Odpowiedzialność za wady fizyczne i gwarancja ŠKODA
dla nowych samochodów
Odpowiedzialność za wady fizyczne
Partner handlowy ŠKODA ponosi odpowiedzialność za wady fizyczne sprzeda-
wanego nowego samochodu ŠKODA, oryginalnych części ŠKODA i oryginalnych
akcesoriów ŠKODA zgodnie z przepisami ustawowymi oraz umową kupna-
sprzedaży.
Gwarancja ŠKODA dla nowych samochodów
Oprócz odpowiedzialności za wady fizyczne spółka ŠKODA AUTO udziela gwa-
rancji ŠKODA dla nowych samochodów (nazywanej w dalszej części „Gwarancją
ŠKODA“) na warunkach określonych poniżej.
W ramach gwarancji ŠKODA spółka ŠKODA AUTO zapewnia niżej wymienione
świadczenia.
▶
Bezpłatna naprawa szkód będących następstwem usterek, występujących w
samochodzie w okresie dwóch lat od rozpoczęcia okresu gwarancyjnego
ŠKODA.
▶
Bezpłatna naprawa szkód wynikających z wad lakieru, występujących w sa-
mochodzie w okresie trzech lat od rozpoczęcia okresu gwarancyjnego
ŠKODA.
▶
Bezpłatna naprawa przerdzewień nadwozia występujących w samochodzie
w okresie dwunastu lat od rozpoczęcia okresu gwarancyjnego. Gwarancją
ŠKODA objęte są wyłącznie przerdzewienia blach nadwozia od wewnątrz na
zewnątrz.
Początek okresu gwarancyjnego to dzień, w którym partner handlowy ŠKODA
przekazuje przy zakupie nowy samochód pierwszemu nabywcy
1)
. Data ta musi
być odpowiednio odnotowana przez partnera handlowego ŠKODA w instrukcji
obsługi pojazdu » Dokumentacja przekazania samochodu.
Naprawa pojazdu może by wykonana przez wymianę lub naprawę uszkodzo-
nych części. Wymienione części stają się własnością partnera serwisowego
ŠKODA.
Nie ma podstaw do dalszych roszczeń wynikających z gwarancji ŠKODA. W
szczególności nie mogą być wysuwane roszczenia o dostarczenie części za-
miennych, prawo do odstąpienia, udostępnienie samochodu zastępczego w
okresie naprawy oraz odszkodowanie.
Jeżeli samochód ŠKODA został zakupiony u partnera handlowego ŠKODA w
kraju należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego (kraje Unii Europej-
skiej, Norwegia, Islandia i Liechtenstein) lub w Szwajcarii, roszczeń wynikają-
cych z gwarancji ŠKODA można dochodzić również u partnerów serwisowych
ŠKODA w każdym z tych krajów.
Jeżeli samochód ŠKODA został zakupiony u partnera handlowego ŠKODA w
kraju spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub Szwajcarii, roszczeń
wynikających z gwarancji ŠKODA można dochodzić u partnera serwisowego
ŠKODA również w krajach spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego i
Szwajcarii.
Warunkiem skorzystania ze świadczenia objętego gwarancją ŠKODA jest ter-
minowe i prawidłowe wykonywanie wszystkich prac serwisowych zgodnie z
zaleceniami spółki ŠKODA AUTO. Prawidłowe wykonanie prac serwisowych
zgodnie z zaleceniami spółki ŠKODA AUTO musi być udokumentowane w przy-
padku dochodzenia roszczeń z tytułu gwarancji ŠKODA. W przypadku niepra-
widłowo wykonanej naprawy lub naprawy wykonanej niezgodnie z wytycznymi
spółki ŠKODA AUTO roszczenia gwarancyjne w dalszym ciągu zachowują swoją
ważność, o ile są Państwo w stanie udowodnić, że nieprawidłowo wykonana
naprawa lub naprawa wykonana niezgodnie z wytycznymi spółki ŠKODA AUTO
nie była przyczyną powstałej szkody.
Naturalne zużycie pojazdu nie jest objęte gwarancją ŠKODA. Gwarancja ŠKODA
nie obejmuje również wad niefabrycznych nadbudówek, instalacji i przebudów
oraz uszkodzeń pojazdu spowodowanych przez tego rodzaju dodatki. Powyż-
sze obowiązuje również dla akcesoriów, które nie zostały zamontowane i/lub
dostarczone fabrycznie.
1)
Z uwagi na wymogi ogólnie wiążących przepisów prawa krajowego zamiast
daty przekazania samochodu może być podana data pierwszej rejestracji.
5
Odpowiedzialność za wady fizyczne i gwarancja ŠKODA dla nowych samochodów