Beta 1461/C26B Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
20
ZESTAW NARZĘDZI PRZYSTOSOWAWCZY DO
USTAWIANIA ROZRZĄDU
SILNIKÓW FIAT 1.2 & 1.4 8V.
PL
Kod
Beta
Opis
VN 005 Narzędzie do ustalania GMP
VN 002 Sworzeń do mocowania
VN 121
Narzędzie do blokowania wałka
rozrządu
VN 001
Narzędzie do napinania rolki
napinającej pasek
Kod
Beta
Opis
VN 122
Narzędzie do blokowania
koła zębatego wałka rozrządu
VN 120
Narzędzia do pozycjonowa-
nia głowicy cylindrów
Śruby mocujące
CŚCI SKŁADOWE
VN005
VN122
VN001
VN002
VN121VN120
21
INSTRUKCJA OBSŁUGI
PL
ZASTOSOWANIE
Marka Model Kod silnka
Fiat
Idea, Punto MY06, Grande Punto,
Doblò, Doblò cargo, QUBO, 500
169A4.000
350A1.000
188A4.000 (z korkiem wlewu oleju
krążącego)
Lancia Ypsilon, Musa
169A4.000
350A1.000
Fiat Punto, Grande Punto
199A4.000
Alfa R. Mito 350A1.000
Procedura stosowania i ustawiania rozrządu
Demontaż
1. Rozpocząć od usunięcia prawego i lewego wspornika silnika , a następnie cewki zapłonowej, a na końcu czujnika
fazy;
2. Poluzować nakrętkę napinacza w celu zmniejszenia napięcia na pasie;
3. Zamontować narzędzie do ustalania GMP (ref. A), przymocowując jego górną część (ref. B);
4. Zdjąć pasek rozrządu;
Montaż
5. Silniki 1.4: Zdjąć nakrętkę z koła zębatego wałka rozrządu (ref. G);
6. Poluzować śrubę koła zębatego wałka rozrządu;
7. Zamontować narzędzie do ustawiania walka rozrządu (ref. C), i przymocować je odpowiednimi śrubami z
wyposażenia;
8. Używając klucza 24 mm, zadziałać tak, aby połączyć narzędzie z rowkiem na wałku rozrządu (ref. D);
B
A
22
9. Znaleźć dwie sprężyny ekscentryczne i dopasować z
napinaczem rolki;
10. Zamontować nowy pasek rozrządu i usunąć wszystkie
narzędzia do blokowania; sprawdzić czy pasek jest
dobrze naprężony pomiędzy zębatkami po stronie
luźnej;
11. Zamontować narzędzie napinające na kole pasowym
napinającym pasek (ref. E);
12. Obracać w lewo koło pasowe napinające pasek, dopóki
wskaźnik nie znajdzie ustawienia maksymalnego;
13. Dokręcić kluczem dynamometrycznym nakrętkę
napinacza;
14. Silniki 1.4: Zainstalować narzędzie do blokowania koła
zebatego wałka rozrządu (ref. F);
15. Dokręcić śrubę koła zębatego wałka rozrządu kluczem
dynamometrycznym:
 Silnik 1,2 = 63-77 Nm
 Silnik 1.4 = 18-22 Nm +55°
16. Wymontować:
 Silniki 1.4: narzędzie do blokowania koła zebatego
wałka rozrządu (ref. F);
 narzędzie do blokowania wałka rozrządu (ref. C);
17. Wyjąć śrubę z narzędzia do ustawiania wału korbowego
(ref. A);
18. Obrócić wał korbowy o dwa obroty w kierunku ruchu
wskazówek zagara;
19. Zamontować narzędzie do ustawiania walka rozrządu
(ref. C);
20. Ponownie zamontować narzędzie do ustalania GMP
(ref. A);
21. Zamontować narzędzie napinające na kole pasowym
napinającym pasek (ref. E);
22. Obracać koło pasowe napinające pasek, aż wskaźniki
nie są wyrównane;
23. Dokręcić nakrętkę koła pasowego kluczem dynamo
metrycznym na 25-31 Nm;
24. Założyć nakrętkę na kole zębatym wałka rozrządu
dokręcając na 25-30 Nm (ref. G);
25. Usunąć narzędzia do blokowania wałka rozrządu i
ustawiania wału korbowego;
26. Następnie ponownie zamontować czujnik fazy: użyć
specjalnego wzornika (ref. H) do wlaściwego pozycjono
wania głowicy cylindrów;
27. Przy zamontowanym wzorniku dokończyć dokręcanie
pokrywy zaworów, cewki i czujnika fazy.
F
G
E
D
C
H
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32

Beta 1461/C26B Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi