Source Audio Collider Delay+Reverb Instrukcja obsługi

Kategoria
Sprzęt muzyczny
Typ
Instrukcja obsługi
SA263 Collider Delay+Reverb Instrukcja obsługi
1
Collider Delay+Reverb Instrukcja obsługi
Witaj
Dziękujemy za zakup efektu Collider Delay+Reverb. Ten potężny, a jednocześnie łatwy w użyciu efekt
stereo zawiera 12 skrupulatnie zaprogramowanych silników delay i reverb. Każdy efekt został
starannie dobrany z cenionych i nagradzanych efektów spod szyldu Source Audio: Nemesis Delay i
Ventris Dual Reverb. Intuicyjny panel sterowania Collidera ułatwia miksowanie i łączenie dowolnej
dwusilnikowej kombinacji efektów delay i reverb. Ponadto podwójne footswitche zapewniają
indywidualne sterowanie włączaniem/wyłączaniem każdego efektu w tej dwusilnikowej kombinacji.
Collider oferuje wyjątkową kolekcję bogatych, przestronnych brzmień, w tym realistyczne kopie
wintydżowych, analogowych, taśmowych i olejowych delayów, klasyczne modele sprężynowego
reverbu czy pogłosu typu Plate, naturalne repliki dużych i małych przestrzeni akustycznych oraz
intrygujący i wysoce muzyczny dobór „nienaturalnych” brzmień, w tym Reverse Delay i Shimmer
Reverb.
Efekt posiada również podjną architekturę DSP, 8 presetów (lub 128 presetów z MIDI), wejścia i
wyjścia stereo, analogowe przepuszczanie czystego sygnału, tap tempo dla delaya, reverb hold, pełną
funkcjonalność MIDI, możliwość zewnętrznego sterowania ekspresją oraz dodatkowe edytowanie i
routing sygnału za pomocą edytorów Neuro Desktop i aplikacji mobilnej Neuro.
Zbudowaliśmy Collider Delay+Reverb aby umożliwić Ci jak najgłębszą eksplorację brzmień. Nie
możemy się doczekać, aby usłyszeć, dokąd Cię to zaprowadzi.
SA263 Collider Delay+Reverb Instrukcja obsługi
2
- Zespół Source Audio
Spis treści
Witaj ......................................................................................................................................................... 1
Przegląd .................................................................................................................................................... 3
Podłączenie efektu ................................................................................................................................... 4
Podłączenia ............................................................................................................................................... 5
Silniki reverbu ........................................................................................................................................... 9
Silniki delaya ........................................................................................................................................... 11
Obsługa ................................................................................................................................................... 13
Skróty sprzętowe .................................................................................................................................... 17
Przechowywanie presetów i odtwarzanie ............................................................................................. 19
Universal Bypass ..................................................................................................................................... 21
Działanie stereo i routing sygnalu .......................................................................................................... 22
Sterowanie zewnętrzne .......................................................................................................................... 30
Aplikacja mobilna Neuro i Neuro Desktop Editor .................................................................................. 37
Neuro Desktop Editor ............................................................................................................................. 37
Aplikacja mobilna Neuro ........................................................................................................................ 45
Neuro Hub .............................................................................................................................................. 46
MIDI ........................................................................................................................................................ 46
USB.......................................................................................................................................................... 47
Specyfikacja ............................................................................................................................................ 46
Rozwiązywanie problemów .................................................................................................................... 47
Najczęściej zadawane pytania ................................................................................................................ 47
Gumowe nóżki ........................................................................................................................................ 49
Uwagi dotyczące utylizacji odpadów...................................................................................................... 49
Historia wersji ......................................................................................................................................... 49
SA263 Collider Delay+Reverb Instrukcja obsługi
3
Przegląd
12 ręcznie wybranych silników efektów Oferuje wintydżowe reverby sprężynowe, pogłosy w stylu
Plate i Hall, naturalnie brzmienie typu Room oraz nienaturalne reverby typu Shimmer, E-Dome i
Swell. Zawiera także brzmienia cyfrowych, analogowych i taśmowych delayów, jak również brzmienia
typu Reverse Delay oraz unikatowe, ciemne brzmienia typu Oli Can.
Elastyczny routing stereo Collider jest równie znakomity w konfiguracjach mono i stereo. Collider
automatycznie wykrywa używane wejścia i wyjścia i odpowiednio kieruje każdy silnik efektu
opóźnienia i pogłosu w trybach mono-na-mono, mono-na-stereo lub stereo-na-stereo. Możliwe jest
również wybieranie między trybami szeregowym, równoległym i dzielonym stereo, gdy oba silniki są
włączone.
Podwójne przetwarzanie Zawiera dwa całkowicie niezależne procesory. Platforma Dual DSP
zapewnia efektowi ogromną moc przetwarzania, zapewniając zasadniczo dwa efekty o dużej mocy w
jednej obudowie.
Analogowe przepuszczanie czystego sygnału W większości konfiguracji przychodzący suchy sygnał
utrzymuje niezależną ścieżkę wokół procesorów efektów (dla większości silników), podczas gdy efekt
jest włączony, utrzymując w ten sposób 100% czysty suchy sygnał bez konwersji D/A.
Universal Bypass Wybierz pomiędzy true bypass, buforowanym bypass lub soft bypass z ogonem
pogłosu. Collider wyposażony jest w wysokiej jakości przekaźniki sygnału dla prawdziwego bypassu i
transparentne bufory dla bypassu analogowego.
Kompaktowa konstrukcja Trwała, anodowana aluminiowa obudowa o niewielkich rozmiarach
stworzona została, aby znieść trudy trasy.
Presety Zapisz swoje ulubione brzmienia za pomo jednego przycisku. Zapisz do 8 presetów, które
można ponownie przywołać za pomocą wbudowanych elementów sterujących efektu, oraz w sumie
128 presetów, które można ponownie uruchomić za pomocą zewnętrznego kontrolera MIDI.
Ustawienie Dual Delay lub Reverb Funkcja „Unlock pozwala odblokować pokrętło wyboru
efektów i uzyskać dostęp do efektów opóźnienia i pogłosu za pomocą dowolnego footswitcha.
Oznacza to, że można użyć Collidera jako efektu Dual Delay lub Dual Reverb.
Mobilna aplikacja Neuro Aplikacja Neuro jest dostępna bezpłatnie na urządzenia mobilne z
systemami iOS i Android. Aplikacja oferuje potężne rozszerzenie podstawowej funkcji efektu z
opcjami zapisu i publikowania presetów. Edytuj swoje presety i prześlij je bezpośrednio do efektu,
zapisz je w prywatnej bibliotece lub opublikuj i udostępnij je pozostałym członkom społeczności
Neuro.
Neuro Desktop Editor - Podłącz Collider Delay + Reverb do portu USB w komputerze Mac lub PC z
systemem Windows, aby tworzyć i zapisywać zaawansowane presety za pomocą eleganckiego
SA263 Collider Delay+Reverb Instrukcja obsługi
4
interfejsu edycji Neuro Desktop. Oprogramowanie Neuro można pobrać bezpłatnie na komputery
Mac lub Windows. Dwukierunkowa komunikacja między efektem a komputerem pozwala również
edytorowi zobaczyć ustawienia parametrów każdego presetu zapisanego w Colliderze.
Neuro Hub Source Audio Neuro Hub łączy do pięciu kompatybilnych efektów Source Audio i
pozwala na wieloefektowe zapisanie ustawień, tzw. „Scen”. Za pomocą Neuro Hub można zapisać i
przywołać do 128 scen wraz ze standardowym kontrolerem MIDI. Ta opcja łączy w sobie moc
systemu wielu efektów z łatwością i elastycznością tradycyjnego pedalboarda.
Pełna obsługa MIDI Dostęp do parametrów Collidera oraz kontrolę nad nimi można uzyskać za
pomocą komunikatów MIDI, przez 5-stykowe wejście DIN, połączenie Neuro Hub lub za pomocą
portu USB. Korzystaj z komunikatów MIDI, aby włączać/wyłączać efekt, zmieniać presety, zmieniać
parametry za pomocą kontroli ekspresji MIDI i wiele więcej. Collider jest zgodny z klasą USB-MIDI, co
pozwala mu pracować jako urządzenie plug-and-play z oprogramowaniem do nagrywania
działającym na komputerach Mac i Windows.
Sterowanie zewnętrzne Łatwo skonfiguruj Collider do pracy z różnymi pedałami ekspresji i
footswitchami dla różnych opcji sterowania zewnętrznego
Odkryj pozycje pokręteł Pozwala poznać, jak ustawione są pokrętła efektu dla danego presetu. Jest
to możliwe dzięki migającej kontrolce LED, która aktywuje się gdy osiągniesz prawidłowe położenie
pokrętła.
SA263 Collider Delay+Reverb Instrukcja obsługi
5
Podłączenie efektu
Zasilanie
Aby zasilić urządzenie, podłącz dołączony zasilacz 9V DC do gniazda na tylnym panelu oznaczonego
DC 9V.
Uwaga: Używanie źródła zasilania innego niż Source Audio, zwłaszcza niestabilizowanego zasilacza,
może spowodować uszkodzenie urządzenia. Zasilacz o niewystarczającym natężeniu prądu może
również powodować szumy lub inne nieprzewidziane reakcje. Zachowaj szczególną ostrożność
podczas korzystania z zasilaczy innych firm i zapoznaj się z wymaganiami dotyczącymi zasilania
wydrukowanymi na spodzie obudowy Collidera.
SA263 Collider Delay+Reverb Instrukcja obsługi
6
Podłączenia
Podłączenie gitary/audio
Używając standardowych kabli 6,3 mm mono jack, podłącz gitarę, bas lub inny instrument do gniazda
INPUT 1 a wzmacniacz (lub następne urządzenie audio w łańcuchu sygnału) do gniazda OUTPUT 1.
Jeśli masz drugi wzmacniacz, podłącz go do gniazda OUTPUT 2.
Po podłączeniu zasilania i pozostałego sprzętu audio, Collider jest gotowy do użycia.
Podłączenia wejść
Input 1
Input 1 jest głównym wejściem gitary, basu i innych instrumentów. Może ono także spełniać rolę
wejścia liniowego, a także działać w pętli efektów wzmacniacza. Podłącz do niego instrument lub inne
źródła dźwięku za pomocą kabla mono (TS) 6,3 mm. Szczegółowe informacje na temat
dopuszczalnych poziomów sygnału dostępne w rozdziale Specyfikacja.
Input 2
Input 2 działa jako drugie wejście audio lub podłączenie danych dla aplikacji Neuro App.
Input 2 jako wejście audio: Styk końcówki na wejściu 2 działa jako drugorzędne wejście dla gitary,
basu lub innych instrumentów. Podłącz go do instrumentu (lub poprzedniego efektu w łańcuchu
sygnału) za pomocą kabla mono 6,3 mm. Collider automatycznie skonfiguruje się jako wejście
stereo. Inne opcje routingu są dostępne w aplikacji moblinej Neuro. Więcej informacji na temat
SA263 Collider Delay+Reverb Instrukcja obsługi
7
routingu stereo można znaleźć w rozdziale Działanie Stereo.
Input 2 jako wejście danych dla aplikacji Neuro: Styk końcówki na wyjściu 2 działa jako połączenie
danych dla aplikacji mobilnej Neuro. Aplikacja Neuro wysyła dane do efektu za pomocą gniazda
słuchawkowego urządzenia mobilnego. Podłącz go do urządzenia mobilnego za pomocą
dołączonego kabla stereo (TRS) 3,5 mm do 6,3 mm. Można także przyjmować dane z innego,
zgodnego z Neuro, efektu w łańcuchu, pod warunkiem, że używany jest kabel TRS. Sygnał audio
(jeśli dotyczy) będzie na styku końcówki wtyczki, a dane aplikacji Neuro na styku
pierścieniowym. Pozwala to na przesyłanie danych audio i Neuro przez ten sam kabel.
Wejście MIDI
Jest to standardowe 5-stykowe złącze DIN, które przyjmuje komunikaty sterujące MIDI z urządzeń
zewnętrznych, w tym komunikaty zmiany programu (PC) i kontrolery ciągłe (CC). W przypadku
jakichkolwiek pytań dotyczących implementacji MIDI w Collider Reverb + Delay napisz na
Podłączenia wyjść
Output 1
Jest to ówne wyjście mono. Podłącz do niego wzmacniacz, sprzęt do nagrywania lub następne
urządzenia w łańcuchu efektów za pomocą kabla mono (TS) 6,3 mm.
Output 2
Działa jako wyjście audio lub połączenie łańcuchowe aplikacji Neuro.
Output 2 jako wyjście audio: Styk końcówki na wyjściu 2 działa jako drugorzędne wyjście audio.
Przenosi sygnał audio, gdy Collider jest skonfigurowany z routingiem sygnału w sposób, który
wykorzystuje wyjścia stereo. Podłącz do niego wzmacniacz, sprzęt do nagrywania lub następne
urządzenia w łańcuchu efektów za pomocą kabla mono (TS) 6,3 mm.
Output 2 jako wyjście łczenia łacuchowego aplikacji Neuro: Styk pierścieniowy na wyjściu 2
działa jako podłączenie danych dla aplikacji Neuro, przekazując dane z Collider do następnego
SA263 Collider Delay+Reverb Instrukcja obsługi
8
efektu Source Audio w łańcuchu sygnału. Można łączyć łańcuchowo dane aplikacji Neuro,
niezależnie od tego, czy wyjście 2 jest skonfgurowane z audio wyjściowym czy nie. Podłącz
wyjście 2 do wejścia Aplikacji Neuro za pomocą kabla stereo (TRS) 6,3 mm. Sygnał audio (jeśli
dotyczy) będzie na styku końcówkowym a aplikacja Neuro będzie działać na styku
pierścieniowym. Pozwala to na przesyłanie danych audio i Neuro przez ten sam kabel.
MIDI Thru
Jest to standardowe 5-stykowe złącze DIN, które przepuszcza komunikaty MIDI z gniazda MIDI INPUT
i wysyła je do innych urządzeń. Collider nie generuje żadnych własnych danych MIDI, ale kopiuje i
wyprowadza dane, które otrzymuje.
Podłączenia zasilania i obsługi
DC 9V (Zasilanie)
Podłącz dołączony zasilacz 9 V. Zasilanie musi być stabilizowane przy 9 woltach (prąd stały), musi być
zdolne osiągnąć przynajmniej 300 mA (miliamperów) natężenia, a wtyczka powinna mieć polaryzację
ujemną na końcówce.
USB
Podłącz komputer (Mac lub Windows) do portu USB Collidera za pomocą standardowego kabla mini
USB. Collider jest urządzeniem zgodnym z klasą USB, co oznacza, że komputery Mac i Windows nie
wymagają żadnych dodatkowych sterowników i rozpoznają go automatycznie. Aby uzyskać więcej
informacji na temat funkcji USB Collider, zapoznaj się z sekcją USB w instrukcji obsługi.
Control Input
Gniazdo CONTROL INPUT 3,5 mm łączy się z zewnętrznymi urządzeniami sterującymi, takimi jak
przełącznik Source Audio Tap Tempo, pedał Dual Expression, Neuro Hub i kontroler ruchu Hot Hand.
Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z rozdziałami Wejście pedału ekspresji Input, Wejście Hot
Hand i Neuro Hub w instrukcji obsługi.
SA263 Collider Delay+Reverb Instrukcja obsługi
9
Wejście Expression/Switch Pedal
Gniazdo PEDAL IN na tylnym panelu łączy się z zewnętrznym pasywnym pedałem ekspresji lub
footswitchem. Przełącznik PEDAL IN pozwala użytkownikowi wybrać, który typ kontrolera
zewnętrznego jest używany. Ustaw na EXP dla kontroli ekspresji lub SWITCH dla kontroli
footswitchem. Więcej informacji można znaleźć w rozdziale Sterowanie zewnętrzne.
Silniki reverbu
Collider zawiera siedem wbudowanych silników efektu reverb, starannie wybranych z Ventris Dual
Reverb. Ze względu na szerokie możliwości brzmieniowe każdego silnika pogłosu w Collider Delay +
Reverb konieczne było wyposażenie efektu w dwa pokrętła o oznaczeniach CONTROL 1 i CONTROL 2.
Po wybraniu nowego silnika pogłosu do pokręteł CONTROL automatycznie przypisywane są dwa
parametry silnika.
Poniżej znajdują się opisy każdego silnika pogłosu i sposób konfiguracji pokręteł CONTROL.
ROOM
Silniki ROOM odtwarzają pogłos otoczenia w prawdziwej przestrzeni akustycznej. W przeciwieństwie
do silnika E-DOME (który oferuje ogromny pogłos wielkości areny), silnik ROOM może przywoływać
różne rozmiary pomieszczeń, od ciepłego i intymnego domowego pokoju po większą przestrzeń
kinową. Użyj pokrętła TIME, PRE-DELAY i MIX, aby zmienić rozmiar i klimat swojego pokoju.
CONTROL 1: Bass Dostosowuje poziom niskich częstotliwości przetworzonego sygnału.Obróć
pokrętło w lewo, aby uzyskać jaśniejszy pogłos lub w prawo, aby uzyskać masywniejsze, bardziej
basowe brzmienie.
CONTROL 2: Mod Depth Dodaje modulację wysokości do przetworzonego sygnału. Obróć
pokrętło całkowicie w lewo, aby wyłączyć modulację lub obracaj w prawo, aby stopniowo
zwiększyć głębokość wysokości dźwięku.
HALL
Wzorowany na bujnych brzmieniach studyjnych zestawów rackowych lat 80, silnik ten wyróżnia się
bardzo rozproszonymi tonami i wspaniałą, promieniującą charakterystyką. Zespół inżynierów Source
Audio poświęcił bardzo dużo czasu, aby doskonale uchwycić złożone brzmienia tych potężnych
jednostek. Należy zauważyć, że chociaż umieszczamy ten wielki silnik efektów wśród klasycznych
pogłosów, ciężko jest znaleźć podobieństwo do pogłosów występujących w świecie naturalnym lub
analogowym, a raczej odzwierciedla ekstrawaganckie rozmycie dźwięku popularne podczas pierwszej
fali nagrań muzyki ambient.
CONTROL 1: Bass Zobacz opis w sekcji silnika ROOM.
CONTROL 2: Hall Size Wybierz spośród 5 różnych wielkości hal. Obróć pokrętło w lewo, aby
uzyskać mniejsze, bardziej zwarte brzmienie pomieszczeń, lub w prawo, aby zwiększyć pogłos.
SA263 Collider Delay+Reverb Instrukcja obsługi
10
Należy pamiętać, że to pokrętło nie zwiększa stopniowo wielkości hali, a raczej jest podzielone
na pięć stref. Obracając pokrętło, możesz usłyszeć punkty przejścia, w którym zmienia się
rozmiar hali.
TRUE SPRING
Główny mistrz brzmienia Source Audio, Bob Chidlaw, długo i ciężko pracował, aby doskonale
uchwycić słodką charakterystykę typowego, sprężynowego zbiornika pogłosu. Rezultatem jest
wyjątkowo realistyczny efekt z charakterystycznym odgłosem słyszanym we wzmacniaczach
wyposażonych w wintydżowy pogłos.
CONTROL 1: Bass Zobacz opis w sekcji silnika ROOM.
CONTROL 2: Spring Length wybiera pomiędzy trzema różnymi długościami wirtualnej
sprężyny. Im dłuższe sprężyny w zbiorniku pogłosu, tym wyraźniejszy staje się efekt „echa”, gdy
nadchodzący sygnał przemieszcza się tam i z powrotem wzdłuż długości sprężyn. Należy
pamiętać, że to pokrętło nie zwiększa stopniowo wielkości sprężyn, a raczej jest podzielone na
trzy strefy. Obracając pokrętło, możesz usłyszeć punkty przejścia, gdy nowa długość sprężyny
zostanie włączona.
PLATE
Ten autentycznie brzmiący silnik pogłosu to idealna symulacja wysoce rozproszonego efektu, będąca
synonimem wintydżowych pogłosów typu Plate z lat 50. i 60. Podobnie jak przy silniku True Spring,
Bob Chidlaw był nieustępliwy w stworzeniu idealnej emulacji tego pięknego i wyrazistego brzmienia.
Najważniejszym elementem pogłosu talerzowego jest duża płyta z zawieszonej blachy. Dźwięk
uderzający w blachę tworzy piękne, bujne i rezonansowe brzmienie, które można znaleźć w
niezliczonych klasycznych nagraniach.
CONTROL 1: Bass Zobacz opis w sekcji silnika ROOM.
CONTROL 2: Plate Size Wybiera pomiędzy trzema różnymi rozmiarami talerzy: małym, średnim
i dużym. Zasadniczo, gdy rozmiar talerza staje się większy, pogłos trwa dłużej i rozwija różne
charakterystyki zanikania. Należy pamiętać, że to pokrętło nie zwiększa stopniowo rozmiaru
talerza, a raczej jest podzielone na trzy strefy. Obracając pokrętło, możesz usłyszeć punkty
przejścia, gdy nowy rozmiar talerza jest włączany.
SHIMMER
Ten silnik pogłosu zmieniający wysokość dźwięku łączy tradycyjne brzmienia pomieszczenia z
odbiciami zmieniającym się o oktawę, zapewniając anielski efekt pogłosu.
CONTROL 1: Normal/Shimmer Crossfade Kontroluje proporcje pomiędzy normalnym efektem
pogłosu a odbiciami pogłosu ze zmianą wysokości dźwięku. Obracaj pokrętło w prawo, aby
stopniowo zwiększać pogłos ze zmianą wysokości dźwięku i zmniejszać normalny pogłos w
sygnale przetworzonym.
SA263 Collider Delay+Reverb Instrukcja obsługi
11
CONTROL 2: Shimmer Regeneration Zwiększa ilość sygnału typu Shimmer, który jest
przekazywany z powrotem do procesora pogłosu. Dla słuchacza efekt Shimmer staje się bardziej
wyraźny, gdy pokrętło jest obracane zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
E-DOME
Potężny E-DOME (np. „Enormo-Dome”) wytwarza długi, bujny ogon pogłosu, który trwa kilka dni.
Przywołaj brzmienie ogromnych aren dzięki największej symulacji pomieszczenia Ventris Reverb. Ten
silnik jest GIGANTYCZNY.
CONTROL 1: Bass Zobacz opis w sekcji silnika ROOM.
CONTROL 2: Mod Depth Zobacz opis w sekcji silnika ROOM.
SWELL
Tworzy gładkie, amorficzne napęczniałe swelle. Ten silnik stosuje efekt zwiększania głośności do
suchego sygnału instrumentu, który jest następnie podawany do efektu pogłosu w celu uzyskania
bardzo długich i ambientowych chmur dźwięku. Ten efekt doskonale nadaje się do tworzenia
miękkich, klimatycznych akordów. Silnik Swell brzmi również fantastycznie, gdy jest ustawiony na
pierwszym planie w trybie podwójnego pogłosu ustawionym na tryb kaskadowy (można to osiągnąć
poprzez „odblokowanie” silników pogłosu po stronie delay).
CONTROL 1: Swell Sensitivity Kontroluje czułość śledzenia obwiedni. Obróć to pokrętło w lewo,
jeśli masz przetworniki o niskiej impedancji lub chcesz kostkować bardzo mocno, obróć pokrętło
w prawo, przy przetwornikach o wysokiej impedancji lub delikatnym kostkowaniu.
CONTROL 2: Swell Time Dostosuj prędkość wzrostu głośności. Obróć pokrętło w lewo, aby
uzyskać szybsze swelle i w prawo, aby uzyskać dłuższy, płynny efekt.
Silniki delaya
Collider zawiera pięć wbudowanych silników z efektem delay, wybranych ręcznie z efektu Delay
Nemezis. Ze względu na szerokie możliwości brzmieniowe każdego silnika Delaya w Collider Delay +
Reverb konieczne było wyposażenie efektu w dwa pokrętła o oznaczeniach CONTROL 1 i CONTROL 2.
Po wybraniu nowego silnika delaya do pokręteł CONTROL automatycznie przypisywane są dwa
parametry silnika.
Poniżej znajdują się opisy każdego silnika delaya oraz sposób konfiguracji pokręteł CONTROL.
SA263 Collider Delay+Reverb Instrukcja obsługi
12
DIGITAL (0)
Nieskazitelne czysty cyfrowy delay. Obrócenie pokrętła TONE w prawo od godziny 12 dodaje filtr
wycięcia dołu (górnoprzepustowy) i zapewnia cieńsze brzmienie delaya. Obrócenie pokrętła TONE w
lewo od godziny 12 dodaje filtr wycięcia góry (dolnoprzepustowy) i wytwarza cieplejsze brzmienie
delaya. Ustawienie pokrętła TONE na godzinę 12 daje czysty, niefiltrowany delay.
Zakres pokrętła Time: 10 milisekund do 2,6 sekund
CONTROL 1: Modulation Depth Kontroluje głębię modulacji.
CONTROL 2: Modulation Rate Kontroluje prędkość modulacji. Przekręć do końca w lewo, aby
nie modulować.
ANALOG
Ten silnik delaya odtwarza charakterystyczne ciemne brzmienie analogowych delayów typu bucket
brigade. Tradycyjne analogowe delaye bucket brigade mogą być rezonansowe lub ciepłe. Silnik ten
skupia się na cieple i został częściowo zainspirowany klasycznym delayem Memory Man ©.
Zakres pokrętła Time: 40 milisekund do 1,2 sekundy
CONTROL 1: Modulation Depth Kontroluje głębię modulacji.
CONTROL 2: Modulation Rate Kontroluje prędkość modulacji. Przekręć do końca w lewo, aby
nie modulować.
TAPE
Szczegółowe odtworzenie klasycznych taśmowych delayów z ruchomą głowicą. Powtórzenia
ograniczone przepustowością i mają elementy charakterystyczne dla wintydżowych taśmowych
jednostek, takie jak filtrowanie, nasycenie przedwzmacniacza, noise, wow i flutter.
Zakres pokrętła Time: 20 milisekund do 1,2 sekundy
CONTROL 1: Modulation Depth Kontroluje głębię modulacji.
CONTROL 2: Modulation Rate Kontroluje prędkość modulacji. Przekręć do końca w lewo, aby
nie modulować.
REVERSE
Klasyczne brzmienie odwróconej taśmy, które stało się popularne w psychodelicznym rocku lat 60.
Collider może utworzyć kilka nakładających się na siebie odwróconych opóźnień, które stopniowo
zanikają i zanikają, tworząc pulsujący efekt tremolo. Pokrętło TONE miksuje dodatkowe odbicia
opóźnienia, aby dodać więcej warstw do odwróconego dźwięku.
Zakres pokrętła Time: 200 milisekund do 2,6 sekund
TONE: Miksuje dodatkowe odbicia delaya.
CONTROL 1: Modulation Depth Kontroluje głębię modulacji.
CONTROL 2: Modulation Rate Kontroluje prędkość modulacji. Przekręć do końca w lewo, aby
nie modulować.
SA263 Collider Delay+Reverb Instrukcja obsługi
13
OIL CAN
Jest to mroczny, hipnotyzujący, zniekształcający i przesterowujący delay inspirowany starymi
konstrukcjami typu oli can. Wcześniej silnik ten pojawił się w „Extended Delay Engines” w Nemesis,
ale czuliśmy, że zasługuje na miejsce na pierwszym planie Collidera.
Zakres pokrętła Time: 20 milisekund do 800 millisekund
CONTROL 1: Modulation Depth Kontroluje głębię modulacji.
CONTROL 2: Modulation Rate Kontroluje prędkość modulacji. Przekręć do końca w lewo, aby
nie modulować.
Obsługa
Przełącznik KNOBS
Jest to kluczowy element tej konstrukcji. Przesuń przącznik w stronę DELAY, aby zmienić silniki i
parametry Delay za pomocą pokręteł. Przesuń w stronę REVERB, aby zmienić ustawienia pogłosu.
Obróć go do środkowej pozycji „LOCK”, aby zablokować wszystkie elementy sterujące na miejscu,
zapobiegając przypadkowym uderzeniom w trakcie gry na żywo.
Pokrętło DELAY (Time/Pre)
REVERB (Pre-Delay): Ustawia opóźnienie wstępne, czyli czas między suchym sygnałem a
SA263 Collider Delay+Reverb Instrukcja obsługi
14
początkowymi odbiciami pogłosu. Gdy pokrętło DELAY jest obracane w prawo, zwiększa się czas
wstępnego opóźnienia, tworząc dźwięk podobny do naturalnego echa lub efektu „slapback”.
DELAY (Time): Dostosuj czas opóźnienia lub szybkość powtórzeń. Przekręć w lewo dla krótkich
powtórzeń typu „slapback” lub w prawo długich, ambientowych powtórzeń.
Pokrętło MIX
Pokrętło MIX służy przede wszystkim do ustawienia stosunku sygnału przetworzonego i czystego. To
pokrętło ma nieco inną funkcję w zależności od tego, czy znajdujesz się w trybie kaskadowym, czy
równoległym. Należy pamiętać, że Kill Dry Mode jest również dostępny jako opcja globalna (patrz Kill
Dry Mode w sekcji Hardware Options tej instrukcji).
Tryb kaskadowy (Cascade Mode)
Ustawia względne poziomy sygnału przetworzonego i czystego. Całkowicie w lewo sygnał w
100% czysty, a całkowicie w prawo sygnał jest w 100% przetworzony. Około godziny 3 na
pokrętle MIX występuje podział 50/50 pomiędzy przetworzonym a czystym sygnałem.
Tryb równoległy (Parallel Mode)
Gdy Collider działa w trybie równoległym, pokrętło MIX kontroluje tylko poziom sygnału
przetworzonego, przy czym przy pokrętle ustawionym całkowicie w lewo nie występuje sygnał
przetworzony, a całkowicie w prawo daje podział 50/50. Ta kontrola działa niezależnie z każdym
efektem.
Alternatywna funkcja pokrętła MIX
W Colliderze pokrętło MIX ma dodatkową, alternatywną (ALT) funkcję, która różni się w zależności od
tego, czy jesteś w trybie kaskadowym, czy równoległym. Aby uzyskać dostęp do funkcji pokrętła ALT
MIX, przytrzymaj przycisk CONTROL INPUT podczas obracania pokrętła MIX.
Tryb kaskadowy (Cascade Mode)
Kiedy Collider jest ustawiony na Tryb Kaskadowy, pokrętło ALT MIX kontroluje ogólny poziom
sygnału wyjściowego każdego silnika, przy czym pokrętło odkręcone całkowicie w lewo oznacza
zero, a a całkowicie w prawo daje +6 dB na wyjściu. Godzina 12 na tym pokrętle to tzw. unity”.
100% Dry
Dry
Dry
Wet
Wet
100% Wet
50% Wet
50% Dry
SA263 Collider Delay+Reverb Instrukcja obsługi
15
Tryb równoległy (Parallel Mode)
Kiedy Collider jest ustawiony na Tryb Równoległy, pokrętło ALT MIX kontroluje poziom
analogowego czystego sygnału przechodzącego przez efekt, przy czym odkręcone całkowicie w
lewo oznacza brak sygnału czystego, a całkowicie w prawo jest analogowym poziomem czystego
sygnału „unity”. Ponieważ regulujesz tylko jeden czysty sygnał, to parametr ten działa tak samo
bez względu na edytowany silnik.
Pokrętło FEEDBACK (Regeneration/Decay)
REVERB (Decay) Ustawia czas podtrzymania ogona pogłosu. Obróć pokrętło FEEDBACK w lewo dla
szybszego zanikania i w prawo dla wolniejszego zanikania i dłuższego ogona pogłosu.
DELAY (Regeneration) Kontroluje ilość powtórzdelaya. Obróć pokrętło w lewo, aby uzyskać mniej
powtórzeń, lub w prawo, aby uzyskać więcej powtórzeń. Obrócenie pokrętła FEEDBACK do końca w
lewo spowoduje utworzenie jednego powtórzenia (lub dwóch powtórzeń w stereo). W przypadku
większości silników (z wyjątkiem REVERSE) obrócenie pokrętła do końca w prawo powoduje efekt
samoscylacji. Ustawienie pokrętła na około godzinę 3 powoduje półstałe powtórzenia, które z czasem
ulegają zaniknięciu.
Pokrętło TONE
Kontroluje ilość tłumienia wysokich częstotliwości w przetworzonym sygnale. Obróć pokrętło w prawo,
aby uzyskać jaśniejszy delay/reverb, a w lewo, aby uzyskać ciemniejszy delay/reverb. W silniku
REVERSE DELAY pokrętło TONE wpływa na liczbę głosów. Obróć w prawo, aby dodać więcej głosów do
sygnału i w lewo, aby uzyskać mniej.
CONTROL 1 i CONTROL 2
Ze względu na szerokie możliwości brzmieniowe każdego silnika w Collider Delay + Reverb konieczne
było wyposażenie efektu w dwa pokrętła oznaczone CONTROL 1 i CONTROL 2. W trybie DELAY
mapowanie jest proste: CONTROL 1 to Modulation Depth (głębia modulacji), a CONTROL 2 to
Modulation Rate (szybkość modulacji).
W trybie REVERB funkcja pokręteł CONTROL różni się w zależności od aktywnego silnika pogłosu.
Szczegółowe informacje na temat funkcji każdego pokrętła są dostępne w sekcji Silniki Reverbu w tej
instrukcji.
Selektor silnika efektu i diody LED
Wybiera aktywne silniki delay i reverb i ustawia funkcję pokręteł CONTROL.
Diody LED REVERB ENGINE otaczające żółtą stronę SELEKTORA SILNIKA (ENGINE SELECTOR) wskazują,
który silnik REVERB jest obecnie aktywny.
Diody LED DELAY ENGINE otaczające zieloną stronę SELEKTORA SILNIKA wskazują, który silnik DELAY
jest obecnie aktywny.
Odblokowywanie selektora silnika efektów
SA263 Collider Delay+Reverb Instrukcja obsługi
16
Możliwe jest również „odblokowanie” silników REVERB i DELAY, zarówno na efekcie, jak i przyciskiem
UNLOCK w edytorze Neuro Editor.
„Odblokowanie” selektora silnika daje możliwość jednoczesnego działania dwóch silników delay lub
dwóch silników reverb, w przeciwieństwie do jednego delaya i jednego reverbu. Aby odblokować,
naciśnij przycisk CONTROL INPUT i przekręć selektor silnika, co pozwoli ci kontynuować obracanie
przez silniki efektów i przypisać silniki reverbu do footswitcha delay i silniki delaya do footswitcha
reverb.
Naturalna kolejność efektów w Colliderze to opóźnienie przed pogłosem, ale funkcja odblokowania
pozwala również na zmianę tej kolejności.
Footswitch DELAY/TAP
Włącza i wyłącza delay. Domyślnie Collider używa trybu True/Hard Bypass, ale możliwe jest także
przełączenie na buforowany bypass (więcej informacji w sekcji Universal Bypass) lub soft bypass w
trybie Trails (patrz sekcja Tryb Trails).
Footswitch DELAY/TAP pełni również drugą funkcję. Gdy efekt jest włączony, lekkie naciśnięcie
footswitcha DELAY/TAP co najmniej trzy razy z rzędu w żądanym tempie uruchomi tryb Tap Tempo,
umożliwiający kontrolowanie szybkości opóźnienia w każdej chwili. Funkcję tę można również
wyłączyć w sekcji Hardware Options, odznaczając „Enable Tap Tempo on Delay/Tap Footswitch”.
Należy zauważyć, że ze względu na podwójną funkcjonalność footswitcha DELAY/TAP należy nacisnąć
i przytrzymać przełącznik przez ułamek sekundy, aby wyłączyć delay. Jest również możliwe, aby w
edytorze Neuro zresetować czas przytrzymywania niezbędny do wyłączenia delaya, co ma wpływ na
czułość tap tempo.
Footswitch DELAY/TAP może być również używany do przewijania presetów. Gdy delay jest
wyłączony, naciśnij i przytrzymaj footswitch DELAY/TAP, aby przewinąć presety w dół.
Przełącznik zmiany podziału rytmicznego (Beat Division)
Użyj tego przełącznika, aby wybrać podział rytmiczny wybranego tempa. Ćwierćnuta da ci dokładnie
to, co wyklikałeś. Ósemka z kropką podzieli twoje uderzenia na ósemki z kropką, aby uzyskać
klasyczny efekt „Edge”, a triole podzielą twoje uderzenia na triole. Alternatywne opcje podziałów
rytmicznych są dostępne w aplikacji mobilnej Neuro i edytorze Neuro.
Footswitch REVERB
Włącza i wyłącza reverb. Domyślnie Collider używa trybu True/Hard Bypass, ale możliwe jest także
przełączenie na buforowany bypass (więcej informacji w sekcji Universal Bypass) lub soft bypass w
trybie Trails (patrz sekcja Tryb Trails).
Footswitch REVERB pełni również drugą funkcję. Gdy efekt jest włączony, naciśnięcie i przytrzymanie
footswitcha REVERB uruchomi tryb hold, zamrażając pogłos na czas nieokrlony i umożliwiając grę
na przedłużonym pogłosie.
Przełącznik REVERB może być również używany do przewijania presetów. Gdy pogłos jest wyłączony,
naciśnij i przytrzymaj przełącznik REVERB, aby przewinąć presety w górę.
SA263 Collider Delay+Reverb Instrukcja obsługi
17
Tryb Trails
Domyślnie Collider ustawiony jest na tryb Hard Bypass, co oznacza, że ogony delaya/reverbu
zatrzymają się natychmiast po wyłączeniu efektu. Tryb Trails („Soft Bypass”) jest opcjonalnym trybem
obejścia, który pozwala naturalnie zanikać ogonowi opóźnienia/pogłosu po wyłączeniu efektu.
Tryb Trails można włączyć w menu Hardware Options w aplikacji mobilnej Neuro lub edytorze Neuro.
Możliwe jest również przełączenie efektu w tryb trails poprzez naciśnięcie footswitcha DELAY/TAP,
trzymając jednocześnie przycisk CONTROL INPUT. Spowoduje to przączanie między włączaniem i
wyłączaniem trybu trails. Mała dioda LED CONTROL INPUT w prawym rogu efektu będzie migać jeden
raz, gdy efekt jest w trybie normal bypass, i dwa razy, gdy efekt jest w trybie trails. Tryb trails jest
ustawieniem globalnym i NIE jest zapisywany dla jednego presetu.
Dioda LED Delay On/Off
Dioda LED On/Off powyżej footswitcha DELAY/TAP wskazuje, czy delay jest włączony (świeci na
zielono), czy wyłączony (nie świeci). Ta dioda LED monitoruje również Tap Tempo za pomocą
naprzemiennego migania na czerwono i zielono.
Dioda LED Reverb On/Off
Dioda LED On/Off powyżej footswitcha REVERB wskazuje, czy reverb jest włączony (świeci na
czerwono), czy jest wyłączony (nie świeci). Ta dioda LED miga również podczas korzystania z trybu
hold pogłosu.
Funkcja Hold pogłosu z architektur dwuprocesorow
Jedną z wielkich zalet dwuprocesorowej architektury Collider Delay + Reverb jest możliwość
oferowania funkcji Hold. Funkcja Hold podtrzymuje nieskończenie przetworzony sygnał silnika
Reverb, podczas przytrzymania footswitcha REVERB. Podobnie jak w przypadku większości jednostek,
które oferują pewien rodzaj funkcji Hold (np. „Freeze”), możliwe jest również kontynuowanie gry
ponad ogonem pogłosu. Collider zapewnia ekscytującą nową funkcjonalność polegającą na graniu z
delayem przy jednoczesnym utrzymywaniu ogona pogłosu… a to wszystko w jednym efekcie.
Przycisk Control Input
Ten mały przycisk znajdujący się w górnej części efektu służy do konfiguracji sterowania
zewnętrznego. Odgrywa także rolę w wielu skrótach w efekcie. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz
sekcję Sterowanie zewnętrzne i sekcja Skróty sprzętowe.
Dioda LED External Control
Mała dioda LED znajdująca się po lewej stronie pokrętła Mix to dioda LED CONTROL/ACTIVITY.
Świecenie oznacza, że aktywny jest tryb kontroli zewnętrznej (ekspresja lub MIDI) lub że dane
przychodzące są odbierane przez MIDI lub połączenie Neuro. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz
sekcję Sterowanie zewnętrzne.
SA263 Collider Delay+Reverb Instrukcja obsługi
18
Skróty sprzętowe
Collider jest wyposażony w wiele „ukrytych” elementów sterujących i funkcji, które pomogą Ci
skalibrować efekt do określonych potrzeb. Istnieją dwa rodzaje skrótów: „Normalne”, które są
wykonywane bez odłączania zasilania efektu, oraz skróty „zasilania”, które są opcjami ustawianymi
przez odłączenie i ponowne podłączenie zasilania efektu.
Skróty w trybie normalnym
Tryb Trails: Aby przełączyć tryb Trails dla delaya/reverbu, przytrzymaj przycisk CONTROL INPUT
w górnej części efektu i naciśnij przełącznik DELAY/TAP. Dioda LED zamiga raz, gdy tryb trails jest
wyłączony, a dwa razy, gdy tryb trails jest włączony.
Tryb Preset Extension (rozszerzenia presetów): Aby przełączyć tryb Preset Extension, który
podwaja liczbę dostępnych gniazd presetów z 4 do 8, przytrzymaj przycisk CONTROL INPUT w
górnej części efektu i naciśnij przycisk PRESET SELECT.
Dostosuj podział rytmiczny delaya: Aby przełączać między podziałami rytmicznymi delaya
stereo, przytrzymaj przycisk CONTROL INPUT, przesuwając pokrętło DELAY. Istnieją cztery
podziały rozmieszczone równomiernie na gałce.
Ukryte pokrętło poziomu wyjściowego: Aby uzyskać dostęp do ukrytego pokrętła „Output
Level”, przytrzymaj przycisk CONTROL INPUT podczas przesuwania pokrętła MIX. Będzie ono
kontrolow ogólny poziom wyjściowy Collidera. Wzmocnienie jednostkowe („unity”) znajduje
się na godzinie 12. Ta kombinacja jest również używana do kontrolowania poziomu czystego
sygnału, gdy efekty są w trybie równoległym.
Skróty w trybie zasilania
Przywrócenie do ustawień fabrycznych: Aby przywrócić ustawienia fabryczne w Colliderze,
odłącz kabel zasilający. Następnie naciśnij i przytrzymaj footswitch REVERB podczas ponownego
podłączania zasilacza.
Wyłącz wewnętrzne tap tempo: Aby wączyć zintegrowaną funkcję Tap Tempo znajdującą się
na footswitchu DELAY/TAP, odłącz kabel zasilający. Następnie naciśnij i przytrzymaj footswitch
DELAY/TAP podczas ponownego podłączania zasilacza. Wskaźnik LED DELAY/TAP mignie raz, gdy
funkcja będzie wyłączona, lub dwa, gdy będzie włączona.
SA263 Collider Delay+Reverb Instrukcja obsługi
19
Opcje przypisywania gniazda Control Input: Aby przełączać się między opcjami przypisywania
gniazda Control Input, odłącz kabel zasilający. Następnie naciśnij i przytrzymaj przycisk CONTROL
INPUT podczas ponownego podłączania zasilacza. Przytrzymaj przycisk CONTROL INPUT, aby
przełączać opcje. Wskaźnik LED zamiga raz dla Opcji 1 (Neuro Hub/Expression), dwa razy dla
Opcji 2 (Preset Increment), trzy razy dla Opcji 3 (Preset Decrement) i cztery razy dla Opcji 4
(Tap). Zwolnij przycisk CONTROL INPUIT, aby wybrać jedną z tych czterech opcji.
Przycisk select/save preset (wybór i zapis presetów) i diody LED
Naciśnij przycisk SELECT, aby przewijać i wybierać zapisane presety. Cztery diody PRESET LED obok
przycisku PRESET wskazują, który preset jest aktywny dla miejsc od 1 do 4. Jeśli preset został
zmodyfikowany, odpowiedająca mu dioda PRESET będzie migać powoli. Aby zapisać preset, naciśnij i
przytrzymaj ten przycisk - powiązana dioda LED presetu będzie migać przez kilka sekund. Gdy dioda
LED przestanie migać, zaktualizowany preset zostanie zapisany w bieżącym położeniu.
Tryb Preset Extension: Umożliwia łatwy dostęp do dodatkowych 4 presetów, w sumie dając 8
presetów w efekcie. Aby włączyć Tryb Presetn Extension, przejdź do sekcji Hardware Options w
Neuro Mobile lub Desktop Editor (patrz Hardware Options) i wybierz odpowiednią opcję. Wzory
oświetlenia diod LED Preset Select wskazują, który preset został wybrany.
Tryb Preset Extension można również włączyć jako skrót sprzętowy w samym Colliderze. Aby włączyć
ten tryb, przytrzymaj przycisk CONTROL INPUT i naciśnij przycisk PRESET SELECT.
Uwaga: w przypadku korzystania z kontrolera MIDI do wyboru presetów poza normalnym bankiem
(presety od 1 do 4) i rozszerzonym bankiem (presety od 5 do 8), zaświecą się wszystkie 4 diody
PRESET, wskazując, że preset mieści się w zakresie od 9 i 128 i jest aktywny. Szczegółowe informacje
na temat edytowania i zapisywania presetów znajdują się w następnej sekcji.
Przechowywanie i odtwarzanie presetów
Presety użytkownika przechowują wszystkie edytowane parametry. Obejmuje to pozycje pokręteł,
bieżące silniki efektów, opcje routingu, sterowanie zewnętrzne oraz pełną listę dostępnych
parametrów Neuro/MIDI. W każdym presecie znajdują się ustawienia dla każdej pozycji przełącznika
KNOBS (opóźnienie lub pogłos). Po przywołaniu presetu zawsze możesz go ulepszyć podczas gry,
obracając pokrętłami. Parametr pokrętła „przeskoczy” następnie do położenia pokrętła, gdy pokrętło
zostanie przesunięte.
Przywoływanie presetów
Pierwsze 4 presety (lub 8 w trybie Preset Extension) dostępne za pośrednictwem efektu lub
zewnętrznego footswitcha w następujący sposób:
SA263 Collider Delay+Reverb Instrukcja obsługi
20
1. Kliknij przycisk SELECT, aby przełączać pomiędzy presetami. Ta funkcja działa niezależnie od
tego, czy efekt jest włączony, czy wączony.
2. Gdy efekt zostanie wyłączony, naciśnij i przytrzymaj footswitch REVERB, aby przejść do
kolejnego presetu. Zwolnij, gdy dotrzesz do pożądanego miejsca. Naciśnij i przytrzymaj
przycisk DELAY/TAP, aby przełączać wstecz pomiędzy presetami. Jeśli włączony jest pogłos,
nie będzie można przewijać presetów do góry i odwrotnie.
3. Podłącz zewnętrzny footswitch do gniazda PEDAL IN i wybierz tryb SWITCH (znajdujący się
obok gniazda PEDAL IN), aby przewijać ustawienia wstępne w górę. Należy pamiętać, że
domyślną funkcją zewnętrznego przełącznika Collider jest Tap Tempo, ale można go łatwo
zmienić na przełączanie presetu w górę (increment) lub w dół (decrement) w sekcji Hardware
Options w Neuro Desktop lub aplikacji mobilnej Neuro. Są to funkcje globalne.
Przywoływanie presetów MIDI
Wszystkie 128 dostępnych presetów jest dostępnych za pomocą zewnętrznego kontrolera MIDI.
Kontrolery MIDI można podłączyć za pomocą 5-stykowego gniazda DIN (MIDI IN) z boku efektu, portu
USB na górze efektu lub przez Neuro Hub, który jest podłączony do gniazda CONTROL INPUT na górze
efektu. Wszystkie 128 presetów można przywołać za pomocą odpowiednich komunikatów zmiany
programu MIDI (PC).
Uwaga: Podczas przywoływania presetów za pomocą komunikatów MIDI PC sytuacja może wymagać
ustawienia presetów w kolejce przy wyłączonym efekcie. Aby to zrobić, po prostu załaduj preset,
wyłącz go obydwoma footswitchami, a następnie normalnie zapisz preset. Po przywołaniu efekt
załaduje zapisane ustawienia, ale efekty zostaną pominięte do momentu włączenia dowolnego
silnika.
Kopiowanie presetu do nowej lokalizacji za pomocą przycisku Select/Save
1. Wybierz preset, który chcesz skopiować, naciskając przycisk SELECT, aż zaświeci odpowiednia
dioda PRESET.
2. Naciśnij i przytrzymaj przycisk SELECT przez jedną sekundę, aż odpowiednia dioda PRESET
zacznie szybko migać. Szybko puść przycisk SELECT. Dioda PRESET powinna nadal szybko migać.
Oznacza to, że Collider jest w trybie kopiowania.
3. Naciskaj przycisk SELECT, aby wybrać położenie presetu do góry. Odpowiednia dioda PRESET
powinna nadal szybko migać. Naciśnij ponownie przycisk SELECT, aż zostanie wybrane
pożądane miejsce docelowe kopiowania.
4. Naciśnij i przytrzymaj przycisk SELECT, aż dioda PRESET zacznie powoli migać, a następnie
zaświeci się. Oznacza to, że preset został zapisany w nowej lokalizacji. Pierwotna lokalizacja nie
zostanie zmieniona ani nadpisana.
Kopiowanie presetu do nowej lokalizacji za pomocą zewnętrznego kontrolera MIDI
1. Wybierz preset, który chcesz skopiować, wysyłając komunikat MIDI PC do Collidera.
2. Naciśnij i przytrzymaj przycisk SELECT przez jedną sekundę, aż odpowiednia dioda PRESET
zacznie szybko migać. Szybko zwolnij przycisk SELECT. Diody LED PRESET powinny nadal szybko
migać. Oznacza to, że Collider jest w trybie kopiowania.
3. Wyślij żądany numer MIDI PC, aby wskazać żądane miejsce docelowe kopiowania dla presetu.
4. Dioda PRESET zacznie szybko migać, a następnie zgaśnie. Oznacza to, że preset został zapisany
w nowej lokalizacji.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52

Source Audio Collider Delay+Reverb Instrukcja obsługi

Kategoria
Sprzęt muzyczny
Typ
Instrukcja obsługi