19
PL
BARDZO WAŻNE:
Przed użyciem zestawu hydraulicznego do karoserii, użytko wnik musi zapoznać się z podanymi poniżej instrukcjami i ostrzeżeniami.
Nieprzestrzeganie niniejszych instrukcji może spowodować uszkodzenie dźwignika i akcesoriów, może także być przyczyną skaleczenia użytkownika.
Przed użyciem urządzenia, należy zrozumieć niniejsze ostrzeżenia.
1. INSTRUKCJE DOTYCZĄCE BEZPIECZEŃSTWA (§ 7.1.1 de l’EN 1494+A1)
Przed rozpoczęciem obsługi urządzenia właściciel i/lub operator muszą zapoznać się z urządzeniem, jego charakterystykami roboczymi i instrukcjami dotyczącymi
bezpieczeństwa. Należy zrozumieć informacje dotyczące bezpieczeństwa:
1.1 Przed rozpoczęciem używania urządzenia należy zapoznać się ze wszystkimi instrukcjami, zrozumieć je i zastosować się do nich.
1.2 Stosować ochronę oczu spełniającą wymagania norm ANSI, ISEA Z87.1 i OSHA.
1.3 Nie przekraczać nośności znamionowej.
1.4 W przypadku korzystania ze sztywnych przewodów przedłużających, najkrótszy przewód należy umieszczać w największej odległości od siłownika.
1.5 Nie narażać przewodu elastycznego na ekstremalnie niskie lub wysokie temperatury, ostre krawędzie, ścieranie ani uderzenia.
1.6 Nie dopuszczać do załamywania, skręcania, zwijania ani zaginania przewodu elastycznego w sposób ograniczający przepływ płynu.
1.7 Przed rozpoczęciem pracy upewnić się, że zestaw jest stabilny i zabezpieczony.
1.8 Nieprzestrzeganie powyższych zaleceń może prowadzić do obrażeń ciała i/lub szkód materialnych.
1.9 Nie dokonywać zmian w urządzeniu.
1.10 Przed każdym użyciem przeprowadzić kontrolę wzrokową pod kątem nieprawidłowego stanu, obejmującego np. pęknięte spoiny, wycieki bądź uszkodzone,
poluzowane lub brakujące elementy.
1.11 Pracodawca jest odpowiedzialny za zapewnienie środków ochrony indywidualnej zgodnych z lokalnie obowiązującymi przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa.
1.12 Każde urządzenie, które wygląda na uszkodzone w jakikolwiek sposób, jest zużyte lub działa nieprawidłowo, MUSI ZOSTAĆ WYCOFANE Z UŻYTKOWANIA DO
MOMENTU JEGO NAPRAWY LUB WYMIANY.
1.13 Jako dodatkowe zabezpieczenie przed przeciążeniem, zestaw zasilania hydraulicznego jest wyposażony w zawór przeciążeniowy ustawiony fabrycznie, którego
nie wolno regulować pod żadnym pozorem. W przypadku przekroczenia nośności zestawu zasilania hydraulicznego zawór przeciążeniowy zatrzyma podnoszenie.
1.14 Nie używać zestawu zasilania hydraulicznego podczas silnego wiatru, mrozu, w ekstremalnych warunkach atmosferycznych, w pobliżu silnych pól magnetycznych i
w atmosferach potencjalnie zagrożonych wybuchem.
1.15 Unikać kontaktu zestawu zasilania hydraulicznego z produktami spożywczymi.
1.16 W przypadku wycieku oleju nie używać zestawu zasilania hydraulicznego i zapoznać się z rozdziałem 6 niniejszej instrukcji obsługi lub skontaktować się z
przedstawicielem Facom.
1.17 Dźwignika do karoserii należy używać tylko z akcesoriami marki FACOM. Użycie akcesoriów innej lub innych marek niż FACOM może spowodować przegrzanie,
wpłynąć na zakres stabilności zestawu, może być także przyczyną poważnego wypadku.
1.18 Powielanie akcesoriów mogłoby spowodować załamanie zestawu, skaleczenie osób oraz uszkodzenie pobliskich urządzeń.
1.19 Należy regularnie sprawdzać poziom oleju w pompie (1). Zbyt duża ilość oleju może uszkodzić lub rozregulować urządzenie.
Dla sposobu postępowania, patrz w punkcie „instrukcje przed użyciem”.
1.20 Dla każdego używanego przedłużacza, wytrzymałość zestawu zmniejsza się o 50%. Szczegóły podane są w punktach poniżej.
1.21 Zalecamy używać manometr (nie stanowiący wyposażenia zestawu hydraulicznego) do werykacji ciśnienia różnych typów przedłużaczy.
1.22 Przed zwiększeniem ciśnienia, sprawdź czy wszystkie akcesoria i złącza są prawidłowo podłączone.
1.23 Aby zapobiec ślizganiu sié zestawu, należy prawidłowo środkować obciążenie używając dźwignika i odpowiednich akcesoriów.
1.24 Do wymiany oleju, nie wolno używać płynu hamulcowego, alkoholu, gliceryny, detergentów, oleju silnikowego lub używanego oleju. Użycie brudnego oleju
może spowodować wewn_trzne uszkodzenie Twojego urządzenia. Dla dalszych informacji, należy skontaktować się z dystrybutorem FACOM, który sprzedać
urzędzenie. FACOM zaleca olej typu ISO VG13.
1.25 Aby zapobiec skaleczeniu się, należy trzymać ręce z dala od rozpieracza (2).
1.26 Uważaj aby nie zaginać przewodu. Przewód trzymaj zawsze w położeniu pionowym lub lekko zagięty (3).
1.27 Nie stawiaj ciężkich rzeczy na przewodzie, każde nacięcie przewodu może być przyczyną eksplozji podczas użycia (4).
Nieprzestrzeganie powyższych zaleceń może prowadzić do obrażeń ciała i/lub szkód materialnych.
2. INSTRUKCJE DLA POPRAWNEGO UŻYCIA
2.1 Przed każdym użyciem, należy skontrolować dźwignik do karoserii. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na wycieki, zużycie lub uszkodzenie przewodów lub
złączy, zgięcie lub uszkodzenie przedłużaczy, stan i zamocowanie akcesoriów.
2.2 Użytkownik musi pamiętać, że naprawa dźwignika do karoserii wymaga fachowej wiedzy. Dlatego, wadliwe części powinny być wymienione przez wykwalikowanych
pracowników używając oryginalnych części FACOM.
2.3 W razie nienormalnego obciążenia lub uderzenia, należy skontrolować każdą część.
3. ZAMONTOWANIE
3.1 Aby przygotować pompę, wymontuj osłonę przewodu i złącza dźwignika. Połącz złącze przewodu ze złączem dźwignika.
Załóż czysty przedłużacz. Sprawdź, czy przedłużacz jest prawidłowo zamocowany na tłoku.
Uwaga: osłonę gwintów należy zachować dla przyszłego użycia.
3.2 Użycie przedłużaczy lub innych akcesoriów, np. tłoka i nurnika może wpłynąć na zmniejszenie zakresu narzędzia. Jeżeli używasz przedłużaczy, najkrótszy
przedłużacz należy zamocować na końcu.
Nie wolno montować go pośrodku.
4. INSTRUKCJE PRZED UŻYCIEM
4.1 Werykacja poziomu oleju:
Ustaw dźwignik poziomo z tłokiem na dole i otwórz zawór. Zdejmij korek. Zbiornik musi być napełniony do samego otworu (1). W razie potrzeby, uzupełnij do
wymaganego poziomu olejem (typu ISO VG13).
4.2 Smarowanie wewnętrzne:
Dla prawidłowego smarowania, uruchom kilkakrotnie dźwignię z zaworem otwartym.
5. SPOSÓB UŻYCIA
5.1 Uruchomienie:
Zamknij zawór (5) obracając zgodnie z kierunkiem obrotu wskazówek zegara aż do zablokowania (jednak nie za mocno). Następnie uruchom pompę (6).
Pompuj aż do uzyskania żądanego położenia.
5.2 Zwolnienie:
Obracaj powoli zaworem (7) w kierunku przeciwnym do kierunku obrotu wskazówek zegara. Prędkość tej czynności można uregulować w zależności od
prędkości obracania zaworu.
UWAGA:
Pompa jest wyposażona w zawór bezpieczeństwa, który kieruje olej do zbiornika gdy ciśnienie pompy osiąga wartość maksymalną. Jeżeli nadal pompujesz, układ nie
zostanie uaktywniony. Zwróć uwagę, czy przedłużacze są prawidłowo ustawione. Je li zauważysz, że przedłużacze zagięły się, otwórz natychmiast zawór pompy i
skoryguj Twoją instalację. Ciągłe obciążenie oznacza, że Twoje urządzenie nie jest przystosowane oraz, że Twoja praca wymaga większego zakresu dźwignika.
NU-CR.4TA-CR.10TA_1217.indd 19 04/12/2017 10:27:45