55
INSTRUKCJA OBSŁUGI
PL
UŻYTKOWANIE PRZENOŚNEGO URZĄDZENIA ROZRUCHOWEGO - WYMUSZONY ROZRUCH
DLA AKUMULATORÓW O NAPIĘCIU NIŻSZYM NIŻ 6 V
Tryb „WYMUSZONY ROZRUCH" jest zalecany, gdy trzeba uruchomić pojazd, którego akumulator
jest wyczerpany, bardzo rozładowany i przerwany. NIEKTÓRE FUNKCJE BEZPIECZEŃSTWA SĄ
WYŁĄCZONE, NALEŻY ZACHOWAĆ OSTROŻNOŚĆ PODCZAS KORZYSTANIA Z URZĄDZENIA
ROZRUCHOWEGO.
• Sprawdzić, czy urządzenie rozruchowe jest wyłączone.
• Zlokalizować biegun odpowiadający masie pojazdu; zazwyczaj połączona ona jest z zaciskiem ujemnym.
• Podłączać zawsze przewód wyjściowy z czerwonym zaciskiem (+) do bieguna dodatniego
akumulatora, a przewód wyjściowy z czarnym zaciskiem (-) do masy pojazdu.
• Nigdy nie odwracać biegunowości; odwrócenie biegunowości może spowodować wybuch,
uszkodzenie pojazdu i urządzenia rozruchowego oraz obrażenia osób.
• Jeśli włączy się CZERWONA dioda odwrócenia, oznacza to, że zostało wykonane odwrócenie biegunowości.
• Odłączyć zaciski od pojazdu i podłączyć je prawidłowo.
• Upewnić się, że kable urządzenia rozruchowego są oddalone od wirników, ruchomych części
i przewodu paliwowego.
• Nacisnąć przycisk START/STOP przez 7 sekund, zaświeci się niebieska dioda LED, a na wyświetlaczu
pojawi się migający napis „STRT”. Od tego momentu niektóre zabezpieczenia są wyłączone.
• W ciągu 30 sekund należy przystąpić do rozruchu silnika.
• Po 30 sekundach urządzenie rozruchowe wyłączy się automatycznie.
• UWAGA! NATYCHMIAST PO URUCHOMIENIU SILNIKA WYŁĄCZYĆ URZĄDZENIE
ROZRUCHOWE I ODŁĄCZYĆ ZACISKI.
• Aby wyłączyć urządzenie rozruchowe, nacisnąć przycisk START/STOP.
• Odłączyć najpierw przewód wyjściowy z czarnym zaciskiem (-) od masy pojazdu i odłożyć go
natychmiast na swoje miejsce.
• Odłączyć przewód wyjściowy z czerwonym zaciskiem od zacisku dodatniego (+) akumulatora i
odłożyć go natychmiast na swoje miejsce.
Jeżeli nie udaje się uruchomić pojazdu przy pierwszych próbach, nie nalegać z następnymi próbami.
Przed wykonaniem nowej próby rozruchu odstawić urządzenie rozruchowe na co najmniej 3 minuty,
aby zapobiec uszkodzeniu tegoż urządzenia.
• Po każdym użyciu, urządzenie rozruchowe naładować.
UŻYTKOWANIE PRZENOŚNEGO URZĄDZENIA ROZRUCHOWEGO – ZASILACZ PODTRZYMYWA-
NIA PAMIĘCI 12V “MEMORY SAVER”
W trybie “MEMORY SAVER” NIEKTÓRE FUNKCJE BEZPIECZEŃSTWA SĄ WYŁĄCZONE, NALEŻY
ZACHOWAĆ OSTROŻNOŚĆ PODCZAS KORZYSTANIA Z URZĄDZENIA ROZRUCHOWEGO.
• Sprawdzić, czy urządzenie rozruchowe jest wyłączone.
• Sprawdzić zawsze napięcie akumulatora pojazdu.
• Niezgodność pomiędzy napięciem urządzenia rozruchowego i napięciem instalacji pojazdu może
spowodować wybuch, uszkodzenie pojazdu i urządzenia rozruchowego oraz obrażenia osób.
• Zlokalizować biegun odpowiadający masie pojazdu; zazwyczaj połączona ona jest z zaciskiem ujemnym.
• Podłączać zawsze przewód wyjściowy z czerwonym zaciskiem (+) do bieguna dodatniego
akumulatora, a przewód wyjściowy z czarnym zaciskiem (-) do masy pojazdu. Od tego momentu
niektóre zabezpieczenia są wyłączone
• Nigdy nie odwracać biegunowości; odwrócenie biegunowości może spowodować wybuch,
uszkodzenie pojazdu i urządzenia rozruchowego oraz obrażenia osób.
• Jeśli włączy się CZERWONA dioda odwrócenia, oznacza to, że zostało wykonane odwrócenie biegunowości.
• Odłączyć zaciski od pojazdu i podłączyć je prawidłowo.
• Upewnić się, że przewody awaryjnego urządzenia rozruchowego są oddalone od wirników,
ruchomych części i przewodu paliwowego.
• Nacisnąć przycisk START/STOP przez 5 sekund, zaświeci się niebieska i żółta dioda LED,
a na wyświetlaczu pojawi się napis „MEMO”.
• Wykonać przewidziane prace.
• Po zakończeniu pracy, należy nacisnąć przycisk START/STOP, aby wyłączyć urządzenie rozruchowe.
1498LT_12.indd 55 10/11/16 09:14