19.Dokręcićnakrętkęnapinaczapaskarozrządu[11].Momentdokręcenia:
23-28 Nm.
20.Usunąćnarzędziaustawczeiblokujące.
21.Zamontowaćśrubęobudowypompyolejowej.
22.Zamontowaćzpowrotempokrywę[9].
23.Zamontowaćpozostałeczęściwkolejnościodwrotnejwstosunkudo
kolejnościdemontażu.
24.Dokręcićśrubykołapasowegowałunapędowego[2].Momentdokręcenia:
23-28 Nm.
25.Dokręcić:
a.Śrubyprawegouchwytuwspornikasilnika[7].Momentdokręcenia:
45-55 Nm.
b.Śrubyinakrętkiwspornikasilnika[4]i[5].Momentdokręcenia:
50-60 Nm.
34
Sprawdzanie ustawienia układu rozrządu w silnikach JTS
1.NarzędzieA456służydookreślaniawłaściwejpozycjiwałkarozrządu.
2.Zdjąćobudowęltrapowietrza,ruryssąceirurywentylacyjnesilnika.
3.Zmniejszyćciśnieniepaliwaiodłączyćprzewodupaliwowe,parownikimoduł
zapłonu.
4.Odłączyćokablowanieikońcówkęchłodzącą,abyusunąćpokrywęrozrządu.
5.Zdjąćpasekpomocniczyiobrócićostrożniewałkorbowywkierunkuzgodnym
zkierunkiempracysilnika,ażtłokwcylindrzenr4dojdziedopołożeniaGMP.
UWAGA: Występyobuwałkówrozrządupowinnybyćobróconedogóry.
6.UstawićnarzędzieA456,używającdwóchśrubM6przykręćje.
7.Włożyćobakołkiustalające,wpasowaćjewodpowiednieotworykoła
pasowego.Jeśliniemożnaichwłożyć,proceduraustawieniaukładurozrządu
musibyćprzeprowadzona.
Ustawienia układu rozrządu w silnikach JTS
1.Wprzypadku,gdyłańcuchrozrządu,łańcuchwyważeniawałulubkołalub
napinaczesązdejmowane,proceduraustawieniaukładurozrządumusibyć
przeprowadzona.
2.Ustawićtłokwcylindrzenr4wpołożeniuGMP(występyobuwałkówrozrządu
powinnybyćzwróconekugórze).
3.UstawićnarzędzieA456,używającdwóchśrubM6przykręcićje.
4.Włożyćobakołkiustalające,wpasowaćjewodpowiednieotworykoła
pasowego.
5.Zdjąćgórnyprowadnikłańcuchainapinaczłańcucha.
3
4