,
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać
niniejszą instrukcję. Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą
spowodować obrażenia kierującego rowerem.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych
Shimano.
• Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową
i zachować ją na przyszłość.
Uwaga
• W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni pancerz
i ślizgi.
• Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza, aby
zapewnić swobodne ślizganie się linki.
• Stosowanie ram z wewnętrznym prowadzeniem linek jest bardzo
odradzane, ponieważ mają one tendencję do pogarszania działania
przerzutki SIS, ze względu na duże opory linek.
• Obsługa dźwigni związana ze zmianą biegów powinna być
wykonywana jedynie, kiedy obraca się mechanizm korbowy.
• Należy zastosować pancerz nieco dłuższy i odstający, nawet w
przypadku gdy kierownica jest skręcona maksymalnie. Co więcej,
należy sprawdzić czy dźwignia przerzutki nie dotyka ramy, gdy
kierownica jest maksymalnie skręcona.
• Nie wolno demontować wskaźnika i mechanizmu dźwigni przerzutki,
ponieważ może to spowodować ich uszkodzenie lub niewłaściwą
pracę.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub
pogorszenia działania wynikającego z normalnego użytkowania.
• Wskaźnik zmiany biegów ID-C05 jest dostępny osobno w sprzedaży.
Szczegółowych informacji udzielają sprzedawcy rowerów.
• Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji
lub obsługi, prosimy kierować do profesjonalnego sprzedawcy
rowerów.
ST-R220
ST-R224
Aby osiągnąć najlepsze działanie, zalecamy zastosowanie
następującej kombinacji.
Zarówno dźwignia (A) jak i dźwignia (B) zawsze wracają do położenia wyjściowego, kiedy zostaną puszczone po zmianie przełożenia.
W czasie uruchamiania jednej z dźwigni zawsze należy pamiętać, aby jednocześnie obracać ramieniem korby.
1. Mocować do kierownicy o średnicy 25 mm (zastosować
adapter, jeśli średnica kierownicy wynosi 22 mm).
Obrócić krążek i wyjąć linkę, jak pokazano na ilustracji.
Obrócić krążek zgodnie z ruchem wskazówek zegara i założyć
końcówkę nowej linki w miejscu pokazanym na ilustracji.
Zamontować we wskazanym porządku wskaźnik, osłonę
soczewkową i osłonę.
2. CI-DECK może być regulowany w
zakresie 30 stopni. Poluzować
śrubę obejmy, aby dokonać
regulacji.
3. Długość linki łączącej CI-DECK i zespół dźwigni zmiany
biegów będzie różnić się w zależności od zastosowanej
kierownicy. Jeśli linka jest zbyt długa lub zbyt krótka,
obraz wskaźnika nie będzie właściwy.
5. Właściwa regulacja linki wskaźnika
Linka wskaźnika jest wyposażona w śrubę regulującą. Pokręcić
śrubą regulującą, aby uzyskać optymalne ustawienie, tak żeby
igiełka wskazywała „2” (z przodu i z tyłu).
4. Wymiana linki wskaźnika
< Od strony CI-DECK >
Odkręcić wkręty mocujące osłonę i zdjąć osłonę, osłonę
soczewkową i wskaźnik, jak pokazano na ilustracji.
Przerzucanie z małej tarczy na większą
Kiedy dźwignia (A) zostanie naciśnięta jeden raz, nastąpi
przerzucenie o jeden stopień z małej na większą tarczę.
Przykład:
ze średniej na dużą tarczę.
Czynność zmiany biegu
< Przód >
< ST-R220 >
Podczas używania dźwigni (B) jest słyszalne kliknięcie, gdy
zostaje uruchomiony mechanizm dostrajający (wyciszający),
oraz drugie, głośniejsze, kiedy następuje zakończenie skoku
zmiany przełożenia. Po wykonaniu dostrajania kolejne
naciśnięcie spowoduje zakończenie skoku zmiany przełożenia.
Dostrajanie (działanie wyciszające)
Jeśli łańcuch znajduje się na przedniej, większej tarczy
i większej tylnej koronce, będzie się on ocierał o wózek
przedniej przerzutki, wydając charakterystyczny dźwięk.
W takiej sytuacji należy delikatnie nacisnąć dźwignię (B)
(do momentu kliknięcia). Spowoduje to niewielkie przesunięcie
przerzutki w kierunku mniejszej tarczy i zniweluje hałas.
Zakończony skok
zmiany przełożenia
Kliknięcie
Dostrajanie
Kliknięcie
Dźwignia (B)
Ruch przerzutki
przedniej
Pozycja łańcucha
< ST-R224 >
Podczas używania dźwigni (A) jest słyszalne kliknięcie, gdy
zostaje uruchomiony mechanizm dostrajający (wyciszający),
oraz drugie, głośniejsze, kiedy następuje zakończenie skoku
zmiany przełożenia. Po wykonaniu dostrajania kolejne
naciśnięcie spowoduje zakończenie skoku
zmiany przełożenia.
Dostrajanie (działanie wyciszające)
Jeśli łańcuch znajduje się na przedniej, najmniejszej tarczy
i mniejszej tylnej koronce, będzie on ocierał się o wózek
przedniej przerzutki, wydając charakterystyczny dźwięk.
W takiej sytuacji należy delikatnie nacisnąć dźwignię (A)
(do momentu kliknięcia). Spowoduje to niewielkie przesunięcie
przerzutki w kierunku większej tarczy i zniweluje hałas.
Ruch przerzutki
przedniej
< Tył >
< Przód > < Tył >
Montaż CI-DECK
Moment dokręcania: 0,1 Nm
Montaż dźwigni zmiany biegów
Zastosować chwyt kierownicy z maksymalną zewnętrzną średnicą
32 mm.
Moment dokręcenia: 6 - 8 Nm
< Przód >
< Tył >
Klucz imbusowy 5 mm
Klucz imbusowy 5 mm
Nacisnąć dźwignię (B) dwa lub więcej razy w celu ustawienia
dźwigni w najniższym położeniu.
Wykręcić śrubki mocujące osłonę i zdjąć osłonę jak pokazano na
ilustracji.
Ciągnąć końcówkę nowej linki dopóki nie zostanie umieszczona w
krążku jak pokazano na ilustracji.
Sprawdzić czy w tym momencie linka pewnie leży w rowku.
Dokręcić śrubę regulacyjną, założyć osłonę
i zabezpieczyć ją wkrętami.
Użyć dźwigni (B) co najmniej osiem razy, aby ustawić dźwignię
w najwyższym położeniu.
Wykręcić śrubki mocujące osłonę i zdjąć osłonę jak pokazano na
ilustracji.
Ciągnąć końcówkę nowej linki dopóki nie zostanie umieszczona
w krążku jak pokazano na ilustracji.
Sprawdzić czy w tym momencie linka pewnie leży w rowku.
Dokręcić śrubę regulacyjną, założyć
osłonę i zabezpieczyć ją wkrętami.
Wymiana linki wskaźnika
< Przód > < Tył >
Śruba regulacyjna
Rowek
Linka wskaźnika
Krążek
Śruba regulacyjna
Rowek
Linka wskaźnika
Krążek
Początkowe położenie dźwigni (A)
Dźwignia (A)
Przerzucanie z małej tylnej koronki na większą
Aby przerzucić tylko 1 bieg, nacisnąć dźwignię (A) do położenia (1).
Aby przerzucić o dwa biegi za jednym razem, nacisnąć dźwignię do
położenia (2). W ten sposób można przerzucić maksymalnie o trzy
biegi na raz.
1
2
Początkowe położenie dźwigni (A)
Śruba regulacyjna
Śruba obejmy
Obejma
Główna jednostka CI-DECK
Przerzucanie z dużej tarczy na mniejszą
Kiedy dźwignia (B) zostanie naciśnięta jeden raz, nastąpi
przerzucenie o jeden stopień z dużej tarczy na mniejszą.
Przykład:
z największej tarczy na średnią.
Przerzucanie z dużej koronki na mniejszą
Nacisnąć dźwignię (B) jeden raz, aby przerzucić jeden bieg z
większej na mniejszą koronkę.
Dźwignia (B)
Dźwignia (B)
< Przód > < Tył >
Śruby
zaślepiające
Śruby
zaślepiające
Wkręty
Osłona
Osłona
soczewkowa
Wskaźnik
< Przód > < Tył >
Linka wskaźnika
Linka wskaźnika
Krążek Krążek
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polish)
Montaż linki przerzutki
Skracanie pancerza
Podczas skracania pancerza obciąć koniec
przeciwny do końca z oznaczeniem. Po
skróceniu pancerza zaokrąglić zakończenie
tak, aby średnica wewnętrzna była jednakowa.
Na obcięty koniec pancerza
założyć tą samą końcówkę
pancerza.
Oznaczenie
Końcówka pancerza
Montaż linki < Przód >
Nacisnąć dźwignię (B) dwa lub więcej razy w celu ustawienia
dźwigni w najniższym położeniu.
Odkręcić śrubę, a następnie zdjąć osłonę.
Wyciągnąć linkę jak pokazano na rysunku, a następnie założyć
nową.
Moment dokręcenia:
0,3 - 0,5 Nm
Montaż linki < Tył >
Użyć dźwigni (B) co najmniej osiem razy, aby ustawić dźwignię w
najwyższym położeniu.
Odkręcić śrubę, a następnie zdjąć osłonę.
Wyciągnąć linkę jak pokazano na rysunku, a następnie założyć
nową.
Moment dokręcenia:
0,3 - 0,5 Nm
Osłona
Śruba
Linka
Dźwignia (B)
Osłona
Śruba
Linka
Dźwignia (B)
Wkładanie linki
Włożyć linkę do pancerza przez końcówkę z oznaczeniem. Nanieść
smar od końca z oznaczeniem, aby zachować sprawność działania
linki.
Zakończony skok
zmiany przełożenia
Dostrajanie
Kliknięcie
Kliknięcie
Przednia
tarcza
Tylna
koronka
Pozycja łańcucha
SI-6JP0B-03
Dźwignia przerzutki F: ST-R220 R: ST-R220
Pancerz SP40
Biegi 16
Przerzutka przednia FD-R440A
Mechanizm korbowy FC-2200
Oś suportu BB-UN25 (110 mm)
Przerzutka tylna RD-2200
Piasta tylna FH-2200
Kaseta zębatek CS-HG50-8
Łańcuch CN-HG50
Ślizg SM-SP17
Dźwignia przerzutki F: ST-R224 R: ST-R220
Pancerz SP40
Biegi 24
Przerzutka przednia FD-R443A
Mechanizm korbowy FC-2203
Oś suportu BB-UN25 (113 mm)
Przerzutka tylna RD-2200
Piasta tylna FH-2200
Kaseta zębatek CS-HG50-8
Łańcuch CN-HG50
Ślizg SM-SP17
Techniczna instrukcja serwisowa
SI-6JP0B