Kółko prowadzące
Śruba regulacji
górnej
2. Mocowanie i zabezpieczanie
linki
Przyłączyć linkę do tylnej przerzutki
i po usunięciu luzu początkowego
linki, ponownie przymocować tylną
przerzutkę, jak pokazano na rysunku.
Pocią-
gnąć
Moment dokręcania: 5 - 7 Nm
Uwaga:
Upewnić się, że
linka jest
przymocowana w
rowku.
Rowek
3. Regulacja dolna
Obrócić śrubę regulacji dolnej tak, aby kółko
prowadzące przesunęło się do położenia
bezpośrednio w linii z największą koronką.
4. Jak używać śruby regulacyjnej B
Założyć łańcuch na najmniejszą przednią tarczę i naj-
większą koronkę tylną i obrócić ramię korby do tyłu.
Następnie obrócić śrubę regulacyjną B, aby ustawić
kółko prowadzące tak blisko koronki jak to możliwe,
ale tak, aby jej nie dotykało. Następnie ustawić łań-
cuch na najmniejszej koronce i powtórzyć powyższe
czynności, pamiętając, aby kółko prowadzące nie
dotknęło koronki.
Największa koronka
Najmniejsza koronka
Śruba regulacyjna B
W celu zapewnienia najlepszego działania przerzutki
SIS należy okresowo smarować wszystkie elementy
przeniesienia napędu.
Prawidłowy kąt z podłożem
Kiedy następuje zmiana
na trzeci bieg
Kiedy nie słychać
dźwięku
Pokrętło regulacyjne
pancerza
Najlepsze ustawienie
Najlepsze ustawienie jest wówczas,
kiedy dźwignia zmiany biegów jest
przestawiana tylko tyle, aby wyka-
sować luz, a łańcuch dotyka trze-
ciej koronki i powoduje hałas.
* Przestawić dźwignię do pierwotnego położenia (poło-
żenie, kiedy dźwignia przerzuciła łańcuch na drugą
koronkę i kiedy została puszczona) i obrócić korbę w
prawo. Jeżeli łańcuch dotyka trzeciej koronki i gene-
ruje hałas, obracać powoli pokrętłem regulacyjnym
pancerzem dokręcając go dopóki hałas nie ustąpi i
łańcuch nie zacznie przemieszczać się płynnie.
Nacisnąć dźwignię w celu zmiany biegów i sprawdzenia
czy w położeniu któregoś z biegów występuje hałas.
Pokrętło regulacyjne
pancerza
Dokręcać pokrętło
regulacyjne linki
dopóki łańcuch nie
wróci na drugą
koronkę. (w prawo)
Poluzować pokrętło
regulacyjne pancerza
dopóki łańcuch nie
dotknie trzeciej koronki
i nie zacznie hałaso-
wać. (w lewo)
Dane techniczne
Moment dokręcenia śruby
haka: 8 - 10 Nm
5. Regulacja SIS
Kilka razy poruszyć dźwignią w celu przesunięcia łańcu-
cha na drugą koronkę. Następnie, naciskając na dźwi-
gnię tak, aby skasować luz w dźwigni, obrócić korbą.
Dźwignia (A)
Techniczna instrukcja serwisowa
RD-3400
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
• Do czyszczenia łańcucha stosować obojętne środki czyszczące.
Nie należy stosować zasadowych lub kwaśnych środków czyszczą-
cych takich jak odrdzewiacze, ponieważ mogą one prowadzić do
uszkodzenia i/lub usterki łańcucha.
• Do łączenia łańcuchów o wąskim ogniwie stosować tylko
wzmocnione sworznie łączące.
• Dostępne są dwa różne typy wzmocnionych sworzni łączących. Przed
wybraniem sworznia do zastosowania, należy sprawdzić w tabeli
poniżej. W przypadku stosowania sworzni innych niż wzmocnione lub
kiedy stosowany jest sworzeń wzmocniony lub narzędzie niedostoso-
wane do typu łańcucha, można nie uzyskać wystarczającej siły połą-
czenia, co może spowodować rozerwanie lub spadanie łańcucha.
• Jeżeli konieczne jest wyregulowanie długości łańcucha z
powodu zmiany ilości zębów koronek łańcuch skrócić w innym
miejscu niż miejsce gdzie łańcuch
został połączony za pomocą
sworznia wzmocnionego lub
sworznia końcowego. Łańcuch
zostanie uszkodzony, jeżeli
zostanie skrócony w miejscu,
gdzie został połączony za pomocą
sworznia wzmocnionego lub sworznia końcowego.
• Sprawdzić, czy naprężenie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch
nie jest uszkodzony. Jeżeli naprężenie jest zbyt małe lub łańcuch
jest uszkodzony, należy wymienić łańcuch. Jeżeli nie zostanie to
zrobione, może dojść do zerwania łańcucha i poważnego zranienia.
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać
niniejszą instrukcję.
Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą spowodować obrażenia
kierującego rowerem. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych
części zamiennych Shimano.
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać
niniejszą instrukcję.
Jeżeli regulacja nie zostanie przeprowadzona właściwie, łańcuch
może spaść i może spowodować upadek roweru, który może
prowadzić do poważnych obrażeń.
• Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i
zachować ją na przyszłość.
Uwaga
• Jeżeli zmiana biegu nie jest płynna, wymyć przerzutkę i
nasmarować wszystkie części ruchome.
• Jeżeli wielkość luzu w ogniwach jest na tyle duża, że regulacja nie
jest możliwa, należy wymienić przerzutkę.
• Należy okresowo czyścić przerzutkę i smarować wszystkie części
ruchome (mechanizm i kółka).
• Jeżeli nie można dokonać regulacji zmiany biegów, sprawdzić stopień
równoległości tylnej części roweru. Sprawdzić również, czy nasmaro-
wana jest linka oraz czy pancerz nie jest zbyt długi lub zbyt krótki.
• Jeżeli w wyniku poluzowania słychać nietypowy dźwięk w kółku,
należy wymienić kółko.
• W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni pancerz i
ślizgi.
• Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza, aby
zapewnić swobodne ślizganie się linki.
• Stosowanie ram z wewnętrznym prowadzeniem linek jest bardzo
odradzane, ponieważ mają one tendencję do pogarszania działania
przerzutki SIS, ze względu na duże opory linek.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub
pogorszenia działania wynikającego z normalnego użytkowania.
• Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji,
konserwacji lub obsługi, prosimy kierować do profesjonalnego
sprzedawcy rowerów.
Wzmocniony sworzeń łączący
Sworzeń końcowy Sworzeń ogniwa
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
Łańcuch
Wzmocniony sworzeń
łączący
Wyciskacz do łańcucha
9-rzędowy łańcuch o
bardzo wąskim ogniwie taki
jak CN-7701 / CN-HG93
Srebrny
TL-CN32 / TL-CN23
8-/7-/6-rzędowy łańcuch o
wąskim ogniwie taki jak
CN-HG50 / CN-IG51
Czarny
TL-CN32 / TL-CN23
Grupa
SORA
Dźwignia przerzutki
ST-3400 / SL-R440
Biegi
18 27
Pancerz
SIS-SP41
Przerzutka tylna
RD-3400-SS RD-3400-GS
Typ
SS GS
Piasta tylna
FH-3300
Kaseta zębatek
CS-HG50-9
Łańcuch
CN-HG53
Ślizg
SM-SP17
Typ SS GS
Całkowita pojemność 31 zębów lub mniej 37 zębów lub mniej
Największa koronka 27T 27T
Najmniejsza koronka 11T 11T
Różnica zębów w mechanizmie korbowym 16 zębów lub
mniej
22 zęby lub
mniej
SI-5VY0A-001