Shimano FC-M542 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

Typ na obejmę Typ pod oś
< Dolne prowadzenie linki > <Specyfi kacje osłon łańcucha>
Typ na obejmę Typ do mocowania osłony łańcucha Typ pod oś
Techniczna instrukcja serwisowa
SI-0093A-002
Mechanizm korbowy (dwurzędowy)
Dane techniczne
68 mm
Obejma
systemu
mocowania
typu BB
73 mm 73 mm
68 mm
Mocowanie
osłony
łańcucha
73 mm 73 mm
68 mm
Obejma
systemu
mocowania
typu BB
73 mm
A
A
A
A C
C A A
A A A A
Montaż mechanizmu korbowego
Należy postępować zgodnie z poniższą procedurą.
1, 2 Specjalnym narzędziem TL-FC32 / 36, zamontować prawą miskę
(gwint lewoskrętny) i lewą miskę (gwint prawoskrętny).
Moment dokręcania: 35 - 50 Nm
3 Następnie nałożyć prawy mechanizm korbowy.
4 Zamontować część A lewego ramienia do osi prawego ramienia,
tam gdzie rowek jest szerszy.
5 Do dokręcenia nasadek użyć narzędzia TL-FC16.
Moment dokręcania: 0,7 - 1,5 Nm
6 Należy umieścić podkładkę blokującą i sprawdzić, czy trzpień
podkładki jest na właściwym miejscu, a następnie dokręcić śrubę
lewego mechanizmu korbowego. (klucz imbusowy 5 mm)
Uwaga: Każda śruba powinna być dokręcona z jednakowym
momentem 12 - 14 Nm.
5
6
2
4
1
3
Szerokie
rozmieszczenie
rowków
TL-FC16
TL-FC32
Sposób montażu podkładki dystansowej
(1) Sprawdzić, czy szerokość mufy osi suportu
wynosi 68 mm czy 73 mm.
(2) Następnie zamontować miskę, zgodnie
z ilustracją poniżej.
Podkładka
blokująca
Trzpień
podkładki
Podnieść
Uwaga:
Umieścić podkładkę
blokującą prawidłowo
ułożoną, tak jak pokazano
na ilustracji.
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o łańcuch, ponieważ może to spowodować
wywrócenie roweru.
Sprawdzić, czy naprężenie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch nie jest uszkodzony. Jeżeli naprężenie jest
zbyt małe lub łańcuch jest uszkodzony, należy wymienić łańcuch. W przeciwnym razie może dojść do
zerwania łańcucha i poważnego zranienia.
Dwie śruby mocujące ramienia lewego mechanizmu korbowego powinny być dokręcane na przemian
i stopniowo; nie należy dokręcać każdej ze śrub całkowicie i jednorazowo. Należy użyć klucza
dynamometrycznego, sprawdzając, czy momenty dokręcania mieszczą się w przedziale 12 - 14 Nm.
Ponadto po przejechaniu około 100 km należy ponownie sprawdzić momenty dokręcania za pomocą klucza
dynamometrycznego. Należy również przeprowadzać okresowe kontrole momentów dokręcania. Jeżeli
momenty dokręcenia są zbyt małe lub jeżeli śruby montażowe nie były dokręcane stopniowo i na przemian,
ramię lewego mechanizmu korbowego może spaść i doprowadzić do wywrócenia roweru, co może
spowodować poważne obrażenia.
Przed jazdą na rowerze sprawdzić, czy ramiona mechanizmu korbowego nie są popękane. Jeżeli pojawią się
jakiekolwiek pęknięcia, może dojść do złamania mechanizmu korbowego i upadku z roweru.
Jeśli wewnętrzna tuleja nie jest zainstalowana prawidłowo, oś może zardzewieć oraz zostać uszkodzona
i może dojść do wywrócenia roweru, co może spowodować poważne obrażenia.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Poluzowane, zużyte lub
uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co może spowodować poważne obrażenia.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Jeżeli komponenty nie zostaną
prawidłowo wyregulowane, łańcuch może spadać, co prowadzi do upadku z roweru i poważnych obrażeń.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość.
Uwaga
Dodatkowo, jeżeli pedały działają gorzej niż zwykle, należy dokonać ponownego sprawdzenia.
Przed jazdą na rowerze, sprawdzić, czy nie ma luzu w połączeniu. Pamiętać również o okresowym
dokręcaniu ramion korby i pedałów.
Jeśli słyszalne jest piszczenie w okolicach osi suportu i połączenia z lewym mechanizmem korbowym,
nałożyć smar na połączenie, a następnie dokręcić ją do zalecanego momentu.
Nie wolno myć osi suportu za pomocą wodnych myjek ciśnieniowych.
W przypadku wyczucia jakiegokolwiek luzu w łożyskach, należy wymienić oś suportu.
Jeżeli luz w ogniwach jest na tyle duży, że regulacja nie jest możliwa, należy wymienić przerzutkę.
Tarcze należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym, a po umyciu ponownie nasmarować.
Ponadto czyszczenie łańcucha neutralnym środkiem czyszczącym i smarowanie może być skutecznym
sposobem zwiększenia trwałości tarcz i łańcucha.
Jeżeli łańcuch w czasie użytkowania nadal spada z tarcz, wymienić tarcze i łańcuch.
Kiedy łańcuch jest w położeniu pokazanym na rysunku, może stykać się z przednią przerzutką i hałasować.
Jeżeli problemem jest hałas, przerzucić łańcuch na kolejne, większe
tarcze.
Lewą i prawą miskę nasmarować przed zamontowaniem.
Pamiętać o przeczytaniu razem z niniejszą instrukcją serwisową,
instrukcji systemu napędu przedniego.
Gwarancja nie obejmuje normalnego zużycia ani pogorszenia działania
wynikających z normalnego użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji
lub obsługi prosimy kierować do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Przednia
tarcza
Tylna koronka
Tuleja
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
2.5 mm 1.8 mm 0.7 mm
Podkładka
dystansowa
A B C
* W przypadku zastosowania z podkładek dystansowych 2,5 mm do typu na obejmę z szerokością mufy osi suportu wynoszącą
68 mm należy założyć trzy podkładki w ten sposób, aby dwie znajdowały się z prawej strony, a jedna z lewej.
** Grubość 1,8 mm odpowiada rozmiarowi
obudowy napędu łańcuchowego.
68 mm
C B
A A
68 mm
C B
A A
**
*
SI-0093A-002-03
Mechanizm korbowy
Symbol modelu
FC-M590 / FC-M591 FC-M532 / FC-M533-K FC-M542 FC-M543-K
Kombinacja zębów mechanizmu korbowego
44-32-22T / 48-36-26T 44-32-22T / 48-36-26T 44-32-22T 44-32-22T / 48-36-26T
Średnica rozstawu śrub
104 mm / 64 mm
Długość ramienia mechanizmu korbowego
170 mm, 175 mm
Linia łańcucha
50 mm
Szerokość korpusu osi suportu (rozmiar gwintu)
68, 73 mm (1,37 X 24 T.P.I.)
Odpowiednia oś suportu
SM-BB51 SM-BB50
Oś suportu
Symbol modelu
SM-BB51 SM-BB50
Odpowiedni mechanizm korbowy
FC-M590 / FC-M591 FC-M543-K / FC-M542 / FC-M533-K / FC-M532
Szerokość korpusu osi suportu (rozmiar gwintu)
68, 73 mm (1,37 X 24 T.P.I.)
73 mm
68 mm
2,5 mm 1,8 mm
0,7 mm
  • Page 1 1

Shimano FC-M542 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla