Odpowiedzialność za wady fizyczne i
gwarancja ŠKODA dla nowych samochodów
Odpowiedzialność za wady fizyczne
Partner handlowy ŠKODA ponosi odpowiedzialność za wady fizyczne Państwa no-
wego samochodu ŠKODA, oryginalnych części ŠKODA i oryginalnych akcesoriów
ŠKODA zgodnie z przepisami ustawowymi oraz umową sprzedaży.
Gwarancja ŠKODA dla nowych samochodów
Oprócz odpowiedzialności za wady fizyczne ŠKODA AUTO a.s. udziela gwarancji
ŠKODA dla nowych samochodów (nazywaną w dalszej części „Gwarancją ŠKODA“)
na warunkach określonych poniżej.
W ramach gwarancji ŠKODA ŠKODA AUTO a.s. zapewnia następujące świadczenia:
›
naprawa uszkodzeń występujących w Państwa samochodzie w okresie dwóch
lat od rozpoczęcia okresu gwarancyjnego ŠKODA;
›
naprawa uszkodzeń lakieru występujących w Państwa samochodzie w okresie
trzech lat od rozpoczęcia okresu gwarancyjnego ŠKODA;
›
naprawa przerdzewień nadwozia występujących w Państwa pojeździe w okres-
ie dwunastu lat od rozpoczęcia okresu gwarancyjnego. Gwarancją ŠKODA objęte
są wyłącznie perforacyjne przerdzewienia blach nadwozia.
Początkiem okresu gwarancji jest data przejęcia samochodu po zakupie od part-
nera handlowego ŠKODA lub data pierwszej rejestracji. Decydujące znaczenie ma
kolejność tych zdarzeń, udokumentowana odpowiednio przez partnera handlo-
wego ŠKODA w Książce serwisowej.
Naprawa uszkodzeń może zostać wykonana przez wymianę lub naprawę uszko-
dzonych części. Wymienione części stają się własnością partnera serwisowego
ŠKODA.
Nie ma podstaw do dalszych roszczeń wynikających z gwarancji ŠKODA. W szcze-
gólności nie mogą być wysuwane roszczenia o dostarczenie części zamiennych,
prawo do odstąpienia, udostępnienie samochodu zastępczego w okresie naprawy
oraz odszkodowanie.
Jeżeli Państwa samochód ŠKODA został zakupiony u partnera handlowego ŠKODA
w kraju należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego (kraje Unii Europej-
skiej, Norwegia, Islandia i Liechtenstein) lub w Szwajcarii, roszczeń wynikających z
gwarancji ŠKODA można dochodzić również u partnerów serwisowych ŠKODA w
każdym z tych krajów.
Jeżeli Państwa samochód ŠKODA nie został zakupiony u partnera handlowego
ŠKODA ani w kraju będącym członkiem Europejskiego Obszaru Gospodarczego ani
w Szwajcarii, roszczeń wynikających z gwarancji ŠKODA można dochodzić u part-
nera serwisowego ŠKODA również w krajach niebędących członkami Europejskie-
go Obszaru Gospodarczego.
Warunkiem skorzystania ze świadczenia objętego gwarancją ŠKODA jest termino-
we i prawidłowe wykonywanie wszystkich prac serwisowych zgodnie z zalecenia-
mi producenta. Prawidłowe wykonywanie prac serwisowych zgodnie z zalecenia-
mi producenta musi być udokumentowane w przypadku dochodzenia roszczeń z
gwarancji ŠKODA. W przypadku niewykonania prac serwisowych lub w przypadku
prac serwisowych wykonanych niezgodnie z zaleceniami producenta roszczenia
gwarancyjne nie ulegają wygaśnięciu, jeżeli udokumentują Państwo, że niewyko-
nanie prac obsługowych lub wykonanie prac obsługowych bez uwzględnienia za-
leceń producenta nie jest przyczyną usterki.
Naturalne zużycie pojazdu nie jest objęte gwarancją ŠKODA. Gwarancja ŠKODA
nie obejmuje również wad niefabrycznych nadbudówek, instalacji lub przebudów
oraz uszkodzeń pojazdu spowodowanych przez tego rodzaju dodatki. Powyższe
obowiązuje również dla akcesoriów, które nie zostały zamontowane i/lub dostar-
czone fabrycznie.
Ponadto nie można dochodzić roszczeń gwarancyjnych, jeśli uszkodzenia powsta-
ły w wyniku następujących okoliczności:
›
niedozwolone użytkowanie, nieprawidłowa obsługa (np. użytkowanie w wyści-
gach samochodowych lub przeładowanie), nieprawidłowa pielęgnacja i konser-
wacja lub niedozwolone modyfikacje pojazdu;
›
nieprzestrzeganie przepisów zawartych w Książce serwisowej oraz w Instrukcji
obsługi pojazdu lub w innych instrukcjach dostarczonych przez producenta;
›
działania lub wpływy zewnętrzne (np. wypadek, grad, powódź itp.);
›
jeżeli w samochodzie zamontowano części, których zastosowanie nie było za-
twierdzone przez ŠKODA AUTO a.s. lub pojazd został zmodyfikowany w sposób
niezatwierdzony przez ŠKODA AUTO a.s. (np. tuning);
›
jeżeli nie zgłosili Państwo niezwłocznie uszkodzenia w specjalistycznej stacji
obsługi lub uszkodzenie nie zostało usunięte w prawidłowy sposób.
Udokumentowanie braku przyczyny leży w gestii klienta.
Niniejsza gwarancja ŠKODA nie ogranicza ustawowych praw kupującego wynika-
jących z odpowiedzialności sprzedawcy samochodu za wady fizyczne oraz docho-
dzenia ewentualnych roszczeń wynikających z przepisów regulujących odpowie-
dzialność za produkt.
5
Odpowiedzialność za wady fizyczne i gwarancja ŠKODA dla nowych samochodów