Shimano FC-5603 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla

5
2
4
1
3
TL-FC16
TL-FC32
6
Gdy tarcza będzie ustawiona stroną
z oznakowaniem skierowaną na zewnątrz, należy
ustawić większą tarczę tak, aby sworzeń
chroniący łańcuch przed
spadaniem znajdował się za
ramieniem mechanizmu.
Techniczna instrukcja serwisowa SI-1GE0C-002
FC-5600
FC-5603
Montaż mechanizmu korbowego
Montaż tarcz mechanizmu
Niewłaściwe zamontowanie tarcz może uniemożliwić płynną zmianę biegów,
dlatego należy upewnić się co do ich poprawnego zamontowania.
Należy postępować zgodnie z poniższą procedurą.
1, 2
Specjalnym narzędziem TL-FC32/36, zamontować
prawą miskę (gwint lewoskrętny) i lewą miskę (gwint
prawoskrętny).
Moment dokręcenia: 35 - 50 Nm
3
Następnie nałóż prawą korbę.
4
Zamontować część A lewego ramienia do osi prawego
ramienia, tam gdzie rowek jest szerszy. (Przy montażu
lewego zespołu korbowego FC-5603 użyj podkładki).
5
Do dokręcenia misek użyj TL-FC16.
Moment dokręcenia: 0,7 - 1,5 Nm
6
Należy umieścić podkładkę blokującą i sprawdzić,
czy trzpień podkładki jest na właściwym miejscu,
a następnie dokręcić śrubę lewej korby mechanizmu.
(klucz imbusowy 5 mm)
Uwaga:
Każda śruba powinna być dokręcona
z jednakowym momentem 12 - 14 Nm.
Dla modelu FC-5603
oznaczenie liczby zębów na
największej tarczy powinno
być zwrócone na zewnątrz,
a oznaczenia na średniej
i najmniejszej tarczy powinny
być zwrócone do wewnątrz.
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o łańcuch; może to spowodować
wywrócenie roweru.
Sprawdzić, czy naprężenie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch nie jest uszkodzony. Jeżeli
naprężenie jest zbyt małe lub łańcuch jest uszkodzony, należy wymienić łańcuch. W przeciwnym
wypadku, łańcuch może się zerwać i istnieje ryzyko upadku z roweru.
Dwie śruby mocujące ramienia lewej korby powinny być dokręcane na przemian i stopniowo,
a nie każda ze śrub dokręcana całkowicie i jednorazowo. Użyć klucza dynamometrycznego,
aby upewnić się, że momenty dokręcenia mieszczą się w przedziale 12 - 14 Nm. Ponadto,
po przejechaniu około 100 km użyć klucza dynamometrycznego, aby ponownie sprawdzić
momenty dokręcenia. Ważne jest również okresowe sprawdzanie momentów dokręcenia. Jeżeli
momenty dokręcenia są zbyt małe lub jeżeli śruby montażowe nie były dokręcane stopniowo i na
przemian, ramię lewej korby może spaść i może dojść do wywrócenia roweru.
Przed jazdą na rowerze, sprawdzić, czy ramiona mechanizmu korbowego nie są popękane.
Jeżeli są jakiekolwiek pęknięcia, może dojść do złamania korby i spadnięcia z roweru.
Jeśli wewnętrzna tuleja nie jest zainstalowana prawidłowo, oś może zardzewieć oraz zostać
uszkodzona i może dojść do wywrócenia roweru, co może spowodować poważne obrażenia.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co może
spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych
Shimano.
Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Jeżeli regulacja nie zostanie przeprowadzona właściwie, łańcuch może spaść i może
spowodować upadek roweru, który może prowadzić do poważnych obrażeń.
Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość.
Uwaga
Upewnić się, w tabeli danych technicznych produktu, czy kombinacja koronek odpowiada
konfiguracji zębów mechanizmu korbowego. W przypadku zastosowania innych kombinacji,
odległość miedzy tarczami będzie niewłaściwa i łańcuch może spaść i zostać uwięziony między
tarczami.
Kiedy łańcuch jest w położeniu pokazanym na rysunku,
może stykać się z przednimi tarczami lub przednią
przerzutką i hałasować. Jeżeli problemem jest hałas,
przerzucić łańcuch na kolejne, większe tarcze.
Jeśli korpus osi suportu nie jest ustawiony równolegle,
spadnie efektywność zmiany biegów.
Przed jazdą na rowerze sprawdzić, czy nie ma luzu
w połączeniu. Pamiętać również o okresowym dokręcaniu ramion korby i pedałów.
Jeśli słyszalne jest piszczenie w okolicach osi suportu i połączenia z lewym ramieniem korby,
nałożyć smar na połączenie, a następnie dokręcić ją do zalecanego momentu.
W przypadku wyczucia jakiegokolwiek luzu w łożyskach, należy wymienić oś suportu.
Dodatkowo, jeżeli pedały działają gorzej niż zwykle, dokonać ponownego sprawdzenia.
Nie wolno myć osi suportu za pomocą wodnych myjek ciśnieniowych.
Lewą i prawą miskę nasmarować przed zamontowaniem.
W celu zapewnienia najlepszego działania, pamiętać o stosowaniu tylko określonego typu
łańcucha. Nie można stosować łańcucha o szerokim ogniwie.
Jeżeli łańcuch, w czasie użytkowania nadal spada z tarcz, wymienić tarcze i łańcuch.
Tarcze należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym, a następnie ponownie je
smarować. Dodatkowo, czyszczenie łańcucha neutralnym środkiem czyszczącym i smarowanie
może być skutecznym sposobem zwiększenia trwałości tarcz i łańcucha.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania
wynikającego z normalnego użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi, prosimy
kierować do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Przednia tarcza
Tylna koronka
Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie: http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
Zewnętrzna strona
Ramię mechanizmu
Ramię mechanizmu
Oznaczenie Δ
Wewnętrzna strona
Oznaczenie
Dane techniczne
Uwaga:
Umieścić podkładkę blokującą
prawidłowo ułożoną, tak jak pokazano
na ilustracji.
Szerokie
rozmieszczenie
rowków
Mufa osi suportu
W przypadku FC-5603
użyj podkładki.
Podkładka blokująca
Trzpień
podkładki
Podnieść
gwint prawoskrętny
dla osi suportu 70 mm
[M36]
Tuleja
• Prawa miska
SI-1GE0C-002-03
Symbol modelu FC-5600 FC-5603
Kombinacja zębów mechanizmu korbowego
53-39T, 52-39T, 50-39T 50 - 39 - 30T
Średnica rozstawu śrub 130 mm 130 mm / 74 mm
Długość ramienia 165, 170, 172,5, 175 mm
Gwinty pedału B.C. 9/16” x 20T.P.I. (angielski gwint)
Odpowiedni łańcuch CN-5600
Linia łańcucha 43,5 mm 45 mm
Szerokość mufy osi suportu
(rozmiar gwintu)
68 mm (1,37 X 24 T.P.I.)
70 mm (M36 X 24 T.P.I.)
Z oznaczoną powierzchnią mniejszej tarczy do
zewnątrz ramienia korby, należy zamontować
tarczę tak, aby oznaczenie Δ znajdowało się
w jednej linii z ramieniem korby.
Sworzeń chroniący przed
spadaniem łańcucha
Oznaczenie
  • Page 1 1

Shimano FC-5603 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla