Shimano FC-6650-G Service Instructions

Typ
Service Instructions

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

5
2
4
3
TL-FC16
TL-FC32
6
(A)
1
Gdy tarcza będzie ustawiona stroną z oznakowaniem skierowaną na zewnątrz,
ustawić większą tarczę tak, aby sworzeń chroniący łańcuch przed spadaniem
znajdował się w jednej linii z ramieniem mechanizmu.
Symbol modelu FC-6650-S / FC-6650-G / FC-5650
Techniczna instrukcja serwisowa SI-1JR0A-003
FC-6650-S
FC-6650-G
FC-5650
Dane techniczne
Montaż mechanizmu korbowego
Montaż tarcz mechanizmu
110 mm
50 - 34T
CN-6600 / CN-5600
43,5 mm
B.C. 9/16" x 20T.P.I. (angielski gwint)
165, 170, 172,5, 175 mm Długość ramienia
Gwinty pedału
Odpowiedni łańcuch
Linia łańcucha
Kombinacja zębów mechanizmu
korbowego
Średnica rozstawu śrub
Płynna zmiana biegów nie będzie możliwa, jeśli tarcze zostaną
zamontowane niewłaściwie. Należy się upewnić, że tarcze są
zamontowane w prawidłowych położeniach.
68 mm (1,37 X 24 T.P.I.)
70 mm (M36 X 24 T.P.I.)
Szerokość korpus osi suportu
(wymiary gwintu)
Należy postępować zgodnie z poniższą procedurą.
1, 2 Za pomocą specjalnego narzędzia TL-FC32/36
zamontuj prawą miskę (gwint lewy), wewnętrzną
tuleję i lewą miskę (gwint prawy).
Moment dokręcenia: 35 - 50 N m
3 Nałożyć prawą korbę.
4 Zamontować część A lewego ramienia do osi
prawego ramienia, tam gdzie rowek jest szerszy.
5 Do dokręcenia misek użyć TL-FC16/18.
Moment dokręcenia: 0,7 - 1,5 N m
6 Umieścić podkładkę blokującą i sprawdzić, czy
trzpień podkładki jest na właściwym miejscu, a
następnie dokręcić śrubę lewego ramienia korby.
(klucz imbusowy 5 mm)
Uwaga: Każda śruba powinna być dokręcona
z jednakowym momentem 12 - 14 Nm.
Uwaga:
Umieścić podkładkę blokującą
prawidłowo ułożoną, tak jak
pokazano na ilustracji.
Szerokie
rozmieszczenie
rowków
Mufa osi suportu
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o łańcuch; może
to spowodować wywrócenie roweru.
Sprawdzić, czy naprężenie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch nie jest
uszkodzony. Jeżeli naprężenie jest zbyt małe lub łańcuch jest uszkodzony, należy
wymienić łańcuch. W przeciwnym wypadku, łańcuch może się zerwać i istnieje
ryzyko upadku z roweru.
Dwie śruby mocujące ramienia lewego mechanizmu korbowego powinny być dokręcane
na przemian i stopniowo, a nie każda ze śrub dokręcana całkowicie i jednorazowo.
Użyć klucza dynamometrycznego, aby upewnić się, że momenty dokręcenia mieszczą
się w przedziale 12 - 14 Nm. Ponadto po przejechaniu około 100 km użyć klucza
dynamometrycznego, aby ponownie sprawdzić momenty dokręcenia. Ważne jest
również okresowe sprawdzanie momentów dokręcenia. Jeżeli momenty dokręcenia są
zbyt małe lub jeżeli śruby montażowe nie były dokręcane stopniowo i na przemian, ramię
lewego mechanizmu korbowego może spaść i może dojść do wywrócenia roweru.
Przed jazdą na rowerze, sprawdzić, ramiona mechanizmu nie są pęknięte. Jeżeli
są jakiekolwiek pęknięcia, może dojść do złamania mechanizmu korbowego i
spadnięcia z roweru.
Jeśli wewnętrzna tuleja nie jest zainstalowana prawidłowo, oś może zardzewieć
oraz zostać uszkodzona i może dojść do wywrócenia roweru, co może
spowodować poważne obrażenia.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia
roweru, co może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie
oryginalnych części zamiennych Shimano.
Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Jeżeli komponenty nie zostana prawidłowo wyregulowane, łańcuch może spadać,
co prowadzi do upadku z roweru i poważnych obrażeń.
Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na
przyszłość.
Uwaga
Upewnić się, w tabeli danych technicznych produktu, czy
kombinacja koronek odpowiada konfiguracji zębów na
mechanizmie korbowym. W przypadku zastosowania innych
kombinacji, odległość miedzy tarczami będzie niewłaściwa i
łańcuch może spaść i zostać uwięziony między tarczami.
Kiedy łańcuch jest w położeniu pokazanym na rysunku, może
łańcuch może stykać się z przednimi tarczami lub przednią przerzutką i hałasować.
Jeżeli problemem jest hałas, przerzucić łańcuch na kolejne, większe tarcze.
Jeśli korpus osi suportu nie jest ustawiony równolegle, spadnie efektywność
zmiany biegów.
Przed jazdą na rowerze sprawdzić, czy nie ma luzu w połączeniu. Pamiętać również
o okresowym dokręcaniu ramion korby i pedałów.
Jeśli słyszalne jest piszczenie w okolicach osi suportu i połączenia z lewym
ramieniem korby, nałożyć smar na połączenie, a następnie dokręcić ją do
zalecanego momentu.
W przypadku wyczucia jakiegokolwiek luzu w łożyskach, należy wymienić oś suportu.
Dodatkowo, jeśli pedały pracują inaczej, gorzej niż zazwyczaj, należy ponownie
sprawdzić ustawienia.
Nie wolno myć osi suportu za pomocą wodnych myjek ciśnieniowych.
Lewą i prawą miskę nasmarować przed zamontowaniem.
W celu zapewnienia najlepszego działania, pamiętać o stosowaniu tylko
określonego typu łańcucha. Nie można stosować łańcucha o szerokim ogniwie.
Jeżeli łańcuch, w czasie użytkowania nadal spada z tarcz, wymienić tarcze i łańcuch.
Tarcze należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym, a następnie
ponownie je smarować. Dodatkowo, czyszczenie łańcucha neutralnym środkiem
czyszczącym i smarowanie może być skutecznym sposobem zwiększenia
trwałości tarcz i łańcucha.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia
działania wynikającego z normalnego użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi,
prosimy kierować do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
* Instrukcje serwisowe w innych językach dostępne są na stronie: http://techdocs.shimano.com Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polish)
Przednia
tarcza
Tylna koronka
Zewnętrzna
strona
Ramię korby
Sworzeń chroniący przed
spadaniem łańcucha
Ramię mechanizmu
korbowego
Oznaczenie
Wewnętrzna
strona
Oznaczenie
Podkładka
blokująca
Trzpień
podkładki
Podnieść
zgodnie z ruchem wskazówek
zegara dla osi suportu 70 mm
[M36]
FC-5650 FC-6650
Tuleja
• Prawa miska
Z oznaczoną powierzchnią mniejszej
tarczy do zewnątrz ramienia mechanizmu,
należy zamontować tarczę tak, aby
oznaczenie znajdowało się w jednej linii
z ramieniem.
OSTRZEŻENIE
SI-1JR0A-003-03
  • Page 1 1

Shimano FC-6650-G Service Instructions

Typ
Service Instructions
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla