Shimano HB-M788 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Naplecenie szprych koła
Upewnić się, że szprychy zostały naplecione
jak na rysunku.
Nie stosować naplecenia radialnego.
Podczas montażu koła używać narzędzia
montażowego TL-HB16.
Montaż tarczy
Przednia piasta HB-M788 nie jest przeznaczona do zjazdowej ani do
swobodnej jazdy na rowerze. Jednak, zależnie od warunków jazdy, w osi
piasty może dojść do pęknięcia, które może prowadzić do uszkodzenia osi
piasty. Może to prowadzić do wypadku, którego wynikiem mogą być poważne
obrażenia lub śmierć. Przed jazdą należy dokładnie sprawdzić piasty, w celu
upewnienia się, że nie ma pęknięć w osiach, a w przypadku znalezienia śladów
pęknięcia lub innych nietypowych śladów, NIE wolno korzystać z roweru.
Piasta HB-M788 może być używana w połączeniu ze specjalnymi przednim
widelcem i opcją E-Thru. Jeżeli będzie używany w połączeniu z jakimkolwiek
innymi widełkami przednimi lub osią stałą, może to spowodować odłączenie
się koła od roweru podczas jazdy i w konsekwencji poważne obrażenia ciała.
Sposób mocowania i moment dokręcania przedniego koła zależą od
rodzaju przedniego amortyzatora. W przypadku montowania przedniego
koła do widelca przedniego, zawsze należy przestrzegać zaleceń podanych
w Instrukcji serwisowej widelca przedniego. Jeżeli zalecenia nie będą
przestrzegane, przednie koło może wypaść z widelca przedniego, czego
konsekwencją może być poważny wypadek
W czasie montażu lub serwisowania koła należy
zachować szczególną ostrożność i uważać, aby palce
nie znalazły się w pobliżu obracającej się tarczy hamulca.
Tarcza jest na tyle ostra, że może doprowadzić do
poważnego zranienia, jeżeli palce zostaną uwięzione w jej otworach.
Zacisk i tarcza rozgrzewają się w czasie pracy hamulca, dlatego nie należy
ich dotykać w czasie jazdy ani bezpośrednio po wymontowaniu z roweru.
Wprzeciwnym razie może dojść do oparzenia. Przed podjęciem próby
regulacji hamulca sprawdzić, czy jego elementy dostatecznie ostygły.
Przed jazdą na rowerze należy zawsze sprawdzać, czy przednie i tylne
hamulce działają prawidłowo.
Należy zwrócić uwagę, aby olej lub smar nie dostał się do tarczy bądź okładzin
hamulcowych. W przeciwnym wypadku hamulce mogą działać nieprawidłowo.
Jeśli do okładzin przedostanie się olej lub smar, należy je wymienić. Jeśli olej
lub smar przedostanie się na tarczę, należy ją wyczyścić. Jeśli te czynności nie
zostaną wykonane, hamulce mogą działać nieprawidłowo.
Jeśli dźwignia E-Thru znajduje się po tej samej stronie
co tarcza, istnieje ryzyko, że będzie ona kolidować z
tarczą, należy więc sprawdzić, czy nie dochodzi do
kolizji.
Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy koła są
prawidłowo zamocowane. Jeżeli koła są w jakikolwiek
sposób poluzowane, mogą wypaść z roweru, powodując w konsekwencji
poważne zranienie.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą
instrukcję. Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić
do wywrócenia roweru, co może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy
stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i
zachować ją na przyszłość.
Pamiętać także o dokładnym przeczytaniu instrukcji serwisowej dotyczącej
hamulca tarczowego.
W przypadku korzystania ze specjalnego narzędzia (TL-FC36) do zdejmowania
oraz zakładania pierścienia blokującego tarczy, należy uważać, aby nie
dotknąć zewnętrznej części tarczy rękoma. W celu ochrony rąk przed
zranieniem, założyć rękawice.
Okres docierania
Tarcze hamulcowe wymagają dotarcia, dlatego siła hamowania rośnie wraz
z upływem okresu docierania. Należy o tym pamiętać podczas korzystania
z hamulców w okresie docierania. Ta sama sytuacja zaistnieje po wymianie
okładzin hamulcowych lub tarczy.
Uwaga
Jeśli uchwyt mocowania zacisku i hak przerzutki nie zostaną ustawione
równolegle, tarcza może stykać się z zaciskiem.
Jeśli tarcza jest zużyta, pęknięta lub uszkodzona, należy ją wymienić.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub
pogorszenia działania wynikającego z normalnego użytkowania.
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
Techniczna instrukcja serwisowa
HB-M788
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie poniższej
kombinacji.
Grupa XT
Zacisk hamulcowy BR-M785
Dźwignia hamulca BL-M785
Tarcza SM-RT81
Dane techniczne
Piasta przednia
Model nr HB-M788
Liczba otworów na szprychy 32
Konserwacja
Układy mogą zostać zdemontowane zgodnie z przedstawioną ilustracją. Okresowo należy
smarować każdy z elementów.
<Montaż>
Zamontować tuleję osi i następnie za pomocą narzędzi specjalnych dokręcić nakrętki
zabezpieczające tak, aby podwójne zablokować mechanizm, jak pokazano na ilustracji.
SI-2UC0A-001-03
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie:
http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez
powiadomienia. (Polish)
OSTRZEŻENIE
Dźwignia
E-Thru
Tarcza
UWAGA
SI-2UC0A-001
Uwaga:
Pokrywa po prawej
stronie piasty nie może
zostać zdemontowana.
Nasmarować
Smar DURA-ACE
(Y-04110000)
Liczba kulek: po 17
zprawej i lewej strony
Rozmiar kulki: 5/32"
UWAGA
TL-FC36
Moment dokręcania:
40 - 50 Nm
Pierścień blokady mocowania tarczy
W przypadku korzystania ze specjalnego narzędzia (TL-FC36)
do zdejmowania oraz zakładania pierścienia blokującego tarczy,
należy uważać, aby nie dotknąć zewnętrznej części tarczy
rękoma. W celu ochrony rąk przed zranieniem, założyć rękawice.
Przód, prawo Przód, lewo Kierunek obrotu
koła
TL-7S20
(22 mm)
TL-HS21
(23 mm)
Dokręcić
Tuleja osi
Moment dokręcania:
21 - 26 Nm
  • Page 1 1

Shimano HB-M788 Service Instructions

Typ
Service Instructions