113
UWAGA!
Niebezpieczeństwo oparzenia!
Pracujące silniki wytwarzają ciepło.
Części silnika, w szczególności wydech,
stają się bardzo gorące.
Nie zbliżać kończyn do obracających się
części.
Trzymać palne ciała obce z dala od wydechu
i cylindrów.
Przed dotknięciem wydechu, cylindra i żebe-
rek chłodzących poczekać, aż ostygną.
Wyłączanie silnika
1. Przesunąć dźwignię gazu w położenie
„SLOW”.
2. Przez minimum 15–20 sekund silnik powinien
pracować na biegu jałowym.
3. Wyłączyć silnik zgodnie z opisem w doku-
mentacji urządzenia.
Po użyciu wyłączyć silnik.
1. Przesunąć dźwignię gazu w położenie
„SLOW”.
2. Przez minimum 15–20 sekund silnik powinien
pracować na biegu jałowym.
3. Wyłączyć silnik zgodnie z opisem w doku-
mentacji urządzenia.
4. Po ostygnięciu silnika zdjąć końcówkę prze-
wodu świecy zapłonowej i wyjąć kluczyk za-
płonowy.
ADVICE
W niskich temperaturach zewnętrz-
nych mogą wystąpić problemy przy
uruchomieniu zimnego silnika.
W wysokich temperaturach zewnę-
trznych mogą wystąpić trudności
przy uruchomieniu ciepłego silnika z
powodu parowania w komorze gaź-
nika lub pompie.
W każdym przypadku należy dopa-
sować gatunek oleju do temperatury
roboczej.
Maksymalna moc silnika spalino-
wego zmniejsza się coraz bardziej
wraz ze wzrostem wysokości nad
poziomem morza.
W przypadku znacznych wysokości
należy zmniejszyć obciążenie sil-
nika i unikać pracy pod szczególnym
obciążeniem.
SKŁADOWANIE
PRZESTROGA!
Niebezpieczeństwo poparzenia lub
eksplozji!
Nie należy przechowywać urządzenia w
pobliżu otwartego ognia lub źródeł wyso-
kiej temperatury.
Przed składowaniem silnika należy zapoznać
się z instrukcją obsługi urządzenia.
Pozostawić silnik do ostygnięcia.
Przechowywać w suchym miejscu.
Przechowywać silnik w dobrze wentylo-
wanym miejscu, z dala od otwartych płomieni
lub źródeł ciepła.
Przy składowaniu silnika unikać miejsc:
w pobliżu otwartych płomieni,
w pobliżu źródeł ciepła,
w których eksploatowane są silniki elek-
tryczne,
w których eksploatowane są elektronar-
zędzia.
W przypadku silników, które są składowane
dłużej niż 30 dni, należy spuścić paliwo lub
zabezpieczyć je odpowiednim stabilizatorem,
ponieważ w przeciwnym razie w układzie pa-
liwowym mogą odkładać się osady.
ADVICE
W celu uniknięcia powstawania osadów
należy opróżnić zbiornik paliwa:
Odkręcić śrubę (6-1).
Zebrać paliwo przy użyciu odpo-
wiedniego naczynia.
Dokręcić śrubę po opróżnieniu
zbiornika.
Jeśli konieczne jest opróżnienie zbiornika
paliwa, należy wykonywać tę czynność na
świeżym powietrzu i przy zimnym silniku.
W celu uniknięcia zagrożenia pożarowego
należy dbać, by do silnika, wydechu lub obs-
zaru magazynowania paliwa nie dostała się
trawa, liście lub nadmiar smaru.
Ze względów bezpieczeństwa nigdy nie
eksploatować silnika ze zużytymi lub usz-
kodzonymi częściami. Części takie muszą
zostać wymienione. Nie wolno ich napra-
wiać. Należy stosować oryginalne części za-
mienne. Nieodpowiednie części zamienne
mogą powodować uszkodzenia silnika i za-
grażać bezpieczeństwu użytkownika.