* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na
stronie: http://techdocs.shimano.com
Uwaga: ze względu na możliwe ulepszenia, dane techniczne mogą ulegać zmianom bez
powiadomienia. (Polish)
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
Techniczna instrukcja
serwisowa
SI-8UN0A-002
• Niewłaściwe użycie układu hamulcowego roweru może
spowodować utratę kontroli i wypadek, który może prowadzić
do poważnych obrażeń. Ponieważ prowadzenie każdego
roweru może być inne, należy nauczyć się właściwej techniki
hamowania (w tym nacisk na dźwignię hamulca i
charakterystyka kierowania rowerem) dla swojego roweru.
Sprawdzić u sprzedawcy oraz w instrukcji obsługi roweru oraz
przećwiczyć technikę jazdy i hamowania.
• Jeśli przedni hamulec zostanie zainstalowany za mocno, może
dojść do blokady koła, przewrócenia się roweru do przodu i
poważnych obrażeń.
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać
niniejszą instrukcję. Poluzowane, zużyte lub uszkodzone
części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co może
spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie
jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
• Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję
serwisową i zachować ją na przyszłość.
<Dane techniczne kierownicy>
• Wewnętrzna średnica kierownicy: 19,0-22,5 mm
• Zewnętrzna średnica kierownicy: 22,2-24,0 mm
• Odpowiednia kierownica: Kierownica karbonowa
(z wkładkami aluminiowymi w miejscach montażu dźwigni
hamulca) lub aluminiowa
* Nie jest możliwe zastosowanie kierownicy karbonowej
bez wkładek aluminiowych w miejscach montażu dźwigni
hamulca.
UWAGA:
• Gwarancja nie obejmuje zakresu normalnego zużycia lub
degradacji wynikającej z normalnego użytkowania.
• Wszelkie pytania dotyczące sposobu obsługi lub konserwacji
prosimy kierować do sprzedawcy roweru.
W celu uzyskania najlepszej skuteczności hamowania,
zalecamy zastosowanie następującej kombinacji.
1. Włożyć pancerz linki do środka kierownicy, a następnie
wyregulować jego długość tak, aby po zamontowaniu dźwigni
hamulca była dokładnie dopasowana do uchwytu.
2.
Zamontować na kierownicy dźwignię hamulca za pomocą
klucza imbusowego 5 mm i obracać nim w sposób pokazany
na rysunku.
3. Montaż linki
<Regulacja skoku dźwigni.>
Przy mocowaniu elementów do ramy/kierownicy karbonowej
należy sprawdzić zalecenia producenta ramy/części
karbonowych dotyczące momentu dokręcania. Pozwoli to
uniknąć zbyt silnego dokręcenia, mogącego spowodować
uszkodzenie materiału karbonowego, lub niedokręcenia, które
może prowadzić do niedostatecznego zamocowania elementów.
Obrócić śrubę regulacji zasięgu
za pomocą śrubokręta ze
spłaszczoną końcówką o
szerokości 3 mm i grubości
0,5 mm.
Pamiętać o przeczytaniu instrukcji układu
hamulcowego razem z niniejszą instrukcją serwisową.
Uwaga:
Rowki w części radełkowanej
powinny znajdować się w jednej linii.
Upewnić się, że końcówka linki jest
dobrze zamocowana w uchwycie.
Moment dokręcenia:
5 - 8 Nm
Montaż dźwigni hamulca
Pancerz
Uchwyt linki Końcówka linki
Linka
5-milimetrowy klucz imbusowy
Kierownica
Rowki w części
radełkowanej
Uchwyt zewnętrzny
UWAGA
SI-8UN0A-002-03
Dźwignia hamulca BL-TT78
Hamulec szczękowy BR-7800 / BR-6600 / BR-5600
Linka hamulca
Linkę należy pozostawić nieco dłuższą, nawet podczas docinania
jej do pełnej długości kierownicy.
BL-TT78