Element Opis Ważne uwagi
Å
Połączenie
silnika
Komputer kursowy jest podłączony bezpo
średnio do modułu sterowania silnikiem lub
do odpowiedniego adaptera. Dodatkowe
instrukcje zostały dołączone do adaptera
(jeśli ma zastosowanie).
Æ
Alarm Alarm przekazuje alerty dźwiękowe
systemu autopilota, dlatego należy go zain
stalować blisko głównej stacji steru
(Instalacja alarmu, strona 3).
Procedury instalacji
PRZESTROGA
Podczas wiercenia, cięcia lub szlifowania należy zawsze nosić
okulary ochronne, ochronniki słuchu i maskę przeciwpyłową.
NOTYFIKACJA
Podczas wiercenia i wycinania należy zawsze sprawdzić, co
znajduje się po drugiej stronie obrabianej powierzchni.
Po zaplanowaniu instalacji autopilota oraz uwzględnieniu
wszelkich uwag dotyczących połączeń oraz montażu
odnoszących się do danego rodzaju instalacji można rozpocząć
montaż i podłączanie elementów.
Instalacja kontroli steru
Specjalna kontrola steru nie wchodzi w skład każdego zestawu
autopilota. Jeżeli autopilot zostanie zainstalowany bez
specjalnej kontroli steru, komputer kursowy autopilota musi być
podłączony do tej samej sieci NMEA 2000 co zgodny ploter
nawigacyjny Garmin, aby można było konfigurować
i kontrolować system autopilota.
Szczegółowe instrukcje dołączono do opakowania kontroli steru.
Montowanie komputera kursowego
1
Określ miejsce montażu.
2
Używając komputera kursowego jako szablonu, zaznacz na
powierzchni montażowej położenie dwóch otworów
prowadzących.
3
Używając wiertła o średnicy 3 mm (
1
/
8
cala), wywierć otwory
prowadzące.
4
Użyj dołączonych wkrętów, aby zamocować komputer
kursowy do powierzchni montażowej.
UWAGA: W przypadku korzystania z innego osprzętu do
montażu niż dołączone śruby musi on być wykonany ze stali
nierdzewnej lub mosiądzu, aby zapobiec interferencji
magnetycznej z komputerem kursowym.
Sprawdź osprzęt do montażu za pomocą podręcznego
kompasu w celu upewnienia się, że sprzęt nie wytwarza
żadnego pola magnetycznego.
Podłączanie komputera kursowego
1
Poprowadź koniec przewodu komputera kursowego
wyposażony w złącze do złącza układu sterowania lub
magistrali CAN i podłącz go.
2
Poprowadź pomarańczowy i niebieski przewód
z nieizolowanego fragmentu przewodu komputera kursowego
do miejsca, w którym ma zostać zainstalowany alarm
(Instalacja alarmu, strona 3).
Jeśli przewód jest za krótki, przedłuż odpowiednie żyły
przewodu, korzystając z przewodu 0,08 mm
2
(28 AWG).
Podłączanie do układu sterowania łodzi
NOTYFIKACJA
Przewodu sterownika sterowego nie należy podłączać do sieci
NMEA 2000.
Autopilot wymaga zasilanej magistrali CAN w celu komunikacji
ze sterownikiem sterowym. Należy upewnić się, że magistrala
CAN sterownika sterowego jest prawidłowo zasilana
i zaterminowana. W razie potrzeby skontaktuj się z producentem
łodzi.
Przewód sterownika sterowego umożliwia komunikację systemu
autopilota z układem sterowania łodzi za pośrednictwem
magistrali CAN sterownika sterowego. Dodatkowe instrukcje
zostały dołączone do magistrali CAN.
W razie potrzeby należy skontaktować się z producentem łodzi,
aby uzyskać pomoc w znalezieniu punktu dostępu do układu
sterowego.
1
Znajdź punkt dostępu do układu sterowego łodzi.
2
Podłącz przewód sterownika sterowego między komputerem
kursowym a układem sterowania za pośrednictwem
dołączonej magistrali CAN sterownika sterowego.
UWAGA: Przewód sterownika sterowego można w razie
potrzeby przedłużyć, korzystając z przedłużacza NMEA
2000.
Instalacja alarmu
Przed rozpoczęciem montażu alarmu należy wybrać miejsce,
w jakim zostanie on zamontowany (Uwagi dotyczące połączeń
i montażu alarmu, strona 2).
1
Poprowadź przewód alarmu do końca przewodu komputera
kursowego bez złącza.
Jeśli przewód jest za krótki, przedłuż odpowiednie żyły
przewodu, korzystając z przewodu 28 AWG (0,08 mm
2
).
2
Połącz przewody zgodnie z poniższą tabelą.
Kolor przewodu alarmu Kolor żyły przewodu komputera
kursowego
Biały (+) Pomarańczowy (+)
Czarny () Niebieski ()
3
Zlutuj wszystkie połączenia nieizolowanych przewodów
i zabezpiecz je izolacją.
4
Zabezpiecz alarm za pomocą wiązań lub innych elementów
montażowych (do nabycia osobno).
Informacje o interfejsie NMEA 2000 oraz elementach
autopilota
Specjalna kontrola steru nie wchodzi w skład każdego zestawu
autopilota. Jeżeli autopilot zostanie zainstalowany bez
specjalnej kontroli steru, komputer kursowy autopilota musi być
podłączony do tej samej sieci NMEA 2000 co zgodny ploter
nawigacyjny Garmin, aby można było konfigurować
i kontrolować system autopilota.
NOTYFIKACJA
Jeśli podłączasz urządzenie do istniejącej sieci NMEA 2000,
sieć NMEA 2000 powinna być już podłączona do zasilania. Nie
podłączaj przewodu zasilającego NMEA 2000 do zainstalowanej
już sieci NMEA 2000, ponieważ tylko jedno źródło zasilania
powinno być podłączone do sieci NMEA 2000.
Jeśli podłączasz urządzenie do istniejącej sieci NMEA 2000 lub
sieci silników innego producenta, należy zainstalować odłącznik
NMEA 2000 (0101158000) pomiędzy istniejącą siecią
a urządzeniami Garmin.
Opcjonalną kontrolę steru i komputer kursowy można połączyć
w ramach istniejącej sieci NMEA 2000. Jeśli na łodzi nie ma
sieci NMEA 2000, można ją utworzyć. Konieczne do tego celu
części zostały dołączone do opakowania autopilota (Budowanie
podstawowej sieci NMEA 2000 dla systemu autopilota,
strona 4).
Po podłączeniu do sieci NMEA 2000 opcjonalnych urządzeń
zgodnych z interfejsem NMEA 2000, takich jak urządzenie GPS,
można korzystać z zaawansowanych funkcji autopilota.
Aby uzyskać podstawowe informacje o standardzie NMEA 2000,
należy zapoznać się z rozdziałem „NMEA 2000 Podstawowe
informacje dotyczące sieci ” w dokumencie Informacje
techniczne dla produktów NMEA 2000. Aby pobrać ten
3