Uwaga!
W przypadku używania smaru Barrierta
L55/2 elementy składowe należy przed
montażem starannie oczyścić benzyną
lakową 180/200 lub Klüberalfa XZ3-1,
gdyż w przeciwnym razie możliwe jest
wystąpienie utraty smarowności. Nie
wolno mieszać smaru Barrierta L55/2 z
innymi smarami.
4 Czynności kontrolne i konserwacyjne
Częstotliwość wykonywania przeglądów zależy od częstotliwości załączania i warunków
eksploatacyjnych siłownik. Należy wykonywać np. przeglądy roczne, a przy ciężkich warunkach
eksploatacyjnych półroczne. Należy prowadzić dziennik wykonywanych prac.
Przy przekazaniu do eksploatacji oraz każdym przeglądzie
• Po pierwszym podaniu ciśnienia i po każdym rozmontowaniu siłownika:
• Sprawdzić każde uszczelnienie pod kątem szczelności. W razie nieszczelności wymienić na
nowe.
Przy rozmontowani siłownika pneumatycznego na części składowe
• Posmarować prowadnice ślizgowe, złączki, uszczelki i gwinty smarem montażowym.
5.5 Rozkładanie siłownika pneumatycznego A160
Siłownik pneumatyczny można rozkładać na części tylko w razie konieczności.
Odkręcić kołpak (160.14). Odkręcić sworznie gwintowane (160.11) i podnieść górną pokrywę
cylindra (160.02).
Wyprostować płytkę ustalającą (160.08) i poluzować nakrętkę sześciokątną (160.07). Wyjąć tłok
(160.05). Przy wykonywaniu tej czynności mocno trzymać cylinder (160.03) i zdjąć podnosząc
do góry wraz z tłokiem (160.05). W razie potrzeby zdjąć cylinder z (160.03) z tłoka (160.05). Do
ponownego złożenia zastosować stosowny przyrząd.
Wyprostować płytki ustalające (70) i poluzować śruby z łbem sześciokątnym (69). Zdjąć
chłodzący pierścień dystansowy (66).
Uwaga:
W siłowniku pneumatycznym A160.1 (średnica cylindra 125 mm) tłok i tłoczysko stanowią jeden
element.
5.4 Demontaż siłownika pneumatycznego A160
Zmierzyć i zapisać położenie elementu sprzęgającego (71). Odkręcić wkręty z łbem z gniazdem
sześciokątnym (72) i obrócić element sprzęgający (71) na taką odległość od wrzeciona, aby tłok
(160.05) osiadł w cylindrze. Usunąć plombę. Wygiąć do góry płytki ustalające (68) i odkręcić
śruby z łbem sześciokątnym (67). Ostrożnie unieść lekko cylinder pneumatyczny (nie więcej
niż suw tłoka) i wykręcić całkowicie element sprzęgający (71) z wrzeciona. Wyjąć w poziomie
element sprzęgający (71) i podnieść cylinder pneumatyczny.
5.3 Środki ścierne, smarne itp.
• Środek odtłuszczający: Kaltron 113MDS/113MDK/113MDI35. Frigen 113TR-T.
• Freon PCA/TF/T-P35/TA. Alkohol izopropylowy z acetonem, roztwór w proporcjach 1:1,
benzyna lakowa.
• Środek smarny do montażu (MoS
2
): Molykote-Spray, Dow Corning, Monachium.
• Środek smarny do montażu części stykających się z medium (grafit koloidalny:
DAG156 Acheson, Dornstadt. Neolube 1, 2, Lubricant Consult, Maintal.
• Środki wyłącznie ułatwiające montaż:
Smar do smarowania łożysk, gwintu wrzeciona, śrub itp.:
Molykote-BR2plus (≤ 80°C); BG20 (> 80°C), Dow Corning, Monachium;
Barrierta L55/2 (> 120°C), Klüber, Monachium, Mobilgrease Spec., Mobil Oil
• Smar do pierścieni samouszczelniających o przekroju okrągłym: DOW Corning, Monachium
5.2 Narzędzia
• Klucze maszynowe 10 - 36 mm
• Klucze nasadkowe 6, 8 mm
• Wkrętak 8 mm
• Szczypce do pierścieni ustalających zewnętrznych
• Szczypce płaskie
• Szczypce tnące boczne
• Młotek
• Wybijaki Ø 2,5; 3; 4 mm
• Drut do plombowania
• Plomba ołowiana
• Szczypce do plombowania
• Znacznik
Uwaga!
Pobrać zlecenia wykonania pracy i czekać na oficjalną zgodę.
Sprawdzić, czy w siłowniku pneumatycznym nie występuje ciśnienie.
Przed demontażem odłączyć zasilanie prądem, wyjąć wtyczkę lub odłączyć przewód zasilający.
5 Demontaż
5.1 Ostrzeżenia dotyczące bezpieczeństwa
Emerson
rezerwuje sobie prawo do zmiany treści bez powiadamiania Strona 4
Siłownik pneumatyczny model A 160
Instrukcja instalacji i użytkowania