Gdy tarcza będzie ustawiona stroną
z oznakowaniem skierowaną na zewnątrz,
należy ustawić większą tarczę tak, aby sworzeń
chroniący łańcuch przed
spadaniem znajdował się
za ramieniem mechanizmu.
Techniczna instrukcja serwisowa SI-1H60A-001
FC-4500 / FC-4503
FC-4550 / FC-4550-S
FC-3450 / FC-3403
Dane techniczne
Montaż mechanizmu korbowego
Montaż tarcz mechanizmu
Niewłaściwe zamontowanie tarcz może uniemożliwić płynną
zmianę biegów, dlatego należy upewnić się co do ich poprawnego
zamontowania.
Z oznaczoną powierzchnią mniejszej
tarczy do wewnątrz należy zamontować
tarczę tak, aby oznaczenie o
znajdowało się w jednej linii z ramieniem
mechanizmu.
W przypadku tarcz bez oznaczenia
na powierzchni należy posłużyć się
występem na tarczy.
Należy postępować zgodnie z poniższą
procedurą.
1, 2 Specjalnym narzędziem TL-FC32,
zamontować prawą miskę (gwint
lewoskrętny) i lewą miskę (gwint
prawoskrętny).
Moment dokręcania: 35 - 50 Nm
3 Następnie nałóż prawą korbę.
4 Zamontować część A lewego ramienia do
osi prawego ramienia, tam gdzie rowek
jest szerszy. (Użyć podkładki przy montażu
lewego zespołu korbowego FC-4503 /
FC-3403).
5 Do dokręcenia misek użyj TL-FC16.
Moment dokręcenia: 0,7 - 1,5 Nm
6 Należy umieścić podkładkę blokującą i
sprawdzić, czy trzpień podkładki jest na
właściwym miejscu, a następnie dokręcić
śrubę lewej korby mechanizmu.
Uwaga: Każda śruba powinna być
dokręcona z jednakowym
momentem 12 - 15 Nm.
W przypadku modelu
FC-4503 / FC-3403
oznaczenie liczby
zębów na największej
tarczy powinno być
zwrócone na zewnątrz,
a oznaczenia na średniej
i najmniejszej tarczy
powinny być zwrócone
do wewnątrz.
Oznaczenie
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
• Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o łańcuch; może
to spowodować wywrócenie roweru.
• Sprawdzić, czy naprężenie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch nie jest
uszkodzony. Jeżeli naprężenie jest zbyt małe lub łańcuch jest uszkodzony, należy
wymienić łańcuch. W przeciwnym wypadku, łańcuch może się zerwać i istnieje
ryzyko upadku z roweru.
• Dwie śruby mocujące ramienia lewej korby powinny być dokręcane na przemian i
stopniowo, a nie każda ze śrub dokręcana całkowicie i jednorazowo. Użyć klucza
dynamometrycznego, aby upewnić się, że momenty dokręcania mieszczą się
w przedziale 12 - 15 Nm. Ponadto po przejechaniu około 100 km użyć klucza
dynamometrycznego, ponownie sprawdzając momenty dokręcania. Ważne jest
także okresowe sprawdzanie momentów dokręcania. Jeżeli momenty dokręcenia
są zbyt małe lub jeżeli śruby montażowe nie były dokręcane stopniowo i na
przemian, ramię lewej korby może spaść i może dojść do wywrócenia roweru.
• Przed jazdą na rowerze, sprawdzić, czy nie ma pęknięć w ramionach korby. Jeżeli
są jakiekolwiek pęknięcia, może dojść do złamania korby i spadnięcia z roweru.
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą
instrukcję.
Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą spowodować obrażenia kierującego
rowerem. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą
instrukcję.
Jeżeli regulacja nie zostanie przeprowadzona właściwie, łańcuch może spaść i
może spowodować upadek roweru, który może prowadzić do poważnych obrażeń.
• Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na
przyszłość.
Uwaga
• Upewnić się, w tabeli danych technicznych produktu, czy kombinacja koronek
odpowiada konfiguracji zębów na mechanizmie korbowym. W przypadku
zastosowania innych kombinacji, odległość miedzy tarczami będzie niewłaściwa
i łańcuch może spaść i zostać uwięziony
między tarczami.
• Kiedy łańcuch jest w położeniu pokazanym
na rysunku, może dojść do kontaktu łańcucha
z przednimi tarczami lub przednią przerzutką
i generowania hałasu. Jeżeli problemem jest
hałas, przerzucić łańcuch na kolejne, większe
tarcze lub następne.
• Jeśli korpus osi suportu nie jest ustawiony równolegle, spadnie efektywność
zmiany biegów.
• Przed jazdą na rowerze, sprawdzić, czy nie ma luzu w połączeniu. Pamiętać
również o okresowym dokręcaniu śruby mocującej ramienia korby.
(BB-FC, FC-PD)
• W przypadku wyczucia jakiegokolwiek luzu w osi suportu, należy wymienić oś
suportu.
• Dodatkowo, jeżeli działanie pedałów nie wydaje się normalne, dokonać
ponownego sprawdzenia.
• Nie wolno myć osi suportu za pomocą wodnych myjek ciśnieniowych.
• Należy nasmarować oś suportu przed montażem.
• W celu zapewnienia najlepszego działania, pamiętać o stosowaniu tylko
określonego typu łańcucha. Nie można stosować łańcucha szerokiego typu.
• Jeżeli łańcuch, w czasie użytkowania nadal spada z tarcz, wymienić tarcze i
łańcuch.
• Tarcze należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym, a następnie
ponownie je smarować. Dodatkowo, czyszczenie łańcucha neutralnym środkiem
czyszczącym i smarowanie może być skutecznym sposobem zwiększenia
trwałości tarcz i łańcucha.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia
działania wynikającego z normalnego użytkowania.
• Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi,
prosimy kierować do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Przednia
tarcza
Tylna koronka
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
Zewnętrzna strona
Ramię
mechanizmu
Sworzeń chroniący przed
spadaniem łańcucha
Ramię
mechanizmu
Oznaczenie o
(34T)
Wewnętrzna strona
Oznaczenie
Uwaga:
Umieścić podkładkę blokującą
prawidłowo ułożoną, tak jak
pokazano na ilustracji.
5
2
4
(A)
1
3
Szerokie
rozmieszczenie
rowków
TL-FC16
TL-FC32
Mufa osi suportu
6
Użyć podkładki dla
FC-4503 / FC-3403.
Podkładka
blokująca
Trzpień
podkładki
Podnieść
Zgodnie z ruchem
wskazówek zegara dla
osi suportu 70 mm [M36]
SI-1H60A-001-03
Symbol modelu FC-4500
FC-4503
FC-3403
FC-4550/4550-S
FC-3450
Kombinacja zębów mechanizmu
korbowego
52-39T 50 - 39 - 30T 50-34T
Średnica rozstawu śrub 130 mm 130 mm / 74 mm 110 mm
Długość ramienia 165, 170, 175 mm
Gwinty pedału B.C. 9/16” x 20T.P.I. (angielski gwint)
Odpowiedni łańcuch CN-HG53
Linia łańcucha 43,5 mm 45 mm 43,5 mm
Szerokość korpusu
(rozmiar gwintu)
68 mm (1,37 X 24 T.P.I.)
70 mm (M36 X 24 T.P.I.)