Shimano FD-M985-E Service Instructions

Typ
Service Instructions

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

Uwaga
Przerzutka przednia przeznaczona jest do zastosowania tylko z podwójnym przednim kołem łańcuchowym.
Nie należy jej stosować z potrójnym przednim kołem łańcuchowym, ponieważ nie będą pasować punkty
zmiany biegów.
Jeżeli zmiana biegu nie wydaje się być płynna, wymyć przerzutkę i nasmarować wszystkie części ruchome.
Jeżeli luz w ogniwach jest na tyle duży, że regulacja nie jest możliwa, należy
wymienić przerzutkę.
Kiedy łańcuch jest w położeniu pokazanym na rysunku, może stykać się z
przednią przerzutką i hałasować. Jeżeli problemem jest hałas, przerzucić łańcuch
na kolejne, większe tarcze.
Dla ram z amortyzatorem kąt widełek będzie się zmieniał w zależności od tego,
czy na rowerze się jedzie, czy też nie. Jeśli na rowerze się nie jedzie i łańcuch
znajduje się na największej/większej tarczy i na najmniejszej koronce, wózek
zewnętrzny przerzutki przedniej może dotykać łańcucha.
Firma Shimano nie dostarcza śrub do mocowania osi suportu.
W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni pancerz i ślizgi.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania wynikającego z
normalnego użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi prosimy kierować do
profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Pamiętać o przeczytaniu razem z niniejszą instrukcją serwisową, instrukcji systemu napędu przedniego.
Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o łańcuch, ponieważ może to spowodować
wywrócenie roweru.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Poluzowane, zużyte lub
uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co może spowodować poważne obrażenia.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Jeżeli komponenty nie
zostaną prawidłowo wyregulowane, łańcuch może spadać, co prowadzi do upadku z roweru i poważnych
obrażeń.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość.
(1) Ustawić łańcuch na największej
koronce przy tylnej przerzutce i
zmienić przełożenie na dużą tarczę
przy przedniej przerzutce.
3. Regulacja napięcia linki
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
Po usunięciu luzu początkowego linki ponownie przymocować
linkę do przedniej przerzutki, jak pokazano na ilustracji.
Dolne prowadzenie linki Górne prowadzenie linki
Pociągnąć
Pociągnąć
Ustawić wysokość przerzutki przedniej. Płaska część
wózka zewnętrznego przerzutki powinna znajdować się
bezpośrednio nad większą tarczą i powinna być ustawiona
równolegle do niej. Dokręcić za pomocą 5 mm klucza
imbusowego.
Montaż przerzutki przedniej
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
Prowadnica
Regulacja SIS
Pamiętać o przestrzeganiu kolejności podanej poniżej.
1. Regulacja dolna
Ustawić tak, aby dystans między wózkiem wewnętrznym przerzutki
i łańcuchem wynosił 0-0,5 mm.
2. Mocowanie i zabezpieczanie linki
Przestawić adapter
pojemności do położenia 3x
(tryb potrójny), a następnie
sprawdzić najniższe
położenie. Nacisnąć dźwignię
B dwa lub więcej razy w celu
ustawienia dźwigni w
najniższym położeniu.
Usunąć osłonę otworu na
linkę i przyłączyć linkę.
Śruba regulacji
dolnej
Łańcuch
Prowadnica
wewnętrzna
4. Regulacja górna
Ustawić tak, aby dystans
między wózkiem zewnętrznym
przerzutki i łańcuchem wynosił
0-0,5 mm.
Pozycja łańcucha
SI-5M90A-002-03
Dane techniczne
Techniczna instrukcja serwisowa
SI-5M90A-002
FD-M985
FD-M985-E / FD-M985-E2
FD-M986 / FD-M986-D
• FD-M986-D
• FD-M985-E
• FD-M985-E2
• FD-M985 / M986
Moment dokręcania:
6 - 7 Nm
< Dolne prowadzenie linki >
• FD-M986 / FD-M986-D
< Górne prowadzenie linki >
Klucz imbusowy 5 mm
Klucz 8 mm Klucz imbusowy 4 mm
< Dolne prowadzenie linki >
• FD-M985 / FD-M985-E / FD-M985-E2
< Górne prowadzenie linki >
Uwaga:
Przeciągnąć linkę,
jak pokazano na
ilustracji.
Śruba mocująca linkę
Uwaga:
Przeciągnąć linkę,
jak pokazano na
ilustracji.
Śruba mocująca linkę
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie:
http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą
ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
Łańcuch
Prowadnica
zewnętrzna
Łańcuch
Prowadnica
wewnętrzna
Pokrętło regulacyjne pancerza
Uwaga:
Przy mocowaniu elementów do ramy/kierownicy karbonowej należy sprawdzić zalecenia producenta ramy/części
karbonowych dotyczące momentu dokręcania. Pozwoli to uniknąć zbyt silnego dokręcenia, mogącego
spowodować uszkodzenie materiału karbonowego, lub niedokręcenia, które może prowadzić do
niedostatecznego zamocowania elementów.
Typ pod oś
Zamocować jak pokazano na ilustracji.
Śruba
Adapter
Adapter
Przerzutka przednia
Mechanizm korbowy
1 , 2 Moment dokręcania:
35 - 50 Nm
3 Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
Zamontuj przednią przerzutkę w sposób pokazany na ilustracji.
W tym momencie wyreguluj położenie przedniej przerzutki
podczas instalacji, tak aby dystans pomiędzy wózkiem
zewnętrznym przerzutki a maksymalną średnicą zewnętrzną
większej tarczy wynosił 1-3 mm.
Prowadnica zewnętrzna
Maksymalna średnica
zewnętrzna
Miernik Pro-Set
1~3 mm
Dystans:
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
42T 40T 38T
155,5 mm*
(od środka osi
suportu)
44T 42T 40T
Na zewnątrz Wewnątrz
FD-M986
FD-M986-D
FD-M985
FD-M985-E
FD-M985-E2
Śruba regulacji
górnej
FD-M986
FD-M986-D
FD-M985
FD-M985-E
FD-M985-E2
Przednia
tarcza
Tylna koronka
Uwaga:
Nie obracać przełącznika wyboru trybu na siłę. Obracanie na siłę
spowoduje jego uszkodzenie.
Adapter pojemności
Przełącznik wyboru trybu
Na obcięty koniec pancerza założyć tę samą końcówkę pancerza.
Końcówka pancerza
Skracanie pancerza
Podczas skracania pancerza obciąć koniec przeciwny do końca
z oznaczeniem. Po skróceniu pancerza
zaokrąglić zakończenie tak, aby średnica
wewnętrzna była jednakowa.
Założyć osłonę otworu na linkę, obracając ją
w sposób pokazany na ilustracji aż do oporu.
Nie obracać więcej, ponieważ może to
spowodować uszkodzenie gwintu osłony.
Osłona otworu na linkę
Osłona otworu na linkę
Linka wewnętrzna
Dźwignia (B)
5. Możliwe problemy i sposoby ich rozwiązania
Po wykonaniu kroków od 1 do 4 przestawić dźwignię zmiany
biegów w celu sprawdzenia zmiany biegów. (Również w przypadku,
kiedy zmiana biegu stanie się trudna w czasie użytkowania.)
Najmniejsza
zębatka
Duża tarcza
Pozycja łańcucha
Największa
zębatka
Duża tarcza
Pozycja łańcucha
Największa
zębatka
Mała tarcza
(2) Obrócić pokrętło regulacyjne pancerza tak, aby dystans
między wózkiem wewnętrznym przerzutki i łańcuchem
wynosił 0-0,5 mm.
• FD-M985-E / FD-M985-E2
Modele bez płytki mocującej oś suportu
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
Mocowanie pod
oś suportu
Wspornik
Przykład: korzystanie z klucza imbusowego
Śruba mocowania osi suportu
Uwaga: Firma Shimano nie
dostarcza śrub do mocowania
osi suportu.
42T
Na zewnątrz Wewnątrz
44T
38T 40T
Na zewnątrz Wewnątrz
40T
159,5 mm*
(od środka osi
suportu)
* Wysokość instalacji jest różna w zależności
od położenia podkładki ramy.
Do dokręcenia śruby mocującej linkę użyć klucza płaskiego 8 mm
albo klucza imbusowego 4 mm.
Uwaga:
Adapter pojemności nie może być przestawiany, gdy dźwignia jest
ustawiona w najniższym położeniu. Pamiętać, aby nacisnąć dźwignię
(A) co najmniej jeden raz przed przestawieniem. Nie obracać
adaptera pojemności na siłę, gdyż może on ulec uszkodzeniu.
Adapter pojemności
Przełącznik wyboru trybu
Dźwignia (A)
Nacisnąć dźwignię A raz w celu jej ustawienia w środkowym położeniu.
Przestawić adapter pojemności do położenia 2x (tryb podwójny).
X = dostępne
Symbol modelu FD-M985 FD-M985-E FD-M985-E2 FD-M986 FD-M986-D
Dolne prowadzenie linki X X X X X
Górne prowadzenie linki X X X X X
Różnica zębów w mechanizmie korbowym 14, 12T 14, 12T 12T 14, 12T 14, 12T
Średnica obejmy montażowej przerzutki przedniej S, M, L S, M, L
Kąt nachylenia rury podsiodłowej (
)
66° - 69° 66° - 69° 66° - 69° 66° - 69° 66° - 69°
Właściwa linia łańcucha
46,8 mm 38T – 38T 38T 38T
48,8 mm 40-44T 40-44T 40T 40-44T 40-44T
Odpowiedni mechanizm korbowy
Wyłącznie do zastosowania z podwójnym przednim kołem
łańcuchowym FC-M980 (38-26T), FC-M985 (40-28T, 42-30T, 44-30T)
Jeżeli łańcuch spada na stronę
mechanizmu korbowego
Dokręcić śrubę regulacji górnej
w prawo (około 1/4 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana z małej
tarczy na dużą tarczę
Poluzować śrubę regulacji górnej
w lewo (około 1/8 obrotu). Jeżeli
problem się powtarza, należy
ponownie wyregulować
naprężenie linki.
Jeżeli trudna jest zmiana z dużej
tarczy na małą tarczę.
Poluzować śrubę regulacji dolnej
w lewo (około 1/4 obrotu).
Jeśli dochodzi do kontaktu
pomiędzy łańcuchem i wózkiem
wewnętrznym przerzutki
przedniej, kiedy łańcuch znajduje
się na dużej tarczy i największej
koronce
Dokręcić śrubę regulacji górnej
w prawo (około 1/8 obrotu).
Jeżeli to nie rozwiąże problemu,
dokręcić pokrętło regulacyjne
pancerza obracając go w prawo
od 1 do 2 obrotów.
Jeżeli dochodzi do kontaktu
między łańcuchem i wózkiem
zewnętrznym przedniej
przerzutki na dużej tarczy.
Poluzować śrubę regulacji
górnej obracając ją w lewo
(około 1/2 obrotu).
Jeżeli to nie rozwiąże problemu,
poluzować pokrętło regulacyjne
pancerza obracając go w lewo
od 1 do 2 obrotów.
Jeżeli łańcuch spadnie na stronę
osi suportu.
Dokręcić śrubę regulacji dolnej
w prawo (około 1/2 obrotu).
Tarcza mechanizmu
korbowego (większa tarcza)
  • Page 1 1

Shimano FD-M985-E Service Instructions

Typ
Service Instructions
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla