Przymocować tarczę do
prawego ramienia korby
zgodnie z rysunkiem.
Dane techniczne
Montaż mechanizmu korbowego
Montaż tarczy (SM-CR80)
Postępować zgodnie z poniższą procedurą.
1, 2 Specjalnym narzędziem TL-FC32, zamontować
prawą miskę (gwint lewoskrętny) i lewą miskę
(gwint prawoskrętny).
Moment dokręcenia: 35 - 50 Nm
3 Nałożyć prawą korbę.
4 Zamontować część A lewego ramienia do osi
prawego ramienia, tam gdzie rowek jest szerszy.
5 Do dokręcenia misek użyć TL-FC16.
Moment dokręcenia: 0,7 - 1,5 Nm
6 Umieścić podkładkę blokującą i sprawdzić,
czy trzpień podkładki jest na właściwym
miejscu, a następnie dokręcić śrubę lewej korby
mechanizmu.
Uwaga: Każda śruba powinna być dokręcona
z jednakowym momentem 12 - 15 Nm.
Uwaga:
Umieścić podkładkę blokującą
prawidłowo ułożoną, tak jak
pokazano na ilustracji.
5
2
4
(A)
1
3
Szerokie rozmieszczenie
rowków
Mufa osi suportu
TL-FC16
TL-FC32
6
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
• Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o łańcuch; może
to spowodować wywrócenie roweru.
• Sprawdzić, czy napięcie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch nie jest
uszkodzony. Jeżeli naprężenie jest zbyt małe lub łańcuch jest uszkodzony, należy
wymienić łańcuch. W przeciwnym wypadku, łańcuch może się zerwać i istnieje
ryzyko upadku z roweru.
• Dwie śruby mocujące ramienia lewej korby powinny być dokręcane na przemian i
stopniowo, a nie każda ze śrub dokręcana całkowicie i jednorazowo. Użyć klucza
dynamometrycznego, aby upewnić się, że momenty dokręcenia mieszczą się w
przedziale 12 - 15 Nm.
Ponadto, po przejechaniu około 100 km użyć klucza dynamometrycznego, aby
ponownie sprawdzić momenty dokręcenia. Ponadto, ważne jest także okresowe
sprawdzanie momentów dokręcenia.
Jeśli momenty dokręcenia są zbyt słabe lub jeśli śruby mocujące nie są
dokręcane na przemian i stopniowo, to lewe ramię korby może odpaść, co może
spowodować przewrócenie się roweru.
• Przed jazdą na rowerze, sprawdzić, czy nie ma pęknięć w ramionach korby. Jeżeli
są jakiekolwiek pęknięcia, może dojść do złamania korby i spadnięcia z roweru.
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą spowodować poważne obrażenia
kierującego rowerem.Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części
zamiennych Shimano.
• Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na
przyszłość.
Uwaga
• Przed jazdą na rowerze, sprawdzić, czy nie ma luzu w połączeniu. Pamiętać
również o okresowym dokręcaniu śruby mocującej ramienia korby. (BB-FC,
FC-PD)
• W przypadku wyczucia jakiegokolwiek luzu w osi suportu, należy wymienić oś
suportu.
• Dodatkowo, jeżeli działanie pedałów nie wydaje się normalne, sprawdzić
ponownie.
• Nie wolno myć osi suportu za pomocą wodnych myjek ciśnieniowych.
• Należy nasmarować oś suportu przed montażem.
• Jeżeli łańcuch, w czasie użytkowania nadal spada z tarczy, wymienić tarcze i
łańcuch.
• Tarczę należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym i następnie
ponownie je smarować. Dodatkowo, czyszczenie łańcucha neutralnym środkiem
czyszczącym i smarowanie może być skutecznym sposobem zwiększenia
trwałości tarczy i łańcucha.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia
działania wynikającego z normalnego użytkowania.
• Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi,
prosimy kierować do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
Podkładka
blokująca
Trzpień
podkładki
Podnieść
Techniczna instrukcja serwisowa
Mechanizm korbowy
FC-MX70
Moment dokręcania:
14 - 16 Nm
Podczas montażu pedałów należy
zwrócić uwagę, aby umieścić podkładki
dystansowe pedału zarówno na lewym
jak i prawym ramieniu korby.
■ Sposób montażu podkładki dystansowej
(1) Sprawdzić, czy szerokość mufy osi suportu wynosi
68 mm.
(2) Następnie zamontować miskę, zgodnie z ilustracją
poniżej.
(2,5 mm)
SM-CR80
68 mm
68 mm
SI-1HE0B
Symbol modelu FC-MX70 (SM-CR80)
Kombinacja zębów mechanizmu
korbowego
34 / 38 / 41 / 42 / 43 / 44 / 46 T
Średnica rozstawu śrub 104 mm
Długość ramienia 165, 170, 175, 180 mm
Gwinty pedału B.C. 9/16" x 20T.P.I. (angielski gwint)
Odpowiedni łańcuch CN-7701
Linia łańcucha 44 mm
Szerokość korpusu (rozmiar gwintu) 68 mm (1,37 X 24 T.P.I.)
Podkładka
odległościowa
pedału