Shimano SL-4603 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

Śruby montażowe dźwigni zmiany biegów (duże)
Śruby montażowe dźwigni zmiany biegów (małe)
Aby zmienić z małej tarczy na większą (Dźwignia A)
Kiedy dźwignia (A) zostanie naciśnięta jeden raz, nastąpi
przerzucenie o jeden stopień z małej
na większą tarczę.
Przykład:
ze średniej na dużą tarczę.
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia
roweru, co może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie
oryginalnych części zamiennych Shimano.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Jeżeli komponenty nie zostaną prawidłowo wyregulowane, łańcuch może spadać,
co prowadzi do upadku z roweru i poważnych obrażeń.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować
ją na przyszłość.
Uwaga
W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni pancerz i ślizgi.
Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza, aby zapewnić swobodne
ślizganie się linki.
Stosowanie ram z wewnętrznym prowadzeniem linek jest bardzo odradzane,
ponieważ mają one tendencję do pogarszania działania przerzutki SIS ze względu
na duże opory linek.
Obsługa dźwigni związana ze zmianą biegów powinna być wykonywana jedynie,
kiedy obraca się mechanizm korbowy.
Należy zastosować pancerz nieco dłuższy i odstający, nawet w przypadku, gdy
kierownica jest skręcona maksymalnie. Ponadto należy sprawdzić, czy dźwignia
przerzutki nie dotyka ramy, gdy kierownica jest maksymalnie skręcona.
Do smarowania linki przerzutki stosowany jest smar specjalny. Nie należy stosować
smaru DURA-ACE ani innych środków smarnych. W przeciwnym razie może dojść
do pogorszenia sprawności roboczej przerzutki.
Nie wolno demontować wskaźnika i mechanizmu dźwigni przerzutki, ponieważ
może to spowodować ich uszkodzenie lub niewłaściwą pracę.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia
działania wynikającego z normalnego użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi
prosimy kierować do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Podczas naciskania dźwigni (B) jest słyszalne kliknięcie, gdy
zostaje uruchomiony mechanizm dostrajający (wyciszający),
oraz drugie, głośniejsze, kiedy następuje zakończenie skoku
zmiany przełożenia. Po wykonaniu dostrajania kolejne
naciśnięcie spowoduje zakończenie skoku zmiany przełożenia.
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie poniższej
kombinacji.
Techniczna instrukcja serwisowa
SI-6UR0A-001
SL-R780 / SL-R783
SL-4600 / SL-4603
Aby zmienić z dużej tarczy na mniejszą (Dźwignia B)
Kiedy dźwignia (B) zostanie naciśnięta jeden raz, nastąpi
przerzucenie o jeden stopień z
dużej tarczy na mniejszą.
Przykład:
z największej tarczy na
średnią.
Niniejsza dźwignia zrzucająca wyposażona jest w mechanizm o dwukierunkowym działaniu, który umożliwia zrzucanie albo przez pociągnięcie
albo przez popchnięcie dźwigni. Zarówno dźwignia (A), jak i dźwignia (B) zawsze wracają do położenia wyjściowego, kiedy zostaną zwolnione
po zmianie przełożenia. W czasie uruchamiania jednej z dźwigni należy zawsze pamiętać, aby jednocześnie obracać ramieniem mechanizmu
korbowego.
Czynność zmiany biegu
Dostrajanie (działanie wyciszające)
Jeśli łańcuch znajduje się na przedniej, większej tarczy i większej
tylnej koronce, będzie się on ocierał o wózek przedniej przerzutki,
wydając charakterystyczny dźwięk. W takiej sytuacji należy
delikatnie nacisnąć dźwignię (B) (do momentu kliknięcia).
Spowoduje to niewielkie przesunięcie
przerzutki w kierunku mniejszej tarczy i
zniweluje hałas.
Ruch przerzutki
przedniej
Pozycja łańcucha
Montaż dźwigni zmiany biegów
Zastosować chwyt kierownicy o maksymalnej średnicy zewnętrznej 32 mm
(SL-R780) / 36 mm (SL-4600).
< Przód > < Tył >
1. Poluzować śrubę mocującą linkę (nakrętkę) na przedniej lub tylnej przerzutce i wyjąć linkę dźwigni
w sposób taki sam, jak podczas jej zakładania.
2. Zdjąć wskaźnik zgodnie z procedurą demontażu podaną w części "Wymiana i montaż wskaźnika".
3. Odkręcić cztery śruby mocujące dźwignię, a następnie zdjąć samą dźwignię, jak pokazano na ilustracji.
4. Wyrównać dźwignię oraz obudowę i przykręcić cztery śruby mocujące.
5. Zamontować wskaźnik zgodnie z procedurą montażu, podaną w części "Wymiana i montaż wskaźnika".
Demontaż i montaż powinny być wykonywane jedynie podczas
wymiany dźwigni zmiany biegów.
Demontaż i montaż powinny być wykonywane jedynie podczas
wymiany wskaźnika.
< Demontaż >
1. Odkręcić dwie śruby mocujące wskaźnik.
2. Obrócić wskaźnik w prawo, jak pokazano na rysunku,
a następnie podnieść go i zdjąć.
(Dla strony przedniej: obrócić go w lewo).
< Montaż >
1. Dźwignię B należy uruchomić przynajmniej 9 razy, aby ustawić ją w najwyższym
położeniu.
(Dla strony przedniej: dźwignię B należy uruchomić przynajmniej 2 razy,
aby ustawić ją w najniższym położeniu).
2. Sprawdzić, czy igła wskaźnika jest skierowana w lewo.
(Dla strony przedniej: sprawdzić, czy igła znajduje się na właściwej krawędzi).
3. Włożyć trzpień na dole wskaźnika do otworu w zespole nawijarki, a następnie
włożyć wskaźnik tak, aby dwa występy były dopasowane do oznaczeń na
dźwigni zmiany biegów.
4. Obrócić zespół wskaźnika w lewo, jak pokazano na rysunku, aby go
zamontować.
(Dla strony przedniej: obrócić go w prawo).
5. Przykręcić wskaźnik, używając dwóch śrub mocujących wskaźnik.
Wymiana i montaż wskaźnika
Wymiana mechanizmu dźwigni zmiany biegów
Montaż linki przerzutki
Skracanie pancerza
Podczas skracania pancerza obciąć koniec
przeciwny do końca z oznaczeniem. Po
skróceniu pancerza zaokrąglić zakończenie
tak, aby średnica wewnętrzna była
jednakowa.
Na obcięty koniec pancerza
założyć tę samą końcówkę
pancerza.
Końcówka pancerza
Dźwignia (B)
Dostrajanie
Kliknięcie
Kliknięcie
Zakończony
skok zmiany
przełożenia
Moment dokręcania: 3 Nm
< Tył > < Przód >
Uwaga:
Przy mocowaniu elementów do ramy/kierownicy karbonowej należy sprawdzić zalecenia
producenta ramy/części karbonowych dotyczące momentu dokręcania. Pozwoli to uniknąć
zbyt silnego dokręcenia, mogącego spowodować uszkodzenie materiału karbonowego,
lub niedokręcenia, które może prowadzić do niedostatecznego zamocowania elementów.
Zamontować dźwignię zmiany biegów w położeniu, w którym nie będzie ona
przeszkadzać w korzystaniu z hamulca i zmianie przerzutki przedniej.
Nie stosować w połączeniu, które utrudnia działanie hamulca.
SI-6UR0A-001-03
Montaż linki
1. Dźwignię B należy uruchomić przynajmniej 9 razy, aby ustawić ją
w najwyższym położeniu.
(Dla strony przedniej: dźwignię B należy uruchomić przynajmniej
2 razy, aby ustawić ją w najniższym położeniu).
2. Sprawdzić, czy igła wskaźnika jest skierowana w lewo.
(Dla strony przedniej: sprawdzić, czy igła znajduje się na właściwej
krawędzi).
3. Usunąć osłonę otworu na linkę i przyłączyć linkę.
Założyć osłonę otworu na linkę, obracając ją w sposób pokazany na ilustracji
aż do oporu.
Nie obracać jej dalej, ponieważ może dojść do uszkodzenia śruby.
Dźwignia (B)
* Na rysunku pokazano dźwignię tylną.
* Na rysunku pokazano dźwignię tylną.
Osłona otworu na
linkę
Osłona otworu na linkę
Linka wewnętrzna
Występy
Śruby mocujące wskaźnik
Wskaźnik
Sztyft
Otwór zwijacza
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie:
http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
Dźwignie wyposażono w funkcję wielokrotnego zrzucania, która
umożliwia zrzucenie dwóch biegów za pomocą jednego użycia
dźwigni. (tylko SL-R780)
Aby zmienić z małej koronki na większą (Dźwignia A)
Można zmieniać skok dźwigni tak, aby przerzucać o wybraną ilość
biegów, dlatego aby przerzucać biegi jeden po drugim przesunąć
dźwignię do położenia (1), a aby przerzucać o dwa biegi na raz,
przesunąć dźwignię do położenia (2). W ten sposób można
przerzucać maksymalnie o dwa biegi na raz.
Aby zmienić z dużej koronki na mniejszą (Dźwignia B)
< SL-R780 >
Można zmieniać skok dźwigni tak, aby przerzucać o wybraną ilość
biegów, dlatego aby przerzucać biegi jeden po drugim przesunąć
dźwignię do położenia (1), a aby przerzucać o dwa biegi na raz,
przesunąć dźwignię do położenia (2). W ten sposób można
przerzucać maksymalnie o dwa biegi na raz.
< SL-4600 >
Nacisnąć dźwignię (B) jeden raz, aby przerzucić jeden bieg z większej
na mniejszą koronkę.
Dźwignia (B)
• Dwukierunkowe zrzucanie
• Rzucanie kilku przełożeń jednocześnie
Początkowe położenie dźwigni (A)
Dźwignia (B)
Dwukierunkowe zrzucanie
Moment dokręcania: 0,08 Nm
Moment dokręcania: 0,14 Nm
Moment dokręcania: 0,14 Nm
Początkowe położenie dźwigni (A)
Dźwignia (B)
Dwukierunkowe zrzucanie
Klucz imbusowy
4 mm
6. Sprawdzić działanie wskaźnika. Jeżeli nie działa on poprawnie, zamontować
go ponownie, zwracając szczególną uwagę na kroki 1, 2 i 3.
Dźwignia przerzutki
Przód SL-R783 SL-4603
T SL-R780 SL-4600
Pancerz OT-SP41
Biegi 30
Przerzutka przednia FD-6703 / FD-5703 FD-4603
Mechanizm korbowy FC-6703 / FC-5703 FC-4603
Przerzutka tylna RD-6700 / RD-5700 RD-4600
Piasta tylna FH-6700 / FH-5700 FH-4600
Kaseta zębatek CS-6700 / CS-5700 CS-4600
Łańcuch CN-6600 / CN-5600 CN-5600
Ślizg SM-SP17
Dźwignia przerzutki
Przód
SL-R780 SL-4600
T
Pancerz OT-SP41
Biegi 20
Przerzutka przednia FD-6700 / FD-5700 FD-4600
Mechanizm korbowy
FC-6700 / FC-6750
FC-5700 / FC-5750
FC-4600 / FC-4650
Przerzutka tylna RD-6700 / RD-5700 RD-4600
Piasta tylna FH-6700 / FH-5700 FH-4600
Kaseta zębatek CS-6700 / CS-5700 CS-4600
Łańcuch CN-6701 / CN-5701 CN-4601
Ślizg SM-SP17
  • Page 1 1

Shimano SL-4603 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla