206
PL
3. Ostrożnie wlać mieszankę paliwa do zbiornika.
Unikać rozlewania paliwa.
4. Przed ponownym założeniem korka wlewu
paliwa, wyczyścić i sprawdzić stan uszczelki.
5. Natychmiast ponownie założyć korek wlewu
paliwa, dokręcając go ręcznie. Usunąć
ewentualne rozlane paliwo.
UWAGA: upewnić się, że nie ma
wycieków paliwa, a jeśli do nich doszło,
usunąć je przed rozpoczęciem użytkowania.
Jeśli pojawi się taka potrzeba, należy
skontaktować się z lokalnym dystrybutorem
urządzeń.
PROCEDURA ROZRUCHU
Elementy sterowania rękojeść (rys.13A)
· W celu zwiększenia obrotów należy nacisnąć
dźwignię (1) wraz z dźwignią bezpieczeństwa
(3).
· W celu uruchomienia silnika przełącznik (2)
musi być ustawiony w położeniu „1”.
· Jeżeli chce się pracować z silnikiem na
ustawionej i stałej prędkości obrotowej,
należy nacisnąć dźwignię bezpieczeństwa (3) i
przesuwać dźwignię (4) w kierunku nacięcia “+”
aż do uzyskania żądanej prędkości obrotowej.
W celu wyłączenia dźwigni stałej należy ją
ustawić w położeniu odpowiadającym nacięciu
“-“.
· W celu zatrzymania silnika ustawić przełącznik
(2) w położeniu „0”.
Patrz na Rys.13B:
Wyłącznik (5) aktywny bądź zablokowany steruje
automatycznym otwieraniem się zaworu cieczy
na uchwycie.
· Kiedy wyłącznik jest w dolnej pozycji,
zawór otwiera się automatycznie podczas
zwiększania obrotów. Przy dźwigni gazu w
pozycji jałowej, zawór pozostaje zamknięty.
· Kiedy wyłącznik znajduje się w górnej pozycji,
zawór jest otwarty cały czas niezależnie od
pozycji dźwigni gazu. Aby przesunąć wyłącznik
(5) do góry, należy jednocześnie nacisnąć
dźwignię gazu (1, Rys.13A).
Rozruch
Przed uruchomieniem:
· Postawić maszynę na płaskim terenie.
· Sprawdzić, czy przełącznik (2, rys.13A) nie
znajduje się w położeniu „0” (wyłączony).
· Upewnić się, ż e w pobliżu maszyny i/lub
przed przewodem wylotowym powietrza nie
przebywa żadna osoba.
Rozruch przy zimnym silniku (lub wyłączonym
od ponad 30 minut)
· Powoli i głęboko ścisnąć 10 razy pompkę
rozruchową (A, rys.12).
· Opuścić dźwignię ssania (B, rys.12), dopóki nie
rozlegnie się odgłos „kliknięcia”.
· Sprawdzić, czy przełącznik (2, rys.13A) znajduje
się w położeniu „1” (włączony).
· Położyć lewą rękę na pokrywie silnika, a lewą
stopę na podwoziu, by zapobiec ruszeniu
maszyny.
· Prawą ręką powoli pociągać za uchwyt (4, rys.1)
aż do napotkania na lekki opór. Bez zwalniania
linki pociągnąć krótkim i zdecydowanym
ruchem, gdyż zbyt słabe pociągnięcie mogłoby
spowodować zalanie silnika.
· Po usłyszeniu pierwszego zaskoczenia silnika
unieść dźwignię ssania (B, rys.12) w położenie
poziome, dopóki nie rozlegnie się odgłos
„kliknięcia” (rys.11).
· Pociągnąć jeszcze raz, by uruchomić silnik.
Utrzymywać minimalną prędkość obrotową
silnika i odczekać co najmniej minutę przed
przyspieszeniem do maksymalnej prędkości.
Rozruch przy nagrzanym silniku
· Głęboko, ale powoli ścisnąć 10 razy pompkę
rozruchową (A, rys.12).
· Unieść dźwignię ssania (B, rys.12), dopóki nie
rozlegnie się odgłos „kliknięcia”.
· Sprawdzić, czy przełącznik (2, rys.13A) znajduje
się w położeniu „1” (włączony).
· Położyć lewą rękę na pokrywie silnika, a lewą
stopę na podwoziu, by zapobiec ruszeniu
maszyny.
· Prawą ręką powoli pociągać za uchwyt (4, rys.1)
aż do napotkania na lekki opór. Bez zwalniania
linki pociągnąć krótkim i zdecydowanym
ruchem, gdyż zbyt słabe pociągnięcie mogłoby
spowodować zalanie silnika.
· Gdy silnik ruszy, utrzymywać minimalną
prędkość obrotową silnika i odczekać co
najmniej minutę przed przyspieszeniem do
maksymalnej prędkości.
Procedura w przypadku zalanego silnika
· Zdemontować świecę (3, rys.1) kluczem
dołączonym do zestawu, oczyścić ją i osuszyć.
· Sprawdzić, czy dźwignia ssania B znajduje się
w położeniu poziomym, tak jak pokazano na
rys.11.
· Pociągnąć uchwyt rozrusznika (4, rys.1) co
najmniej 20 razy.
· Zamontować świecę; przyspieszyć do
maksymalnej prędkości przy pomocy stałej
dźwigni gazu (4, rys.13).
· Uruchomić silnik.
W przypadku, gdy silnik nie ruszy, należy
wykonać następujące czynności: