Shimano ST-5510 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

Największa koronka
Kółko prowadzące
Śruba regulacji
dolnej
Aby osiągnąć najlepsze działanie, zalecamy zastosowanie
następującej kombinacji.
Regulacja przełożenia i
zabezpieczanie linki
1. Regulacja górna
Obrócić śrubę regulacji górnej, aby ustawić tak,
że kółko prowadzące znajdzie się pod krawędzią
zewnętrzną najmniejszej koronki, patrząc od tyłu.
Zewnętrzna krawędź
najmniejszej koronki
Kółko
prowadzące
Śruba regulacji
górnej
2. Mocowanie i zabezpieczanie
linki
Przyłączyć linkę do tylnej
przerzutki i po usunięciu luzu
początkowego linki, ponownie
przymocować tylną przerzutkę,
jak pokazano na rysunku.
Pociągnąć
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
Uwaga:
Upewnić się,
że linka jest
przymocowana
w rowku.
Rowek
3. Regulacja dolna
Obrócić śrubę regulacji dolnej tak, aby kółko
prowadzące przesunęło się do położenia bezpośrednio
w linii z największą koronką.
4. Jak używać śruby regulacyjnej B
Założyć łańcuch na najmniejszą przednią tarczę i
największą koronkę tylną i obrócić ramię korby do tyłu.
Następnie obrócić śrubę regulacyjną B, aby ustawić
kółko prowadzące tak blisko koronki jak to możliwe,
ale tak, aby jej nie dotykało. Następnie ustawić
łańcuch na najmniejszej koronce i powtórzyć powyższe
czynności, pamiętając, aby kółko prowadzące nie
dotknęło koronki.
Największa koronka Najmniejsza koronka
Śruba regulacyjna
B
W celu zapewnienia najlepszego działania przerzutki
SIS należy okresowo smarować wszystkie elementy
przeniesienia napędu.
Długość łańcucha
Najmniejsza koronka Największa tarcza
Kółko prowadzące
Kółko napinające
Łańcuch
90°
Prawidłowy kąt z podłożem
Kiedy następuje
zmiana na trzeci bieg
Kiedy nie słychać
dźwięku
Pokrętło regulacyjne
pancerza
Najlepsze ustawienie
Najlepsze ustawienie jest
wówczas, kiedy dźwignia zmiany
biegów jest przestawiana tylko
tyle, aby wykasować luz, a
łańcuch dotyka trzeciej koronki i
powoduje hałas.
* Przestawić dźwignię do pierwotnego położenia
(położenie, kiedy dźwignia przerzuciła łańcuch
na drugą koronkę i kiedy została puszczona) i
obrócić korbę w prawo. Jeżeli łańcuch dotyka
trzeciej koronki i generuje hałas, obracać powoli
pokrętłem regulacyjnym pancerzem dokręcając
go dopóki hałas nie ustąpi i łańcuch nie zacznie
przemieszczać się płynnie.
Nacisnąć dźwignię w celu zmiany biegów i
sprawdzenia czy w położeniu któregoś z biegów
występuje hałas.
Pokrętło regulacyjne
pancerza
Dokręcać pokrętło
regulacyjne linki
dopóki łańcuch
nie wróci na drugą
koronkę. (w prawo)
Poluzować pokrętło
regulacyjne pancerza
dopóki łańcuch
nie dotknie trzeciej
koronki i nie zacznie
hałasować. (w lewo)
Dane techniczne
Montaż tylnej przerzutki
Podczas instalowania należy uważać, aby śruba regulacyjna napięcia B
nie zetknęła się z hakiem przerzutki. W przeciwnym razie może zostać
zniekształcony.
Klucz imbusowy
5 mm
Śruba regulacyjna
B
Hak ramy
Śruba haka
Moment dokręcania:
8 - 10 Nm
5. Regulacja SIS
Kilka razy poruszyć dźwignią w celu przesunięcia
łańcucha na drugą koronkę. Następnie, naciskając na
dźwignię tak, aby skasować luz w dźwigni, obrócić
korbą.
Luz
Dźwignia (A)
Techniczna instrukcja serwisowa SI-5VX0A
RD-4500
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
Do czyszczenia łańcucha stosować obojętne środki czyszczące. Nie
należy stosować zasadowych lub kwaśnych środków czyszczących
takich jak odrdzewiacze, ponieważ mogą one prowadzić do
uszkodzenia i/lub usterki łańcucha.
Do łączenia wąskich łańcuchów stosować tylko wzmocnione
sworznie łączące.
Dostępne są dwa różne typy wzmocnionych sworzni łączących.
Przed wybraniem sworznia do zastosowania, należy sprawdzić
w tabeli poniżej. W przypadku stosowania sworzni innych niż
wzmocnione lub kiedy stosowany jest sworzeń wzmocniony lub
narzędzie niedostosowane do typu łańcucha, można nie uzyskać
wystarczającej siły połączenia, co może spowodować rozerwanie
lub spadnięcie łańcucha.
6.5mm
7.1mm
Srebrny
Czarny
Jeżeli konieczne jest wyregulowanie długości łańcucha z powodu
zmiany ilości zębów koronek łańcuch skrócić w innym miejscu
niż miejsce gdzie łańcuch został
połączony za pomocą sworznia
wzmocnionego lub sworznia
końcowego. Łańcuch zostanie
uszkodzony, jeżeli zostanie skrócony
w miejscu, gdzie został połączony
za pomocą sworznia wzmocnionego
lub sworznia końcowego.
Sprawdzić, czy naprężenie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch
nie jest uszkodzony. Jeżeli naprężenie jest zbyt małe lub łańcuch
jest uszkodzony, należy wymienić łańcuch. Jeżeli nie zostanie to
zrobione, może dojść do zerwania łańcucha i poważnego zranienia.
Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać
niniejszą instrukcję. Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą
spowodować obrażenia kierującego rowerem.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych
Shimano.
Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i
zachować ją na przyszłość.
Uwaga
Jeżeli zmiana biegu nie jest płynna, wymyć przerzutkę i nasmarować
wszystkie części ruchome.
Jeżeli wielkość luzu w ogniwach jest na tyle duża, że regulacja nie
jest możliwa, należy wymienić przerzutkę.
Należy okresowo czyścić przerzutkę i smarować wszystkie części
ruchome (mechanizm i kółka).
Jeżeli nie można dokonać regulacji zmiany biegów, sprawdzić
stopień równoległości tylnej części roweru. Sprawdzić również, czy
nasmarowana jest linka oraz czy pancerz nie jest zbyt długi lub zbyt
krótki.
Jeżeli w wyniku poluzowania słychać nietypowy dźwięk w kółku,
należy wymienić kółko.
W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni pancerz i
ślizgi.
Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza, aby
zapewnić swobodne ślizganie się linki.
Stosowanie ram z wewnętrznym prowadzeniem linek jest bardzo
odradzane, ponieważ mają one tendencję do pogarszania działania
przerzutki SIS, ze względu na duże opory linek.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub
pogorszenia działania wynikającego z normalnego użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji,
konserwacji lub obsługi, prosimy kierować do profesjonalnego
sprzedawcy rowerów.
Wzmocniony sworzeń łączący
Sworzeń
końcowy
Sworzeń ogniwa
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia.
(Polski)
OSTRZEŻENIE
SI-5VX0A-03
Grupa TIAGRA
Dźwignia przerzutki
ST-4500 / R600 / 5510 / 6510
SL-7710 / R440 / R660 / BS7
ST-4500 / R600 / 5510 / 6510
SL-R440 / R650
Biegi 18 27
Pancerz SIS-SP41
Przerzutka tylna RD-4500-SS RD-4500-GS
Typ SS GS
Piasta tylna FH-4500
Kaseta koronek CS-HG50-9
Łańcuch CN-HG53
Ślizg
SM-SP17
Typ SS GS
Całkowita pojemność
31 zębów lub
mniej
37 zębów lub
mniej
Największa koronka 27T 27T
Najmniejsza koronka 11T 11T
Różnica zębów w mechanizmie korbowym
16 zębów lub
mniej
22 zębów lub
mniej
Łańcuch
Wzmocniony sworzeń
łączący
Wyciskacz do łańcucha
9-rzędowy łańcuch o bardzo
wąskim ogniwie, taki jak
CN-7701 / CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN23
8-/7-/6-rzędowy łańcuch o
wąskim ogniwie, taki jak
CN-HG50 / CN-IG51
TL-CN32 / TL-CN23
6,5 mm
7,1 mm
  • Page 1 1

Shimano ST-5510 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla