Shimano SL-R661-L Service Instructions

Typ
Service Instructions

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać
niniejszą instrukcję.
Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą spowodować obrażenia
kierującego rowerem. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych
części zamiennych Shimano.
Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać
niniejszą instrukcję.
Jeżeli regulacja nie zostanie przeprowadzona właściwie, łańcuch
może spaść i może spowodować upadek roweru, który może
prowadzić do poważnych obrażeń.
Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i
zachować ją na przyszłość.
Uwaga
W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni pancerz i ślizgi.
Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza, aby
zapewnić swobodne ślizganie się linki.
Stosowanie ram z wewnętrznym prowadzeniem linek jest bardzo
odradzane, ponieważ mają one tendencję do pogarszania działania
przerzutki SIS, ze względu na duże opory linek.
Obsługa dźwigni związana ze zmianą biegów powinna być
wykonywana jedynie, kiedy obraca się mechanizm korbowy.
Należy zastosować pancerz nieco dłuższy i odstający, nawet w
przypadku gdy kierownica jest skręcona maksymalnie. Co więcej,
należy sprawdzić czy dźwignia przerzutki nie dotyka ramy, gdy
kierownica jest maksymalnie skręcona.
Do smarowania linki przerzutki stosowany jest smar specjalny (SIS-
SP41). Nie należy stosować smaru DURA-ACE lub innych smarów.
W przeciwnym razie może dojść do pogorszenia działania przerzutki.
Nie wolno demontować wskaźnika i mechanizmu dźwigni przerzutki,
ponieważ może to spowodować ich uszkodzenie lub niewłaściwą
pracę.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub
pogorszenia działania wynikającego z normalnego użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub
obsługi, prosimy kierować do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
SL-R660
SL-R661
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
Montaż dźwigni zmiany biegów
Zarówno dźwignia (A) jak i dźwignia (B) zawsze wracają do położenia wyjściowego, kiedy zostaną puszczone po zmianie przełożenia.
W czasie uruchamiania jednej z dźwigni zawsze należy pamiętać, aby jednocześnie obracać ramieniem korby.
Przerzucanie z małej tarczy na większą
Kiedy dźwignia (A) zostanie naciśnięta jeden raz, nastąpi
przerzucenie o jeden stopień z małej na większą tarczę.
Przykład:
ze średniej na dużą tarczę.
Zastosować chwyt kierownicy z maksymalną zewnętrzną średnicą
32 mm.
Moment dokręcania:
5 Nm
< Przód > < Tył >
Klucz imbusowy 5 mm
Klucz imbusowy
5 mm
Czynność zmiany biegu
< Przód >
Początkowe położenie dźwigni (A)
Przerzucanie z dużej tarczy na mniejszą
Kiedy dźwignia (B) zostanie naciśnięta jeden raz, nastąpi
przerzucenie o jeden stopień z dużej tarczy na mniejszą.
Przykład:
z największej tarczy na średnią.
Dźwignia (B)
Podczas używania dźwigni (B) jest słyszalne kliknięcie, gdy
zostaje uruchomiony mechanizm dostrajający (wyciszający),
oraz drugie, głośniejsze, kiedy następuje zakończenie skoku
zmiany przełożenia. Po wykonaniu dostrajania kolejne
naciśnięcie spowoduje zakończenie skoku zmiany
przełożenia.
Dostrajanie (działanie wyciszające)
Jeśli łańcuch znajduje się na przedniej, większej tarczy
i większej tylnej koronce, będzie się on ocierał o wózek
przedniej przerzutki, wydając charakterystyczny dźwięk. W
takiej sytuacji należy delikatnie nacisnąć dźwignię (B) (do
momentu kliknięcia). Spowoduje to niewielkie przesunięcie
przerzutki w kierunku mniejszej tarczy i zniweluje hałas.
Dźwignia (B)
Zakończony skok
zmiany przełożenia
Kliknięcie
Dostrajanie
Kliknięcie
Ruch przerzutki przedniej
Pozycja łańcucha
Przerzucanie z małej tylnej koronki na większą
Aby przerzucić tylko 1 bieg, należy nacisnąć dźwignię (A) do
położenia 1 .
Aby przerzucić o dwa biegi za
jednym razem, należy nacisnąć
dźwignię do położenia 2 .
< Tył >
Początkowe położenie
dźwigni (A)
1 : Zmiana o jedną koronkę
Np. z 3. na 4.
2 : Szybka zmiana o dwie koronki
Np. z 3. na 5.
3 : Szybka zmiana o trzy koronki
Np. z 3. na 6.
4 3
35
3
6
Montaż linki przerzutki
Przerzucanie z dużej koronki na mniejszą
Nacisnąć dźwignię (B) jeden raz, aby
przerzucić jeden bieg z większej na
mniejszą koronkę.
Dźwignia (B)
Np. z 4. na 3.
34
Wymiana mechanizmu dźwigni zmiany biegów i wskaźnika
Usunięcie wskaźnika
Demontaż i ponowny montaż powinny być wykonywane jedynie
podczas wymiany wskaźnika.
1. Wykręcić dwie śruby mocujące wskaźnika.
2. Usunąć jednostkę wskaźnika jak
pokazano na ilustracji.
3. Nacisnąć dźwignię (B) dwa lub
więcej razy w celu ustawienia
dźwigni w najniższym położeniu.
4. Po sprawdzeniu, czy wskazówka
znajduje się przy prawej krawędzi,
zamocować wskaźnik, jak pokazano na
ilustracji.
5. Sprawdzić działanie wskaźnika. Jeśli nie działa prawidłowo,
ponownie zamontować wskaźnik, zwracając szczególną uwagę
na czynności 3 i 4.
< Przód >
Usunięcie wskaźnika
Demontaż i ponowny montaż powinny być wykonywane jedynie
podczas wymiany wskaźnika.
1. Wykręcić dwie śruby mocujące wskaźnika.
2. Usunąć jednostkę wskaźnika jak
pokazano na ilustracji.
3. Użyć dźwigni (B) co najmniej
osiem razy, aby ustawić dźwignię
w najwyższym położeniu.
4. Po sprawdzeniu, czy wskazówka
znajduje się przy lewej krawędzi,
zamocować wskaźnik, jak pokazano na
ilustracji.
5. Sprawdzić działanie wskaźnika. Jeśli nie działa prawidłowo,
ponownie zamontować wskaźnik, zwracając szczególną uwagę
na czynności 3 i 4.
< Tył >
Moment dokręcenia: 0,3 - 0,5 Nm
Moment dokręcenia: 0,3 - 0,5 Nm
Śruby mocujące wskaźnika
Wskaźnik
Dźwignia (B)
Śruby mocujące wskaźnika
Dźwignia (B)
Wskaźnik
Wymiana mechanizmu dźwigni zmiany biegów
Demontaż i montaż powinny być wykonywane jedynie podczas
wymiany dźwigni zmiany biegów.
1. Poluzować śrubę mocującą linkę (nakrętkę) na przedniej
przerzutce i wyjąć linkę dźwigni w sposób taki sam, jak podczas
jej zakładania.
2. Wykonać czynności 1-2 dotyczące wymiany wskaźnika.
3. Odkręcić trzy śruby mocujące
dźwignię a następnie samą
dźwignię, jak pokazano na
ilustracji.
Moment dokręcenia:
0,5 - 0,8 Nm
Śruby montażowe dźwigni
zmiany biegów
Wymiana mechanizmu dźwigni zmiany biegów
Demontaż i montaż powinny być wykonywane jedynie podczas
wymiany dźwigni zmiany biegów.
1. Poluzować śrubę mocującą linkę (nakrętkę) na tylnej przerzutce i
wyjąć linkę dźwigni w sposób taki sam, jak podczas jej
zakładania.
2. Wykonać czynności 1-2 dotyczące wymiany wskaźnika.
3. Odkręcić trzy śruby mocujące
dźwignię a następnie samą
dźwignię, jak pokazano na
ilustracji.
Moment dokręcenia:
0,5 - 0,8 Nm
Śruby montażowe dźwigni
zmiany biegów
4. Aby zamontować dźwignię z powrotem, wyrównać dźwignię
oraz obudowę i przykręcić śruby mocujące.
5. Wykonać czynności 3-4 dotyczące wymiany wskaźnika.
4. Aby zamontować dźwignię z powrotem, wyrównać dźwignię
oraz obudowę i przykręcić śruby mocujące.
5. Wykonać czynności 3-4 dotyczące wymiany wskaźnika.
Skracanie pancerza
Podczas skracania pancerza obciąć
koniec przeciwny do końca z
oznaczeniem. Po skróceniu pancerza
zaokrąglić zakończenie tak, aby średnica
wewnętrzna była jednakowa.
Na obcięty koniec pancerza
założyć tą samą końcówkę
pancerza.
Końcówka pancerza
Montaż linki < Przód >
Nacisnąć dźwignię (B) dwa razy lub
więcej, i sprawdzić na wskaźniku, czy
dźwignia jest w najniższym położeniu.
Następnie usunąć kapę otworu na
linkę i przyłączyć linkę.
Zamontować kapę otworu na linkę
obracając ją do oporu, jak pokazano
na rysunku.
Nie obracać jej dalej, ponieważ może
dojść do uszkodzenia śruby.
Dźwignia (B)
Kapa otworu na linkę
Linka
Kapa otworu na linkę
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
Moment dokręcenia:
0,3 - 0,5 Nm
Montaż linki < Tył >
Nacisnąć dźwignię (B) osiem razy lub
więcej, i sprawdzić na wskaźniku,
czy dźwignia jest w najwyższym
położeniu. Następnie usunąć kapę
otworu na linkę i przyłączyć linkę.
Zamontować kapę otworu na linkę
obracając ją do oporu, jak pokazano
na rysunku.
Nie obracać jej dalej, ponieważ może
dojść do uszkodzenia śruby.
Dźwignia (B)
Kapa otworu na linkę
Linka
Kapa otworu na linkę
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
Moment dokręcenia:
0,3 - 0,5 Nm
Aby osiągnąć najlepsze działanie, zalecamy zastosowanie
następującej kombinacji.
Zamontować dźwignię zmiany biegów w położeniu, w którym nie
będzie ona przeszkadzać działaniu hamulca i zmianie przerzutki
przedniej.
Nie stosować w połączeniu, które utrudnia działanie hamulca.
W przypadku kierownicy karbonowej, może być konieczne
zmniejszenie momentu dokręcania w celu zapobieżenia
uszkodzeniu kierownicy. W przypadku kierownic karbonowych,
należy skonsultować się z producentem roweru lub kierownicy,
jeżeli chodzi o odpowiedni moment dokręcania.
Techniczna instrukcja serwisowa
SI-6HD0D-001
Dźwignia przerzutki F: SL-R661 R: SL-R660
Pancerz SP41
Biegi 18
Przerzutka przednia FD-R440 / FD-R450
Mechanizm korbowy FC-5502 / FC-4500 / FC-4550
Oś suportu BB-5500 / SM-FC4500
Przerzutka tylna RD-5501 / RD-4500
Piasta tylna FH-5501 / FH-4500
Kaseta zębatek CS-HG50-9
Łańcuch CN-HG73
Ślizg SM-SP17
Dźwignia przerzutki F: SL-R661 R: SL-R660
Pancerz SP41
Biegi 27
Przerzutka przednia FD-R443 / FD-R453
Mechanizm korbowy FC-5505 / FC-4503
Oś suportu BB-5500 / SM-FC4500
Przerzutka tylna RD-5501 / RD-4500
Piasta tylna FH-5501 / FH-4500
Kaseta zębatek CS-HG50-9
Łańcuch CN-HG73
Ślizg SM-SP17
SI-6HD0D-001-03
  • Page 1 1

Shimano SL-R661-L Service Instructions

Typ
Service Instructions
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla