1.3
PLK_UD81015_1
Système véhicule hybride : présentation (BJA - Renault)
PojazdznapędemhybrydowymE-Techwy-
korzystujesilnikelektrycznydopoprawywy-
dajnościsilnikaspalinowego(przyspiesza-
nie,ruszanienawzniesieniuitp.).
Pojazddysponujewiększymmomentemob-
rotowymizużywamniejpaliwa.
Pojazd może również poruszać się w
trybiecałkowicieelektrycznym,bezżadnej
pomocysilnikaspalinowego.
Pojazdwykorzystujeenergięzgromadzoną
wakumulatorzenapędowym„230V”.
Akumulatory
PojazdhybrydowyE-Techjestwyposażony
wdwatypyakumulatorów:
– akumulatornapędowy230V;
– dodatkowyakumulator12V.
Akumulator napędowy 230 V
Akumulator, umieszczony pod tylną pod-
łogą, przechowuje energię niezbędną do
prawidłowego działania silnika elektrycz-
nego.
POJAZD Z NAPĘDEM HYBRYDOWYM E-TECH: wprowadzenie (2/4)
Jak w przypadku każdego akumulatora,
równieżtenrozładowujesiępodczas eks-
ploatacji.
Akumulatorjestładowany:
– podczasfazzmniejszaniaprędkościpo-
jazdu;
– gdysilnikspalinowyuruchamiasięauto-
matycznie,abypełnićfunkcjęgeneratora
prądu.
Zasięgpojazduwtrybieelektrycznymzależy
odpoziomunaładowaniaakumulatoranapę-
dowegoorazodstylujazdyipoboruenergii
elektrycznej(klimatyzacja,układogrzewa-
nia itp.).
Wprzypadkurozładowaniaakumulatorana-
pędowegosilnikspalinowynapędzasamo-
dzielnie pojazd do momentu naładowania
akumulatoranapędowego.
Dodatkowy akumulator 12 V
Dodatkowyakumulator12Vumieszczonyw
bagażnikudostarczaenergiipotrzebnejdo
otwarcia/zamknięcia pojazdu i do obsługi
wyposażenia.
Układelektrycznypojazduhy-
brydowego E-Tech wykorzy-
stujeprądstałyokoło230V.
System może być gorący w
trakciedziałaniaorazpowyłączeniuza-
płonu.
Należyprzestrzegaćostrzeżeńznajdu-
jącychsięnaetykietachobecnychwpo-
jeździe.
Wszystkie naprawy lub modyfikacje
instalacji elektrycznej „230 V” pojazdu
(części, przewody, złącza, akumulator
napędowy)sącałkowiciezabronioneze
względunaniebezpieczeństwodlaużyt-
kownika.
Skontaktować się z Autoryzowanym
Partneremmarki.
Niebezpieczeństwo poważnych popa-
rzeń lub porażeń prądem elektrycz-
nym grożących śmiercią.
Uwaga:dodatkowyakumulator„12V”niejest
wykorzystywany w fazie rozruchu silnika.
ZapewniatoukładhybrydowyE-Tech.