Haba 304513 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
1
Ferajna z farmy
Kooperatywna gra planszowa z kostką dla 2-4 miłośników
zwierząt od lat 4.
Justin Lee
Anna-Lena Kühler
Autor:
Grafika:
Tekst:
Sina-Marie Straub
Czas rozgrywki: 5 - 15 minut
Zwierzaki z farmy Ferdynanda postanowiły wybrać się na spacer i
zwiedzić okolicę. Zafascynowane nową przygodą nie zauważyły, że
znacznie oddaliły się od domu. Na szczęście farmer Ferdynand wie,
jak przywołać do siebie zwierzaki.
Potrzebna mu będzie pomoc wasza i psa pasterskiego Lilli.
Waszym zadaniem jest dopilnowanie, żeby zwierzaki nie oddaliły
się zbytnio od farmy.
Zawartość gry
1 plansza startowa, 8 ścieżek, 1 kostka, 8 drewnianych
zwierzaków, 1 stodoła, 1 zestaw kart, instrukcja do gry.
Przed pierwszym rozpoczęciem gry:
Delikatnie wypchnijcie wszystkie elementy z kartonowych
ramek. Niepotrzebne pozostałości wyrzućcie.
2
Ułóżcie planszę startową po środku
stołu, a dookoła niej osiem ścieżek.
Pierwsze pole ścieżek obok siebie
powinno być innego koloru.
Złóżcie stodołę i ustawcie ją po środku planszy
startowej.
Na kolorowych polach planszy startowej ustawcie w
dowolny sposób osiem zwierzaków.
Do gry przygotujcie kostkę oraz karty.
Wymieszajcie karty i utwórzcie z nich
zakryty stos.
Przebieg gry
Grajcie po kolei, zgodnie z kierunkiem ruchu
wskazówek zegara.Rozpoczyna ten, kto ostatnio
odwiedził farmę.
Każda runda składa się z dwóch ruchów:
Ruch nr 1: rzut kostką- Co pokazała kostka?
Kolor
Każdy zwierzak, który znajduje się na polu o danym kolorze
przesuwa się o jedno pole do przodu (w kierunku przeciwnym do
stodoły).
Zna dobrze swoje zwierzaki i wie, jak je do siebie przywołać.
Wspólnie zdecydujcie, który zwierzak przesunie się o jedno pole do
tyłu (w kierunku stodoły).
Farmer Ferdynand
3
Pies Lilli
Zdecydujcie, który zwierzak powinien wrócić do stodoły, czyli na pole
startowe.
Wskazówka: przesuńcie o jedno pole do tyłu zwierzaka, który
najbardziej oddalił się od stodoły. Ryzykujecie, że wam ucieknie.
Ruch nr 2: losowanie karty
Po rzucie kostką i wykonaniu ruch nr 1, wylosuj jedną
kartę ze stosu.
Są cztery rodzaje kart:
Karty ze zwierzakami
Zwierzak przedstawiony na karcie przesuwa się o
jedno pole do przodu.
Karty przywołujące zwierzaki
Każdy zwierzak ma coś, co bardzo lubi i możesz
to wykorzystać, żeby go przywołać.
W lewym górnym rogu karty widnieje zwierzak,
którego należy przesunąć o
jedno pole do tyłu,
w stronę stodoły.
Na przykład, karta przedstawia marchewkę,
ulubioną przekąskę kucyka Pauli. Przesuń konika
o jedno pole do tyłu.
Uwaga: jeśli odkryjesz kartę ze zwierzakiem, który znajduje się na
polu startowym nie wykonujesz żadnego ruchu.
4
Karta z farmerem Ferdynandem
Wspólnie zdecydujcie, który zwierzak
powinien cofnąć się o jedno pole do tyłu.
Karta z psem Lilli
Wspólnie zdecydujcie, który zwierzak powinien
wrócić na pole startowe, czyli do stodoły.
Uwaga: Jeśli w kolejnym rzucie kostką wyjdzie kolor pola
startowego tego zwierzaka lub zostanie odkryta jego karta,
zwierzak może ponownie uciec ze stodoły.
Zużyte karty odkładamy na oddzielny stos.
Grę kontynuuje kolejna osoba.
Koniec gry:
Gra kończy się w momencie, kiedy wszystkie karty zostaną zużyte,
lub jeden ze zwierzaków dotrze na ostatnie pole swojej ścieżki.
Jeśli żaden ze zwierzaków nie dotarł na ostatnie pole swojej ścieżki,
oznacza to, że spełniliście swoje zadanie. Dobrze pilnowaliście
zwierzaków, udało wam się wygrać! Brawo!
Jeśli jeden ze zwierzaków dotrze do ostatniego pola swojej ścieżki,
oznacza to, że uciekł z farmy. W tym przypadku oznacza to, że
przegraliście, bo nie dopilnowaliście zwierząt.
Nie przejmujcie się zbytnio przegraną. Spróbujcie ponownie!
Każda nowa rozgrywka to kolejna szansa!
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4

Haba 304513 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi