Shimano FD-T781 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o łańcuch, ponieważ może to spowodować
wywrócenie roweru.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Poluzowane, zużyte lub
uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co może spowodować poważne obrażenia.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Jeżeli komponenty nie
zostaną prawidłowo wyregulowane, łańcuch może spadać, co prowadzi do upadku z roweru i poważnych
obrażeń.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość.
Uwaga
Przerzutka przednia przeznaczona jest do zastosowania tylko z trzyrzędowymi mechanizmami. Nie można jej
stosować z dwurzędowymi mechanizmami, ponieważ nie będą pasować punkty zmiany biegów.
Jeżeli zmiana biegu nie wydaje się być płynna, wymyć przerzutkę i nasmarować wszystkie części ruchome.
Jeżeli luz w ogniwach jest na tyle duży, że regulacja nie jest możliwa, należy wymienić przerzutkę.
Kiedy łańcuch jest w położeniu pokazanym na rysunku, może stykać się z przednią przerzutką i hałasować.
Jeżeli problemem jest hałas, przerzucić łańcuch na kolejne,
większe tarcze, gdy łańcuch znajduje się w położeniu
pokazanym na rys. 1. Jeśli łańcuch znajduje się w położeniu
pokazanym na rys. 2, przerzucić go na kolejne, mniejsze
tarcze.
Dla ram z amortyzatorem kąt widełek będzie się zmieniał w
zależności od tego, czy na rowerze się jedzie, czy też nie. Jeśli
na rowerze się nie jedzie i łańcuch znajduje się na największej/
większej tarczy i na najmniejszej koronce, wózek zewnętrzny
przerzutki przedniej może dotykać łańcucha.
Firma Shimano nie dostarcza śrub do mocowania osi suportu.
W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni pancerz i ślizgi.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania wynikającego z
normalnego użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi prosimy kierować do
profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Pamiętać o przeczytaniu razem z niniejszą instrukcją serwisową, instrukcji systemu napędu przedniego.
Ustawić wysokość przerzutki przedniej. Płaska część wózka zewnętrznego
przerzutki powinna znajdować się bezpośrednio nad największą tarczą i
powinna być ustawiona równolegle do niej. Dokręcić za pomocą 5 mm
klucza imbusowego.
Montaż przerzutki przedniej
Moment dokręcania: 5 - 7 Nm
Prowadnica
Tarcza mechanizmu korbowego
(największa tarcza)
Blokada regulująca
Pro-Set
Regulacja SIS
Blokada regulująca
Pro-Set
Pozycja łańcucha
Największa
zębatka
Najmniejsza
tarcza
SI-5N60A-001-03
Dane techniczne
Techniczna instrukcja serwisowa SI-5N60A-001
FD-T780 / FD-T781
• FD-T780 / T781
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie:
http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia.
(Polish)
2. Mocowanie i zabezpieczanie
linki
Przestawić adapter pojemności do
położenia 3x (tryb potrójny), a
następnie sprawdzić najniższe
położenie. Nacisnąć dźwignię B dwa
lub więcej razy w celu ustawienia
dźwigni w najniższym położeniu.
Usunąć osłonę otworu na linkę i
przyłączyć linkę.
Osłona otworu na linkę
Linka wewnętrzna
Dźwignia (B)
Uwaga:
Nie obracać przełącznika wyboru trybu na siłę. Obracanie na
siłę spowoduje jego uszkodzenie.
Adapter pojemności
Przełącznik wyboru trybu
Łańcuch
Prowadnica
wewnętrzna
Pokrętło regulacyjne pancerza
4. Regulacja na środkowej tarczy
W czasie prowadzenia regulacji ustawić
łańcuch na największej tylnej koronce,
a z przodu ustawić łańcuch na
środkowej tarczy. Obrócić pokrętło
regulacyjne pancerza tak, aby dystans
między wózkiem wewnętrznym
przerzutki i łańcuchem wynosił 0-0,5
mm.
Pozycja łańcucha
Największa
zębatka
Środkowa tarcza
mechanizmu
korbowego
Uwaga:
Przy mocowaniu elementów do ramy/kierownicy karbonowej należy sprawdzić zalecenia producenta ramy/części
karbonowych dotyczące momentu dokręcania. Pozwoli to uniknąć zbyt silnego dokręcenia, mogącego
spowodować uszkodzenie materiału karbonowego, lub niedokręcenia, które może prowadzić do niedostatecznego
zamocowania elementów.
Typ pod oś
Zamocować jak pokazano na ilustracji.
Śruba
Adapter Adapter
Przerzutka przednia
Mechanizm korbowy
1 , 2 Moment dokręcania:
35 - 50 Nm
3 Moment dokręcania: 5 - 7 Nm
Zamontuj przednią
przerzutkę w sposób
pokazany na ilustracji. W
tym momencie wyreguluj
położenie przedniej
przerzutki podczas
instalacji, tak aby dystans
pomiędzy wózkiem
zewnętrznym przerzutki a
maksymalną średnicą
zewnętrzną większej tarczy
wynosił 1-3 mm.
Prowadnica zewnętrzna
Maksymalna średnica
zewnętrzna
Miernik Pro-Set
1~3 mm
Dystans:
Śruba regulacji
dolnej
Łańcuch
Prowadnica
wewnętrzna
FD-T781
FD-T780
Osłona otworu na linkę
Założyć osłonę otworu na linkę, obracając ją
w sposób pokazany na ilustracji aż do oporu.
Nie obracać więcej, ponieważ może to
spowodować uszkodzenie gwintu osłony.
5. Możliwe problemy i sposoby ich rozwiązania
Po wykonaniu kroków od 1 do 4 przestawić dźwignię zmiany biegów
w celu sprawdzenia zmiany biegów. (Również w przypadku, kiedy
zmiana biegu stanie się trudna w czasie użytkowania.)
Pamiętać o przestrzeganiu kolejności podanej poniżej.
* Jeśli rower ma tylne zawieszenie, sprawdzić najpierw zalecane położenie
segmentu, zgodnie z instrukcją obsługi roweru. Następnie za pomocą
obejmy mocującej lub podobnego urządzenia ustawić skok zawieszenia
tylnego na zalecaną wartość i wyregulować przednią przerzutkę.
1. Regulacja dolna
Najpierw zdemontować blokadę regulującą Pro-Set.
Następnie ustawić tak, aby dystans między wózkiem wewnętrznym
przerzutki i łańcuchem wynosił 0-0,5 mm.
Skracanie pancerza
Podczas skracania pancerza obciąć koniec
przeciwny do końca z oznaczeniem. Po
skróceniu pancerza zaokrąglić zakończenie
tak, aby średnica wewnętrzna była
jednakowa.
Na obcięty koniec
pancerza założyć tę
samą końcówkę
pancerza.
Końcówka pancerza
Po usunięciu luzu początkowego linki ponownie przymocować
linkę do przedniej przerzutki, jak pokazano na ilustracji.
Dolne prowadzenie linki Górne prowadzenie linki
Pociągnąć
Pociągnąć
3. Regulacja górna
Ustawić tak, aby dystans
między wózkiem zewnętrznym
przerzutki i łańcuchem wynosił
0-0,5 mm.
Pozycja łańcucha
Najmniejsza
zębatka
Największa
tarcza
< Dolne prowadzenie linki >
FD-T780
< Górne prowadzenie linki >
Klucz 8 mm
Uwaga:
Przeciągnąć linkę, jak pokazano
na ilustracji.
Śruba mocująca linkę
< Dolne prowadzenie linki >
FD-T781
< Górne prowadzenie linki >
Klucz imbusowy 5 mm
Klucz imbusowy 4 mm
Uwaga:
Przeciągnąć linkę, jak pokazano
na ilustracji.
Śruba mocująca linkę
Łańcuch
Prowadnica
zewnętrzna
Śruba regulacji
górnej
FD-T781
FD-T780
Do dokręcenia śruby mocującej linkę użyć klucza płaskiego 8 mm
albo klucza imbusowego 4 mm.
Moment dokręcania: 6 - 7 Nm
Przednia
tarcza
Rys. 1 Rys. 2
Tylna koronka
X = dostępne
Symbol modelu FD-T780 FD-T781
Dolne prowadzenie linki X
Górne prowadzenie linki X
Różnica zębów w mechanizmie korbowym 22T
Min. różnica między dużą a średnią tarczą 12T
Średnica obejmy montażowej przerzutki przedniej S, M, L S, M, L
Kąt nachylenia rury podsiodłowej ( α )
66° - 69° / 63° - 66° 66° - 69°
Właściwa linia łańcucha 50 mm
Odpowiedni mechanizm korbowy Tylko trzyrzędowy mechanizm korbowy (48-36-26T, 44-32-24T)
Jeżeli łańcuch spada na stronę
korby.
Dokręcić śrubę regulacji górnej w
prawo (około 1/4 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana z
średniej tarczy na dużą tarczę.
Poluzować śrubę regulacji górnej
w lewo (około 1/8 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana z
średniej tarczy na małą tarczę.
Poluzować śrubę regulacji dolnej
w lewo (około 1/4 obrotu).
Jeśli łańcuch nie daje się płynnie
przerzucać ze średniej tarczy na
największą mimo wyregulowania
śruby regulacji górnej.
Obrócić pokrętło regulacyjne
pancerza o ok. 1/4 obrotu w
lewo.
Jeśli łańcuch nie daje się płynnie
przerzucać ze średniej tarczy na
najmniejszą mimo
wyregulowania śruby regulacji
dolnej.
Obrócić pokrętło regulacyjne
pancerza o ok. 1/4 obrotu w
prawo.
Jeżeli dochodzi do kontaktu
między łańcuchem i wózkiem
wewnętrznym przedniej
przerzutki na największej tarczy.
Dokręcić śrubę regulacji górnej w
prawo (około 1/8 obrotu).
Jeżeli dochodzi do kontaktu
między łańcuchem i wózkiem
zewnętrznym przedniej
przerzutki na największej tarczy.
Poluzować śrubę regulacji górnej
w lewo (około 1/8 obrotu).
Jeżeli w czasie zmiany z
największej tarczy średnia tarcza
jest pomijana.
Poluzować pokrętło regulacyjne
pancerza w lewo (1 do 2
obrotów).
Jeżeli dochodzi do kontaktu
między łańcuchem i wózkiem
wewnętrznym przerzutki
przedniej kiedy następuje
zmiana na największą koronkę, a
na przedniej przerzutce łańcuch
jest na środkowej tarczy.
Dokręcić pokrętło regulacyjne
pancerza obracając je w prawo (1
do 2 obrotów).
Jeżeli łańcuch spadnie na stronę
osi suportu.
Dokręcić śrubę regulacji dolnej w
prawo (około 1/2 obrotu).
Jeżeli w czasie zmiany z średniej
tarczy na największą tarczę
dźwignia jest sztywna.
Poluzować śrubę regulacji górnej
w lewo (około 1/4 obrotu).
  • Page 1 1

Shimano FD-T781 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla