HP Omen X Mindframe Headset Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
Instrukcja obsługi
© Copyright 2018 HP Development Company,
L.P.
Informacje zawarte w niniejszym dokumencie
mogą zostać zmienione bez powiadomienia.
Jedyne warunki gwarancji na produkty i usługi
rmy HP są ujęte w odpowiednich informacjach
o gwarancji towarzyszących tym produktom
i usługom. Żadne z podanych tu informacji nie
powinny być uznawane za jakiekolwiek
gwarancje dodatkowe. Firma HP nie ponosi
odpowiedzialności za błędy techniczne lub
wydawnicze ani pominięcia, jakie mogą
wystąpić w tekście.
Wydanie pierwsze, wrzesień 2018
Numer katalogowy dokumentu: L31165-241
Spis treści
1 Rozpoczęcie pracy ......................................................................................................................................... 1
Pobieranie oprogramowania ................................................................................................................................. 1
Otwieranie oprogramowania ................................................................................................................................. 1
2 Korzystanie z oprogramowania ...................................................................................................................... 2
Menu zestawu słuchawkowego ............................................................................................................................. 2
Oświetlenie ............................................................................................................................................................ 2
Tryb statyczny ..................................................................................................................................... 2
Tryb animacji ....................................................................................................................................... 2
Chłodzenie ............................................................................................................................................................. 3
3 Korzystanie z funkcji audio ............................................................................................................................ 4
Korzystanie z ustawień dźwięku ........................................................................................................................... 4
4 Ułatwienia dostępu ....................................................................................................................................... 5
Ułatwienia dostępu ................................................................................................................................................ 5
Znajdowanie potrzebnych narzędzi .................................................................................................... 5
Nasze zaangażowanie ......................................................................................................................... 5
International Association of Accessibility Professionals (IAAP) ......................................................... 5
Wyszukiwanie najlepszej technologii ułatwień dostępu .................................................................... 6
Ocena własnych potrzeb ................................................................................................... 6
Dostępność produktów rmy HP ...................................................................................... 6
Standardy i ustawodawstwo ................................................................................................................................. 7
Standardy ............................................................................................................................................ 7
Mandat 376 — EN 301 549 ............................................................................................... 7
Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) .................................................................. 7
Ustawodawstwo i przepisy ................................................................................................................. 8
Polska ................................................................................................................................ 8
21st Century Communications and Video Accessibility Act (CVAA) .................................. 8
Kanada ............................................................................................................................... 9
Europa ............................................................................................................................... 9
Wielka Brytania ................................................................................................................. 9
Australia ............................................................................................................................ 9
Cały świat .......................................................................................................................... 9
Przydatne zasoby i łącza dotyczące ułatwień dostępu ...................................................................................... 10
Organizacje ........................................................................................................................................ 10
iii
Instytucje edukacyjne ....................................................................................................................... 10
Inne zasoby dotyczące niepełnosprawności .................................................................................... 10
Łącza rmy HP ................................................................................................................................... 11
Kontakt z pomocą techniczną ............................................................................................................................. 11
iv
1 Rozpoczęcie pracy
Pobieranie oprogramowania
UWAGA: To oprogramowanie może być preinstalowane na wybranych komputerach.
To oprogramowanie wymaga systemu operacyjnego Windows® 10 (64-bitowego) w wersji 1709 lub nowszej.
1. Na komputerze wybierz menu Start, a następnie wybierz pozycję Microsoft Store.
2. Wyszukaj oprogramowanie OMEN Command Center, a następnie pobierz aplikację.
Otwieranie oprogramowania
1. Wybierz Start.
2. Wybierz HP OMEN Command Center.
Pobieranie oprogramowania 1
2 Korzystanie z oprogramowania
Menu zestawu słuchawkowego
Aby otworzyć menu zestawu słuchawkowego:
Po otwarciu aplikacji wybierz pozycję OMEN Mindframe.
WSKAZÓWKA: Ta opcja jest dostępna tylko wtedy, gdy zestaw słuchawkowy jest podłączony do
komputera.
Korzystając z kart menu głównego, można skongurować ustawienia oświetlenia i chłodzenia zestawu
słuchawkowego.
Oświetlenie
Wybierz kartę Lighting (Oświetlenie), aby skongurować oświetlenie.
1. Wybierz tryb oświetlenia.
2. Aby skongurować wybrany tryb, przejdź do odpowiedniej sekcji.
Tryb statyczny na stronie 2
Tryb animacji na stronie 2
Wyłączone
Tryb statyczny
Wybierz kolor strefy.
1. Wybierz opcję STATIC (STATYCZNY).
2. Wybierz kolor.
BASIC (PODSTAWOWY): wybierz kolor z menu.
ADVANCED (ZAAWANSOWANY): użyj suwaków Hue (Odcień) i Brightness (Jasność), aby wybrać
konkretny kolor.
3. Aby zapisać zmiany, wybierz opcję Apply (Zastosuj). Aby powrócić do początku tej procedury, wybierz
opcję Discard changes (Odrzuć zmiany).
Tryb animacji
Wybierz wzór oświetlenia zestawu słuchawkowego.
1. Wybierz opcję ANIMATION (ANIMACJA).
2. Wybierz efekt.
Color Shift (Zmiana koloru): włącza i wyłącza oświetlenie w zmieniających się kolorach.
Audio (Dźwięk): zmienia intensywność oświetlenia w zależności od wyjścia audio.
3. Jeśli wybrano opcję Color Shift (Zmiana koloru), wybierz opcję Speed (Szybkość) dla animacji.
2 Rozdział 2 Korzystanie z oprogramowania
UWAGA: Można wybrać do sześciu kolorów.
4. Aby zapisać zmiany, wybierz opcję Apply (Zastosuj). Aby powrócić do początku tej procedury, wybierz
opcję Discard changes (Odrzuć zmiany).
Chłodzenie
Wybierz kartę Cooling (Chłodzenie), aby skongurować ustawienie chłodzenia.
1. Wybierz poziom HIGH (WYSOKI), MEDIUM (ŚREDNI), LOW (NISKI) lub OFF (WYŁĄCZONE).
UWAGA: Gdy zestaw słuchawkowy jest w użyciu, zewnętrzna część nausznika staje się ciepła. Aby
usunąć kondensację, wytrzyj odpowiedni obszar bawełnianą ściereczką lub papierowym ręcznikiem. Aby
zmniejszyć kondensację, zmniejsz to ustawienie temperatury.
2. Aby zapisać zmiany, wybierz opcję Apply (Zastosuj). Aby powrócić do początku tej procedury, wybierz
opcję Discard changes (Odrzuć zmiany).
Chłodzenie 3
3 Korzystanie z funkcji audio
OSTRZEŻENIE! Aby zmniejszyć ryzyko uszkodzenia słuchu, przed założeniem słuchawek nausznych,
słuchawek dousznych lub zestawu słuchawkowego należy obniżyć poziom głośności. Aby uzyskać dodatkowe
informacje na temat bezpieczeństwa, zobacz Informacje dotyczące bezpieczeństwa, ochrony środowiska i
zgodności z przepisami.
Aby uzyskać dostęp do tego podręcznika:
Na komputerze wybierz przycisk Start, wybierz opcję Pomoc i obsługa techniczna HP, a następnie
wybierz opcję Dokumentacja HP.
Korzystanie z ustawień dźwięku
Ustawienia dźwięku służą do ustawiania głośności systemu oraz zarządzania urządzeniami audio, w tym do
dostosowywania ustawienia efektu lokalnego i włączania dźwięku wielokanałowego.
Ze względu na to, że ten zestaw słuchawkowy został wyposażony w funkcje tłumienia dźwięku, być może
trzeba będzie zwiększyć głośność efektu lokalnego, aby słyszeć własny głos.
Aby wyświetlić lub zmienić ustawienia dźwięku:
Wpisz panel sterowania w polu wyszukiwania na pasku zadań, wybierz Panel sterowania, wybierz
Sprzęt i dźwięk, a następnie wybierz Dźwięk.
Komputer może być wyposażony w zaawansowany system dźwiękowy rmy Bang & Olufsen, DTS, Beats
Audio lub innej rmy. W efekcie komputer może być wyposażony w zaawansowane funkcje dźwięku
kontrolowane z poziomu panelu sterowania audio właściwego dla posiadanego systemu audio.
W panelu sterowania audio można przeglądać ustawienia audio i sterować nimi.
1. Wpisz panel sterowania w polu wyszukiwania na pasku zadań, wybierz Panel sterowania, wybierz
Sprzęt i dźwięk, a następnie wybierz panel sterowania audio właściwy dla posiadanego systemu.
2. Aby wyświetlić okno dialogowe ustawień zestawu słuchawkowego, kliknij dwukrotnie urządzenie
zestawu słuchawkowego.
3. Aby dostosować efekt lokalny, wybierz kartę Levels (Poziomy), a następnie przesuń suwak Sidetone
Volume (Głośność efektu lokalnego).
4. Aby włączyć dźwięk wielokanałowy, wybierz kartę Spatial Sound (Dźwięk przestrzenny), wybierz opcję
Windows Sonic for Headphones (Windows Sonic dla słuchawek), a następnie wybierz opcję Turn on 7.1
virtual surround sound (Włącz wirtualny dźwięk wielokanałowy 7.1).
5. Aby zastosować zmiany i zamknąć okno dialogowe ustawień zestawu słuchawkowego, wybierz przycisk
OK.
6. Aby zamknąć panel sterowania dźwiękiem, wybierz przycisk OK.
4 Rozdział 3 Korzystanie z funkcji audio
4 Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu
Celem rmy HP jest promocja różnorodności, walka z wykluczeniem oraz wplecenie pracy i życia naszych
pracowników w działalność rmy. Oto kilka przykładów wykorzystywania różnic do utworzenia środowiska
przyjaznego dla wszystkich, którego celem jest udostępnianie ludziom na całym świecie potęgi technologii.
Znajdowanie potrzebnych narzędzi
Technologia może wydobyć Twój potencjał. Technologie ułatwień dostępu usuwają bariery i dają niezależność
— w domu, w pracy i w społeczeństwie. Technologie ułatwień dostępu pomagają zwiększyć, utrzymać i
poprawić możliwości funkcjonalne technologii elektronicznych i IT. Aby uzyskać więcej informacji, patrz
Wyszukiwanie najlepszej technologii ułatwień dostępu na stronie 6.
Nasze zaangażowanie
Firma HP angażuje się w dostarczanie produktów i usług dostępnych dla osób niepełnosprawnych.
Zaangażowanie służy naszym celom: zwiększeniu różnorodności oraz udostępnieniu wszystkim korzyści,
jakie daje technologia.
Firma HP projektuje, wytwarza oraz sprzedaje produkty i usługi dostępne dla wszystkich, w tym również dla
osób niepełnosprawnych, które mogą z nich korzystać niezależnie lub z użyciem urządzeń pomocniczych.
Aby to osiągnąć, nasze zasady ułatwień dostępu obejmują siedem głównych celów, będących dla naszej rmy
drogowskazem przy wykonywaniu zadań. Oczekujemy, że wszyscy menedżerowie i pracownicy rmy HP będą
popierać i wdrażać niniejsze cele, w zależności od zajmowanego stanowiska i zakresu obowiązków:
Rozwój świadomości problemów związanych z dostępnością w ramach rmy oraz szkolenie
pracowników zapoznające ich z projektowaniem, wytwarzaniem i sprzedażą produktów oraz usług
dostępnych dla wszystkich.
Przygotowanie zaleceń dotyczących dostępności produktów i usług oraz utrzymywanie zespołów
odpowiedzialnych za ich wdrażanie, gdy jest to uzasadnione ze względów konkurencyjnych,
technicznych i ekonomicznych.
Zaangażowanie osób niepełnosprawnych w proces przygotowywania zaleceń dotyczących dostępności,
a także w projektowanie i testowanie produktów oraz usług.
Udokumentowanie funkcji ułatwień dostępu oraz zaprezentowanie ich szerokiej publiczności w
przystępnej formie naszych produktów i usług.
Nawiązanie kontaktu z czołowymi dostawcami technologii i rozwiązań w zakresie z ułatwień dostępu.
Prowadzenie wewnętrznych i zewnętrznych badań oraz prac rozwijających technologie ułatwień
dostępu, mające zastosowanie w naszych produktach i usługach.
Pomoc i wkład w przygotowywanie standardów przemysłowych i zaleceń dotyczących dostępności.
International Association of Accessibility Professionals (IAAP)
IAAP jest organizacją non-prot, mającą na celu promowanie rozwoju osób zajmujących się zawodowo
ułatwieniami dostępu dzięki spotkaniom, kształceniu i certykacji. Jej celem jest pomoc specjalistom w
Ułatwienia dostępu 5
rozwoju osobistym i zawodowym oraz umożliwienie organizacjom integracji ułatwień dostępu z ich
produktami i infrastrukturą.
Firma HP jest członkiem-założycielem, gdyż naszym celem jest współpraca z innymi organizacjami w
działaniach na rzecz rozwoju ułatwień dostępu. Nasze zaangażowanie służy realizacji celów rmy:
projektowaniu, wytwarzaniu i sprzedaży produktów oraz usług, które mogą być efektywnie wykorzystywane
przez osoby niepełnosprawne.
IAPP pomaga w rozwoju osób zajmujących się tą tematyką dzięki nawiązywaniu kontaktów przez
pracowników, studentów i organizacje, co ułatwia wzajemne przekazywanie wiedzy. Jeśli chcesz dowiedzieć
się więcej, przejdź na stronę http://www.accessibilityassociation.org i przyłącz się do naszej wspólnoty,
zamów biuletyny informacyjne i dowiedz się więcej o możliwościach uzyskania członkostwa.
Wyszukiwanie najlepszej technologii ułatwień dostępu
Każdy człowiek, w tym osoby niepełnosprawne lub w starszym wieku, powinien mieć możliwość
komunikowania się, wyrażania swoich opinii i łączenia się ze światem przy użyciu technologii. Firma HP dąży
do zwiększenia świadomości kwestii związanych z ułatwieniami dostępu zarówno wewnątrz rmy, jak i wśród
naszych klientów oraz partnerów. Niezależnie od tego, czy są to łatwo czytelne duże czcionki, rozpoznawanie
głosu niewymagające użycia rąk czy też inna technologia ułatwień dostępu w konkretnej sytuacji, szeroka
paleta takich technologii sprawia, że produkty rmy HP są łatwiejsze w użyciu. Jak dokonać wyboru?
Ocena własnych potrzeb
Technologia może uwolnić Twój potencjał. Technologie ułatwień dostępu usuwają bariery i dają niezależność
— w domu, w pracy i w społeczeństwie. Technologie ułatwień dostępu (AT) pomagają zwiększyć, utrzymać i
poprawić możliwości funkcjonalne technologii elektronicznych i IT.
Użytkownik może wybierać spośród wielu produktów z ułatwieniami dostępu. Twoja ocena technologii
ułatwień dostępu powinna umożliwić Ci ocenę wielu produktów, odpowiedzieć na pytania i ułatwić wybór
najlepszego rozwiązania. Dowiesz się, że osoby zajmujące się zawodowo oceną technologii ułatwień dostępu
pochodzą z rozmaitych środowisk. Są wśród nich certykowani zjoterapeuci, specjaliści od terapii
zajęciowej, zaburzeń mowy i znawcy wielu innych dziedzin. Inne osoby, nieposiadające certykatów ani
licencji, również mogą dostarczyć przydatnych ocen. Będzie można zapytać o ich doświadczenie, wiedzę i
opłaty, aby określić, czy spełniają Twoje wymagania.
Dostępność produktów rmy HP
Poniższe łącza zawierają informacje na temat funkcji i technologii ułatwień dostępu w różnych produktach
rmy HP, jeśli ma to zastosowanie. Zasoby te pomogą w wyborze konkretnych funkcji technologii ułatwień
dostępu oraz produktów najbardziej przydatnych w Twojej sytuacji.
HP Elite x3 — opcje ułatwień dostępu (Windows 10 Mobile)
Komputery HP — opcje ułatwień dostępu systemu Windows 7
Komputery HP — opcje ułatwień dostępu systemu Windows 8
Komputery HP — opcje ułatwień dostępu systemu Windows 10
Tablety HP Slate 7 — włączanie funkcji ułatwień dostępu w tablecie HP (Android 4.1/Jelly Bean)
Komputery HP SlateBook — włączanie funkcji ułatwień dostępu (Android 4.3, 4.2/Jelly Bean)
Komputery HP Chromebook — włączanie funkcji ułatwień dostępu w komputerze HP Chromebook lub
Chromebox (Chrome OS)
Sklep HP — urządzenia peryferyjne dla produktów rmy HP
6 Rozdział 4 Ułatwienia dostępu
Dodatkowe informacje o funkcjach ułatwień dostępu w produktach rmy HP można znaleźć na stronie
Kontakt z pomocą techniczną na stronie 11.
Dodatkowe łącza do zewnętrznych partnerów i dostawców, którzy mogą udzielić dalszych informacji:
Informacje o ułatwieniach dostępu w produktach rmy Microsoft (Windows 7, Windows 8, Windows 10,
Microsoft Oice)
Informacje o ułatwieniach dostępu w produktach rmy Google (Android, Chrome, aplikacje Google)
Technologie ułatwień dostępu posortowane według rodzaju niepełnosprawności
Technologie ułatwień dostępu posortowane według typu produktu
Dostawcy technologii ułatwień dostępu wraz z opisem produktów
Assistive Technology Industry Association (ATIA)
Standardy i ustawodawstwo
Standardy
Sekcja 508 standardu FAR (Federal Acquisition Regulation) została utworzona przez US Access Board w celu
określenia dostępu do technologii informatycznych i komunikacyjnych dla osób z niepełnosprawnościami
zycznymi, sensorycznymi lub psychicznymi. Standardy opisują kryteria techniczne dla poszczególnych
typów technologii, jak również wymagania dotyczące wydajności, skupiając się na funkcjonalności
opisywanych produktów. Konkretne kryteria dotyczą aplikacji oraz systemów operacyjnych, informacji i
aplikacji internetowych, komputerów, urządzeń telekomunikacyjnych, produktów wideo i multimedialnych
oraz produktów zamkniętych stanowiących całość.
Mandat 376 — EN 301 549
Standard EN 301 549 został utworzony przez Unię Europejską na podstawie Mandatu 376 i dotyczy zestawu
narzędziowego online do zamówień publicznych produktów informacyjno-komunikacyjnych. Standard
umożliwia określenie wymagań dotyczących produktów i usług informacyjno-komunikacyjnych, wraz z
opisem procedur testowych i metodologii oceny dla każdego wymagania dotyczącego ułatwień dostępu.
Web Content Accessibility Guidelines (WCAG)
Dokumenty zawarte w Web Content Accessibility Guidelines (WCAG), będące efektem działalności grupy iWeb
Accessibility Initiative (WAI) powstałej w ramach W3C, służą pomocą projektantom i deweloperom tworzącym
witryny bardziej odpowiadające potrzebom osób niepełnosprawnych lub podlegających ograniczeniom
związanym z wiekiem. Dokumenty WCAG dotyczą ułatwień dostępu dla szerokiego zakresu zawartości (tekst,
obrazy, audio i wideo) oraz aplikacji sieci Web. Dokumenty WEB podlegają precyzyjnym testom, są łatwe do
zrozumienia i pozostawiają deweloperom miejsce na innowacje. Standard WCAG 2.0 został również
zatwierdzony jako ISO IEC 40500:2012.
Standard WCAG zwraca szczególną uwagę na bariery dostępu do sieci Web napotykane przez osoby z
niesprawnościami wzroku, słuchu, zycznymi, psychicznymi i neurologicznymi oraz przez korzystające z sieci
Web osoby starsze, które potrzebują ułatwień dostępu. Standard WCAG 2.0 zawiera charakterystyki
dostępnej zawartości:
Dostrzegalność (na przykład przedstawienie rozwiązań alternatywnych, tekst zamiast obrazów,
podpisy zamiast audio, dostosowanie prezentacji lub kontrast kolorów)
Dostępność (biorąc pod uwagę dostęp z klawiatury, kontrast kolorów, czas wprowadzania danych
wejściowych, unikanie wywoływania ataków choroby oraz nawigację)
Standardy i ustawodawstwo 7
Zrozumiałość (uwzględniając czytelność, przewidywalność i pomoc przy wprowadzaniu danych)
Niezawodność (na przykład dzięki zapewnieniu zgodności z technologiami ułatwień dostępu)
Ustawodawstwo i przepisy
Dostępność technologii informacyjnych i informacji jest coraz istotniejszym zagadnieniem dla
ustawodawstwa. W tej części przedstawiono łącza do informacji o kluczowych aktach prawnych,
uregulowaniach i standardach.
Polska
Kanada
Europa
Wielka Brytania
Australia
Cały świat
Polska
Sekcja 508 Rehabilitation Act głosi, że agencje rządowe są zobowiązane do identykacji standardów
dotyczących zaopatrzenia w produkty informacyjno-komunikacyjne, przeprowadzania badań rynkowych
mających na celu określenie dostępności produktów i usług oraz udokumentowania ich wyników. W
spełnieniu wymogów Sekcji 508 mogą być pomocne następujące zasoby:
www.section508.gov
Kupuj produkty z ułatwieniami dostępu
Obecnie U.S. Access Board aktualizuje standardy wchodzące w skład Sekcji 508. Celem jest uwzględnienie
nowych technologii i innych obszarów wymagających zmian standardów. Więcej informacji można znaleźć w
części Aktualizacja sekcji 508.
Sekcja 255, będąca częścią Telecommunications Act, zawiera wymagania dotyczące dostępności produktów i
usług telekomunikacyjnych dla osób niepełnosprawnych. Przepisy FCC obejmują cały sprzęt oraz
oprogramowanie sieci telefonicznych oraz sprzęt telekomunikacyjny używany w domu lub w biurze. Do takich
urządzeń należą telefony biurkowe, telefony bezprzewodowe, faksy, automatyczne sekretarki i pagery.
Przepisy FCC obejmują również podstawowe i specjalne usługi telekomunikacyjne, w tym zwykłe połączenia
telefoniczne, oczekiwanie na połączenie, szybkie wybieranie, przekazywanie połączeń, komputerowe książki
telefoniczne, monitorowanie połączeń, identykację rozmówcy, śledzenie połączeń i powtórne wybieranie
połączenia, jak również pocztę głosową i systemy informacji głosowej, które oferują osobom dzwoniącym
menu wyboru. Aby uzyskać więcej informacji, przejdź do części Informacje o dokumencie FCC Sekcja 255.
21st Century Communications and Video Accessibility Act (CVAA)
Dokument CVAA uzupełnia federalne prawo telekomunikacyjne, zwiększając dostęp osób niepełnosprawnych
do współczesnych środków łączności. Aktualizuje on przepisy z lat 80. i 90. dotyczące ułatwień dostępu,
uwzględniając łączność cyfrową, szerokopasmową i mobilną. Przepisy te zostały wprowadzone przez komisję
FCC i stanowią część 14 i 79 dokumentu 47 CFR.
Podręcznik FCC dotyczący CVAA
Inne inicjatywy legislacyjne w Stanach Zjednoczonych
Americans with Disabilities Act (ADA), Telecommunications Act, Rehabilitation Act i inne
8 Rozdział 4 Ułatwienia dostępu
Kanada
Akt prawny Accessibility for Ontarians with Disabilities Act dotyczy tworzenia i wprowadzania standardów
ułatwień dostępu w celu udostępnienia niepełnosprawnym mieszkańcom Ontario dóbr, usług i udogodnień.
Wymaga on udziału osób niepełnosprawnych w tworzeniu standardów dotyczących ułatwień dostępu.
Pierwszym standardem zawartym w AODA jest standard usług świadczonych klientom; trwa opracowywanie
dalszych standardów dotyczących transportu, zatrudnienia i komunikacji. Standard AODA dotyczy rządu
Ontario, Zgromadzenia Ustawodawczego, wszystkich organizacji sektora publicznego oraz każdej osoby lub
organizacji dostarczającej dobra, usługi lub udogodnienia członkom społeczności lub innym podmiotom
posiadającym co najmniej jednego pracownika na obszarze Ontario; środki ułatwień dostępu muszą zostać
wdrożone do 1 stycznia 2025 roku. Aby uzyskać więcej informacji, przejdź do Accessibility for Ontarians with
Disability Act (AODA).
Europa
Został opublikowany mandat Unii Europejskiej 376 ETSI Technical Report ETSI DTR 102 612: „Human Factors
(HF); European accessibility requirements for public procurement of products and services in the ICT domain
(European Commission Mandate M 376, Phase 1)”
Informacje podstawowe: trzy europejskie organizacje standaryzacyjne utworzyły dwa działające równolegle
zespoły projektowe, których celem jest opracowanie zadań opisanych w dokumencie „Mandate 376 to CEN,
CENELEC and ETSI, in Support of Accessibility Requirements for Public Procurement of Products and Services
in the ICT Domain”.
Grupa ETSI TC Human Factors Specialist Task Force 333 opracowała dokument ETSI DTR 102 612. Dalsze
informacje na temat prac STF333 (np. zakres kompetencji, szczegółowy opis zadań, harmonogram prac,
poprzednie projekty, lista otrzymanych komentarzy oraz sposób komunikacji z zespołem) można znaleźć na
stronie Special Task Force 333.
Prace nad oceną odpowiednich schematów testowania i zgodności zostały przeprowadzone w ramach
równoległego projektu, opisanego w CEN BT/WG185/PT. Więcej informacji można znaleźć w witrynie zespołu
projektowego CEN. Prace nad tymi dwoma projektami są ściśle koordynowane.
Zespół projektowy CEN
European Commission mandate for e-accessibility (PDF 46 KB)
Komisja nie zajmuje się szczegółowo kwestiami e-dostępności
Wielka Brytania
Przyjęty w 1995 roku Disability Discrimination Act (DDA) ma na celu zapewnienie osobom niewidomym i
niepełnosprawnym dostępu do witryn internetowych w Wielkiej Brytanii.
Zasady dotyczące W3C w Wielkiej Brytanii
Australia
Rząd Australii ogłosił plan wdrożenia Web Content Accessibility Guidelines 2.0.
Wszystkie witryny rządu australijskiego mają być zgodne na poziomie Level A do roku 2012, a na poziomie
Double A do roku 2015. Nowy standard zastępuje WCAG 1.0, który został wprowadzony jako wymaganie dla
agencji rządowych w roku 2000.
Cały świat
JTC1 Special Working Group on Accessibility (SWG-A)
G3ict: The Global Initiative for Inclusive ICT
Standardy i ustawodawstwo 9
Włoskie ustawodawstwo dotyczące ułatwień dostępu
W3C Web Accessibility Initiative (WAI)
Przydatne zasoby i łącza dotyczące ułatwień dostępu
Następujące organizacje mogą stanowić dobre źródło zasobów o ograniczeniach związanych z
niepełnosprawnością i podeszłym wiekiem.
UWAGA: Nie jest to wyczerpująca lista. Poniższe organizacje podano wyłącznie w celach informacyjnych.
Firma HP nie ponosi żadnej odpowiedzialności za informacje lub kontakty, na które można natrać w
Internecie. Obecność na tej liście nie oznacza udzielenia poparcia przez rmę HP.
Organizacje
American Association of People with Disabilities (AAPD)
The Association of Assistive Technology Act Programs (ATAP)
Hearing Loss Association of America (HLAA)
Information Technology Technical Assistance and Training Center (ITTATC)
Lighthouse International
National Association of the Deaf
National Federation of the Blind
Rehabilitation Engineering & Assistive Technology Society of North America (RESNA)
Telecommunications for the Deaf and Hard of Hearing, Inc. (TDI)
W3C Web Accessibility Initiative (WAI)
Instytucje edukacyjne
California State University, Northridge, Center on Disabilities (CSUN)
University of Wisconsin — Madison, Trace Center
University of Minnesota computer accommodations program
Inne zasoby dotyczące niepełnosprawności
ADA (Americans with Disabilities Act) Technical Assistance Program
Business & Disability network
EnableMart
European Disability Forum
Job Accommodation Network
Microsoft Enable
U.S. Department of Justice - A Guide to disability rights Laws
10 Rozdział 4 Ułatwienia dostępu
Łącza rmy HP
Nasz formularz kontaktowy
Przewodnik po bezpieczeństwie i komforcie pracy rmy HP
Sprzedaż dla sektora publicznego w rmie HP
Kontakt z pomocą techniczną
UWAGA: Pomoc techniczna jest dostępna tylko w języku angielskim.
Klienci niesłyszący lub słabosłyszący mogą zgłosić się z pytaniami o pomoc techniczną lub ułatwienia
dostępu w produktach rmy HP:
Użyj urządzenia TRS/VRS/WebCapTel, aby skontaktować się z działem pod numerem (877)
656-7058 od poniedziałku do piątku, od godziny 06:00 do 21:00 czasu górskiego.
Klienci z innymi niesprawnościami lub ograniczeniami związanymi z podeszłym wiekiem mogą zgłaszać
swoje pytania dotyczące pomocy technicznej lub ułatwień dostępu w produktach rmy HP, korzystając z
następujących możliwości:
Zadzwoń pod numer (888) 259-5707 od poniedziałku do piątku, od godziny 06:00 do 21:00 czasu
górskiego.
Uzupełnij formularz kontaktowy przeznaczony dla osób niepełnosprawnych lub z ograniczeniami
związanymi z podeszłym wiekiem.
Kontakt z pomocą techniczną 11
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15

HP Omen X Mindframe Headset Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi