9
INSTRUKCJA OBSŁUGI
PL
ZESTAW DO USTAWIANIA ROZRZĄDU W SILNIKACH FIAT PUNTO
1.2 - 1.4 16V
ZASTOSOWANIE
Marka Model Silnik Kod silnka
Fiat 500, Panda, Punto, Grande Punto, Idea,
Linea, Palio Weekend, Doblo, New Bravo,
Bravo, Marea/Weekend, Stilo.
1.2 16V 176B9.000, 182B2.000, 188A5.000
1.4 16V
1.4 T-Jet
1.4 Abarth
169A3.000, 192B2.000,
198A1.000, 198A4.000,
199A6.000, 199A8.000,
843A1.000, 955A1.000
Lancia Ypsilon, Delta, Musa
Alfa Romeo Mito
Giulietta
Kod silnka
Kod OEM
1 860 987 000 2 000 015 800 1 860 985 000 1 860 992 000 2 000 004 500
176B9.000, 182B2.000, 188A5.000 ● ● ●
198A1.000, 198A4.000,
199A6.000, 199A8.000
● ● ● ●
843A1.000, 192B2.000 ● ●
169A3.000 ● ● ●
955A1.000 ● ● ● ●
KOMPONENTY
Kod Beta Kod OEM Opis
VN001 1 860 987 000 Narzędzie do napinacza
VN029 2 000 015 800 Narzędzie do blokady koła zębatego wałka rozrządu
F189/1 1 860 985 000 Narzędzie do blokowania wałka rozrządu wydechu
F186/2 1 860 992 000 Narzędzie do ustawiania położenia tłoka - Fiat
VN005 2 000 004 500 Narzędzie do blokowania wału korbowego
Zasady bezpieczeństwa - Proszę przeczytać
• Odłączyć przewód uziemiający akumulatora (sprawdź czy jest dostępny kod do radia)
• Wyciągnąć świece żarowe lub zapłonowe, aby silnik łatwiej się obracał
• Nie używać środków czyszczących na paski, koła zębate i rolki
• Przed zdjęciem, należy zawsze zanotować przebieg paska napędowego urządzeń pomocniczych
• Obracać silnikiem zgodnie z jego kierunkiem (w prawo, chyba że zaznaczono inaczej)
• Nie obracać wałku rozrządu, wału korbowego i pompy wtryskowej diesela, gdy łańcuch rozrządu został
usunięty (chyba że stwierdzono inaczej)
• Nie używać łańcucha rozrządu do blokowania silnika, gdy śruby koła pasowego wału korbowgo są poluzowane
lub dokręcane
• Nie obracać wału korbowego lub wałka rozrządu, gdy pasek / łańcuch rozrządu został usunięty
• Przed zdjęciem zaznaczyć kierunek łańcucha
• Zaleca się aby obracać silnik powoli, ręcznie i sprawdzić ponownie pozycje wału korbowego i wałka rozrządu
• Wały korbowe oraz wałki rozrządu można obracać tylko z w pełni zainstalowanym napędem łańcuchowym
• Nie obracać wał korbowy za pomocą kół zębatych wałków rozrządu oraz innych kół zębatych
• Po wymianie łańcucha należy sprawdzić pompę wtrysku rozrządu diesla
• Należy przestrzegać wszystkich momentów dokręcania
• Zawsze należy zapoznać się z instrukcją serwisową pojazdu producenta lub przypisaną instrukcją obsługi
• Brak lub niewłaściwe ustawienie fazy rozrządu może doprowadzić do uszkodzenia zaworów
• Zaleca się aby obracać silnik powoli, ręcznie i sprawdzić ponownie pozycje wału korbowego i wałka rozrządu