Beta 1461/C11A Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
14
INSTRUKCJA OBSLUGI
PL
WAŻNE: zaleca się zawsze odwoływać się do fabrycznej instrukcji obsługi poducenta, aby mieć aktual-
ne informacje odnośnie dokładnych procedur i dotyczących ich danych.
Aplikacje:
RENAULT
Laguna III (07-), Megane, Scenic, Velsatis, Espace, Koleos, Trafi c.
NISSAN
Quashqui, X-Trail, Primastar.
VAUXHALL/OPEL
Vivaro.
Zawartość zestawu:
Numer Artykuł Opis
1 P01 Narzędzie do blokowania/ustawiania wałka rozrządu
2 P04 Trzpień do blokowania wału korbowego
3 P02 Narzędzie do blokowania koła pasowego wału korbowego
4
P03
Narzędzie do blokowania koła zamachowego
5 Narzędzie do wyrównywania podwójnego wałka rozrządu
6 P05 Trzpień do blokowania wałka rozrządu 4mm
7 P07 Klucz trzpieniowy sześciokątny 3mm
8 P06 Śruba M6
9 P08 Klucz do blokowania napinacza łańcucha
Specjalne środki ostrożności:
Należy zawsze odłączyć przewód masowy akumulatora.
Nie obracać wału korbowego lub wałka rozrządu, gdy łańcuch rozrządu jest usunięty.
Usunąć świece żarowe, aby łatwiej uruchomić silnik.
Silnik obracać zawsze w normalnym kierunku obrotów (jeśli nie zaznaczono inaczej).
Nie obracać silnika podczas wykonywania czynności przy wałku rozrządu lub kołach zębatych.
Jeśli jest w wyposażeniu: zaznaczyć położenie czujnika położenia wału korbowego przed przystąpieniem do
demontażu.
Przestrzegać wszystkich wskazanych momentów dokręcania.
Procedury regulacji zaworów:
1. Aby zdemontować/zamontować łańcuch rozrządu należy:
- Wyjąć silnik oraz skrzynię biegów:
- Upewnić się, że silnik znajduje się w GMP cylindra nr 1.
- Upewnić się że trzpień blokujący wał korbowy jest włożony [1].
- Upewnić się, że rowek [2] na wałku rozrządu wydechowego jest w pozycji poziomej
z dużym przekrojem nad rowkiem zwróconym w górę.
- Upewnić się, że znak ustawczy na kole zębatym wałka rozrządu ssącego [4] jest
w pozycji godziny 12 i dopasowany do występu na pokrywie głowicy [5].
- Upewnić się, że gniazdo na klucz wału korbowego jest w pozycji godziny 12 [6].
- Zablokować napinacz łańcucha rozrządu w położeniu cofniętym:
15
INSTRUKCJA OBSLUGI
PL
Nacisnąć ostrze napinacza łańcucha [7].
Włożyć sześciokątny klucz trzpieniowy 3 mm, aby zablokować tłok napinacza [8].
- Wyrównać ogniwo w kolorze miedzi ze znakiem ustawczym na kole zębatym wału korbowego [9].
- Wyrównać ogniwo w kolorze miedzi ze znakiem ustawczym na kole zębatym wałka rozrządu [10].
- Aby usunąć tłok napinacza po montażu wyjąć sześciokątny klucz trzpieniowy 3mm [8].
- Zamontować przyrząd do blokowania/ustawiania wałka rozrządu [11].
- Przymocować przyrząd śrubą M6 [12].
N.B. Przyrząd do blokowania/ustawiania wałka rozrządu może być montowany tylko wtedy, gdy regulacja
zaworów jest prawidłowa.
- Wkręcić nowe śruby na kole zębatym wałka rozrządu wydechowego.
Moment dokręcania: 10Nm+40°. Tolerancja ± 6°.
- Wyjąć sworzeń blokujący wał korbowy [1].
- Wkręcić nową śrubę środkową na kole pasowym wału korbowego.
Moment dokręcania: 50 Nm+85°. Tolerancja ± 6°.
2. Zdemontowanie kół zębatych rozrządu:
N.B. Jeśli przekładnia i koło zębate wałka rozrządu wydechowego zostały zdemontowane, w momencie
montażu upewnić sie, że śruby nie znajdują się na końcach tych samych rowków [13].
- Upewnić się, że silnik znajduje się na GMP cylindra nr 1.
- Upewnić się że trzpień blokujący wał korbowy jest włożony [1].
- Upewnić się, że rowek [2] na wałku rozrządu wydechowego jest w pozycji poziomej
z dużym przekrojem nad rowkiem zwróconym w górę [3].
- Upewnić się, że znak ustawczy na przekładni wałka rozrządu ssącego [4] jest
w pozycji godziny 12 i dopasowany do występu na pokrywie głowicy [5].
- Zdjąć koło zębate wałka rozrządu wydechowego i łańcuch.
- Zablokować koło zębate wałka rozrządu ssącego trzpieniem 4mm[14]
- Zdemontować koło zębate wałka rozrządu wydechowego.
- Zdemontować koło zębate wałka rozrządu ssącego.
3. Zamontowanie kół zębatych wałka rozrządu:
- Upewnić się, że rowek [2] na wałku rozrządu wydechowego jest umieszczony poziomo z dużym przekrojem nad
rowkiem zwróconym w górę [3].
- Upewnić się, że rowek na wałku rozrządu ssącego [15] jest ustawiony na godzinie 12
i dopasowany do występu na pokrywie głowicy [5].
- Ustawić koło zębate wałka rozrządu ssącego i zablokować je trzpieniem na 4mm [14]. Używać do tej czynności
art.xxx.
- Zamontować koło zębate wałka rozrządu ssącego.
- Zamontować koło zębate wałka rozrządu wydechowego.
- Wyjąć trzpień blokujący 4mm [14] z koła zębatego wałka rozrządu ssącego.
- Zamontować koło zębate wałka rozrządu wydechowego i łańcuch upewniając się,
że ogniwa oznakowane są dopasowane [9] i [10].
- Zamontować przyrząd do blokowania/ustawiania wałka rozrządu [11].
- Przymocować przyrząd śrubą M6 [12]
N.B. Przyrząd do blokowania/ustawiania wałka rozrządu może być montowany tylko
wtedy, gdy regulacja zaworów jest prawidłowa.
- Wkręcić nowe śruby na kole zębatym wałka rozrządu wydechowego.
Moment dokręcania: 10Nm.+40°. Tolerancja ± 6°.
- Wkręcić nową śrubę na przekładni zębatej wałka rozrządu ssącego.
Moment dokręcania: 20Nm + 35°. Tolerancja ±6°.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20

Beta 1461/C11A Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi