PANOPTIX
™
LIVESCOPE
™
INSTRUKCJA INSTALACJI
Ważne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
Należy zapoznać się z zamieszczonym w opakowaniu plotera
nawigacyjnego przewodnikiem Ważne informacje dotyczące
bezpieczeństwa i produktu zawierającym ostrzeżenia i wiele
istotnych wskazówek.
Użytkownik jest odpowiedzialny za bezpieczne i roztropne
sterowanie swoim statkiem. Sonar jest narzędziem
wspomagającym rozeznanie się w obszarze znajdującym się
pod łodzią. Nie zwalnia ono użytkownika z obowiązku
obserwacji otaczających go wód podczas nawigacji.
PRZESTROGA
Niezainstalowanie tego sprzętu i brak jego konserwacji zgodnie
z niniejszymi instrukcjami może doprowadzić do uszkodzeń
i obrażeń.
Podczas wiercenia, cięcia lub szlifowania należy zawsze nosić
okulary ochronne, ochronniki słuchu i maskę przeciwpyłową.
NOTYFIKACJA
Podczas wiercenia i wycinania należy zawsze sprawdzić, co
znajduje się po drugiej stronie obrabianej powierzchni.
Aby zapewnić najlepsze działanie oraz uniknąć uszkodzeń łodzi,
urządzenie Garmin
®
należy zainstalować w sposób opisany
w niniejszej instrukcji.
Przed rozpoczęciem instalacji należy zapoznać się z całą
instrukcją instalacji. Jeśli podczas instalacji wystąpią problemy,
więcej informacji można znaleźć na stronie support.garmin.com.
Rejestrowanie urządzenia
Pomóż nam jeszcze sprawniej udzielać Tobie pomocy i jak
najszybciej zarejestruj swoje urządzenie przez Internet.
Pamiętaj o konieczności zachowania oryginalnego dowodu
zakupu (względnie jego kserokopii) i umieszczenia go
w bezpiecznym miejscu.
1
Odwiedź stronę my.garmin.com/registration.
2
Zaloguj się do konta Garmin.
Aktualizacja oprogramowania
Podczas instalacji urządzenia należy przeprowadzić aktualizację
oprogramowania.
Jeśli posiadany ploter nawigacyjny Garmin jest wyposażony
w technologię Wi‑Fi
®
, w celu aktualizacji oprogramowania
urządzenia należy użyć aplikacji ActiveCaptain
™
zainstalowanej
w zgodnym urządzeniu Android
™
lub Apple
®
. Jeśli urządzenie
nie jest wyposażone w technologię Wi‑Fi, w celu aktualizacji
oprogramowania urządzenia należy użyć karty pamięci oraz
komputera Windows
®
.
Więcej informacji można znaleźć na stronie support.garmin.com.
Niezbędne narzędzia
• Wiertarka
• Wiertła 4 mm (
5
/
32
cala) i 3,2 mm (
1
/
8
cala).
• Taśma maskująca
• Wkrętak krzyżowy nr 2
• Środek uszczelniający do zastosowań morskich
• Piła walcowa 32 mm (1
1
/
4
cala) (opcjonalnie)
• Opaski do przewodów (opcjonalnie)
Uwagi dotyczące montażu
• Przetwornik powinien być zamontowany pod odpowiednim
kątem dla wybranego trybu, aby działał prawidłowo.
• Moduł echosondy należy zamontować w miejscu
zapewniającym dostateczną wentylację, gdzie nie będzie
narażone na działanie skrajnych temperatur.
• Nie montuj przetwornika w miejscu narażonym na wstrząsy
podczas uruchamiania, holowania lub przechowywania.
• Nie należy montować przetwornika za pasem blach,
rozporami, mocowaniami, wlotami lub wylotami wody,
przetwornikami kadłuba lub innymi elementami, które mogą
powodować tworzenie się pęcherzy powietrza lub zawirowań
wody. Zawirowania mogą zakłócać pracę wiązki echosondy.
• Przetwornik należy zamontować jak najbliżej środka łodzi.
• Gdy przetwornik zostanie zamontowany daleko od środka
pawęży, większe podoblenie może sprawić, że kadłub
będzie zakłócał wiązkę echosondy , co przełoży się na
niedokładność pomiarów po przeciwnej stronie łodzi
.
Przetwornik widoczny od tyłu.
• W przypadku łodzi z jednym silnikiem nie należy montować
przetwornika w jednej osi ze śrubą napędową.
• Na łodzi z dwoma silnikami zamontuj przetwornik pomiędzy
nimi, jeśli to możliwe.
• Moduł echosond należy zamontować w miejscu, w którym
diody LED będą widoczne.
• Moduł echosondy należy zamontować w miejscu, w którym
łatwo będzie podłączyć przewody.
Uwagi dotyczące przewodów
NOTYFIKACJA
Rozdzielenie przewodów bliźniaczych w pobliżu złącza
obrotowego na silniku zaburtowym z cięgnowym układem
sterowania zmniejsza naprężenie oraz wydłuża okres
eksploatacji przewodów.
Opaski zaciskowe i zaciski kablowe mogą się nadmiernie
zacisnąć i w efekcie uszkodzić lub przerwać przewód albo
spowodować jego zużycie na skutek wielokrotnego obracania
silnika.
Do zamocowania przewodów nad i pod złączem obrotowym
należy użyć czarnej taśmy izolacyjnej. Jeśli przewody są
zamocowane przy użyciu opasek zaciskowych, nie należy ich
zbyt mocno zaciskać.
Przewody należy zamocować nad i pod przegubem obrotowym
silnika zaburtowego.
Maj 2019
190-02210-90_0C