Tracer FT38E1 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
Kierownica TRACER Zonda
Zonda Racing wheel
Instrukcja obsługi / User manual
KIEROWNICA TRACER ZONDA
KIEROWNICA TRACER ZONDA
3
Wprowadzenie:
Gratulujemy zakupu kierownicy rajdowej FT38E1 do konsoli Playstation3 / Playstation2 / Xbox / Game-
Cube i komputerów osobistych. Urządzenie składa się z kierownicy i modułu z pedałami. Korzystanie
z kierownicy nie wymaga podłączania pedałów. Analogowa kierownica z wbudowanym mechanizmem
dual shock oraz analogowy moduł z pedałami zapewniają wyjątkowy realizm kierowania pojazdem i
przenoszą gracza w sam środek akcji.
Cechy produktu:
Zgodność z konsolami PS3/PS2/XBOX/GameCube
Zgodność z systemami operacyjnymi Win9x/ME/2000/XP/Vista32A/Vista64/Win7-32/Win7-64
Automatyczne wykrywanie konsoli bez potrzeby ręcznego przełączania
Kierownica 235MM
Kąt obrotu kierownicy: 270 stopni
Funkcja automatycznego centrowania
Przycisk zmiany czułości umożliwia dostosowanie czułości do stylu prowadzenia pojazdu
2 osie, 12 przycisków i specjalny kapturek widoku
Tryb analogowy i cyfrowy dla konsoli PS2
Przycisk PS szybkiego dostępu do menu konsoli PS3
Realistyczny mechanizm wibracji uruchamia drgania przy stłuczkach, na wybojach i zakrętach
Kierownica jest wyposażona w joystick analogowy do takich gier jak GTA
Wszystkie przyciski na kierownicy mają niezwykle krótki czas reakcji
Przełącznik na kierownicy umożliwia szybką zmianę biegów
Trzy diody: POWER, SET i ANALOG
Kierownica jest w całości pokryta gumą i wyposażona w ergonomiczny uchwyt oraz obciążenie
Kierownicę można przymocować do stołu lub położyć na kolanach. Specjalne taśmy zapobiegają
ślizganiu się kontrolera
Trzy przyssawki i regulowana śruba zapewniają doskonałą stabilność
Zawartość opakowania:
a. Kierownica
b. Moduł z pedałami
c. Instrukcja obsługi
d. Płyta CD ze sterownikiem
Instalacja:
Korzystanie z kierownicy na biurku lub stole:
Upewnić się, że kierownica jest podłączona do konsoli lub komputera. Umieścić kierownicę w wygodnej
dla użytkownika pozycji, w odpowiedniej odległości od ekranu.
Korzystanie z kierownicy na kolanach:
Kierownicę można położyć na kolanach, bez potrzeby stosowania dodatkowych akcesoriów. Wystarczy
podłączyć kierownicę do konsoli lub komputera, usiąść w ulubio-
nym fotelu i wcisnąć przycisk zasilania, aby znaleźć się na torze
wyścigowym!
Podłączanie kierownicy do modułu z pedałami:
Ważne: przed podłączeniem kierownicy do konsoli należy prawi-
dłowo połączyć kierownicę i moduł z pedałami. DODATKOWO: w
przypadku zmiany trybu sterowania z kierownicy na joystick ana-
logowy lub odwrotnie należy spodziewać się chwilowego opóź-
nienia reakcji. Mimo że opóźnienie jest niezwykle krótkie, zaleca
się używanie tylko jednego trybu sterowania.
KIEROWNICA TRACER ZONDA
4
4
Podłączanie kierownicy do konsoli lub komputera:
Tryb PS3/PS2/XBOX/GC:
Podłączyć kierownicę do konsoli.
Tryb PC-USB:
1. Włożyć płytę CD ze sterownikiem do napędu komputera.
2. Wybrać napęd i uruchomić plik Setup, aby rozpocząć instalację sterownika.
3. Aby zakończyć proces instalacji, postępować zgodnie z instrukcjami na ekranie.
4. Podłączyć kierownicę do wolnego portu USB komputera, jak pokazano. Ważne: przed
podłączeniem do portu USB komputera
należy ustawić kierownicę w położeniu
początkowym.
5. W systemie Windows kliknąć przycisk
Start, następnie Ustawienia i Panel stero-
wania (w systemie Windows XP wystarczy
kliknąć Start i Panel sterowania)
6. Wybrać opcję Kontrolery gier (w systemie
Windows XP może być konieczne wybranie opcji Drukarki,
a następnie Inne urządzenia)
7. Wybrać kierownicę i kliknąć przycisk Właściwości. Pojawi
się okno, w którym można przeprowadzić test funkcji kie-
rownicy.
Opisy funkcji:
Układ elementów:
Kierownica:
Kierownica jest głównym ele-
mentem kontrolera. Dzięki
zastosowaniu mechanizmu ana-
logowego kierownica precyzyjnie
reaguje nawet na delikatne ruchy.
Pedały:
Analogowe pedały umożliwiają przyspie-
szanie (prawy) i hamowanie (lewy). Pra-
wy pedał odpowiada przesunięciu pra-
wego joysticka analogowego do przodu
(przyspieszenie), a lewy pedał odpowiada
przesunięciu prawego joysticka analogo-
wego do tyłu (hamowanie).
Oś kierownicy
Mini joystick
analogowy/L3
Przycisk
Menu/Set
Czułość
Joystick analogowy
Lewy pedałOś Y
Oś XPrawy pedał
Pedał Prawy+Prawy
KIEROWNICA TRACER ZONDA
5
5
Joystick analogowy
Emuluje poniższe funkcje:
D-pad kierunkowy:
Emuluje D-pad montowa-
ny w większości kontrole-
rów gier. Służy do przełączania opcji menu i wprowadzania zmian.
Mini joystick analogowy:
Kierownica jest wyposażona w joystick analogowy doskonały do gier w stylu GTA. Aby zapobiec przy-
padkowej zmianie kierunku, oś X joysticka zostanie zablokowana, jeśli kąt obrotu kierownicy przekro-
czy ±15°
Przyciski akcji:
Przyciski odpowiadają konkretnym funkcjom w grze. Opisy tych funkcji można znaleźć w dokumentacji
oprogramowania i w menu opcji.
Automatyczne centrowanie:
Kierownica jest automatycznie centrowana po uruchomieniu konsoli lub komputera.
WAŻNE: przed włączeniem konsoli należy upewnić się, że kierownica znajduje się w położeniu począt-
kowym. Jeżeli kierownica znajduje się w innym położeniu, po włączeniu konsoli aktualny kąt obrotu
zostanie ustawiony jako kąt neutralny.
Ustawienia czułości:
Czułość można ustawić za pomocą pokrętła. Wyższa czułość oznacza szybszą reakcję na obroty kie-
rownicy - nawet delikatny obrót spowoduje wyraźny ruch samochodu. Średnie ustawienie czułości moż-
na sprawdzić obracając kierownicę.
Ograniczenie obrotu do 270 stopni:
Nie należy przekraczać maksymalnego kąta obrotu, ponieważ może to uszkodzić lub nawet zniszczyć
kierownicę. Korzystanie z pełnego zakresu obrotu kierownicy NIE wymaga używania nadmiernej siły.
Aby uzyskać krótszy czas reakcji, wystarczy zmienić czułość kierownicy.
Zmiana przypisanej funkcji:
Poniższa procedura pozwala dowolnie zmieniać funkcje przypisane do przycisków L1, R1, L2, R2 oraz
lewego i prawego pedału:
1) Wcisnąć przycisk SET, następnie wcisnąć przycisk „X”. Dioda SET zamiga, następnie będzie świe-
ciła światłem ciągłym. Oznacza to, że uruchomiony został tryb ustawień.
2) Wcisnąć jeden z przycisków, których funkcja ma zostać zmieniona (L1, R1, L2, R2, lewy pedał, prawy
pedał), np. lewy pedał.
3) Wcisnąć przycisk akcji, np. „A”, który ma zostać przypisany do wybranego wcześniej przycisku.
Dioda SET zgaśnie, a procedura ustawiania zostanie zakończona. W powyższym przykładzie lewy
pedał będzie pełnił funkcję przycisku „A”.
Zerowanie:
1. Aby przywrócić domyślne ustawienia wszystkich przycisków, należy równocześnie wcisnąć przyciski
„L2” i „R2” oraz „START” (L2+R2+START). Dioda SET zamiga, następnie zgaśnie, co będzie ozna-
czało, że zostały przywrócone ustawienia domyślne kierownicy.
2. Przywracanie ustawienia pojedynczego przycisku
1) Wcisnąć przycisk SET, następnie wcisnąć przycisk „X”. Dioda SET zamiga, następnie będzie świe-
ciła światłem ciągłym. Oznacza to, że uruchomiony został tryb ustawień.
2) Wcisnąć dwukrotnie przycisk, którego funkcja ma zostać zmieniona (L1, R1, L2, R2, lewy pedał,
prawy pedał), np. lewy pedał. Dioda SET zgaśnie, a domyślna funkcja przycisku zostanie przywró-
cona.
Wybór trybu pracy kierownicy (tylko dla konsoli PS2):
Tryb analogowy:
Jest to domyślny tryb kierownicy, niezbędny do obsługi większości gier samochodowych. W tym trybie
dioda Analog świeci się światłem ciągłym. Po wybraniu tego trybu kierownica reaguje na ruchy w taki
sam sposób, jak lewy joystick analogowy. Aby zmienić (lub ponownie włączyć) tryb analogowy, należy
równocześnie wcisnąć przycisk SELECT na panelu kierownicy i przycisk O.
Joystick analogowy
wstecz
do przodu
Pedał Prawy+Prawy
KIEROWNICA TRACER DRIFTER
666
Tryb cyfrowy:
W tym trybie dioda Analog nie świeci się. W trybie cyfrowym kierowni-
ca emuluje ruchy cyfrowego kontrolera, co umożliwia lepszą obsługę
starszych gier samochodowych lub gier samochodowych z elemen-
tami gier akcji. W trybie cyfrowym niektóre gry zgodne wyłącznie
z trybem analogowym nie będą reagować na ruchy kierownicy. Aby
zmienić (lub ponownie włączyć) tryb analogowy, należy równocze-
śnie wcisnąć przycisk SELECT na panelu kierownicy i przycisk O.
Ważne: w większości gier na konsolę PS2 tryb analogowy jest wybie-
rany automatycznie po uruchomieniu gry. Ustawienie jest sygnalizowane przez diodę Analog.
Wymagania sprzętowe
Komputer wyposażony w procesor Pen-
tium lub nowszy z portem USB o mini-
malnym natężeniu źródła zasilania 500
mA.
System operacyjny Microsoft Windows
98/ME/2000/XP
W przypadku systemów operacyjnych
Microsoft Windows 98/ME zalecane jest
minimum 32 MB/64 MB pamięci RAM
W przypadku systemów operacyjnych
Microsoft Windows 2000 / XP zalecane
jest minimum 64 MB / 128 MB pamięci
RAM
Minimum 32 MB wolnego miejsca na
dysku
Napęd CD-ROM
Monitor Super VGA, 256 kolorów. Waż-
ne: jeżeli uruchomienie gry nie jest możliwe, należy sprawdzić wymagania sprzętowe.
Ostrzeżenia:
1. Nie narażać kierownicy na działanie wysokich temperatur, wilgotności lub promieni słonecznych. (Używać
w temperaturze 5 - 35°C).
2. Zabezpieczyć kierownicę przed płynami i drobinami brudu.
3. Nie umieszczać na kierownicy ciężkich przedmiotów.
4. Nie demontować kierownicy.
5. Nie skręcać ani wyciągać przewodu.
6. Chronić kierownicę przed uderzeniami, upadkami i silnymi wstrząsami.
Rozwiązywanie problemów:
Problem: nie mogę włączyć kierownicy.
Rozwiązanie: należy upewnić się, że kierownica jest prawidłowo podłączona do konsoli lub komputera.
Problem: kierownica jest włączona, ale nie reaguje na ruchy.
Rozwiązanie: upewnić się, że został wybrany odpowiedni tryb (dla konsoli PS2).
Problem: kierownica reaguje na ruchy, ale nie działają pedały.
Rozwiązanie: upewnić się, że przewód modułu z pedałami jest podłączony do portu szeregowego w obudo-
wie kierownicy. Jeżeli moduł z pedałami dalej nie działa, należy odłączyć go, wyłączyć system i ponownie
podłączyć moduł do kierownicy. Alternatywnie można wcisnąć L2+R2+START, aby wyzerować ustawienia
kierownicy. Pozwoli to przywrócić funkcje sterowania.
Problem: Sterowanie w grze akcji nie działa prawidłowo.
Rozwiązanie: lewy joystick analogowy umożliwia obsługę wielu gier akcji, ale funkcje PRAWEGO joysticka
analogowego nie są dostępne. Tylko niektóre gry mogą być obsługiwane w ten sposób. Należy upewnić się,
że gra jest obsługiwana wyłącznie lub w większości za pomocą lewego joysticka analogowego.
Kierownica
Dźwignia lewo/L1
Dźwignia prawo/R1
Biały
Lewy joystick
Oś X
Oś Y
Oś Y
Prawy joystick
Czarny
Oś kierownicy Oś X lewego
joysticka Oś X lewego
joysticka Oś X lewego
joysticka Oś X lewego
joysticka
Kapturek
widoku
Lewy pedał
Prawy pedał
MENU/SET
Tryb
cyfrowy Tryb
analogowy
DRIFTER RACING WHEEL
7
ZONDA RACING WHEEL
8
ZONDA RACING WHEEL
9
ZONDA RACING WHEEL
10
ycie symbolu WEEE oznacza, że niniejszy produkt nie może być
traktowany jako odpad domowy. Zapewniając prawidłową utylizację
pomagasz chronić środowisko naturalne. W celu uzyskania bardziej
szczegółowych informacji dotyczących recyklingu niniejszego
produktu należy skontaktować się z przedstawicielem władz lokalnych,
dostawcą usług utylizacji odpadów lub sklepem, gdzie nabyto produkt.
Symbol odpadów pochodzących
ze sprzętu elektrycznego i elektronicznego
(WEEE - ang. Waste Electrical and Electronic Equipment)
Importer:
Megabajt Sp. z o.o., ul. Rydygiera 8, 01-793 Warszawa
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12

Tracer FT38E1 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi