Denver IPO-1320MK2 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
DENVER IPO-1320MK2
DENVER IPC-1030MK2
Lista pakowania:
Uwaga: w niektórych modelach nie ma oddzielnej anteny.
Proces instalacji:
podłączenie sprzętu
zainstalowanie narzędzia
wyszukiwania
zalogowanie kamery IP w sieci LAN
zalogowanie kamery IP
do klienta PC
dostęp mobilny
ustawienia bezprzewodowe
koniec
uruchomienie
Uwaga: Przy pierwszym yciu kamery IP należy zapoznać się z powyższymi
procedurami.
kamera IP
płyta CD
kabel LAN
instrukcja instalacji
śruby
Podłączyć kamerę kablem internetowym do routera i kablem zasilania do prądu, jak
pokazano powyżej.
Komputer
Kabel internetowy
Internet
Router
Zasilanie
WAN
LAN
Kamera IP
Komputer
Internet
Router
Kabel internetowy
Zasilanie
WAN
LAN
1. Instalowanie narzędzia wyszukiwania
Włożyć płytę CD i zainstalować następujące oprogramowanie:
1. otworzyć plik IPO-1320MK2 i IPC-1030MK2”, kliknąć „Konfiguracja
OCX”—„Dalej”—„Instalacja”—„Zakończenie
2. Otworzyć „Narzędzie wyszukiwania”, skopiować „Narzędzie wyszukiwania” na pulpit i
uruchomić.
2. Zalogow kamerę IP w sieci LAN
Po prawidłowym podłączeniu sprzętu należy uruchomić narzędzie wyszukiwania, adres IP
kamery wyświetli się automatycznie.
Uwaga: Jeżeli w narzędziu wyszukiwania pojawi się komunikat Niezgodna maska
podsieci”, należy kliknąć
Dalej
Kliknąć dwa razy adres kamery IP w narzędziu wyszukiwania.
W domyślnej przeglądarce wyświetli się ekran logowania, jak pokazano poniżej:
Uwaga: nazwa użytkownika i hasło to admin
(Później należy zmienić nazwę użytkownika konta i hasło ze względów bezpieczeństwa)
Po wpisaniu prawidłowej nazwy użytkownika i hasła wyświetli się ekran logowania.
(Umożliwia on oglądanie online 6 gościom jednocześnie)
Uwaga: Jeżeli już zainstalowano OCX, można się zalogować bezpośrednio. Jeżeli nie,
należy zainstalować OCX.
A. Kliknąć „OCX”, aby pobrać i zainstalować.
B. Odświeżyć stronę internetową oraz zalogować się ponownie, wyświetli się obraz wideo z
kamery jako poniżej
Obraz wideo na żywo
3. Ustawienia bezprzewodowe
1. Kliknąć przycisk , aby przejść do ustawień „Sieć bezprzewodowa”.
2. Wyszukać sygnały WiFi i wybrać żądany SSID.
3. Upewnić się, że wszystkie parametry takie same jak w routerze, wpisać klucz sieciowy
WiFi.
4. Po 30 sekundach kliknąć „Sprawdź”, na powiadomieniu będzie widać, czy ustawienia
WiFi skuteczne.
5. Jeżeli poprawne, należy wrócić i wybrać „Zastosuj”, a następnie odłączyć kabel
sieciowy.
Uwaga: Jeżeli w narzędziu wyszukiwania nie można znaleźć adresu IP kamery, należy
ponownie podłączyć kabel internetowy, aby sprawdzić ustawienia WiFi.
Sprawdzanie statusu połączenia sygnału WiFi
4. Ustawienia informacji o urządzeniu
1) Kliknij ikonę , aby przejść do ustawień „Informacje o urządzeniu”
2)
Pojawią się wszystkie informacje o kamerze IP
5. Ustawienia czasu
1) Kliknąć ikonę , aby przejść do ustawień „Czas”
2) Można wybrać dowolny serwer NTP i kliknąć „Zastosuj”
3)
Wybrać żądany czas i kliknąć „Zastosuj”, aby go aktywować
6. Ustawienia nagrywania
6.1 Nagrywanie na karcie TF
1) Kliknij ikonę , aby przejść do ustawień „Nagrywanie”
2) Wybrać „Włączony”
3) Wybierz „Pierwszy strumień” lub „Drugi strumień”
4) Wybrać harmonogram czasowy dla nagrywania
5) Kliknąć „Zastosuj
6.2 Nagrywanie na dysk komputerowy
1) Główny interfejs do urządzenia, jak pokazano poniżej:
2) Kliknij , by wybrać ścieżkę nagrywania:
3) Kliknij , by rozpocząć nagrywanie.
Informacja: Jeśli nie możesz zmienić ścieżki nagrywania, postąp zgodnie z tymi
instrukcjami:
Najpierw otwórz narzędzie wyszukiwania. Znajdź i skopiuj adres IP kamery:
Następnie jako administrator uruchom przeglądarkę IE:
Na koniec wklej adres IP kamery w przeglądarce IE i kliknij „Enter”. Teraz można już zmienić
ścieżkę wideo, jak pokazano poniżej:
7. Ustawienia alarmu i konfiguracja
wykrywania ruchu
1) Najpierw należy aktywować opcję „Wykrywanie ruchu” i wybrać szczegóły do
wyświetlania podczas monitorowania (można zmieniać szczegóły w razie potrzeby).
2)
Można wybrać Dźwięk włączenia alarmu” oraz harmonogram czasowy, a następnie
kliknąć „Zastosuj”. Jeżeli wykrywanie ruchu wykryje ruch w skonfigurowanych
szczegółach wyświetlania, rozlegnie się dzwonek alarmowy (w modelu bez funkcji
dźwiękowej brak dźwiękowego powiadomienia o alarmie).
8. Ustawienia powiadomienia o alarmie oraz
poczta elektroniczna i FTP
1) Ekran konfiguracji poczty elektronicznej służy do przygotowania funkcji alarmu. Jeżeli
wykrywanie ruchu aktywuje załączenie kamery, przesłane zostanie e-mail ze zdjęciami.
Warunkiem jest prawidłowa konfiguracja oraz test usługi. Oto jako przykład konfiguracja
konta Gmail:
Informacja: Ta funkcja działa tylko wtedy, kiedy kamera IP jest połączona z siecią. W
przypadku stosowania poczty Gmail należy skonfigurować port jako 465, SSL jako TLS.
Najważniejsze jest jednak sprawdzenie, czy klient poczty elektronicznej ma włączoną funkcję
SMTP.
Po pierwszym e-mailu testowym otrzymasz kolejny z Google z informacją o pbie logowania.
Opcja 2:
Zmień ustawienia, by zezwolić mniej zabezpieczonym aplikacjom na dostęp do konta.
Postąp zgodnie z tymi instrukcjami:
1. Przej do sekcji Mniej zabezpieczone aplikacje” w Moje Konto.
2. Zaznacz pole „Dostęp dla mniej zabezpieczonych aplikacji, by włącz. (Uwaga dla
użytkowników Google Apps: To ustawienie jest ukryte, jeśli administrator zablokował dostęp
do funkcji mniej zabezpieczonych aplikacji.)
3. Więcej informacji na temat mniej zabezpieczonych aplikacji można znaleźć pod tym linkiem:
https://support.google.com/a/answer/6260879?hl=en.
2) Usługa FTP jest warunkiem funkcji alarmu. Jeżeli wykrywanie ruchu aktywuje kamerę,
przesłany zostanie e-mail ze zdciami. W tym celu konieczne jest prawidłowe
skonfigurowanie usługi poczty elektronicznej oraz sprawdzenie jej działania. Na przykład:
3) Do ustawień usługi alarmu należy wpisać te same ustawienia jak na poniższym zrzucie
ekranu:
9. Dziennik systemowy i ustawienia sieciowe
1). Dziennik systemowy jest przeznaczony dla administratorów do monitorowania operacji
systemowych
2).
W opcji „Ustawienia sieciowe” można modyfikować adres IP, bramkę i numer portu
10. Ustawienia DDNS
1) Kliknij ikonę i wybierz opcję „Ustawienia usługi DDNS”.
2) Wybrać serwer DDNS, wprowadzić nazwę użytkownika DDNS i hasło.
3) Przesłać, odświeżyć, status DDNS wyświetli się jako „DDNS pomyślnie”.
11. Ustawienia PTZ i ustawienia
użytkownika
1). Tutaj można skonfigurować niektóre opcje PTZ
2). Modyfikacja hasła użytkownika
12. Ustawienia wielokrotne
1) Po odświeżeniu urządzenia w wyszukiwaniu LAN będzie można znaleźć inne kamery
podłączone do tej samej sieci LAN
2) Kliknąć „2. urządzenie”
3)
Kliknąć żądaną kamerę, aby dodać jako 2. urządzenie, wpisać prawidłową nazwę
użytkownika i hasło
4)
Kliknąć „Zastosuj
5) Można dodać maksymalnie 9 kamer do ustawień wielokrotnych
13. Konserwacja i ONVIF
1) Za pomocą tej opcji można przywrócić ustawienia fabryczne kamery i wykonać
aktualizacje oprogramowania sprzętowego.
2) Pomoc ONVIF
14. AutoSnap i znacznik wideo
1) Rejestrowanie obrazów na karcie SD i przesyłanie na FTP
2) Wybrać szczegóły ekranu (można zmienić rozmiar okna), kliknąć „Zastosuj”, pojawi się
zmazany obszar ekranu
15. Ustawienia obrazu
1) Kliknąć opcję Zastosuj, aby zmodyfikować jasność, nasycenie, ostrość, ekspozycję,
kontrast
2) Kliknąć opcję Aplikacja, aby zmodyfikować tryb ekspozycji, lampę podczerwieni,
3) Kliknąć opcję Aplikacje, aby zmienić wartość blokowania promieniowania
podczerwonego
4) Po kliknięciu „Domyślne” we wszystkich ustawieniach obrazów przywrócone zostaną
wartości standardowe
Często zadawane pytania:
A. Zapomniane hasło
1) Zresetować kamerę. Przy włączonym zasilaniu należy nacisnąć przycisk RESET przez 10
sekund. Przycisk znajduje się na spodzie kamery. W kamerach zewnętrznych biały
przycisk reset znajduje się na końcu przewodu zasilania.
2) Po zakończeniu resetowania kamera jest zresetowana do ustawień fabrycznych, nazwa
użytkownika i hasło brzmi „admin”.
B. Brak obrazu wideo, w przeglądarce wyświetla się tylko
czarny ekran
Uwaga: Jeżeli po uruchomieniu OCX ActiveX nadal nie ma przekazu obrazu na żywo,
należy spróbować aktywować opcję ActiveX w ustawieniach zabezpieczeń IE, wykonując
następujące kroki:
1. Wyłączyć zaporę w komputerze.
2. Zmienić ustawienia ActiveX w przeglądarce „IE” > „Narzędzia” > „Opcje internetowe” >
„Zabezpieczenia” > „Poziom niestandardowy” > „Kontrolki ActiveX i wtyczki”, wszystkie
opcje ActiveX powinny być skonfigurowane jako „włączone”:
Szczególnie:
Włączone: Pobieranie niepodpisanych kontrolek ActiveX
Włączone: Wykonywanie skryptów kontrolek ActiveX nie zaznaczonych jako bezpieczne
Włączone: Uruchamianie kontrolek ActiveX i wtyczek
a.
b.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21

Denver IPO-1320MK2 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi