zachować szczególną ostrożność.
Ponadto, efektywność hamulców czyni je nieodpowiednimi do jazdy w mieście. Gwałtowne zahamowanie
może spowodować przewrócenie się roweru do przodu, co może prowadzić do poważnych kontuzji,
a nawet śmierci.
• Należy zwrócić szczególną uwagę, aby trzymać palce z dala od obracającej się
tarczy hamulca podczas instalacji lub serwisowania koła. Tarcza jest wystarczająco
ostra, aby spowodować poważne obrażenia palców, jeśli znalazłyby się w otworach
obracającej się tarczy.
• Zaciski i tarcza rozgrzewają się podczas pracy, więc nie należy ich dotykać podczas jazdy lub
bezpośrednio po demontażu z roweru. W przeciwnym wypadku mogą wystąpić poparzenia. Upewnić się,
że elementy hamulca zostały odpowiednio schłodzone przed próbą regulacji hamulców.
• Droga hamowania będzie dłuższa w warunkach deszczowych. Należy zwolnić i hamować wcześniej oraz
delikatniej.
• Jeśli powierzchnia drogi jest mokra, opony mogą łatwiej się ślizgać. W przypadku poślizgu opon, istnieje
ryzyko upadku z roweru. Aby tego uniknąć, należy zwolnić i hamować wcześniej oraz delikatniej.
• Przed jazdą na rowerze należy zawsze sprawdzać, czy przednie i tylne hamulce działają prawidłowo.
• Należy zwrócić uwagę, aby olej lub smar nie dostał się do tarczy lub okładzin hamulcowych.
W przeciwnym wypadku hamulce mogą działać nieprawidłowo.
• Jeśli do okładzin przedostanie się olej lub smar, należy wymienić okładziny. Jeśli olej lub smar
przedostanie się na tarczę, należy ją wyczyścić. Jeśli te czynności nie zostaną wykonane, hamulce mogą
działać nieprawidłowo.
• Przed jazdą na rowerze należy upewnić się, że grubość okładzin wynosi 0,5 mm lub więcej.
• W przypadku nieprzerwanej pracy hamulców, może wystąpić zapowietrzenie. Aby zmienić ten stan, należy
natychmiast zwolnić dźwignię.
• Używać wyłącznie oryginalnego oleju mineralnego Shimano. Użycie innych typów olejów może
spowodować problemy w pracy hamulców i nieefektywność układu.
• Używać wyłącznie oleju z nowootwartego pojemnika i nie używać ponownie oleju wylanego poprzez do
odpowietrzania. Stary lub używany olej może zawierać wodę, która może spowodować zapowietrzanie
w układzie hamulcowym.
• Uważać, aby do układu hamulcowego nie przedostała się woda lub pęcherzyki powietrza. W przeciwnym
wypadku może wystąpić zapowietrzenie. Należy zachować szczególną ostrożność podczas zdejmowania
pokrywy zbiornika.
• W razie konieczności ucięcia przewodu hamulcowego w celu dostosowania jego długości albo podczas
zmiany przewodu hamulcowego z lewego na prawy i na odwrót należy pamiętać, aby odpowietrzyć
przewód, wykonując czynności (5) i (8)–(10), opisane w części „Dodawanie oleju mineralnego i
odpowietrzanie” instrukcji serwisowej.
• Podczas odwracania roweru kołami do góry lub na bok należy pamiętać, że układ hamulcowy może
zawierać pęcherzyki powietrza w zbiorniku, które pozostają tam po założeniu pokrywy, lub które gromadzą
się w różnych częściach układu hamulcowego, kiedy jest on używany przez długi czas. Tarczowy
układ hamulcowy M810 nie jest przystosowany do odwracania spodem do góry. Jeśli rower zostanie
odwrócony kołami do góry lub na bok, pęcherzyki powietrza w zbiorniku mogą przemieścić się w kierunku
zacisków. Jeśli rower jest używany w takim stanie, istnieje niebezpieczeństwo niezadziałania hamulców
oraz spowodowania poważnego wypadku. Jeśli rower został odwrócony kołami do góry lub na bok,
przed jazdą na rowerze należy kilkukrotnie użyć dźwigni hamulca, aby sprawdzić, czy hamulce działają
prawidłowo. Jeśli hamulce nie działają prawidłowo, wyregulować je według następującej procedury.
• W przypadku wycieku płynu natychmiast zaprzestać używania hamulców i dokonać odpowiednich
napraw. W przypadku dalszej jazdy na rowerze podczas wycieku płynu, istnieje ryzyko, że hamulce
przestaną działać.
• Jeśli dźwignia zacisku piasty znajduje się po tej samej stronie co tarcza, istnieje ryzyko, że będzie ona
kolidować z tarczą, więc należy sprawdzić, czy nie dochodzi do kontaktu.
• Pełne zrozumienie zasady działania układu hamulcowego roweru jest bardzo ważne. Niewłaściwe użycie
układu hamulcowego roweru może spowodować utratę panowania lub wypadek, który może prowadzić
do poważnych obrażeń. Ze względu na fakt, że każdy rower może posiadać inne charakterystyki
prowadzenia, należy nauczyć się odpowiedniej techniki hamowania (w tym siły nacisku dźwigni hamulca
i charakterystyki kontroli roweru) oraz obsługi roweru. Można to zrobić konsultując się z profesjonalnym
sprzedawcą rowerów i czytając instrukcję obsługi oraz poprzez praktyczne doskonalenie techniki jazdy
i hamowania.
• Jeśli przedni hamulec zostanie zainstalowany za mocno, może dojść do blokady koła, przewrócenia się
roweru do przodu i poważnych obrażeń.
• Tarcze hamulcowe M810 osiągają optymalną efektywność w połączeniu z BR-M810 (zaciski), BL-M810
(dźwignia hamulca), SM-RT79/M/L (tarcza) oraz z okładzinami Shimano.
• Tarczowe układy hamulcowe Shimano nie są kompatybilne z rowerami typu tandem. Ze względu na
wyższą masę całkowitą tandemu obciążenie układu hamulcowego wzrasta przy używaniu hamulca.
Jeżeli w rowerze typu tandem zastosowane zostaną hydrauliczne hamulce tarczowe, temperatura oleju
zbytnio wzrośnie, wskutek czego w przewodach hamulcowych mogą wystąpić blokady albo rozerwania
spowodowane przez opary, co z kolei spowoduje awarię hamulców.
■ Praca z olejem mineralnym
• Podczas pracy zakładać okulary ochronne i unikać kontaktu z oczami. Kontakt z oczami
może spowodować podrażnienie.
W przypadku kontaktu z oczami, przepłukać wodą i natychmiast skorzystać z pomocy
lekarza.
• Podczas używania zakładać rękawice. Kontakt ze skórą może spowodować wysypkę
i podrażnienie.
W przypadku kontaktu ze skórą, dokładnie przemyć mydłem i wodą.
• Wdychanie oparów oleju może spowodować nudności. Nos i usta zasłonić maską
oddechową i używać w dobrze wentylowanym miejscu. W przypadku wdychania oparów,
należy natychmiast udać się do miejsca ze świeżym powietrzem. Okryć się kocem.
Utrzymywać ciepło i spokój oraz skorzystać z porady lekarza.
• Nie pić. Może to spowodować wymioty lub biegunkę.
• Przechowywać z dala od dzieci.
• Nie ciąć, nagrzewać, spawać lub poddawać ciśnieniu pojemnika z olejem, gdyż grozi to
eksplozją lub pożarem.
• Utylizacja zużytego oleju: Przestrzegać lokalnego lub państwowego prawa w zakresie
utylizacji. Zachować ostrożność podczas przygotowywania oleju
do utylizacji.
• Wskazówki: Uszczelnić pojemnik, aby zapobiec przedostaniu się do wnętrza obcych
przedmiotów i wilgoci, przechowywać w chłodnym, zaciemnionym miejscu
z dala od bezpośredniego działania promieni słonecznych lub ciepła.
■ Okres docierania
• Tarcze hamulcowe posiadają okres docierania, a siła hamowania będzie się stopniowo
zwiększać wraz z postępem okresu docierania. Upewnić się, że jest się świadomym
takiego zwiększania siły hamowania podczas używania hamulców w okresie docierania.
Ta sama sytuacja zaistnieje po wymianie okładzin hamulcowych lub tarczy.
■ Podczas czyszczenia kompresorem
• W przypadku demontażu zacisków hamulcowych w celu wyczyszczenia wewnętrznych
części przy użyciu kompresora, należy mieć na uwadze fakt, że wilgoć ze sprężonego
powietrza może pozostać na elementach zacisków. Przed ponownym zamontowaniem
zacisków hamulcowych należy pozwolić odpowiednio wyschnąć elementom zacisków.
• W przypadku korzystania ze specjalnego narzędzia (TL-FC36) do zdejmowania oraz
zakładania pierścienia montażowego tarczy, należy uważać, aby nie dotknąć zewnętrznej
części tarczy rękoma. W celu ochrony rąk przed zranieniem, założyć rękawice.
Uwaga
• Aby zwiększyć siłę hamowania, zaciski BR-M810 używają tłoczków (4) i posiadają
niewielki prześwit pomiędzy tarczą i okładzinami. Z tego powodu, tarcza i zaciski mogą
niekiedy stykać się ze sobą.
• Jeśli uchwyty mocujące zaciski i tylne widełki nie są równoległe, tarcza może stykać się
zaciskiem.
• Po zdjęciu koła roweru zaleca się montaż elementów dystansowych okładzin. Elementy
dystansowe okładzin zapobiegną ruchowi tłoczka, jeśli naciśnięta zostanie dźwignia
hamulca, kiedy koło jest zdjęte.
• Jeśli dźwignia hamulca zostanie naciśnięta bez zamontowanych elementów
dystansowych okładzin, tłoczki wysuną się bardziej niż zwykle. Użyć płaskiego śrubokręta
lub podobnego narzędzia, żeby wepchnąć okładziny z powrotem, zwracając uwagę, aby
nie uszkodzić powierzchni okładzin. (Jeśli okładziny hamulcowe nie są zamontowane,
wepchnąć tłoczki z powrotem, uważając, aby ich nie uszkodzić.)
Jeśli wpychanie z powrotem okładzin lub tłoczków jest utrudnione, usunąć pokrywę
zbiornika i ponowić próbę. (Należy wziąć pod uwagę, że w tym czasie ze zbiornika może
wypłynąć nieco oleju.)
• Używać alkoholu izopropylowego, wody z mydłem lub suchej szmatki podczas
przeprowadzania czyszczenia i konserwacji układu hamulcowego. Nie używać środków
czyszczących ani wyciszających dostępnych na rynku, gdyż mogą one spowodować
uszkodzenie części takich jak uszczelki.
• Nie usuwać tłoczków podczas montażu zacisków.
• Jeśli tarcza jest zużyta, pęknięta lub uszkodzona, należy ją wymienić.
• Gwarancja produktu nie obejmuje uszkodzeń wynikających z takiego użytkowania, jak
skoki w trakcie jazdy lub przewrócenie roweru, za wyjątkiem awarii wynikających z użycia
nieodpowiednich materiałów lub metod produkcji.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia
wynikającego z normalnego użytkowania.
UWAGA
Zapowietrzenie to zjawisko, w którym olej w układzie hamulcowym nagrzewa się, co powoduje
rozszerzenie wody lub pęcherzyków powietrza wewnątrz układu hamulcowego. Może to spowodować
nagły wzrost siły w dźwigni hamowania.
< Jeśli działanie hamulców jest słabe po naciśnięciu dźwigni hamowania >
Ustawić dźwignię hamulca tak, aby była równoległa do podłoża, a następnie kilkukrotnie lekko nacisnąć
dźwignię hamulca i zaczekać, aż pęcherzyki wrócą do zbiornika. Zaleca się następnie otwarcie pokrywy
zbiornika i napełnienie go olejem mineralnym, aż usunięte zostaną wszelkie pęcherzyki powietrza.
Jeśli hamulce nadal działają słabo, odpowietrzyć układ hamulcowy. (Odnieść się do "Dodawanie oleju
mineralnego i odpowietrzanie".)
Tarczowy układ hamulcowy
W celu uzyskania najlepszych osiągów, zalecamy wykorzystanie następującej kombinacji.
Do montażu produktu niezbędne są następujące narzędzia.
Montaż
■ Montaż dźwigni hamulca (BL-M810)
Przymocować dźwignię hamulca jak pokazano na rysunku.
(Sprawdzić, czy w czasie pracy dźwignia hamulca nie
wchodzi w kontakt z dźwignią zmiany biegów.
Szczegółowe informacje o dźwigni zmiany biegów,
patrz Instrukcja serwisowa. Niektóre typy mogą
wymagać, aby dźwignia zmiany biegów została
zamontowana najpierw, ze względu na położenie śrub
mocujących dźwigni zmiany biegów.)
Przy mocowaniu elementów do powierzchni ramy/kierownicy karbonowej sprawdzić zalecenia
producenta ramy/części karbonowych odnośnie momentu dokręcenia w celu uniknięcia zbyt
mocnego dokręcenia, co może uszkodzić materiał karbonowy i/lub niedokręcenia, które może
prowadzić do braku siły mocującej elementów.
Moment dokręcania dźwigni hamulca
6 - 8 Nm
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
■ Montaż przewodu
Przy dźwigni hamulca
Szczegółowe informacje o montowaniu przewodu, patrz Instrukcja serwisowa przewodu
hamulcowego SM-BH80-SB (SI-8H40). Nie dopuścić do skręcenia przewodu podczas
montowania.
Klucz płaski 8 mm
Przy zacisku
Przewód
Oczko
O-ringi
Klucz imbusowy 3 mm
• Usunąć podkładkę dystansową do odpowietrzania (żółta), a następnie zamocować okładziny hamulca.
• Założyć koło, które posiada zacisk, na ramę.
■ Montaż zacisków (BR-M810)
Podkładka dystansowa do
odpowietrzania (żółta)
Moment dokręcania:
2 - 4 Nm
Okładziny hamulcowe
Pierścień sprężynujący
Moment dokręcania:
6 - 8 Nm
Moment dokręcania:
6 - 8 Nm
< Przód >
Śruby mocujące
zacisków
hamulcowych
< Przód >
< Tył >
Zacisk
hamulcowy
Tarcza
Adapter
Śruby mocujące szczęk
hamulcowych
Śruby mocujące
adapter
Śruby mocujące
adapter
W przypadku mocowań o standardzie międzynarodowym, zamocować adaptery do zacisków hamulcowych
z mocowaniami typu Post.
(Dostępne są osobne adaptery przednie i tylne.)
1. Poluzować śruby mocujące zaciski hamulcowe tak, aby mogły one się poruszać na boki, a następnie
przymocować adapter do ramy.
2. Nacisnąć dźwignię hamulca tak, aby tarcza została zaciśnięta przez okładziny, a następnie dokręcić śruby
mocujące zaciski hamulcowe.
● Międzynarodowy standard mocowania ● Mocowanie typu Post
Zamontować wstępnie zaciski hamulcowe do
ramy (tak, aby zaciski poruszały się na boki),
nacisnąć dźwignię hamulca tak, aby tarcza
została zaciśnięta przez okładziny,
a następnie dokręcić śruby mocujące zaciski
hamulcowe.
Aby zapobiec obracaniu się śrub, można wykorzystać nakładki blokujące lub drut.
Używać któregokolwiek z sposobu odpowiedniego dla widelca przedniego i ramy.
< Przód >
Metoda nakładki blokującej
Metoda drutu
< Tył >
Nakładka blokująca
Nakładka blokująca
Typ Post
Nakładka blokująca
< Przód > < Tył >
Drut
Drut
W przypadku oparć w kształcie C i zwykłego
typu oparć linki, zastosować do mocowania
specjalne oparcie przewodu Shimano
(sprzedawany oddzielenie), jak pokazano na
rysunku.
Nacisnąć kilka razy dźwignię hamulca, w celu sprawdzenia, czy hamulce działają poprawnie. Sprawdzić,
czy nie ma widocznych wycieków oleju.
Moment dokręcania:
0,3 - 0,5 Nm
< Oparcie C > < Zwykły typ oparcia pancerza >
Moment dokręcania:
2 - 4 Nm
■ Wymiana okładzin hamulcowych
Konserwacja
Uwaga: System hamulcowy M810 został skonstruowany tak, aby wraz ze zużywaniem się okładzin
hamulcowych, tłoczki stopniowo przesuwają się, aby automatycznie dopasować dystans
pomiędzy tarczą i okładzinami hamulcowymi. Dlatego, podczas wymiany okładzin
hamulcowych należy wepchnąć tłoczki z powrotem do ich pierwotnego położenia.
Jeśli po dolaniu oleju dostanie się on na okładziny hamulcowe,
lub jeśli okładziny są starte do grubości 0,5 mm, lub jeśli sprężyny
dociskające okładziny stykają się z tarczą, wymienić okładziny
hamulcowe.
1. Zdjąć koło z ramy i zdemontować okładziny hamulcowe
zgodnie z rysunkiem.
2. Wyczyścić tłoczki i okolice.
3. Zdjąć pokrywę zbiornika zgodnie z krokiem (1) w sekcji "
Dodawanie oleju mineralnego".
4. Wepchnąć tłoczek z powrotem do wewnątrz
do oporu, uważając, aby go nie przekręcić.
(Należy wziąć pod uwagę, że w tym czasie ze
zbiornika może wypłynąć nieco oleju.)
5. Zamontować nowe okładziny hamulcowe,
a następnie założyć podkładki dystansowe
okładzin (czerwone). Pamiętać także
o zamontowaniu pierścieni sprężynujących.
Okładziny hamulcowe
Podkładka dystansowa
klocka (czerwona)
Pierścień sprężynujący
Tłoczek
■ Regulacja, w przypadku niewłaściwej pracy tłoczków
Mechanizm zacisku hamulcowego zawiera cztery tłoczki. Jeśli tłoczki nie pracują poprawnie lub jeśli
wysuwają się nierówno lub jeśli okładziny hamulcowe pozostają w kontakcie z tarczą, wyregulować tłoczki
wykorzystując następującą procedurę.
1. Zdjąć koło oraz okładziny hamulcowe.
Wyczyścić tłoczki i okolice, a następnie zdjąć pokrywę zbiornika.
2. Wepchnąć tłoczek z powrotem w prostym położeniu, bez zginania. Należy wziąć pod uwagę, że w tym
czasie ze zbiornika może wypłynąć nieco oleju.
3. Zamontować okładziny hamulcowe i założyć elementy dystansowe okładzin (czerwone).
4. Nacisnąć dźwignię hamulca do oporu, a następnie użyć jej jeszcze kilka razy, aby wszystkie cztery
tłoki powróciły do pierwotnego położenia.
5. Usunąć podkładki dystansowe okładzin, zamontować koło, a następnie sprawdzić, czy nie występuje
kontakt pomiędzy tarczą i zaciskiem hamulcowym. Jeśli stykają się, wyregulować przy użyciu
podkładki regulującej.
6. Po sprawdzeniu poziomu oleju, założyć z powrotem pokrywę zbiornika.
■ Wymiana oleju mineralnego
Zaleca się wymianę oleju w zbiorniku, kiedy zostanie on mocno przebarwiony.
Przymocować worek do rurki i włożyć rurkę do śruby odpowietrzającej, a następnie otworzyć śrubę
odpowietrzającą i wylać olej. W tym czasie można naciskać dźwignię hamulca, aby przyspieszyć
wypływanie oleju. Po wylaniu płynu wlać nowy płyn hamulcowy zgodnie z sekcją "Dodawanie oleju
mineralnego i odpowietrzanie". Używać wyłącznie oryginalnego oleju mineralnego Shimano.
Zutylizować zużyty olej zgodnie z odpowiednimi lokalnymi i/lub krajowymi przepisami dotyczącymi
utylizacji.
Pamiętać o przeczytaniu razem z niniejszą instrukcją serwisową, instrukcji
"Dodawanie oleju mineralnego i odpowietrzanie".
Śruba regulacji
zasięgu
■ Regulacja zasięgu
Dokręcić śrubę regulacji zasięgu (w prawo)
w celu skrócenia zasięgu lub poluzować ją
(w lewo) w celu zwiększenia zasięgu.
Pierścień blokady
mocowania tarczy
TL-LR10 / LR15
■ Montaż tarczy
< Przód >
• SM-RT79L (203 mm)
• SM-RT79M (180 mm)
• SM-RT79 (160 mm)
< Tył >
• SM-RT79L (203 mm)
• SM-RT79M (180 mm)
• SM-RT79 (160 mm)
Moment dokręcania:
40 – 50 Nm
■ Naciąg szprych koła
Upewnić się, że szprychy zostały naplecione jak na rysunku.
Nie można stosować naciągu radialnego.
Naciągnąć szprychy jak pokazano na rysunku 1 poniżej w przypadku lewej strony przedniego
koła (strona z zamontowaną tarczą) oraz lewej i prawej strony tylnego koła, a w przypadku
prawej strony przedniego koła jak pokazano na rysunku 2 poniżej.
Kierunek obrotu koła Przód lewo Tył lewo Tył prawo Przód prawo
Rys. 1 Rys. 2
Śruba regulacji skoku
Tarcza
Okładzina hamulcowa
Styk
Punkt styku
okładzin
■ Regulacja skoku
Kiedy śruba regulacji skoku zostanie
poluzowana, zwiększy się skok swobodny
dźwigni hamulca tak, że można go ustawić na
wymaganą wartość.
W przypadku korzystania ze specjalnego narzędzia (TL-FC36) do zdejmowania oraz
zakładania pierścienia montażowego tarczy, należy uważać, aby nie dotknąć zewnętrznej
części tarczy rękoma. W celu ochrony rąk przed zranieniem, założyć rękawice.
Pierścień blokady mocowania tarczy
TL-FC36
Moment dokręcania:
40 – 50 Nm
UWAGA
Instrukcje serwisowe w innych językach dostępne są na stronie: http://techdocs.shimano.com
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polish)
SI-8FF0A-002-03
Moment dokręcania:
5 - 6 Nm
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co
może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części
zamiennych Shimano.
• Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na
przyszłość.
Zacisk hamulcowy BR-M810
Dźwignia hamulca BL-M810
Tarcza SM-RT79/M/L
Przewód SM-BH80-SB
Oparcie przewodu SM-HANG
Olej mineralny SM-DB-OIL
Klocek
hamulcowy
Okładzina
metalowa
D02S
Miejsce użytkowania Narzędzie
Pierścień mocowania tarczy TL-LR10 / LR15, TL-FC36
Śruba mocująca dźwigni hamulca Klucz imbusowy 4 mm
Śruba mocująca zacisku / Śruby mocujące adaptera Klucz imbusowy 5 mm
Trzpień mocujący okładzinę hamulcową Klucz imbusowy 3 mm
Śruba mocująca przewód hamulca Klucz 8 mm / Klucz imbusowy 3 mm
Pokrywa zbiornika Śrubokręt krzyżakowy #1
Oparcie przewodu Śrubokręt krzyżakowy #2
Śruba odpowietrzająca Klucz oczkowy 7 mm
pol_10003997_8FF0A_002.indd 1pol_10003997_8FF0A_002.indd 1 24/02/11 15:1824/02/11 15:18