184
PL
· W celu przyspieszenia należy nacisnąć
dźwignię (1).
· W celu uruchomienia silnika przełącznik (2)
musi być ustawiony w położeniu „1”.
· Jeżeli chce się pracować z silnikiem na
ustawionej i stałej prędkości obrotowej,
przesuwać dźwignię (3) w kierunku nacięcia “+”
aż do uzyskania żądanej prędkości obrotowej. W
celu wyłączenia dźwigni stałej należy ją ustawić
w położeniu odpowiadającym nacięciu “-“.
· W celu zatrzymania silnika ustawić przełącznik
(2) w położeniu „0”.
Rozruch
Przed uruchomieniem:
· Postawić maszynę na płaskim terenie.
· Sprawdzić, czy przełącznik (2, rys.13) nie
znajduje się w położeniu „0” (wyłączony).
· Upewnić się, że w pobliżu maszyny i/lub
przed przewodem wylotowym powietrza nie
przebywa żadna osoba.
Rozruch przy zimnym silniku (lub wyłączonym
od ponad 30 minut)
· Powoli i głęboko ścisnąć 10 razy pompkę
rozruchową (A, rys.12).
· Opuszczać dźwignię rozrusznika (B, rys.12),
dopóki nie rozlegnie się odgłos „kliknięcia”.
· Sprawdzić, czy przełącznik (2, rys.13) znajduje
się w położeniu „1” (włączony).
· Położyć lewą rękę na pokrywie silnika, a lewą
stopę na podwoziu, by zapobiec ruszeniu
maszyny.
· Prawą ręką powoli pociągać za rękojeść
(4, rys.1) aż do napotkania na lekki opór.
Bez zwalniania linki pociągnąć krótkim i
zdecydowanym ruchem, gdyż zbyt słabe
pociągnięcie mogłoby spowodować zalanie
silnika.
· Po usłyszeniu pierwszego zaskoczenia silnika
podnosić dźwignię rozrusznika (B, rys.12) w
położenie poziome, dopóki nie rozlegnie się
odgłos „kliknięcia” (rys.11).
· Pociągnąć jeszcze raz, by uruchomić silnik.
Utrzymywać minimalną prędkość obrotową
silnika i odczekać co najmniej minutę przed
przyspieszeniem do maksymalnej prędkości.
Rozruch przy nagrzanym silniku
· Głęboko, ale powoli ścisnąć 10 razy pompkę
rozruchową (A, rys.12).
· Podnosić dźwignię rozrusznika (B, rys.12),
dopóki nie rozlegnie się odgłos „kliknięcia”.
· Sprawdzić, czy przełącznik (2, rys.13) znajduje
się w położeniu „1” (włączony).
· Położyć lewą rękę na pokrywie silnika, a lewą
stopę na podwoziu, by zapobiec ruszeniu
maszyny.
· Prawą ręką powoli pociągać za rękojeść (4, rys.1)
aż do napotkania na lekki opór. Bez zwalniania
linki pociągnąć krótkim i zdecydowanym
ruchem, gdyż zbyt słabe pociągnięcie mogłoby
spowodować zalanie silnika.
· Gdy silnik ruszy, utrzymywać minimalną
prędkość obrotową silnika i odczekać co
najmniej minutę przed przyspieszeniem do
maksymalnej prędkości.
Procedura w przypadku zalanego silnika
· Zdemontować świecę (3, rys.1) kluczem
dołączonym do zestawu, oczyścić ją i osuszyć.
· Sprawdzić, czy dźwignia rozrusznika B znajduje
się w położeniu poziomym, tak jak pokazano
na rys.11.
· Pociągnąć rękojeść rozruchową (4, rys.1) co
najmniej 20 razy.
· Zamontować świecę; przyspieszyć do
maksymalnej prędkości przy pomocy stałej
dźwigni gazu (4, rys.13).
· Uruchomić silnik.
W przypadku, gdy silnik nie ruszy, należy
wykonać następujące czynności:
· Zdemontować świecę kluczem dołączonym do
zestawu, oczyścić ją i osuszyć.
· Obrócić silnik do góry nogami z otworem na
świecę zwróconym w dół.
· Pociągnąć rękojeść rozruchową (4, rys.1) co
najmniej 20 razy i obserwować, czy z otworu
świecy wypływa mieszanka.
· Oczyścić powierzchnię wokół gniazda świecy.
· Zamontować ponownie świecę i powtórzyć
czynności z dźwignią gazu (1, rys.13)
ustawioną w położenie maksymalne i dźwignią
rozrusznika (B) ustawioną w położeniu
poziomym, tak jak pokazano na rys.11.
OSTROŻNIE:
- Nie owijać nigdy linki rozruchowej wokół
dłoni.
- Podczas pociągania linki rozruchowej nie
wykorzystywać nigdy całej jej długości,
gdyż mogłoby to spowodować jej
przerwanie.
- Nie zwalniać nigdy gwałtownie linki,
trzymać rękojeść (4, rys. 1) i odczekać, aż
linka powoli się zwinie.
DOCIERANIE SILNIKA
Silnik osią ga swoją moc maksymalną po 5÷8
godzinach pracy.
Podczas okresu docierania silnika, nie wolno
operować silnikiem na maksymalnych obrotach
bez pracy, aby uniknąć nadmiernych obciążeń.
UWAGA! - Podczas docierania, nie wolno